Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

Discussietools
Oud 6 februari 2006, 19:59   #21
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
De denkwereld van een moslim is compleet verschillend van de onze. Interviews met betogers maken dat duidelijk.
Zij zijn naar hier gekomen om te heersen. En ze krijgen dagelijks bevestiging van hun status. In Frankrijk steken ze tienduizenden auto's in brand en de Franse regering komt af met tientallen miljoenen euro.

In de moskeeën wordt gepreekt dat het niet lang meer zal duren. Maar het duurt altijd nog te lang voor de heethoofden. En hoe meer geweld ze gebruiken, hoe vlugger de zaak vooruit gaat.

SP.a en PS zullen niet overstag gaan, maar er alles aan doen om nog zolang mogelijk te kunnen genieten van de macht (na ons de zondvloed).

mvg

Harald.
En dan vooral de Waalse PS, die is zeer moslim-vriendelijk.
Oud 6 februari 2006, 20:12   #22
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Menapius Bekijk bericht
Op BBC World loopt er een programma Hard-Talk met als moderator Stephen Sackur. Onlangs had hij de hoofdredacteur van de Deense krant yllands-Posten en een opper-iman in Denemarken te gast. Ook Sackur had uit goede bron dat een collega iman van zijn gast bij zijn "promo"-trip in het Midden-Oosten spotprenten had laten zien die helemaal niet door de krant gepubliceerd werden. De Deense iman moest toegeven dat dit waar was, maar in het debat werd niet gezegd vanwaar die spotprenten kwamen. Feit is, de Deense imans hebben bewust materiaal gebruikt die niet in verband stond met de feiten om de boel in lichterlaaie te zetten...
als je wat zoekt op internet zal je de brief vinden die de Deense islamitische delegatie (aan het MiddenOosten) mee heeft genomen . Daarin wordt er wel degelijk uitgelegd dat een aantal van die cartoons niet in de krant zijn verschenen (de ergste van allemaal) maar dat die wel naar hen werden opgestuurd..

Mijn mening over die trip naar het Midden Oosten. Men zag dat me in Denemarken zelf geen verhaal kon halen en geen excuses kon verkrijgen. Daarom heeft men geoordeeld dat het opportuun was om 'de Islam' te moeten verdedigen door het Midden Oosten in het schakelen en de volledige moslimwereld achter de zaak te zetten..
Oud 6 februari 2006, 20:36   #23
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het al dan niet afhakken van handen is niet het criterium om te zeggen of de sharia al dan niet toegepast wordt.
Als bij buren- of familiekwesties de vrederechter voorbijgegaan wordt en de imam de klus klaart, dan is dit meer dan voldoende om vast te stellen dat de sharia toegepast wordt.

Wat er allemaal in de sharia staat weet ik niet. Mijn kennis is beperkt tot een aantal zaken zoals :
- Een moslim is tweemaal zoveel waard als een niet-moslim.
- Een niet-moslim mag niet getuigen tegen een moslim.
- Een moslim die de islam verlaat krijgt de doodstraf.
- Een man is tweemaal zoveel waard als een vrouw.
- Een hond mag je alleen houden als waakdier of schaapherder.

mvg

Harald.

Bovendien jokken moslims over het feit al zou van of Mohammed geen portret gemaakt mogen worden.
http://www.zombietime.com/mohammed_image_archive/

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 6 februari 2006 om 20:37.
Derk de Tweede is offline  
Oud 6 februari 2006, 20:39   #24
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Bovendien jokken moslims over het feit al zou van of Mohammed geen portret gemaakt mogen worden.
http://www.zombietime.com/mohammed_image_archive/
dat doen ze niet..allemaal.. Die website informeert je niet correct.. Afhankelijk van de stroming binnen de Islam (Sunni, Shia) is het afbeelden van de profeet al dan niet verboden.. Bij de Shia is er inderdaad wel een traditie van het maken van afbeeldingen, bij de Sunni in het overgrote aantal van de gevallen niet
Oud 6 februari 2006, 22:06   #25
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot Bekijk bericht
dat doen ze niet..allemaal.. Die website informeert je niet correct.. Afhankelijk van de stroming binnen de Islam (Sunni, Shia) is het afbeelden van de profeet al dan niet verboden.. Bij de Shia is er inderdaad wel een traditie van het maken van afbeeldingen, bij de Sunni in het overgrote aantal van de gevallen niet
Voor zover ik weet is het verboden afbeeldingen te maken van god.
Verder is het verboden beelden te maken van levende wezens. Afbeeldingen zijn niet verboden.
De koran is één en onveranderlijk. De houding van de moslims inzake afbeeldingen verandert wel sterk in de loop der tijden.

