![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jouw vraag aan de partijleiding zal vertikaal geklasseerd worden. Wedden? Laatst gewijzigd door Antoon : 8 februari 2006 om 09:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dedecker is saai.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Noorman |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Schitterend ![]() Noorman |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Het cordon sanitaire had allang herroepen moeten worden.
Ten eerste beweren alle partijen dat ze 'geen cordon nodig hebben om niét met het VB in zee te gaan'. Nu dan: als het niet meer dan een symbool is, gooi het dan weg. Ten tweede zou het verdwijnen van het cordon het ware gezicht van een aantal partijen of hun lokale afdelingen kunnen blootleggen. Ten derde moet de bevolking maar eens proefondervindelijk vaststellen waarop ze nu eigenlijk al 15 jaar als een kip zonder kop aan het stemmen zijn. Door schade en schande wordt men wijs: zo werkt nu eenmaal d geschiedenis van de mensheid. We moeten eerst door een dal voor we weer beseffen waar we uiteindelijk niét naartoe willen met de mensheid. Ten vierde dwingt een afschaffing van het cordon het VB zelf kleur te bekennen: Willen ze werkelijk een coalitie aangaan of wachten ze liever tot ze de handen vrij hebben (een absolute meerderheid). Ten vijfde: een eventuele machtsdeelname zal ons veel wijzer maken omtrent de ware intenties van het VB anno 2006. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laat ik even voor het heil van de discussie meegaan met je redenering: het vb maakt deel uit van de coalitie die volgende federale regering vormt. Per definitie zitten we dus opgescheept met het vb voor een periode van 4 jaar. Als onmiddellijk gevolg heb je op zijn minst een bijkomende en gelijkoplopende periode nodig om eventuele tegencorrecties/restituties te kunnen uitvoeren. Kortom, je bouwt dus een stagnatie tijd van 8 jaar in. Dit is wel erg verregaand. Een tanker krijg niet zomaar geturned (om maar even de woorden van een vb-er in de mond te nemen). Een tanker een 360° laten uitvoeren is al helemaal uit den boze. 1. In die 4 jaar heeft het vb dan de tijd en gelegenheid om een aantal paarse verworvenheden – die mij alvast dierbaar zijn - terug te draaien: migrantenstemrecht, holebi adoptie en huwelijksrecht, etc. Beeld je de heisa in als in de eerste 4 jaar die rechten ongedaan gemaakt worden om die vervolgens terug te zetten. Ik vrees dat dit een unilaterale en eenmalige operatie wordt. 2. In die 4 jaar heeft het vb meer dan tijd om op allerlei adviesraden en beheersorganen te bestaffen met vb afficionados. Geen depth charges die deze U-boten eruit kunnen drijven in de 4 daarop volgende jaren. Het vb gedachtengoed (sic) dijt welliswaar niet meer uit na een kortstondige regeringsdeelname, maar het is dan wel overal prominent aanwezig. 3. vb ministers hebben de mogelijkheid een paar klemtonen te plaatsen bij het beleid: bijvoorbeeld op onderwijs (in de eindtermen geschiedenis zal vast wat plaats geruimd moeten worden voor de grote vlaamse voortrekkers zoals de heren Verschaeve en Van Severen) of op cultuur (herinner je de bevlogenheden van het vb omtrent de kvs laatst nog?). Dit betekent dat een volledige generatie een middelbare schoolse vorming genoten zal hebben met vreemdsoortig cachet. Leuke uitwassen hiervan verzin je maar zelf. 4. En passant wordt het generatie pakt opgeblazen, wordt de rechtspersoonlijkheid voor de vakbond erin gedouwd en mag het stakingsrecht enkel tijdens de vrije tijd gepraktiseerd worden. Het lijkt mij toch wel een erg dikke klus om dit teruggedraaid te krijgen na 4 jaar ‘solidarisme’ en de navenante ‘sociale rust’ die hieruit voort zal vloeien. 5. en niet te vergeten: de verplichting tot het aanvragen van een bouwvergunning voor het renoveren van een zwembad wordt opgedoekt. Sorry, ik heb het niet zo begrepen op uw idee om het cordon te doorbreken. Het vb mag wat mij betreft gerust tot in den treure de grootste partij van Vlaanderen blijven. Wat heet groot?
