Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: ZONDAG VERPLICHTE RUSTDAG
ik ben volledig akkoord 17 80,95%
ik wil zondag open blijven 4 19,05%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2003, 15:45   #21
Nadia
Vreemdeling

Standaard

dat verplicht werk is nu net wat wij gaan creeren als alles zondags open mag blijven.
Veel meer mensen zullen dan zondags moeten werken.
Denk eens na zou jijzelf zondag zo graag werken?
Ik denk het niet.
Nadia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2003, 15:47   #22
Nadia
Vreemdeling

Standaard

schaduwgemeenteraadslid, ik heb wel aan mijn toekomst gedacht en ik ben op alle mogelijke tegenslagen voorzien, en ik heb ook niet mijn laatste spaarcenten in mijn zaak gestoken, maar daarom ben ik niet anders dan andere jonge zelfstandigen die ook nog een leven naast hun zaak hebben.
Nadia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2003, 16:00   #23
Nadia
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strop
Sorry Nadia, maar ik heb niet genoeg keuze om op te voten.

Ik ben er voor dat op zondag winkels open kunnen zijn. Maar daar tegenover wil ik wel dat er een verplichte rustdag ingelast wordt die zelf te kiezen is.
Voor de rest van de bevolking (dus mensen die niet in de Horeca werken of zelfstandigen) blijft zondag wel een vrije dag.

het zal wel bent U misschien werkzaam in een normale werkweek?
Ik kan U vertellen dat is heel wat anders dan midden in de week vrij te hebben en dan toch alles alleen te moeten belopen, want manlief is werken en de kinderen zitten op school. Blijft nog steeds het probleem een gezin van een zelfstandige kan nooit samen zijn dan ofwel in de zaak ofwel s'avonds laat als iedereen al een paar uurtjes thuis zit.
Oud 15 juli 2003, 16:01   #24
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Effe omdraaien:
Waarom zou een zelfstandige zondag als rustag nemen? Buiten op café zitten, tv kijken of naar een pretpark gaan kan hij niks doen: Er is toch niks open op zondag. Als hij iets wil herstellen, aan zijn hobby wilt werken, iets met de overheid of de bank regelen of gewoon eens shoppen kan hij op zondag niets beginnen, en moet hij op een andere dag verlof nemen.

Ik ben dus tegen een verplichte sluitingsdag. Zelfstandigen moeten kunnen kiezen.

Ik zou persoonlijk liever op een zondag werken, en een weekdag vrij hebben, zodat ik nog eens iets nuttigs kan uitvoeren op een vrije dag. Zondag sucks.

PS. In Nederland doen ze een paar keer per jaar 'koopzondag'. Dan zijn alle winkels open, niet verplicht, maar iedereen doet het want er komt een hoop volk op af.

BTW, dan hebben we ook minder last van al die losers die persé op zondag de snelwegen naar de zee doen dichtstroppen. Vraag maar eens aan de mensen die familie hebben aan de zee hoe leuk dat is.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2003, 16:10   #25
Nadia
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadia
Help de regering wil ons zelfstandigen nog meer laten werken.
Het is nu al erg genoeg dat wij zondag moeten openen wegens de zo zware concurrentie, nu zouden wij ook nog onze rustdag moeten inleveren.
Kan het dan toch niet zijn dat iedereen zondag verplicht zou moeten worden om te sluiten.
Volgens mij gaan we alleen het koopgedrag van de consument veranderen, de oh zo goede zondag wordt dan wel misschien de oh zo goede zaterdag.
Ook wij hebben een gezinsleven en ook wij willen wel eens ergens naar toe op een zondag, waarom moet dat per se een winkel of winkelcentrum zijn, België telt zoveel mooie plekjes dat we die onmogelijk kunnen gezien krijgen.
Ik ben echt wel voorstander van een zondag rustdag.
De regering onder Mr dehaene heeft bv Verberckmoes de piramiden een meubelhandel uitgeroepen tot recreatiedomein om toch zondags te mogen openen. Is dit nog normaal?
Vroeger was het misschien wel zo dat de zaak voorging, maar dit is nu niet meer zo. Wij jonge zelfstandigen willen graag nog een leven Mr de Ministers.

