![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() I Love Iran
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Onze sjietische moslimvrienden in de iraanse theocratie mogen gerust wat tekeningen maken, het schijnt dat onze wahabietische moslimvrienden
dat al jaaaren doen. Ik geloof niet dat er in Europa zelfs maar één ruit dewagen zal sneuvelen, niet door een christen, niet door een jood, niet door een hindoe of zelfs niet door een andere moslim. In het verleden hebben onze industriëlen met stijgend enthoesiasme wapens geleverd en materiaal om gifgas aan te maken, zodat U Uw moslimbroeders in Uw buurstaat wat kon beoorlogen : in de straten van Teheran kunt U zelf nagaan goe diegenen die als martelaar uit deze oorlogen kwamen er aan toe zijn. Onze grote oorlogen zijn wat langer geleden en de meesten die hieruit gehandicapt terugkeerden zijn niet meer onder ons. Het verheugt ons dat U een handelsembargo tegen de EU landen wenst af te kondigen : de industriële producten om U zo spoedig mogelijk de meest moderne wapens te laten vervaardigen zullen niet meer door ons geleverd hoeven te worden. Hiermee bewijst U niet alleen ons maar ook uzelf en de rest van de wereld een grote dienst. Mag ik U voorstellen een hoge muur rond Uw land te bouwen, ook hier zijn niet-islamietische naties Uw voorbeeld, gemiddeld houden dergelijke kunstwerken een halve eeuw stand : na die periode heeft een volk genoeg van deze opsluiting (men houdt met zulke zaken namelijk niet de vijand buiten, maar het eigen volk opgesloten). Mag ik U bovendien gelukwensen met het massale protest van de moslims in de wereld ? Er zijn 1,7 miljard moslims ruime schattingen aan de hand van de nieuwsdiensten in alle mogelijke media geven me aan dat er ruim een half miljoen moslims verspreid over diverse steden op straat kwam. Laat ons breed zijn en veronderstellen dat het over 1,7 miljoen mensen ging dwz. 1 pro mille. In dit kleine landje spreken we over een succesvolle betoging vanaf 100.000 mensen dwz. op 10 miljoen belgen is dit 1 percent. Tot slot : wat deed U ten bate van de door de natuur getroffen moslimbroeders in Azië en in de Himalaya ? Spontaan openden zelfs de armsten onder ons hun beurzen om hun beproefde medemensen ter hulp te snellen : ook denen en noren die U nu aanvalt omwille van één enkele deen die uit onwetendheid met de moslimgeboden een tekening maakte ? Weet U : er zijn deense en noorse mohamedanen , allicht zelfs van Uw sjietisch geloof.. vertel eens : wat hebben die mensen misdaan ? |
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In feite is het overal koek één deeg: censuur en repressie naargelang de gevoeligheden van de toevallige machthebber.
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Himmler beschouwde de Arabieren helemaal niet als "semitische Untermenschen". Himmler was zelfs een vurig bewonderaar van de islam en van de Arabische strijdvaardigheid.
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een Iraan heeft gisteren een wedstrijd uitgeschreven wie de meest misselijk makende spotprent over joden kan maken.
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga daar dan maar naar toe als de Israelische luchtmacht die kernreactors gaat platbombarderen. Ik schat rond 28 maart, wellicht kun je een hotel in de buurt boeken om het vuurwerk van nabij te aanschouwen.
Sluit wel een goede levensverzekering af.
#30 |
Staatssecretaris
|
![]() Voor één keer ben ik het met u eens.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En btw om op onze holocaustcartoons terug te komen. Uiteindelijk kunnen zij zich beter bezigheden met het produceren van cartoons, dan van atoomwapens (en dit terwijl ze zelf zeggen dat Israel maar van de kaart moet geveegd worden). |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik begrijp alleen niet dat er mensen zijn die vinden dat de ene cartoons wel kunnen en de andere niet. |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Britten hebben de film "The life of Brian" gemaakt en Gerard Reve vergeleek Jezus in een van zijn romans met een ezel. Er waren wel reacties, maar zeker niet geweldadig.
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 8 februari 2006 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
MAar dergelijke persoonlijke voorkeuren of gevoeligheden, zijn een té wankele basis om verboden uit te vaardigen. Citaat:
![]() Slechts één voorwaarde behoort vervuld te zijn: de cartoons, of andere meningen, mogen niet opgedrongen zijn, moeten vrij toegankelijk, maar ook vermijdbaar zijn.
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ik blijf erbij dat het systematisch aanzetten tot haat ingeperkt dient te worden en ik ben er ook van overtuigd dat dit met betrekking tot het cartoon thema tot een werkbare oplossing moet leiden. Spotten met het geloof, spotten met de holocaust, ... Dat alles mag voor mij , zolang de intentie maar niet is om systematisch tot haat aan te zetten. .Die appreciatie is niet altijd even gemakkelijk , maar moeiljk gaat ook.
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 'verantwoording' die in BEIDE gevallen ingeroepen wordt voor een evenetueel verbod, is het kwetsende aspect. En dat precies is dikke larie, wegens niet objectief meetbaar. Geestelijke kwetsuur is immers inherent aan ons bestaan. Wat de ene diep kwetst, laat de andere koud, en mag dus geen basis voor vervolging verbod of juridisering worden. Zoniet creëer je rechtsongelijkheid, waarbij degene met de langste tenen, en de verontwaardigste roeper, die de machtsmiddelen heeft, steeds aan het lnagste eind trekt. Cfr.: Geestelijke pijn is een selectief en onhoudbaar argument pro-censuur.
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() superstaaf, ik vind je standpunt verdedigbaar, maar ik ben ondertussen al zo een tijdje bezig met moslimextremisme, dat ik van mening ben dat er moet opgetreden worden tegen zij die in het Westen geplaatst zijn om de agenda te dienen van zij die de Globale Jihad voorstaan. De veroordeling van mensen als Abu Hamza is in mijn ogen zéér welgekomen. Hoewel hij zelf geen gewelddaden of acties heeft gepleegd , heeft hij in mijn ogen wel een grote verantwoordelijkheid in de moord op een aantal mensen. Jij trekt de lijn tussen woorden en daden, maar in mijn ogen is die lijn veel te 'flou', en kunnen we het Westen het zich niet permitteren om niet op te treden tegen zij die hier als recruteurs en provocateurs worden geplaatst..
|
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoniet reduceer je de mensen tot Pavloviaanse wezens die onontkoombaar gevolg geven aan elke (gewelddadige) impuls die hen toegediend wordt. Wat mij betreft mag elke Imam oproepen tot geweld tegen wie hij wil, mag elke VB'er oproepen tot deportatie van diezelfde imam. Beide zaken zijn geen daden, en kunnen hoogstens randvoorwaarde zijn voor sommigen om tot daden te komen. Op eenzelfde wijze is lucht een noodzakelijke voorwaarde om tot een daad te komen, maar je kan daarom het ademen niet verbieden........ Citaat:
Als een oproep tot geweld niet mag, dan sluit je op de duur legitieme 'oproepen' evenneens uit, en voor je het weet wordt de definitie van geweld door de machthebber uitgebreid tot bv stakingen.
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() De moslims hebben toch gevoel voor humor
![]() Laatst gewijzigd door JusticeLover : 8 februari 2006 om 21:52. |
![]() |