mvg

Harald.
Harald is offline  
Oud 6 februari 2006, 22:13   #26
Mahdi
Banneling

Standaard

In België hebben de moslims hun slag reeds binnengehaald.

Op het nieuws die vertegenwoordiger van de Belgische journalistenbond gezien?

Als hij het hol van Mohammed vond, hij kroop er meteen in.
Mahdi is offline  
Oud 6 februari 2006, 22:38   #27
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahdi Bekijk bericht
In België hebben de moslims hun slag reeds binnengehaald.

Op het nieuws die vertegenwoordiger van de Belgische journalistenbond gezien?
Nee. Vertel eens ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 6 februari 2006, 22:47   #28
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet is het verboden afbeeldingen te maken van god.
Verder is het verboden beelden te maken van levende wezens. Afbeeldingen zijn niet verboden.
De koran is één en onveranderlijk. De houding van de moslims inzake afbeeldingen verandert wel sterk in de loop der tijden.

mvg

Harald.
zoals ik aanhaalde hebben de Shia er door de eeuwen heen weinig moeite mee gehad.. Dat ligt ook in de lijn van hun traditie om religie iets minder naar de letter te interpreteren dan hun Sunni geloofsgenoten. Sowieso , in deze affaire, is het vooral de vereenzelviging van de profeet ( de voorbeeld moslim nummer ) met een terrorist die de moslims tegen het hoofd stoot. Maar Vermeersch heeft gelijk als hij zegt dat moslims dan ook op andere vlakken zouden moeten reageren, met name wanneer moslims refereren naar de Koran en de profeet Mohamed wanneer zij bijvoorbeeld in een video hun nakend martelaarschap aankondigen. Wanneer beelden/refernties van de Koran en Mohamed op die manier gebruikt worden zou dat in feite ook gezien dienen te worden als een vereenzelviging van de godsdienst met terrorisme, net zozeer als de cartoons in de kranten. En helaas zie je daartegen weing of geen reactie.
Oud 6 februari 2006, 22:57   #29
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zoals ik aanhaalde hebben de Shia er door de eeuwen heen weinig moeite mee gehad.. Dat ligt ook in de lijn van hun traditie om religie iets minder naar de letter te interpreteren dan hun Sunni geloofsgenoten. Sowieso , in deze affaire, is het vooral de vereenzelviging van de profeet ( de voorbeeld moslim nummer ) met een terrorist die de moslims tegen het hoofd stoot.
En om dat duidelijk te maken steken ze ambassades in brand, schieten op de politie en dragen borden rond waarop staat dat ze Europa willen uitmoorden.