Waarom zou men zondag niet open kunnen zijn?? De meeste mensen moeten dan niet werken en de winkeliers zouden gouden zaken doen. Ik pleit ervoor om bijvoorbeeld op maandag de winkeliers een verplichte rustdag te geven...de meeste burgers moeten toch werken dus de omzet zal er zeker géén schade van ondervinden.
Zijn wij misschien geen normale burgers, en gouden zaken vergeet het maar van de 100 bezoeker zijn er 10 bij die komen kopen en de anderen wandelen. Dit is nu misschien wel heel cru uitgedrukt, maar zij kunnen ook op zaterdag komen winkelen en dan kunnen wij gouden zaken doen op zaterdag in plaats van op zondag. En inderdaad de meeste burgers moeten in de week toch werken, maar de meeste burgers hebben wel zaterdag en zondag vrij. En het gaat ons niet om het geld, als alles hierom zou draaien zouden wij heel arm zijn, maar wel om het leven. Waarom moeten wij zelfstandigen meer werken om jullie de "burgers" op zondag te plezieren?
Stelt U zich eens in de plaats van een zelfstandige. Zou U het fijn vinden om zondags te werken, en kom mij niet vertellen dat wij hier zelf voor kiezen, neen, wij worden verplicht door de "burgers" om open te houden.
Want iedereen in de buurt is toch open op zondag dus waarom zaak X niet.
(ze zijn zeker te lui om te werken) dat krijg je dan wel te horen.
Oud 15 juli 2003, 16:15   #26
Nadia
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Effe omdraaien:
Waarom zou een zelfstandige zondag als rustag nemen? Buiten op café zitten, tv kijken of naar een pretpark gaan kan hij niks doen: Er is toch niks open op zondag. Als hij iets wil herstellen, aan zijn hobby wilt werken, iets met de overheid of de bank regelen of gewoon eens shoppen kan hij op zondag niets beginnen, en moet hij op een andere dag verlof nemen.

Ik ben dus tegen een verplichte sluitingsdag. Zelfstandigen moeten kunnen kiezen.

Ik zou persoonlijk liever op een zondag werken, en een weekdag vrij hebben, zodat ik nog eens iets nuttigs kan uitvoeren op een vrije dag. Zondag sucks.

PS. In Nederland doen ze een paar keer per jaar 'koopzondag'. Dan zijn alle winkels open, niet verplicht, maar iedereen doet het want er komt een hoop volk op af.

BTW, dan hebben we ook minder last van al die losers die persé op zondag de snelwegen naar de zee doen dichtstroppen. Vraag maar eens aan de mensen die familie hebben aan de zee hoe leuk dat is.
Ok laten wij dan ook eens in de maand een zondagkoopdag inlassen.
Moet kunnen en in de week kunnen wij wel door ons personeel worden afgelost als wij dringend bv naar de bank of tandarts of weet ik wat moeten gaan. Dus dat is geen probleem.
Maar aub laat ons zondag allemaal vrij zijn om te doen wat wij willen niet wat anderen willen. Al jaren zijn wij aan het streven om die zondag te kunnen sluiten, nu moeten wij er echt iets aan doen.
Oud 15 juli 2003, 16:18   #27
Nadia
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambetanterik
Bent allemaal blij dat er kleine zelfstangigen zijn.
Waarom hebben die mensen geen recht op zondagsrust?
Waarom mogen die mensen niet op zondagnamiddag naar de voetbal gaan?
Die mensen werken inderdaad 70 tot 100 uren per week, zijn jullie nu zo egoistisch?
Stel dat verplichte zondagsluiting afgeschaft wordt, hoeveel grote winkelketens gaat zijn personeel verplichten op zondag te werken?

Werk voor de vakbond in het verschiet.

