![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Jonge jonge, Nostradamus, ik lees Thucydides, en Bernal Diaz, en over Alexander...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...en Irak......,
We zien een (VS-) regering die nogal gefocused is op "Internationale politiek",onvermijdelijk gekoppeld aan militair/politieke maneuvres in verre buitenlanden... Dit heeft gevolgen op de VS-economie die veel en veel groter zijn dan de begroting defensie...De organisatie van de maatschappij wordt verwaarloosd want de blikken zijn gericht op verre horizonten in plaats van de eigen steden...en nu is het te laat.... Menig van de Chinese Koninkrijken uit het Oude China vochten zich kapot...terwijl ze legers op duizend km afstand moesten onderhouden vrat een kanker hen van binnen kapot... Vandaar de nadruk die Sun Tzu en gelijkgestemden legden op zorgvuldige overwegingen gevolgd door snelle en beslissende akties....Een lange "belegering" is een verlies van manschappen en middelen.... In de oude Chinese Koninkrijken werden boerenfamilies(de grootste bevolkingsgroep) in groepen verdeeld,vandaar de opmerking van STdat voor iedere opgeroepen soldaat er 7 families meer werk zullen hebben(ze hadden de plicht de familie van de opgeroepene bij te staan).. In zekere zin is dat,na zoveel duizend jaar,nog steeds wat oorlogvoering teweegbrengt Laatst gewijzigd door kelt : 6 december 2010 om 19:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt gans de bibliotheek wel al eens gelezen zeker ondertussen?