Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2006, 10:00   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Brel was inderdaad een zielig ventje. Een Vlaming (dat zei hij toch van zich zelf) die zijn eigen taal niet kon en daar problemen mee had. Hij heeft zelfs enkele liedjes opgenomen in het Nederlands en dat was een pijnlijke afgang.
Dat alles neemt niet weg dat ik hem een groot artiest vind.
Brel was een figuur die eigenlijk met z'n eigen culturele identiteit worstelde. 't Grote drama van die man. In het begin van zijn loopbaan als zanger affirmeerde hij zich meermaals als "un Flamand d'expression française". Hij heeft ook nooit zijn liefde voor Vlaanderen onder stoelen of banken gestoken. Alleen kon hij maar niet verkroppen - samen met zovelen van de Franstalige burgerij in Vlaanderen - dat rond die tijd de Vlaamse emancipatie een sterke stuwing kende en het Frans langzamerhand uit Vlaanderen wegduwde. Daarom krijgen we latere dergelijke bittere liedjes tegen "les flamingants".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 10:03   #22
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lestat080 Bekijk bericht
Mijn dierbare koning.
Dag Berrie!

Citaat:
Voor mij is en blijft de koning de spilfiguur van ons land. In het buitenland is hij het symbool van dat kleine nietige landje, dat toch zoveel facetten heeft. Hij gaat ontelbare malen in vreemde landen mensen aansporen om te investeren in België. Handjes schudden, ja, maar het is gewoon een manier om België te verkopen aan het buitenland. Iets wat zeer nodig is.
Er zijn zeer duidelijke bewijzen dat de handelsmissies van le père et le fils rien de knots uithalen. Wie wilt er nu als CEO een koning de hand schudden, als je gewoon even naar een andere CEO kan bellen? Magnaten houden niet van royalisme.

Citaat:
Deze week heeft Albert uitgehaald naar separatisten, en dat is maar goed ook. Het is volgens mij toch logisch dat de koning zich over de splitsing van België uitspreekt. Aan Vlaamse kant vinden vele personen dat niet normaal.
Natuurlijk niet! Hij is koning van iedereen! Hij schrijft hiermee de helft van zijn "onderdanen" (liever: naastdanen) af... Unitas in diversitas...

Citaat:
In de kranten staat geschreven dat hij een marionet is. Een poppetje met als buikspreker de grote boze wolf, Guy Verhofstadt. Ik dacht dat de pers subjectief moest blijven? Wel, waarde heren van De Morgen, jullie stellen me teleur, en niet een beetje. Nooit meer zal ik jullie krant kopen.
Dat klopt niet echt. Hij is een poppetje met als buikspreker de grote boze wolf, Elio di Rupo, full-time hedendaags Anti-Christ.

Citaat:
Dat Palestijnen de kantoren van de Europese Unie bestormen blijkt maar facultatief te zijn. De koning die een uitspraak doet tegen de Flaminganten, dat is pas nieuws. Het molentje van idiote discussies is weer op gang, en ik ben het beu.
Gezellig, want die Palestijnen zelf worden ook al decennia onterecht behandeld in hun eigen land...

Citaat:
De koning is verdomd in zijn recht om deze mening te verkondigen. En partijen als de NVA hebben verdomd het recht niet om dit zo op te blazen. Misschien zouden partijen die hun stemmen enkel winnen op grond van haat, beter eens goed in de spiegel kijken voor ze slechte uitspraken doen. Wees gerust, wanneer zij dat doen, zullen ze niet veel meer zeggen.
Persoonlijk haat ik de koning niet. Ik wens alleen:

1 Dat hij abdicatie doet en de monarchie valt.
2 Dat al zijn bezittingen verbeurd worden verklaard en verdeeld onder de Belgische en Congolese bevolkingen (naar aandeel).
3 Dat hij verbannen wordt, net als zijn familie.
4 Dat de constitutionele monarchie nooit meer kan heringevoerd worden. Enkel absolute staatsvormen zijn daadkrachtig, en een koning die niet absoluut kan regeren is waardeloos, omdat dan juist de mon-archie is gevallen.