Is dat misschien de reden?
Verplichte sluiting op zondag. PUNT UIT
Ah als iedereen maar eens dacht zoals U het leven zou er voor iedereen veel beter uitzien, kunnen wij ook nog eens ons sociaal leven beleven.
Oud 15 juli 2003, 16:24   #28
Nadia
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Heel straf. In die enkele postings hierboven staat bijna 20 keer het woordje "verplicht". Waarom denken jullie dat iemand uberhaupt zelfstandig wordt? Juist. Om ZELF te kunnen beslissen wanneer hij werkt en wanneer niet. Ik ben al sinds m'n 23e zelfstandig en ik beslis ZELF wanneer ik werk. En al diegenen die toch zo graag op zondag gaan winkelen, wel, doe zelf een winkel open. Die mag je voor mijn part 7 op 7, 24h op 24h openhouden, maar houd op om voor ANDEREN te beslissen wanneer ze moeten werken.
Precies ik ben bereid om alle dagen nog langer te werken dan ik nu al doen 6 dagen per week, maar ik wil zondag sluiten en als niet iedereen dat doet, kan het nooit gerealiseerd worden. Dus is er volgens mij maar 1 oplossing zondag verplicht sluiten en als je dan nog een andere dag in de week wenst te sluiten ok doe maar.
Geen personeel meer dat zondags met een donderwolk boven het hoofd komt werken omdat ze moeten, veel meer goed gehumeurd personeel, het is toch heerlijk om de mensen niets te verplichten. Wie werkt graag op een dag dat anderen lekker niets kunnen doen.
Ik ken sinds mijn 18e niets anders dan zondags werken, en nu ben ik het grondig beu.
Oud 15 juli 2003, 16:33   #29
Nadia
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwgemeenteraadslid
Geachte Nadia;onlangs zag ik het programma''recht van antwoord''op VTM.Ik weet niet of u deze uitzending gevolgt heeft,of andere forumbezoekers Onderwerp;wat als men ziek wordt als zelfstandige,daar men vaak terug valt op een laag inkomen Blijkbaar steken vooral heel veel jonge zelfstandigen hun laatste centen in hun zaak,zij gaan graag uit,zoals u bv.op zondag,terwijl zij anderzijds niet denken aan de voorzorgen die zij moeten treffen
Wat als iedereen met zijn persoonlijke wensen afkomt
Wat die mooie plaatsen in ons land betreft,zijn die op een andere weekdag minder mooi
Mijn persoonlijk mening;u bent zelfstandige,ongeacht in welke branche,en moet zich aanpassen aan de gemeenschap,de gemeenschap moet zich niet aanpassen aan uw zaak.Wanneer u vindt dat uw zaak niet meer op de eerste plaats komt,wees dan consequent
Klagers geen nood,stoefers geen brood
En hoe zit het met uw persoonlijke wensen, die moeten wij wel invullen.
U wenst dat wij zondag open zijn en liefst nog op elk onmogelijk uur van de dag om aan al uw wensen te voldoen.
Wij passen ons al genoeg aan aan de gemeenschap wanneer houdt de gemeenschap eens rekening met ons zelfstandigen.
Ik wist ook niet dat er nog mensen denken dat iets materieels op de eerste plaats komt.
Neen, bij mij komt eerst mijn gezin en dan de zaak, betekent dit dat ik een slecht zaakvoerder ben of dat ik misschien nog wel een beetje mens ben.
Ik doe alles voor mijn zaak rendabel, mooi en up to date te maken en houden, ik doe alles wat ik kan voor mijn klanten hun wensen te vervullen, maar vraag mij niet mijn gezin aan de kant te zetten hiervoor, ik zou mij een zeer slecht mens voelen.
Misschien als iedereen zich eens in de plaats van een zelfstandige plaatst, zou er nog anders gereageerd worden.
En weet U misschien klagen ze in Antwerpen meer dan bij ons in Limburg, maar dit is geen klachtzang.
Ik wil de mening van iedereen kennen, pro of contra.
En wat betreft mijn toekomst, die heb ik wel al voorzien, en ik heb niet zoals U de zelfstandige afschilderd mijn laatste spaarcenten in mijn zaak zitten. En het gaat toch niet over uitgaan, het gaat over vrij zijn, niet hoeven te werken op zondag en als ik dan mijn laatste centen uitgeef aan een dwaas uitstapje is dat nog steeds mijn probleem.
Oud 15 juli 2003, 19:09   #30
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Geachte Nadia,in tegenstelling tot uw klaagzang,heb ik steeds op zondag gewerkt,en heb ik daar nooit moeilijk om gedaan Na mijn studie's heb ik een paar jaar,7/7 gewerkt,gemiddeld 16 u per dag Inderdaad,ik kom eveneens zoals mijnheer stunt uit de horeca
733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004"
Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks.
Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen.
schaduwgemeenteraadslid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2003, 19:10   #31
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
Geachte democratsteve;ik veronderstel dat uw opmerking geen reactie is op mijn mening,daar ik geen vlaamsblokker ben
Klopt. Alleen dat "rechtse regelneef" in het begin van de tekst, had betrekking op u. Ik weet ook wel dat niet èlke rechts georiënteerde persoon bij het Blok zit.
Besef ook aub maar al te goed dat niet alle rechtsen pro inmenging zijn inzake wanneer een zelfstandige moet werken.