Schattig.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 7 februari 2006, 08:08   #30
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Menapius Bekijk bericht
Liegen bestond al lang voor de Islam, maar de Islam heeft het tot kunst verheven...
Het is een grondregel van Islam. Elke goede moslim moet een goed huichelaar zijn.
Taquiya.
Oud 7 februari 2006, 08:09   #31
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zoals ik aanhaalde hebben de Shia er door de eeuwen heen weinig moeite mee gehad.. Dat ligt ook in de lijn van hun traditie om religie iets minder naar de letter te interpreteren dan hun Sunni geloofsgenoten. Sowieso , in deze affaire, is het vooral de vereenzelviging van de profeet ( de voorbeeld moslim nummer ) met een terrorist die de moslims tegen het hoofd stoot. Maar Vermeersch heeft gelijk als hij zegt dat moslims dan ook op andere vlakken zouden moeten reageren, met name wanneer moslims refereren naar de Koran en de profeet Mohamed wanneer zij bijvoorbeeld in een video hun nakend martelaarschap aankondigen. Wanneer beelden/refernties van de Koran en Mohamed op die manier gebruikt worden zou dat in feite ook gezien dienen te worden als een vereenzelviging van de godsdienst met terrorisme, net zozeer als de cartoons in de kranten. En helaas zie je daartegen weing of geen reactie.
Ik krijg wel de indruk dat de twee hoofdstromingen binnen de Islam zich an het verenigen zijn.
Hadden Iran en Irak in de jaren '80 nog oorlog, bij een confrontatie met het westen (incl. Israel) zullen ze zich als één opstellen.
Oud 7 februari 2006, 08:15   #32
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En om dat duidelijk te maken steken ze ambassades in brand, schieten op de politie en dragen borden rond waarop staat dat ze Europa willen uitmoorden.

Schattig.
De Europese landen zullen oude vetes naast zich neer moeten leggen en gezamelijk in de verdediging gaan.
Ook zullen meeheulers (ik denk aan de PS en SP-a) overtuigd moeten worden van hun ongelijk.
De vrijheid van de Europese volkeren staat op het spel.
Oud 7 februari 2006, 08:33   #33
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Wat is daar nu zo schokkend aan??
Bhairav is offline  
Oud 7 februari 2006, 10:46   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Harald,
Ik had al een raar gevoel vanaf het begin van de hijsa rondom de cartoons. Maar die imam is met zijn spotprent dus wel helemaal tegen zijn eigen geloof ingegaan.
Ik ben alleen benieuwd naar de reden waarom!
Willen zij echt een Derde Wereldoorlog ontketenen?
Als u achter de ware aard van de Islam gaat zoeken, dan ga je dat allemaal beter begrijpen, hoe het hele cirus in mekaar zit, en dan zal je ook snappen waarom dialoog en blabla absoluut geen lap uithalen.

De hele godsdienst, is erop gericht alle niet gelovigen te onderwerpen, ingaan tegen dat dogma is heiligschennis.

Als de islam dus geen verlichting doormaakt, is het gewoon zever om met die imams te praten.
Herr Flick is offline  
Oud 7 februari 2006, 12:21   #35
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als u achter de ware aard van de Islam gaat zoeken, dan ga je dat allemaal beter begrijpen, hoe het hele cirus in mekaar zit, en dan zal je ook snappen waarom dialoog en blabla absoluut geen lap uithalen.

De hele godsdienst, is erop gericht alle niet gelovigen te onderwerpen, ingaan tegen dat dogma is heiligschennis.

Als de islam dus geen verlichting doormaakt, is het gewoon zever om met die imams te praten.
Het lijkt wel of het de plicht van de Islam is om de wereld in zijn geheel te onderwerpen.
Ik zie een dialoog helemaal niet zitten met een "isme" dat leidt tot totale dictatuur.
Oud 7 februari 2006, 18:22   #36
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik krijg wel de indruk dat de twee hoofdstromingen binnen de Islam zich an het verenigen zijn.
Hadden Iran en Irak in de jaren '80 nog oorlog, bij een confrontatie met het westen (incl. Israel) zullen ze zich als één opstellen.
ik denk het eerlijk gezegd niet. Dat ze over dit thema eensgezind zijn , daarover ben ik het met je eens . Maar dit is in mijn ogen geen weerspiegeling van de algemene tendens.. Als je bijvoorbeeld kijkt naar het sectarisch geweld dat er tussen Shia en Sunni heeft plaatsgevonden in Irak, het laatste half jaar, oa. de oproep van Zarqawi om de Shia als kuffar te bestempelen , dan meen ik toch het tegenovergestelde te moeten vaststellen.
Oud 7 februari 2006, 18:41   #37
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

De links van de elite met de recente cartoon commotie komen weer uit. Het blijkt dat de man van de vrouw die aan het hoofd staat van het bedrijf dat de cartoons heeft gepubliceerd, lid is van de Bilderberg groep... Moet er nog zand zijn. Weer geen toeval dat het van een elite-gecontroleerd bedrijf komt...