Citaat:
De meerderheid van de Vlamingen, exclusief de pers, willen België houden zoals het is. Een unitaire staat, waarin we zo goed het kan samenleven. Veel Vlamingen vinden de koning trouwens een zeer belangrijk figuur, en willen hem houden waar hij is.
1 De meerderheid van de Vlamingen en Walen wilt dat helemaal niet.
2 Indien een meerderheid van de Belgen royalist zou zijn, dan moet daar hard tegen opgetreden worden. Bende populisten.

Citaat:
Wat denken jullie te bereiken, separatisten? Zonder de koning, zonder België bestaat Vlaanderen niet. Nu worden we (De koning) met veel sier ontvangen in het buitenland. Denken jullie nu echt dat Meneer Leterme in het buitenland, met zijn Vlaanderen, een rol kan spelen? Ik vrees ervoor, echt waar. Dat hebben we wel gemerkt met het bezoek aan China, van onze dierbare minister president.
Manman, uiteindelijk is het enige dat telt WAAR je woont. Bornem, Boom of Beringen - je stad of gemeente is de plaats die van tel is. De natie is een fictief begrip, in het leven geroepen enerzijds om de monarch beter te dienen en anderzijds, later, om een geindustrialiseerd gebied te onderhouden, en is verwerpelijk.

Citaat:
Laat ons gewoon Belgen blijven en laat die man gewoon laten doen wat hij al jaren doet. En denk aan de slagzin van ons land.
En wat hij al jaren doet, is niet democratisch verkozen te zijn: en dat moet hem breken.

Citaat:
Eendracht maakt macht.
"Pragmatisme schept leven."

Laatst gewijzigd door lombas : 5 februari 2006 om 10:04.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 10:40   #23
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt professionele hulp nodig, Lestat. Bezoek je psychiater!
Het niveau der Vlaams-nationalisten gaat elke dag weer een beetje achteruit. Ik denk dat ze stilaan het absolute dieptepunt bereiken.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 5 februari 2006 om 10:40.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 10:41   #24
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Het niveau der Vlaams-nationalisten gaat elke dag weer een beetje achteruit. Ik denk dat ze stilaan het absolute dieptepunt bereiken.
Je hebt nog niet geantwoord of je in plaats van een eed van trouw aan een Vlaamse Republiek de muur zou verkiezen, hypothetisch gesproken dan...
Oud 5 februari 2006, 10:42   #25
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alweer "zever in pakskes". Ieder staatshoofd wordt door het gastland volgens een vast protocol ontvangen, ongeacht de grootte van het land. Als de groothertog van Luxemburg een staatsbezoek aan België brengt, gaat dat met hetzelfde vertoon gepaard als wanneer de Amerikaanse president hier aankomt. Dat is nu eenmaal internationaal afgesproken protocol.

Ik zie dan ook niet in waar u uw bewering op steunt.

Wat heeft u trouwens gemerkt bij het bezoek aan China?
Is er een garantie dat een president het beter zal doen? De Iraanse president is ook verkozen.
Oud 5 februari 2006, 10:43   #26
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Je hebt nog niet geantwoord of je in plaats van een eed van trouw aan een Vlaamse Republiek de muur zou verkiezen, hypothetisch gesproken dan...
Ik houd niet van onrealistische hypotheses.
Oud 5 februari 2006, 10:44   #27
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik houd niet van onrealistische hypotheses.
Dat is geen antwoord op de vraag. Gelieve te antwoorden, waarde voorzitter.
Oud 5 februari 2006, 10:45   #28
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is er een garantie dat een president het beter zal doen? De Iraanse president is ook verkozen.
Of-ie het beter doet, staat inderdaad in twijfel, maar dat-ie democratisch verkozen is, moet de doorslag geven.