Voor mij mag een zelfstandige werken wanneer hij wil. Verplichte sluitingsdag is gezever en verplichte rustdag ook.
Besef ik heel goed TomB. En mijn hekel aan hen is even groot hoor.
Je weet dat ik, of het nu op rechts is of op links, m'n kritiek niet spaar.
Als VRIJHEID aan banden wordt gelegd zul je me altijd horen protesteren.
Oud 15 juli 2003, 21:41   #32
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambetanterik
Bent allemaal blij dat er kleine zelfstangigen zijn.
Waarom hebben die mensen geen recht op zondagsrust?
Waarom mogen die mensen niet op zondagnamiddag naar de voetbal gaan?
Die mensen werken inderdaad 70 tot 100 uren per week, zijn jullie nu zo egoistisch?
Stel dat verplichte zondagsluiting afgeschaft wordt, hoeveel grote winkelketens gaat zijn personeel verplichten op zondag te werken?

Werk voor de vakbond in het verschiet.

Is dat misschien de reden?
Verplichte sluiting op zondag. PUNT UIT
Ik had niet verwacht het ooit mogen mee te maken, maar ik ben het eens met Ambetanterik...
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2003, 22:19   #33
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Geachte forumleden;persoonlijk vindt ik dat iedereen het democratisch recht heeft om te werken,zoals hij of zij het recht heeft om niet te werken.Men heeft het democratisch recht als zelfstandige om zijn zaak open te houden,zoals hij of zij het recht heeft om zijn zaak te sluiten
Echter,wanneer ik mvr.Nadia goed begrijp,dan wil zij op zondag een verplichte sluitingsdag omdat dit haar persoontje goed uitkomt,daar zij op zondag haar zaak wil sluiten,dit terwijl heel veel burgers dewelke in de week moeten gaan werken,dit een voordeel vinden Echter,wanneer mvr.Nadia haar zaak sluit op zondag,weet zij evengoed,dat zij mogelijk klanten zal verspelen aan de concurentie dewelke op zondag open zijn
Mijn mening mvr.Nadia;wanneer u op zondag wil sluiten,sluit dan op zondag,maar aanvaard de minder prettige kanten van uw beslissing.
Tot slot vindt ik uw houding,met alle respect vrij egoïstisch
Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks.
Oud 15 juli 2003, 22:21   #34
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Geachte forumleden;persoonlijk vindt ik dat iedereen het democratisch recht heeft om te werken,zoals hij of zij het recht hebben om niet te werken.Men heeft het democratisch recht als zelfstandige om zijn zaak open te houden,zoals hij of zij het recht hebben om hun zaak te sluiten
Echter,wanneer ik mvr.Nadia goed begrijp,dan wil zij op zondag een verplichte sluitingsdag omdat dit haar persoontje goed uitkomt,daar zij op zondag haar zaak wil sluiten,dit terwijl heel veel bugers dewelke in de week moeten gaan werken,dit een voordeel vinden Echter,wanneer mvr.Nadia haar zaak sluit op zondag,weet zij evengoed,dat zij mogelijk klanten zal verspelen aan de concurentie dewelke op zondag open zijn
Mijn mening mvr.Nadia;wanneer u op zondag wil sluiten,sluit dan op zondag,maar aanvaard de minder prettige kanten van uw beslissing.
volgens mij wil de meederheid op zondag vrij hebben, maar juist doordat ene het begint te doen, moet de hele hoop volgen om boven water te kunnen blijven. En dat moet voorkomen/veranderd worden.
Oud 15 juli 2003, 22:27   #35
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