Citaat:
DANISH BILDERBERG CONNEX?

Tuesday, February 07, 2006 - FreeMarketNews.com

The controversy continues over the anti-Islamic cartoons published in a Danish publication. The latest word notes that Merete Eldrup, managing director of JP/Politikens Hus, the company that published the cartoons, is the wife of Anders Eldrup, chairman of DONG (Danish Oil and Natural Gas), a currently state-owned energy provider about to be privatized.

Moreover, according to a posting on Indymedia UK, as well as several other sources, Anders has been among the attendees at the last five meetings of the Bilderberger gathering, alleged by some to be an internationalist conspiracy bent on world government.

Meanwhile, his wife, before she took over the directorship at JP/PH, was both the Head of Secretariat at the Ministry of Economic and Business Affairs, and the Deputy Director of the Danish Energy Authority. She is currently Deputy Chairman and Managing Director of the Copenhagen Business School. - ST

staff reports - Free-Market News Network

Laatst gewijzigd door exodus : 7 februari 2006 om 18:42.
exodus is offline  
Oud 7 februari 2006, 18:57   #38
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
De links van de elite met de recente cartoon commotie komen weer uit. Het blijkt dat de man van de vrouw die aan het hoofd staat van het bedrijf dat de cartoons heeft gepubliceerd, lid is van de Bilderberg groep... Moet er nog zand zijn. Weer geen toeval dat het van een elite-gecontroleerd bedrijf komt...
ha exodus

vertel !

wie zit er nog zoal in 't complot deze keer ?

volgens mij in elk geval ook Google, want als je zoekt naar Bilderberg krijg je elfendertig conspiracy sites 8)

gaat het deze keer over zand ? spannend !

Laatst gewijzigd door Knipp : 7 februari 2006 om 18:58.
Knipp is offline  
Oud 7 februari 2006, 18:59   #39
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Als je NWO er weer achter zit, wat moet dan het doel zijn ? Ben ik eens razend benieuwd naar.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 7 februari 2006, 19:26   #40
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Als je NWO er weer achter zit, wat moet dan het doel zijn ? Ben ik eens razend benieuwd naar.
Het is mijn NWO niet. De NWO bestaat los van wat ik ervan denk. Als je er voldoende over leest zie je dit in.

Wat is hun doel? Moslims opzetten tegen het westen en omgekeerd. En wat is daar het doel van? Dit is iets minder eenduidig te beantwoorden. Eerst en vooral valt zo'n taktiek in het verdeel en heers principe. Het volk kijkt niet naar de echte macht maar is bezig met de "tegenstanders". Die in feite ook opgejaagd worden.

De werkwijze van de elite is iets heel anders dan de standaard "oorlogs"truuken. Als je twee partijen tegen elkaar opzet kan je veel beter controleren, je blijft immers zelf buiten schot. Bovendien kan je beide partijen ook zodanig verzwakken zodat je zelf sterker staat om je plannen uit te voeren.

Deze commotie helpt ook om ons te conditioneren in het vijandbeeld van moslims "de terroristen". Als er volgende keer een terroristische aanval gebeurt, dan zullen sommige mensen zeker denken , ah , ook met hun cartoons , daarvoor smijten ze nu een bom.

Het terrorisme kan ook gebruikt worden als "ticket" om de rechten van het volk af te nemen en een big brother staat te creeëren, zoals nu in Amerika en ook in Groot-britannië gebeurt.

Er zit veel achter , het gaat hier immers om het "kneden" van de maatschapij op intercontintaal vlak. Dit zijn mensen die om bepaalde redenen denken dat ze het recht hebben om ons te sturen, en onze toekomst gaan beslissen.

Laatst gewijzigd door exodus : 7 februari 2006 om 19:32.
exodus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be