![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Ik voel me eigenlijk ‘niets’. Tenzij in concurrerende omstandigheden, zoals daar zijn; sportmanifestaties, of politieke internationale conflicten. Maw, wanneer andere nationaliteiten zich met ‘ons’ gaan meten. Dan durf ik me wel eens Belg te voelen, ja.
Maar voor de rest? Geen enkele fierheid, of gevoel over mijn afkomst of land. Gewoon een ‘neutraal’ gevoel. (Een rondvraag bij de gezinsleden levert nagenoeg hetzelfde antwoord op.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ThePiano, je moet geen massagraven aanleggen, mensen folteren, enz om een volk te pesten en hun in een minderwaardige rol te plaatsten.
Ik heb er jaaaaarenlang rondgetoert in de rand , vele kontacten gehad met de inwoners van beide zijden, en ik kan je verzekeren dat de franstaligen heel kleine maar listige knepen kennen om zich als meerdere tegenover de aanvankelijke inwoners (Vlamingen) te plaatsten, dat zijn geen spectaculaire dingen die zij gebruiken, maar het erge is dat dit systeem door bijna alle franstalige inwoners gebruikt wordt.Ik heb er zelf gekent die protesteerden omdat in HUN woning een woordje Nederlands gesproken werd, en dat zij de vookeur gaven aan het Russisch dan het Nederlands. Gezien jij ook heel goed op de hoogte bent van de situatie in de rand moet ik je niet uileggen welke listen zij gebruiken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Piano is er op uit om te provoceren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Beste Dejohan,
Hoe kan ik kritiek geven op een tekst (in het Engels dan nog) waarin nergens staat hoe men tot die 'resultaten' gekomen is. Telefonische enquete ? Schriftelijke ? Vergelijkend met welke vorige studies ? En de manier van het verkrijgen van die vergelijkende cijfers. Ik citeeu U : 'Niets is zo makkelijkl als uit je nek lullen. Ik maak toevallig zo'n studies, das mijn job. " Aangezien ik goed gezind ben zal ik dit door de vingers zien. ![]() Dat de meerderheid zich eerst belg zou voelen kan misschien wel kloppen. Het wordt er ons vanaf de papschool ingelepeld dat we belgen zijn. Ieder jaar geschiedenis les over vive le roi en zijn bende. Als men durft zeggen dat men zich eerst Vlaming voelt dan staan er overal correcte lieden klaar om U dadelijk racist, fascist of nazi te verklaren. Als men hier durft schrijven dat men zich eerst Vlaming voelt dan staan hier ettelijke piano's die vals spelen klaar om U te veroordelen in dezelfde bewoordingen die ik hier ook al aangehaald heb.
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() Als men het niet begrepen heeft ik wou schrijven : 'ik citeeR U' in mijn vorig bericht.