In 2003 is het 'Liberaal Appel' een politieke ledenbeweging geworden!

Het lidmaatschap bedraagt vanaf het kalenderjaar 2004 12,50 € per jaar.

Betaling kan via overschrijving op het nummer

Lidmaatschap houdt de onderschrijving van de doelstelling van het Liberaal Appel in.
Oud 15 juli 2003, 22:34   #36
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Niet geïnteresseerd, toch bedankt voor het aanbod.
Oud 15 juli 2003, 22:35   #37
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Niet geïnteresseerd, toch bedankt voor het aanbod.
Oud 15 juli 2003, 22:37   #38
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Geachte forumleden;persoonlijk vindt ik dat iedereen het democratisch recht heeft om te werken,zoals hij of zij het recht hebben om niet te werken.Men heeft het democratisch recht als zelfstandige om zijn zaak open te houden,zoals hij of zij het recht hebben om hun zaak te sluiten
Echter,wanneer ik mvr.Nadia goed begrijp,dan wil zij op zondag een verplichte sluitingsdag omdat dit haar persoontje goed uitkomt,daar zij op zondag haar zaak wil sluiten,dit terwijl heel veel bugers dewelke in de week moeten gaan werken,dit een voordeel vinden Echter,wanneer mvr.Nadia haar zaak sluit op zondag,weet zij evengoed,dat zij mogelijk klanten zal verspelen aan de concurentie dewelke op zondag open zijn
volgens mij wil de meederheid op zondag vrij hebben, maar juist doordat ene het begint te doen, moet de hele hoop volgen om boven water te kunnen blijven. En dat moet voorkomen/veranderd worden.
De totalitaire gedachte van het limiteren van een mens zijn vrijheid om te doen waar hij zin in heeft is verwerpelijk.

Als ik de posts hier doorneem zie ik dat buiten de eerste post ALLE zelfstandigen en vrije beroepen met ervaring hier pleiten voor een vrijheid van keuze. Het is uw RECHT om te werken wanneer ge dat wilt en het is uw RECHT om niet te werken wanneer ge dat niet wilt.

Het niet overleven van een zelfstandige zaak afschrijven op het gebrek aan een verplichte rustdag is pure bullshit. Zodanig veel werk hebben dat ge er geen tijd genoeg voor hebt is het ALLERBESTE dat u als zelfstandige kan overkomen. Dat is een luxe probleem vergelijkbaar met honger hebben en klagen dat er te veel lekker eten op uw bord ligt.

Wilt ge echt jonge zelfstandigen helpen? Haal dan uw loonslast naar beneden zodat ze sneller hulp kunnen aannemen. Dan lost ge ineens ook uw werkeloosheidsprobleem op.
Oud 15 juli 2003, 23:14   #39
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
De totalitaire gedachte van het limiteren van een mens zijn vrijheid om te doen waar hij zin in heeft is verwerpelijk.

Als ik de posts hier doorneem zie ik dat buiten de eerste post ALLE zelfstandigen en vrije beroepen met ervaring hier pleiten voor een vrijheid van keuze. Het is uw RECHT om te werken wanneer ge dat wilt en het is uw RECHT om niet te werken wanneer ge dat niet wilt.

Het niet overleven van een zelfstandige zaak afschrijven op het gebrek aan een verplichte rustdag is pure bullshit. Zodanig veel werk hebben dat ge er geen tijd genoeg voor hebt is het ALLERBESTE dat u als zelfstandige kan overkomen. Dat is een luxe probleem vergelijkbaar met honger hebben en klagen dat er te veel lekker eten op uw bord ligt.