Ofwel absolute monarchie, ofwel absolute democratie. De constitutionele monarchie is een handicap, omdat het zowel de monarchische als de democratische waarden tenietdoet.
Oud 5 februari 2006, 11:08   #29
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lestat080 Bekijk bericht
[SIZE=3]Mijn dierbare koning.[/SIZE]

[SIZE=3]Voor mij is en blijft de koning de spilfiguur van ons land. In het buitenland is hij het symbool van dat kleine nietige landje, dat toch zoveel facetten heeft. Hij gaat ontelbare malen in vreemde landen mensen aansporen om te investeren in België. Handjes schudden, ja, maar het is gewoon een manier om België te verkopen aan het buitenland. Iets wat zeer nodig is.[/SIZE]

[SIZE=3]Deze week heeft Albert uitgehaald naar separatisten, en dat is maar goed ook. Het is volgens mij toch logisch dat de koning zich over de splitsing van België uitspreekt. Aan Vlaamse kant vinden vele personen dat niet normaal.[/SIZE]

[SIZE=3]In de kranten staat geschreven dat hij een marionet is. Een poppetje met als buikspreker de grote boze wolf, Guy Verhofstadt. Ik dacht dat de pers subjectief moest blijven? Wel, waarde heren van De Morgen, jullie stellen me teleur, en niet een beetje. Nooit meer zal ik jullie krant kopen.[/SIZE]

[SIZE=3]Dat Palestijnen de kantoren van de Europese Unie bestormen blijkt maar facultatief te zijn. De koning die een uitspraak doet tegen de Flaminganten, dat is pas nieuws. Het molentje van idiote discussies is weer op gang, en ik ben het beu.[/SIZE]

[SIZE=3]De koning is verdomd in zijn recht om deze mening te verkondigen. En partijen als de NVA hebben verdomd het recht niet om dit zo op te blazen. Misschien zouden partijen die hun stemmen enkel winnen op grond van haat, beter eens goed in de spiegel kijken voor ze slechte uitspraken doen. Wees gerust, wanneer zij dat doen, zullen ze niet veel meer zeggen.[/SIZE]

[SIZE=3]De meerderheid van de Vlamingen, exclusief de pers, willen België houden zoals het is. Een unitaire staat, waarin we zo goed het kan samenleven. Veel Vlamingen vinden de koning trouwens een zeer belangrijk figuur, en willen hem houden waar hij is.[/SIZE]

[SIZE=3]Wat denken jullie te bereiken, separatisten? Zonder de koning, zonder België bestaat Vlaanderen niet. Nu worden we (De koning) met veel sier ontvangen in het buitenland. Denken jullie nu echt dat Meneer Leterme [/SIZE][SIZE=3]in het buitenland, met zijn Vlaanderen, een rol kan spelen? Ik vrees ervoor, echt waar. Dat hebben we wel gemerkt met het bezoek aan China, van onze dierbare minister president.[/SIZE]

[SIZE=3]Laat ons gewoon Belgen blijven en laat die man gewoon laten doen wat hij al jaren doet. En denk aan de slagzin van ons land.[/SIZE]

[SIZE=3]Eendracht maakt macht.[/SIZE]

Het is een normale reactie van de koning. Een werknemer zal steeds trachten te reageren op zaken die zijn job (inkomen) in gevaar kan brengen.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 12:03   #30
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Beste Joost,

Eenieder is vrij om zijn mening te verkondigen. Het is niet omdat de mening van Lestat niet strookt met die van u, dat u moet zeggen dat de persoon in kwestie psychiatrische hulp nodig heeft. Een beetje wederzijds respect is m.i. niet teveel gevraagd.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 12:21   #31
Acid
Schepen

Acid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het absolute dieptepunt, daar kennen de bubbers alles van hé?
Oud 5 februari 2006, 12:26   #32
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Acid Bekijk bericht
Het absolute dieptepunt, daar kennen de bubbers alles van hé?
Verklaar u eens nader. 8)
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 15:21   #33
kricke
Vreemdeling

kricke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
???????????????

Ik ben het volledig eens met Lestat, dit is mijn mening!!! Maar nu gaat u me ook al naar een psycho sturen zeker, joost!
Zeg toch gewoon je mening, punt uit.
Oud 5 februari 2006, 15:58   #34
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Het is de 'schuld' van de flaminganten na WOII dat we hier nog altijd opgescheept zitten met een archaïsch monarchistisch systeem. En alleen omdat zij hun mede-nazi-collaborateur-collega Leopold III, niet gestraft wilden zien...

