![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() De koning spreekt natuurlijk voor zijn eigen kar. Hoe zou je zelf zijn.
Logisch dat die man België probeert in stand te houden en tegen separatisme is. Dat is die man zijn levensverzekering. Zonder België was hij niet wie hij nu was. Namelijk een oude seniele man die iedere maand miljoenen dotaties krijgt waarvoor wij werken. Gans dat koningshuis kan niet eens deftig Nederlands spreken en ze zijn kaloot tot in de kist. Maar er is een steeds groter wordende massa die separatistich begint te denken. Daarvoor niet noodzakelijk VB of N-VA stemmers. Op termijn ga je dit niet kunnen tegenhouden. Eens de geesten veroverd zijn, is er geen weg meer terug. Voor het buitenland zijn we nu al iets onbegrijpbaars. Moest dat item niet leven in de maatschappij, dan zou de koning ook zo geen waarschuwing hebben gegeven. We zijn dus goed bezig 8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het probleem ligt niet bij de vlamingen maar bij hun 'leiders'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgen zijn trouwens geen volk. Dat is slechts een staatkundige benaming. Er zijn Vlamingen en Walen (met daarnaast dat plukje Duitstaligen dat door imperialistische neigingen werd binnengehaald). Liever een goede nabuurschap met de Walen dan voortdurend gekibbel wanneer men in hetzelfde huis, op dezelfde verdieping en in dezelfde kamer woont. Niemand wordt er beter van. Juist dat gebeurt niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men zit helemaal niet op de kap van de Walen. Er zijn daadwerkelijke problemen, maar die binnen de huidige staatsstructuur niet opgelost geraken omdat er teveel verschil is tussen de twee taalgemeenschappen. In plaats van voortdurend geruzie kan men dan beter elk z'n weg gaan en in alle vrijheid en openheid dan kiezen welke zaken men samen wil doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan het bekijken als een koppel dat enkel voor de kinderen bij elkaar blijft met alle dagen ruzie tegen elkaar, maar eens de kinderen de deur uit, uiteen gaat en dan blijkt plots dat ze wel goede vrienden kunnen blijven maar zonder die gedwongen band van het huwelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar ik ken wel de eno2 van een tijdje terug... nogal vurig links en allergisch voor alles wat de Vlaamse aanging. Flinke verbetering, en dus aan te moedigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() un saludo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hopelijk zit dat vurig linkse er nog wat in. Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 2 februari 2006 om 02:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad tijd dat wij opnieuw voor onze eigen welvaart gaan, algmeen belang en niet meer eigen belang van politieke partijen en politici. Waarom zijn zij zo ondemocratisch en zo bang van een referendum te organiseren en laat het volk beslissen. Als het risico er toch is dat het kan barsten, waar is dan het probleem? Machtsafwending dictatuur, politie staat... Referendum, was dit gebeurd vanaf het begin dan hadden wij misschien al die uitgaven niet moeten doen. Het volk is toch soeverein of is het miserabel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Je kent me helemaal niet, alléz, een stukske virtueel bloot heb ik laten zien, maar wat betekent dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik was nou toevallig vice-voorzitter van de VVS en voorzitter van het niet-universitair hoger onderwijs die mede de studentenstaking organiseerde en leidde in 1967, maak me dus maar niets wijs, dat ik geen goeie Vlaming zou zijn. Ik ben Groen-links, separatist en bekijk maar verder hoe het uitdraait want over een paar jaartjes ga ik het land definitief verlaten, 't is mij hier veel te keuterig en kneuterig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Maar ook in het buitenland noem ik me liever Vlaming dan Belg, en de status van vrije, onafhankelijke staats-Vlaming zou me goed staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw filosofie is exact wat de B.U.B. zegt en zal blijven zeggen. Proficiat ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoek misschien eerst eens de betekenis op van het woord democratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Voor de rest zijn het juist de flaminganten en de wallinganten die verantwoordelijk zijn voor de communautaire problemen. U moet de rollen niet omkeren, JVDB.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |