Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2006, 21:00   #21
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

De koning spreekt natuurlijk voor zijn eigen kar. Hoe zou je zelf zijn.
Logisch dat die man België probeert in stand te houden en tegen separatisme is. Dat is die man zijn levensverzekering. Zonder België was hij niet wie hij nu was. Namelijk een oude seniele man die iedere maand miljoenen dotaties krijgt waarvoor wij werken. Gans dat koningshuis kan niet eens deftig Nederlands spreken en ze zijn kaloot tot in de kist.
Maar er is een steeds groter wordende massa die separatistich begint te denken. Daarvoor niet noodzakelijk VB of N-VA stemmers.
Op termijn ga je dit niet kunnen tegenhouden. Eens de geesten veroverd zijn, is er geen weg meer terug.
Voor het buitenland zijn we nu al iets onbegrijpbaars. Moest dat item niet leven in de maatschappij, dan zou de koning ook zo geen waarschuwing hebben gegeven. We zijn dus goed bezig 8)
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 21:02   #22
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
't Zijn trouwens niet alleen de blokkers die voor een Vlaamse natie zijn.
En wat is er daar tenslotte verkeerd mee? Er zijn zoveel kleinere en minder welvarende naties die wel voldoende haar op hun tanden hadden om zich vrij te maken.
Maar op dat gebied zijn Vlamingen labbekakken, slapjanussen, die nog liever plooien en knippen dan hun kop uit te steken, vooral als ze vrezen daar niet direct veel beter van te worden, financieel.

Het probleem ligt niet bij de vlamingen maar bij hun 'leiders'.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 22:40   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gomtu Bekijk bericht
Ik vind het spijtig dat de mensen zo reageren.

Blijkbaar geeft de politiek graag de boodschap dat we overeen moeten komen met de Polen, Turken, Russen Marokkanen en al de rest die hier komt om hun brood te verdienen, maar met ons eigen volk, de Belgen van over de taalgrens mag dit niet.
Dat is de grootste larie! Natuurlijk kan men gerust "overeenkomen" met z'n buren, zonder daarom te moeten samenwonen met die buren.

Belgen zijn trouwens geen volk. Dat is slechts een staatkundige benaming. Er zijn Vlamingen en Walen (met daarnaast dat plukje Duitstaligen dat door imperialistische neigingen werd binnengehaald).

Liever een goede nabuurschap met de Walen dan voortdurend gekibbel wanneer men in hetzelfde huis, op dezelfde verdieping en in dezelfde kamer woont. Niemand wordt er beter van. Juist dat gebeurt niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 22:42   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten laatste, ik hoor van tamelijk veel mensen dat ze niet racist zijn en geen problemen met Marokkanen of andere allochtonen hebben. Maar dan zitten ze wel op de kap van de Walen.... HYPOCRIETEN!!!!
Men zit helemaal niet op de kap van de Walen. Er zijn daadwerkelijke problemen, maar die binnen de huidige staatsstructuur niet opgelost geraken omdat er teveel verschil is tussen de twee taalgemeenschappen. In plaats van voortdurend geruzie kan men dan beter elk z'n weg gaan en in alle vrijheid en openheid dan kiezen welke zaken men samen wil doen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 22:49   #25
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Men zit helemaal niet op de kap van de Walen. Er zijn daadwerkelijke problemen, maar die binnen de huidige staatsstructuur niet opgelost geraken omdat er teveel verschil is tussen de twee taalgemeenschappen. In plaats van voortdurend geruzie kan men dan beter elk z'n weg gaan en in alle vrijheid en openheid dan kiezen welke zaken men samen wil doen.
Idd.
Men kan het bekijken als een koppel dat enkel voor de kinderen bij elkaar blijft met alle dagen ruzie tegen elkaar, maar eens de kinderen de deur uit, uiteen gaat en dan blijkt plots dat ze wel goede vrienden kunnen blijven maar zonder die gedwongen band van het huwelijk.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 01:23   #26
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
misschien telt wel alleen de mening van de vlaamsnationalisten.
Ik denk niet dat eno2 z'n voorstel een meerderheid zal halen onder de Vlaams-nationalisten. Brussel afstaan is onbespreekbaar.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 01:44   #27
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik denk niet dat eno2 z'n voorstel een meerderheid zal halen onder de Vlaams-nationalisten. Brussel afstaan is onbespreekbaar.
maar ik ken wel de eno2 van een tijdje terug... nogal vurig links en allergisch voor alles wat de Vlaamse aanging. Flinke verbetering, en dus aan te moedigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 01:47   #28
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Vlaams-nationalisten hebben immers de waarheid in pacht, hè.
no that privilege is bestowed upon you

un saludo
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 02:24   #29
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
maar ik ken wel de eno2 van een tijdje terug... nogal vurig links en allergisch voor alles wat de Vlaamse aanging. Flinke verbetering, en dus aan te moedigen.
Dus nog wat flink kneden, en we kunnen er nog ne goeie van maken?

Hopelijk zit dat vurig linkse er nog wat in.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 2 februari 2006 om 02:25.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 02:42   #30
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Niet kneden, maar de humane westerse aanpak waarbij we zeggen dat hij op de goede weg is.