Wat overigens niet wil zeggen dat ik mij niet kan vinden in zijn uitspraak over belachelijk separatisme, al is het om andere redenen dan Van saksen Co-Burg.

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 5 februari 2006 om 16:01.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 16:04   #35
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Het is historisch volledig correct dat er tijdens "de koningskwestie" een referendum werd gehouden waarbij
1. De meerderheid der Vlamingen de vorst Leopold III wilden behouden
2. De meerderheid der franstaligen dit niet wilden
3. In het totaal was er een meerderheid van alle Belgen die Leopold III op de troon wilden handhaven.

Teneinde het land niet te verscheuren (België niet te laten "barsten") stemden de politiekers in met een compromis en getrouw aan land en vorst juichten zowel de waal als de vlaming de troonsbestijging van Boudouin I toe. De man die toen "Vive La République" dorst te roepen werd laffelijk door een vlaams Royalist afgemaakt (al dan niet met instemming van de Staatsveiligheid).

Vanwaar dit antiflamingantische unitarisme vanwege het Vlaamse volk ? Waren er toen geen transferts misschien ? Gingen de vlamingen toen enthoesiast "om den brode" naar Wallonië en vreesden zij door het Waalse seperatisme op een ubpregnabele staatsgrens te stuiten ?

Inderdaad : in de tegenwoordige tijd hoeft men niets te vrezen van een nieuwe "staatsgrens" men kan gerust in de Ardennen als Vlaming een hotelletje opstarten en dit met enthoesiaste medebeneluxers uit
"Olland" aan profitabele condities bevolken. Soevereiniteit en staatsgrens : het is een lachertje
de Euro blijft overal BEF 40,339.. allleen die € 3,- per dag die iedere vlaming aan iedere waal geeft, die kunnen we dan sparen.. Kom : dat gelooft ge zelf toch niet.

1. Sommige Vlamingen betalen dit aan sommige Walen
2. Talrijke vlamingen verdienen hun geld in Wallonië
3. De meeste Vlamingen verdienen hun dagelijks brood van vreemde broodheren

Laatst gewijzigd door 1handclapping : 5 februari 2006 om 16:14.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 16:15   #36
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

01/02/2006 Verregaand

Na de verkiezingen van volgend jaar voor Kamer en Senaat volgen nieuwe communautaire onderhandelingen.Alle Vlaamse partijen vragen meer bevoegdheden om een aangepast sociaaleconomisch beleid te kunnen voeren op maat van Vlaanderen.

Het moet zijn dat koning Albert met veel angst naar die onderhandelingen kijkt.Want hij maakte van zijn nieuwjaarstoespraak gisteren voor de overheden van het land alvast gebruik om te waarschuwen voor de gevolgen van een ‘anachronistisch en rampzalig separatisme’.

Nog volgens de koning zijn er transfers van Vlaanderen naar Wallonië, maar zijn er nog meer landen met transfers van de ene naar de andere regio en mag dit geen reden zijn om te pleiten voor voor “openlijk of omfloerst separatisme”.

Het moet duidelijk zijn dat de koning met dit pleidooi zich richtte tot de openlijke separatisten van N-VA en Vlaams Belang en de omfloerste separatisen- confederalisten van CD&V en VLD. Het gevolg hiervan is dat de koning zich gisteren de facto tot de spreekbuis van de Franstalige partijen promoveerde. Dat kan zich nog eens tégen de koning keren.

Nu zou het natuurlijk goed kunnen dat een meerderheid van de Belgen, ook een meerderheid van de Vlamingen,tégen separatisme is. We zijn er ook van overtuigd dat een grote meerderheid van de Vlamingen géén problemen heeft om solidair te zijn met de Franstaligen.