Wilt ge echt jonge zelfstandigen helpen? Haal dan uw loonslast naar beneden zodat ze sneller hulp kunnen aannemen. Dan lost ge ineens ook uw werkeloosheidsprobleem op.
U weet net zo goed als ik dat door de verplichte zondagrust af te schaffen werken op zondag de facto verplicht maakt.
In het begin is dat een luxeprobleem. Maar als veel mensen over stappen naar de concurrentie omdat die winkel wel op zondag open is, dan wordt dat luxeprobleem een financieel probleem.
Loonlastenverlaging om meer mensen aan te nemen. Dus u wilt daar bovenop ook nog eens meer mensen op zondag laten zweten... Het is al niet erg genoeg dat KMO'ers hieraan verplicht zijn om te kunnen concureren tegen de grote winkelketens, gij wilt die KMO's ook nog eens volstoppen met werknemers op zondag. Wie gaat er op den duur nog winkelen op zondag? Ze zijn allemaal aant werken.
Ik wil onthaasten. Ik wil wel werk (als ik afgestudeerd ben), maar NIET op zondag. En liefst ook niet op zaterdag...
Oud 16 juli 2003, 01:24   #40
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

U weet net zo goed als ik dat door de verplichte zondagrust af te schaffen werken op zondag de facto verplicht maakt.
In het begin is dat een luxeprobleem. Maar als veel mensen over stappen naar de concurrentie omdat die winkel wel op zondag open is, dan wordt dat luxeprobleem een financieel probleem.
Loonlastenverlaging om meer mensen aan te nemen. Dus u wilt daar bovenop ook nog eens meer mensen op zondag laten zweten... Het is al niet erg genoeg dat KMO'ers hieraan verplicht zijn om te kunnen concureren tegen de grote winkelketens, gij wilt die KMO's ook nog eens volstoppen met werknemers op zondag. Wie gaat er op den duur nog winkelen op zondag? Ze zijn allemaal aant werken.
Ik wil onthaasten. Ik wil wel werk (als ik afgestudeerd ben), maar NIET op zondag. En liefst ook niet op zaterdag...
Dat maakt werken op zondag helemaal niet verplicht. Ik werk af en toe eens op zondag omdat ik dat graag doe, nochthans zijn hier alle winkels open van 9uur 's morgens tot 9 uur 's avonds alle dagen en mogen mijn concurrenten ook op zondag werken.

Voor zondagwerk zal meer betaald worden en wordt de keuze gelaten aan de mensen zelf. De argumentatie van de arme bediende die op zondag moet werken gaat niet op. In de realiteit worden hiervoor gezamelijk agendas opgesteld die door iedereen aanvaard worden.

Concurrentie heeft daar ook eigenlijk niets mee te maken. Als uw zaak niet overleeft omwille van de zondag, dan heb ik nieuws voor u: Dan overleeft uw zaak ook niet zonder die zondag.

Als uw zaak echter zoveel werk heeft dat ge het alleen niet meer aankunt, dan is loonslastverlaging de oplossing. Want dan kan ik met 20,000 BEF extra zaken per week end iemand aannemen, terwijl dat zonder lastenverlaging 30,000 BEF extra zaken moeten zijn per week end. Op die manier gaat ge het leven van een zelfstandige gemakkelijker maken.

Wilt u nog andere manieren om die mensen te helpen? Behandel ze gelijkwaardig dan bedienden en arbeiders kwa sociale zekerheid zodat die mensen geen enorme sommen moeten afdragen om hetzelfde te bekomen.

Die maatregelen gaan uw economie doen groeien en de welvaart doen stijgen, mensen verbieden te werken gaat die doen DALEN.

Bottom line: Het is niet omdat u verkiest op zondag niet te werken dat u aan mij mag verbieden om het te doen omdat u dat 'menselijk' acht. Dat is een totalitaire inbreuk op mijn vrijdom.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be