Citaat:
Nee want dat ga ik er eens ik dictator ben moeten uitjagen of gewoonweg met drager en al vernietigen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 08:14   #31
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Blijkbaar geeft de politiek graag de boodschap dat we overeen moeten komen met de Polen, Turken, Russen Marokkanen en al de rest die hier komt om hun brood te verdienen, maar met ons eigen volk, de Belgen van over de taalgrens mag dit niet.

Wat mij betreft schaffen ze de Vlaamse en Waalse regeringen maar af om alles terug over te hevelen naar federaal niveau om dit laatste ook opnieuw uit te vinden. De mensen zullen daarvoor niet minder belastingen betalen maar de kost zal wel met de helft verminderd worden. Ik zie het nut er niet meer van in om en een eerste minister en een vlaams minister-president en een waals minister president te hebben. Een eerste minister lijkt me voldoende en die mag van mij Vlaming of Waal zijn. Ik ben er namelijk nog altijd van overtuigd dat als ze maar bereid zijn al die ministers dat ze wel kunnen samenwerken om dit land als geheel te besturen en te luisteren naar de verschillende bevokingsgroepen die dit land rijk is.

Ten laatste, ik hoor van tamelijk veel mensen dat ze niet racist zijn en geen problemen met Marokkanen of andere allochtonen hebben. Maar dan zitten ze wel op de kap van de Walen.... HYPOCRIETEN!!!!

Greetz

Het is inderdaad tijd dat wij opnieuw voor onze eigen welvaart gaan, algmeen belang en niet meer eigen belang van politieke partijen en politici.
Waarom zijn zij zo ondemocratisch en zo bang van een referendum te organiseren en laat het volk beslissen.
Als het risico er toch is dat het kan barsten, waar is dan het probleem?
Machtsafwending dictatuur, politie staat...
Referendum, was dit gebeurd vanaf het begin dan hadden wij misschien al die uitgaven niet moeten doen.
Het volk is toch soeverein of is het miserabel?
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 08:39   #32
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Menapius Bekijk bericht
Je vermeldt Wallonië niet als potentieel koninkrijk, maar je denkt wellicht net zoals ik dat de Walen hem en zijn familie als een baksteen zullen laten vallen van zodra hij hen van geen nut meer is. i.e. bindmiddel om België bijeen te houden en de daarbijhorende financiële voordelen voor Wallonië.
Remember 1950...
Oud 2 februari 2006, 17:20   #33
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Je kent me helemaal niet, alléz, een stukske virtueel bloot heb ik laten zien, maar wat betekent dat?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 17:25   #34
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik was nou toevallig vice-voorzitter van de VVS en voorzitter van het niet-universitair hoger onderwijs die mede de studentenstaking organiseerde en leidde in 1967, maak me dus maar niets wijs, dat ik geen goeie Vlaming zou zijn.
Ik ben Groen-links, separatist en bekijk maar verder hoe het uitdraait want over een paar jaartjes ga ik het land definitief verlaten, 't is mij hier veel te keuterig en kneuterig.
Oud 2 februari 2006, 17:27   #35
eno2
Banneling

Standaard

Maar ook in het buitenland noem ik me liever Vlaming dan Belg, en de status van vrije, onafhankelijke staats-Vlaming zou me goed staan.
Oud 2 februari 2006, 18:42   #36
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat mij betreft schaffen ze de Vlaamse en Waalse regeringen maar af om alles terug over te hevelen naar federaal niveau om dit laatste ook opnieuw uit te vinden. De mensen zullen daarvoor niet minder belastingen betalen maar de kost zal wel met de helft verminderd worden. Ik zie het nut er niet meer van in om en een eerste minister en een vlaams minister-president en een waals minister president te hebben. Een eerste minister lijkt me voldoende en die mag van mij Vlaming of Waal zijn. Ik ben er namelijk nog altijd van overtuigd dat als ze maar bereid zijn al die ministers dat ze wel kunnen samenwerken om dit land als geheel te besturen en te luisteren naar de verschillende bevokingsgroepen die dit land rijk is.

Greetz
Gomtu, zeer verstandige commentaar.

Uw filosofie is exact wat de B.U.B. zegt en zal blijven zeggen. Proficiat !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 18:43   #37
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Maar ook in het buitenland noem ik me liever Vlaming dan Belg, en de status van vrije, onafhankelijke staats-Vlaming zou me goed staan.
Ik neem aan dat u graag de Belgische nationaliteit verliest?
Oud 2 februari 2006, 18:45   #38
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Voor het plezier van een kleine minderheid flaminganten en wallinganten?

Zoek misschien eerst eens de betekenis op van het woord democratie.
Oud 2 februari 2006, 18:46   #39
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Voor de rest zijn het juist de flaminganten en de wallinganten die verantwoordelijk zijn voor de communautaire problemen. U moet de rollen niet omkeren, JVDB.
Oud 2 februari 2006, 18:47   #40
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena Bekijk bericht
En uw minipartijtje vertegenwoordigt de meerderheid van de Belgen?
Wij vertegenwoordigen een eerbare mening, de onze. Laat voor de rest het volk beslissen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be