Dit neemt niet weg dat men de transfers in vraag mag stellen; in het bijzonder de grootte van het bedrag en de aanwending van dat geld in Wallonië. Nergens ter wereld zijn de transfers zó groot, ze zijn er al héél lang, maar Wallonië komt er maar niet bovenop waardoor die transfers zijn verworden tot een drug in plaats van een medicament. Die transfers zijn geld dat Vlaanderen ondertussen niet kan investeren. Hierdoor is de Vlaamse economie onder druk komen te staan. Indien dit aanhoudt, dan bestaat het risico dat Vlaanderen verder wegzakt en over een paar jaren zelfs niet meer in staat zal zijn om het geld op te brengen voor de solidariteit met Wallonië. Mocht bijvoorbeeld de auto-industrie uit Vlaanderen wegtrekken, dan is het in één keer zover.

We vrezen dat het in dat geval ook héél snel zal gedaan zijn met België. De conclusie ligt voor de hand. De staatshervorming van 2007 moet verregaand zijn. In het belang van het land. Daar kan de koning zijn voordeel mee doen.

Eric Donckier

Het Belang van Limburg 01-02-06
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 16:17   #37
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

30/01/2006 Eigen volk

U kunt het vandaag in deze krant lezen, de Belgische staat inde vorig jaar voor 299 miljoen euro aan verkeersboetes. In vergelijking met 2003 is dat een toename met 13 procent.

Dat komt vooral omdat de verkeersboetes zijn opgetrokken. De bedoeling daarachter kent u wel: het bevorderen van de verkeersveiligheid. Dat lijkt enigszins te lukken, er zijn minder ongevallen, al is het ook zo dat het aantal verkeersdoden blijkbaar niet echt meer daalt.

Tot daar aan toe. Wel ergerlijk is de vaststelling dat goed 83 procent van de verkeersboetes in Vlaanderen wordt geïnd en amper 5 procent in Wallonië, maar dat meer dan de helft van de inkomsten van het Verkeersboetefonds terugvloeien naar Wallonië.

We schreven het eerder al, Vlaanderen en Wallonië zijn twee totaal verschillende landen. Sociaal-economisch is dat zo. Maar het geldt ook voor veel andere zaken zoals op juridisch vlak of inzake verkeersveiligheid.

In Wallonië is de auto nog altijd een heilige koe, getuige de vele auto- en autosportprogramma’s op de Waalse tv-zenders. Nu, dat mag allemaal, de Walen moeten zelf weten wat ze willen en niet willen. Maar indien verkeersveiligheid dan toch geen prioriteit is in Wallonië, waarom moet Wallonië dan méér geld krijgen uit het Verkeersboetefonds, geld dat in principe bestemd is voor investeringen in verkeersveiligheid?

Zelfs het Verkeersboetefonds is goed om een zoveelste transfer naar Wallonië te organiseren. Wanneer gaat dit ophouden? Wanneer?

Vragen vanuit Vlaanderen naar meer zelfstandigheid, ja zelfs naar Vlaamse onafhankelijkheid worden vanuit Wallonië van de hand gewezen als Vlaams egoïsme. Ondertussen bestelt minister van Defensie Flahaut militair materieel dat alleen door een Waals bedrijf kan worden gemaakt en door geen enkel ander NAVO-land wordt gebruikt. Daarmee ontpoppen Flahaut en de PS zich tot de kampioenen van het ‘eigen volk eerst’.

Nu, dat Flahaut en de PS dat doen, tot daar aan toe. Maar waar zitten de Vlaamse ministers wanneer dit soort beslissingen wordt genomen in de ministerraad? Waar zitten sp.a vice-premier Freya Van den Bossche en VLD-vice-premier Patrick Dewael wanneer de PS en Flahaut de met Vlaams geld gespekte Belgische staatskas nog maar eens plunderen? Te kaarten misschien?