![]()
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() OK Ambetanterik, gelukkig dat dit soort mensen zich terug getrokken hebben uit de Vlaamse Beweging want met dergelijke gasten kan men niets zinnig beginnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk kregen we daarbovenop ook nog eens de gehele plaatselijke bevolking (vlamingen èn franstaligen) tegen ons! De strategie is volkomen fout gebleken en heeft het tegenovergestelde resultaat gegeven. D�*t zal ook niemand kunnen ontkennen. ![]()
![]() |
![]() |
#31 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar Nols heeft toch moeten buigen, wanneer je het maar laat gebeuren gaat het van kwaad naar erger. Daarom wordt het hoog tijd dat er gereageerd wordt tegen de overvloedige islamieten in onze kamers. Straks is het weer van; "We hebben het niet geweten" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() Dejohan,
Moet ik uw artikel zo vertalen dat U stelt dat Axelle Red de wereld verovert omdat ze zich niet opsluit in een denkbeeldige Vlaamse identiteit ??? LOL ![]() Dus moest Axelle Red (en ik beken dat ik als Vlaams nationalist haar heel graag hoor zingen) zich als Vlaming laten kennen aan de buitenwereld zij nooit zulk succes zou hebben gekend ????????? LOL ![]() ![]() ![]() ![]() Ja ik geloof U waar U zegt dat en ik citeer U nogmaals "Niets is zo makkelijkl als uit je nek lullen. Ik maak toevallig zo'n studies, das mijn job." Misschien is het in universitaire middens nog niet doorgedrongen maar succes hebben bij zangers of zangeressen heeft vooral te maken met hetgeen uit de keel komt en niet zoveel met hetgeen op hun IK staat of hoe ze zich voelen. En moest ik de tekst verkeerd begrepen hebben en moest U het anders bedoeld hebben gelieve dan in het vervolg uw teksten in het Nederlands te plaatsen of is die taal U te min misschien ? BTW parce que c'est toi vind ik de absolute max. Oud hammond orgeltje en dan die zalige stem. Een van mijn lievelingsliedjes. Oesje ne Vlaams Nationalist die van een Vlaamse, sorry belgische, zangeres houdt die in het Frans zingt. Dat moet genoeg voer geven voor het vullen van een nieuwe studies zou ik zo denken.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Blij dat je gevoel voor zelfspot zo verfijnd is
![]() Wat is dan fout volgens jou aan de associatie van Vlaams-nationalisme en het extreem-rechtse gedachtengoed. Jan met de pet maakt alvast die link. Ik maakte de link vroeger. Het is dan nog een lachertje, die vermeende vlaamsgezindheid van het Blok. Puur opportunisme, kijk maar naar Brussel.
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() Ik weet niet of de vraag aan mij gesteld is maar ik zal even mijn mening geven, Vraagteken.
Het Vlaams nationalisme is niet het exclusieve werkterrein van extreem rechts. Het wordt alleen zo in de hoofden gepompt door de media en alle belgische krachten die er nog zijn. Partijen die rechtstreeks uit het Vlaams nationalisme gekomen zijn zijn het VB, NVA en SPirit. Een rechts een centrum en een linkse partij. Dat zegt genoeg. Ook in andere partijen zitten Vlaams nationalisten maar dat zijn dan meer Vlaams nationalisten die andere dingen belangrijker vinden. En die andere dingen kunnen zijn bvb. politieke overtuiging (liberalisme belangrijker vinden dan het Vlaams nationalisme), eigenbelang (de politieke loopbaan welke meer kan opbrengen bij een traditionele partij) Het Vlaams nationalisme = extreem rechts en de daaruitvolgende gedachtengang die dan gaat naar nazi, fascisme en racisme is dan ook een redenering die niet opgaat. Ik ben geboren begin jaren 60 en ik ben opgegroeid in een wereld die als men zich uitgaf voor Vlaams nationalist dan werd men dadelijk gelijk gesteld met nazis en dergelijke. Een mentaliteit die toen in de hoofden zat van de meest mensen. Ook nu nog laat dit zijn sporen na in het denken van vele mensen. Als men heel zijn leven is opgegroeid met de gedachte dat een Vlaams nationalist een nazi aanhanger is dan associeert men zich niet graag met het begrip Vlaming. Als men dat nu nog ter kwader trouw blijft zeggen van mensen die gewoon Vlaams nationalist zijn zonder meer dan blijft men de gehele Vlaamse beweging stigmatiseren. Ook nog even opmerken dat ik er zeker van ben dat er Vlaams nationalisten zijn geweest die ook nazi-sympathie hadden en zelfs hebben. Ik ben daar niet blind voor en weet dat ook. Als men zich echter op die enkele marginale figuren vast pint om de gehele Vlaamse beweging te veroordelen en te blijven veroordelen dan is men oneerlijk bezig.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Gouverneur
|
![]() Nog een aanvulling : het is te vergelijken met een soort 'productbekendheid'.