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
Vlaanderen eerst ! Laatst gewijzigd door anakin : 8 februari 2006 om 21:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En andermaal: als het VB d�*t er allemaal doorkrijgt op vier jaar tijd zonder een lichte storm van protest (vakbonden kunnen het hele land lamleggen), dan zou dat straffe kost zijn. ![]() Citaat:
Citaat:
Het volk wil nu eenmaal een rechtsere koers. Ik had het liever anders gewild, maar in een democratie moet ik mij daarbij neerleggen. Ooit keert de wind. 8) |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Het heeft me steeds gefacineerd waarom mensen hun gezondheid, hun familie, hun vrienden en vaak ook hun geld op het spel zetten om een spelletje te winnen: om ter hardst lopen, fietsen, zwemmen, koka's maken enz...
Topsport heeft niets met gezondheid te maken, niets met geld verdienen in negen van de tien gevallen, maar alles met pronkzucht. Pronkzucht komt voort uit diepe frustraties. Men heeft iets tekort gehad: wat moederliefde, wat affectie, een slechte jeugd en probeert dat goed te maken door op te vallen. Dat men dit doet door hard te werken, mooie kunst te maken, door de wereld te verbazen met iets nuttigs kan ik apprecieren. Het sublimeren van een slechte jeugd tot iets nuttigs heeft al veel goeds en fraais veroorzaakt. Dat men echter persé een duizendste van een seconde een spelletje wil sneller doen verlopen, het is me altijd een zielige boel gebleken. Indien er dan nog nauwelijks verholen aggressie aan te pas komt, zoals bij judo, dan gaan mijn wenkbrauwen fors omhoog. "Ik ben judo of karate maniak" lijkt me geen referentie van een evenwichtig persoon. Jean-Marie heeft ons iets te verbergen. Verbeten probeert hij terug te trappen naar iemand. Hij wil ook persé populair zijn. Zeer zwaar gestoord. Ik denk dus dat hij nog altijd bezig is om zijn frustraties weg te werken door vooral veel punten te halen: stemmen. Democratie is natuurlijk geen sport, en stemmen dient niet om het complex van Jean-Marie weg te werken. Stemmen dienen om te zorgen dat de politici met de beste ideën én plannen aan de bak komt. Om deze uit te voeren. Van Jean-Marie merk ik alleen dat het middel telt: stemmen. Grote plannen heeft hij niet. Ideeën zijn vervangen door "graptjes" (w.vl) Hij zou moeten nadenken over zichzelf. Ik vind hem ook een beetje zielig: het is een gedroogde haring die zich met een verbeten gezicht voordoet als een leuke dolfijn in een kinderpretpark. Pathetisch... ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 9 februari 2006 om 09:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||||||
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=ericferemans;1540668]
Citaat:
Nogal logisch. Een partij met 1 miljoen kiezers zou moeten ingaan op de eisen van een mini partij die nog niet eens de kiesdrempel haalt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met andere woorden: u vreest ervoor dat een partij waarvoor u niet gewonnen bent (eufemisme) door de gewone democratische geplogendheden in een regeringscoalitie zal stappen en maatregelen zal nemen die u niet zinnen. En dan?
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Uit uw betoog blijkt maar één ding: en dat is dat het wel heel duidelijk wordt wie in feite de frustré is.
![]() Verder kan ik u enkel verwijzen naar het door Dedecker geformuleerde wetsvoorstel tot mogelijkheid van anonieme sollicitaties, iets wat uw geliefde prutspartij "per toeval" nadien ook probeerde te claimen. Spijtig genoeg voor u was Dedecker eerst. Hij heeft dan ook lang in de topsport gezeten 8)
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 9 februari 2006 om 13:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Misschien omdat de Antwerpenaar nu ook weer niet zo ontevreden is als u zou willen?
|
![]() |
![]() |