Eric DONCKIER

Het Belang Van Limburg 30-01-06
Oud 5 februari 2006, 16:18   #38
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

28/01/2006 Verrader

Hij heeft het weer gedaan, André Flahaut. Mag van de ministerraad voor 700 miljoen euro Zwitserse pantserwagens bestellen en daar Waalse kanonnen op zetten. Waalse 90mm-kanonnen die wellicht ooit gezocht zullen worden door verzamelaars, omdat ze vrijwel nergens worden gebruikt, zeker niet bij de NAVO-bondgenoten, en die daarom ook het dubbele kosten van de 105mm-kanonnen die overal gebruikt worden. Wat meteen betekent dat hetzelfde geldt voor de munitie, 90mm-munitie die gefabriceerd wordt door een Waals bedrijf in Nijvel, thuisbasis van Flahaut.
Buiten de hierboven vermelde details was er ook nog de voorkeur van het leger voor 105mm-kanonnen, en een stuk of wat negatieve adviezen van de inspectie van Financiën. Niks waarover iemand als de minister van Defensie zich zorgen hoeft te maken dus. Het ontlokte CD&V-fractieleider Pieter De Crem de verzuchting dat het leger er blijkbaar niet meer is om het land te verdedigen, maar om de kieskring van de minister te verdedigen.

Flahaut is dan ook niet aan zijn proefstuk toe. De ‘Wallonisering’ van het leger is bijna een feit. Straks is er in Vlaanderen geen enkel betekenisvol legeronderdeel meer over. Als we niet zo’n vredelievend landje waren zou het echt verontrustend zijn. De concentratie van de strijdkrachten in één deelstaat was immers zonder meer een van de oorzaken van het bloedbad waarin het federale Joegoslavië ten onder is gegaan.
En de volgende Flahaut-rel komt er al aan. Voor het nieuwe militaire transportvliegtuig Airbus A400M heeft de minister het Belgisch aandeel in de ontwikkeling en productie vrijwel volledig aan Waalse bedrijven toevertrouwd. En nu lijkt het erop dat hij het zelfs vertikt om bij Airbus twee Vlaamse bedrijven aan te melden als kandidaten voor onderhoud en opleiding van de piloten.
Voor de minister van Defensie lijkt Vlaanderen meer en meer een niet echt bevriend buurland te zijn. MR-senator Alain Destexhe noemt het trouwens in een interview verder in deze krant verontrustend hoe Flahauts partij, de PS, de jongste tijd Vlaanderen diaboliseert, en vraagt zich af hoe een partij kan beweren op te komen voor de eenheid van het land als ze de helft van de bevolking tot vijand uitroept.
Maar Destexhe, die de laatste tijd nogal wat vingers op Waalse wonden heeft gelegd, is door de PS dan ook uitgeroepen tot een “verrader” die met de Vlamingen heult.

Luc STANDAERT

Het Belang van Limburg 28-01-06
Oud 5 februari 2006, 16:26   #39
Lestat080
Partijlid

Lestat080's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Brel was een figuur die eigenlijk met z'n eigen culturele identiteit worstelde. 't Grote drama van die man. In het begin van zijn loopbaan als zanger affirmeerde hij zich meermaals als "un Flamand d'expression française". Hij heeft ook nooit zijn liefde voor Vlaanderen onder stoelen of banken gestoken. Alleen kon hij maar niet verkroppen - samen met zovelen van de Franstalige burgerij in Vlaanderen - dat rond die tijd de Vlaamse emancipatie een sterke stuwing kende en het Frans langzamerhand uit Vlaanderen wegduwde. Daarom krijgen we latere dergelijke bittere liedjes tegen "les flamingants".
Toch mogen we niet ontkennen. Hij zegt altijd dat hij een Vlaming is en heeft ook vaak positieve liedjes geschreven. ZOals bijvoorbeeld mijn vlakke land. Ik bedoel, het flamigante gedoe werd hem gewoon teveel. Ook omdat hij steeds door hen door het slijk gehaald werd
Lestat080 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 16:31   #40
Lestat080
Partijlid

Lestat080's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Verhofstadt is de schandknaap van de grote rode leider DiRupo, die zowel letterlijk als figurlijk maar al te graag zijn hand schuift waar geen licht schijnt bij Verafstoot.

Koning Albert II, en zijn misschien, per ongeluk, opvolger kroonprins Philippe zijn niet meer dan duur betaalde bliksemafleiders.
Is de geaardheid van meneer Di Rupo relevant? Of is dat het enige argument dat jullie hebben?
Lestat080 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be