![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() In de VS is 10% van de bevolking, waaronder ikzelf, zelfs geboren in een ander land. Het voordeel dat de VS heeft, is dat de meesten niet uit het verkeerde deel van de wereld komen. En daar heeft Europa pech.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo ? Ik dacht dat Europa het 'verkeerde' - want veel te tolerante - deel van de wereld was ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Ik ben heeeeel (sociaal) tolerant Djimi en dat komt vooral door mijn recente Europese roots en ben dan ook een fervente tegenstander van de Bush-Rumsfeld politiek. Ik vergelijk gewoon de problemen die Europa heeft met haar immigranten en die in de VS. De Latino's, Chinezen, Indiers...passen zich vlug aan en scheppen blijkbaar veel minder problemen dan de Noord-Afrikanen in Europa. Wat vooral verschilt is dat in Europa 2e en zelfs 3e generaties nog niet aangepast lijken en soms zelfs de taal niet deftig beheersen. En Europa is inderdaad te tolerant als het op ondingen als gezinshereniging, oneindige steun voor niet-Belgen en dergelijke aankomt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wat het moeilijk maakt. Je kan niet dweilen (integratie bevorderen) met de kraan vierkant open.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hey Longhorn,
ik heb nooit willen beweren dat jij niet tolerant zou zijn, hoor. De VS hebben het natuurlijk iets gemakkelijker gehad omdat het reusachtige land 'zo goed als leeg' was (gemakshalve gaan we hier eventjes 'voorbij' aan de oorspronkelijke bewoners) en grotendeels 'ééntalig', maar als ik het goed voor heb, is daar toch nog steeds een serieus 'rassenprobleem', niet ? En het ziet er toch ook niet naar uit dat dat probleem van vandaag op morgen zal opgelost raken. Wat de Noord-Afrikanen betreft: er zijn ongeveer net zoveel '3e generaties' die de taal 'niet deftig beheersen' als dat er 'inboorlingen' zijn met het zelfde probleem. Er zijn wel véél te véél '3e generaties' die met net hetzelfde stuitende racisme te maken krijgen als hun grootouders ("INTERDIT AUX NORD-AFRICAINS", en dan blijven we nog beleefd). Hoe moeten diegenen die hier geboren zijn en hier opgroeiden - en dus strikt genomen zelfs geen 'Noord-Afrikanen' meer zijn - dan wel omgaan met het voortdurende misprijzen (en erger) waaraan ze VAN JONGS AF AAN blootgesteld worden, en dat enkel en alleen omdat ze nu net dat beetje afwijkende uiterlijk hebben, of die 'vreemde' familienaam ? En mogen immigranten dan niet gehuwd zijn, of bedoel je dat ze zouden moeten huwen met 'iemand van hier' ? Ga jij dan nu voor huwelijksbureau spelen ? En waarom zou Europa geen oneindige steun mogen geven aan niet-Belgen? De meeste Europeanen zijn zelf 'niet-Belg' ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Djimi,
Voor de VS is het inderdaad veel makkelijker om nieuwkomers te absorberen. Eerst en vooral is er meer plaats maar de grootste VS-troef is wel dat er voldoende werkgelegenheid is zodat immigranten niet lang op de sukkel moeten zijn. Ook het gebrek aan sociale voorzieningen speelt daarin een positieve rol, 1 van de weinige positieve rollen wel te verstaan. De nieuwkomer wordt zo gedwongen om niet te lang 'op zijn gat' te zitten. Ik kan me best voorstellen dat mensen met een 'vreemde' naam gediscrimineerd voelen. Ook hier zijn er b.v. zwarten die hun voornaam van Jamal of Lacresha veranderen in John of Jennifer. Maar het grootste Europese probleem is het gebrek aan werkgelegenheid. Zijn b.v. geen 20% van de Franse allochtonen werkloos? En uiteraard mogen immigranten huwen met een 'plaatselijk' iemand, maar dat mag toch geen groen licht zijn voor de rest van de familie om ook legaal te immigreren? Ik weet natuurlijk niet hoever de gezinshereniging in Belgie gaat. Is dat ma, pa, broers, zussen, oma en opa? In de VS krijg je als genaturaliseerde Amerikaan zelfs je ouders, of broers en zussen niet binnen en zo hoort het. En steun moet voorbehouden worden aan mensen die de Belgische nationaliteit hebben met uitzondering dan van politieke vluchtelingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Europa is decadent.. ?
Wel, laat het die decadentie uitspelen, en gebruiken als haar grootste wapen. Schaam u voor NIKS. En als daardoor enkele zure peeën of vrome religieuzen u haten, geniet dan van die haat. De Islam, bijvoorbeeld, kan totaal niet om met schaamte, en met vieze dingen zoals omo's, oeren en umor. Dat hebben ze gemeen met die uitgestorven relikwieën van het katholiek geloof. Beiden zijn zo bijgelovig als de pest, als het erop aankomt, en zijn daardoor gemakkelijk te jennen. Kortom, Wees radicaal decadent, Omarm het nihilisme in een baise mortelle, En Gij zult zegevieren. ![]() Laatst gewijzigd door Levertraan : 13 februari 2006 om 22:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Bhairav u straks komt tongzoenen, hebt ge het zelf gezocht, he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik begin steeds meer en meer te denken dat de nieuwe Sterke Man van Europa een lesbische vrouw zal zijn. Met of zonder snorretje, daar ben ik nog niet uit. Maar dat het een vrouw zal zijn.. D�*t staat vast. De vrouwen zijn in Europa immers sterker dan de venten.
En @ Jazeker: Trio ? Gij moet mij trouwens nog een krat bier voor mijn deense-vlag-in-avatar-vondst.. ![]()
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik heb een Deense chatvriendin in Aarhus. Ze is cultureel, houdt van jazz, een redelijk linkse teef (heeft het steeds over 'begrip' enzo..), maar smaak heeft ze wel: Deens bier vind ze pompwater. En ze deelt mijn passie voor Danish Butter Cookies !
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zal nog erg veel begrip moeten tonen. Denemarken zit ook overladen met Moslims en heeft ook al steden waar de politie in sommige wijken niet meer kan komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Dan ist ver gekomen zenne. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Schepen
|
![]() Papa, met enige zoon op schoot, fier op de voorgrond en de slavinnen schuchter op de achtergrond...
![]() |
#36 | |
|
![]() De Franse flikken hebben wel matrakken, en toch zijn er buurten en Parijs en Lyon, waar ze niet in durven. De Brusselse flikken hebben ook matrakken, en toch zijn er buurten waar ze zich niet in wagen. Met andere woorden, 't ligt niet aan het al dan niet ontbreken van een matrak...
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Gouverneur
|
![]() Maar aan de wet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ben tenminste niet hypocriet.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() En aan lef, consequentie en krachtdadigheid...
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Gouverneur
|
![]() Spreek je nu over de politiekers of de politie korpsen?
|
![]() |
![]() |