![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Leuk hoor! Die promotie van viswijf naar minister-president.
|
|
|
#22 | ||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#23 | |||
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#24 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met of zonder een passerende prins? Zo humorloos zijn 'wij' nu ook weer niet!
|
|
|
|
#25 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Veel Belgen??? Waarschijnlijk nog een tiental of zo... ik verwacht dat we helemaal alleen gaan staan met ons standje en de Prins |
|||
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#28 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En trouwens, zelfs voor die mensenn is het een uiting van Belg zijn. Zouden mensen die voor meer Vlaanderen zijn, komen?? HAHAHAHA |
||
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Banneling
|
Is dat een soort afleidingsmanoeuver (op welke vraag moet ik trouwens antwoorden?)
|
|
|
|
|
|
#32 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Er zijn belgicisten naar de vlaamse feestdag geweest.. (hebben er trouwens niet moeilijk gedaan dus ik verwacht hetzelfde van de vlaams nationalisten?!?) dat zijn toch ook geen vlaams nationalisten.. en maar blijven zoeken.. Is het dan democratisch dat een partij doodgezwegen word in de media?
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U weet best waarover het gaat. U beschouwde alle separatisten als neo-racisten. Ik daagde u uit om hiervan een bewijs te leveren. Bewijs dat bvb Tantist of mezelf neo-racistisch zijn. Indien u dit niet kan, beschouw ik het als een platte belediging en verwacht ik een verontschuldiging. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#35 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
er waren mensen van BUB.. ik bedoelde niet staatshoofden ofzo
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Banneling
|
Ach, Jan, uw comments passen gewoon in uw extremistische kraam:
Over homofilie -Homoseksualiteit is tegennatuurlijk. Punt uit, andere lijn. Geen enkele gezonde beschaving heeft deze tegennatuurlijke samenlevingsvorm goedgekeurd of ermee ingestemd, wel een ontaarde maatschappij in het Westen. Over de holocaust -Vele jaren geleden kocht ik het boekje van Harwood in vertaling "Stierven er werkelijk 10 miljoen?". Die vertaling is al lang niet meer te verkrijgen. Jammer wel: kort en bondig en toch met onthullende elementen. Over het westen -Het lijkt me echter wel zeer belangrijk de hier aanwezige moslims te overtuigen van de superioriteit van onze westerse waarden. Over de islambedreiging -Overal vind je mensen die neigen tot een eenzijdige benadering van hun godsdienst. Het probleem bij de islam ligt er echter in dat het gif reeds van bij het begin bij haar stichter, in haar heilig boek en in haar vastomschreven traditie ligt. Over collaboratie -Het (de collaboratie) heeft Vlaanderen wel geholpen: het bloed van helden is het zaad voor de opstanding van een volk, misschien niet onmiddellijk maar vroeg of laat wel. |
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Citaat:
Alles nuchter bekeken hebben jullie voor de dwergpartij die jullie zijn niet onevenredig veel aandacht gekregen zowel in de geschreven pers als op de beeldbuis. Want laten we eerlijk zijn, een partij die nog niet eens een congres heeft gehouden, zonder enige lokale basis, een programma van een paar bladzijden heeft en totaal geen zichtbare campagne voerde naar 18 mei toe, waar zouden die al die media-aandacht aan verdienen? Agalev kreeg ook pas naam toen ze een lokaal netwerk opbouwden in gemeenteraden en provinciebesturen, ze eisten niet de dag na hun oprichting alle camera's voor hun deur. Anders gesteld, morgen richt ik mijn eigen partij RIK op, schrijf een programma op een kladblaadje en stap ik naar de rechter omdat ik evenveel media-aandacht te eisen als de VLD en de SP.A uit naam van de democratie. Anders word ik doodgezwegen omdat ze bang van me zijn! Andere, zelfs grotere dwergjes zoals de LSP en Vivant kregen evenveel of zelfs minder media-aandacht. Waarom zijn jullie dan de enigen die een groot complot vermoeden? |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
We werken eraan, Rik.
Ik geef toe dat we voor de verkiezingen een beetje zwak stonden, en ik herinner me dat we de avond voor de verkiezingen gokten over de uitslag... we kwamen tot de conclusie dat duizend stemmen een goed begin zou zijn... het werden er uiteindelijk TIENDUIZEND. Na de verkiezingen hebben we 40 dagen gehad waarop we eerst en vooral uitrustten (we hebben WEL campagne gevoerd, maar vooral in Brussel, Antwerpen en Leuven, en inderdaad kleinschalig wegens toen nog te weinig geld en militanten) en daarna iedereen contacteerden. Kennelijk had 18 mei ons wel naambekendheid opgeleverd, 19 mei en de dagen erna heb ik helemaal besteed aan het contacteren van de vele nieuwe leden... Op 28 juni was er dan onze nationale vergadering, waarin bleek dat de nieuwe raad van bestuur inderdaad als een hecht team kon samenwerken. Na de vergadering klonken we op de overwinning van 18 mei, want zeg nu zelf, had U 10.000 stemmen voor ons verwacht?! Ondertussen hebben we een zeer solide basis van zo'n 400 basismilitanten, en een heel netwerk van sympathisanten (onder andere bij Bplus, Pro Belgica,...) Elke provinciale sectie zal in de komende weken een provinciale vergadering organiseren, die van Antwerpen is al achter de rug, en die van Limburg is binnen twee weken. Op maandag 21 juli hebben we wederom een grote actie gepland, waarbij vele nieuwe leden de weg naar de Belgische Unie zullen vinden. De fossielen van de BEB zijn voor altijd gedumpt, en de BUB staart onbevreesd de toekomst aan. Inderdaad, de BUB blaakt van zelfvertrouwen. Als de provinciale vergaderingen van juli en augustus achter de rug zijn, zullen we een Nationaal Congres organiseren. Ook de BUB Jongeren zullen dat doen. U ziet, mijn beste Rik, zo slecht georganiseerd zijn we nog niet. |
|
|
|