Ik geef enkele voorbeelden : Renault= roestbak, Fiat = slechte koppeling, Vlaams nationalist = nazi. Er zijn Renaults die doorgeroes zijn, maar denk je niet dat dit probleem ondetussen zal zijn opgelost door de firma Renault ? Het is niet omdat er ooit problemen zijn geweest met roest dat zulk eeuwig blijft duren. Vlaams nationalisme heeft zich ooit gedeeltelijk verbrand aan het nazisme (en of dat nazisme zo extreem RECHTS was is een heel andere discussie) maar is daarom iedere Vlaams nationalist nu en in de eeuwigheid een nazi ? En dan kom ik terug op hetgeen onze Dejohan stelt. Het is voor een Vlaming soms veel veiliger zich uit te geven als belg dan als Vlaming. Velen voelen zich door hun opvoeding nog altijd geremd om zich te erkennen als Vlaming (de meeste mensen laten zichzelf niet graag in een nazi hoek duwen - een begrijpelijke reflex nietwaar) Al een studie naar gedaan trouwens Dejohan ? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ..ofwel is het Blok niet Vlaams-nationalistisch (lees: als het hen uitkomt), maar goed, die schijn weten ze nog op te houden.
Nee, het overgrote merendeel -altijd handig, zo'n blok-uitdrukking- kan het gewoon geen bal schelen of het blok voorstander was van een Vlaamse Republiek of een Unitair Belgisch Vorstendom. Dat hele "gedoe" is hun maar bijzaak, arbeider en chirurg stemmen op het blok voor andere welbekende redenen wat zeg ik: de hele partij is hun maar bijzaak (33% WIL hun partij niet in de regering) maar nu moet ik vlug weg..laters
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Kempen
Het is waar, op school krijg je een hoop lessen over het koningshuis, de Belgische geschiedenis. Maar de taalkwestie kan ik van A tot Z vertellen, evenals de Gulden sporenslag, Leuven Vlaams, Mei 68 en de schoolstrijd, den Ijzertoren. Zowel de lessen Nederlands als de lessen geschiedenis gingen uitgebreid over de emancipatiebeweging van de Vlaming in zowel de 19e als de 20e eeuw. Vergeet niet: mijn leraren zaten op de unief in 50-60'er jaren, waar de Vlaamsgezindheid een actueel en populair thema was, onder alle politieke strekkingen. Die hebben daar uuuuren over gepraat hé! Je voorstelling van zaken, Kempen, al zouden wij hier volledig geïndoctrineerd zijn door 'Belgischgezindheid', en dat Vlaamsgezingheid altijd een slechte naam heeft gehad, vind ik verkeerd. Kijk naar de jaren 60, waar ongeveer elke student op straat kwam voor Leuven Vlaams. Tegenwoordig is de Vlaanderen niet van de media weg te slaan. Hoeveel % van de nieuwsfeiten gaan exclusief over gebeurtenissen in Vlaanderen? 30%? Hoeveel locale nieuwfeiten uit Wallonië staan er dagelijks in de krant? En hoeveel Vlaamse? Hoeveel Waalse televisieprogramma's, acteurs en schrijvers kan jij opnoemen? Dan is het toch raar dan de meeste Vlamingen zich vooral Belg voelen hé? Ik wil gewoon illustreren dan het 'in de kringen' misschien lijkt alsof alle vlamingen wakker liggen van de Vlaamse strijd, maar dat is niet zo. Zoals al deze studies uitwijzen: hij ligt er niet van wakker. Als je de gegevens wil zoeken, zoek ze zelf maar op. Ik weet gewoon dat het zo is. Mensen die ik ken en die wakker liggen over de Vlaamse zaak zijn schaars gezaaid, meestel een paar ouwe knarren met teveel nostalgie, of de kinderen van Vlaamsgezinde families. Ik ken stukken meer Vlaams Blok stemmers, die wel meehuilen dat ze voor onafhankelijkheid zijn, maar als je erover doorvraagt geen benul hebben van de geschiedenis van de Vlaamse strijd. |
![]() |
![]() |