![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bourgeois halve auto is een vogel in de lucht. Citaat:
Democratie draait om gewenstheid van beslissingen, bestuur en bestuurlijke maatregelen. Het bestuurs-apparaat kan om het even welke vorm aannemen, en is democratisch zolang het door de souvereine burger gewenst is.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik? Ik wou wel en een provincievoorzitster van Antwerpen heeft me ooit beloofd mee te mogen op campagne, maar heeft dan "plots" haar ontslag aangeboden. Ik heb dus nog geen reclame voor u kunnen maken...
![]() |
#23 |
|
![]() Niet iedereen dweept met een ondemocratisch instituut als de monarchie, of die nu Belgisch of Nederlands is. Dat laat ik liever over aan een stel reactionairen die denken dat de tijd is blijven stilstaan in 1830.
![]() |
#24 |
|
![]() Op naar de 13001 stemmen!
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent daarom eerder reactionair dan ik, u wil terug naar het o zo wonderbare goede verleden waarin Vlaanderen onderworpen was aan Nederland. Dat is gewoon puur masochistisch.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U had inderdaad mee met mij op campagne mogen gaan, maar nu ik zelf geen campagne meer ga voeren is dat nogal idioot, niet? Maar geen nood, als u het lief vraagt, mag u misschien met andere mensen mee.
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Welke nadelen ondervond Vlaanderen in 1815-1830 toen het lid was van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden?
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Nu, een dag de geschiedenis niet vervalst is een dag niet geleefd voor de belgicisten ![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar een volk met dezelfde cultuur, dat vind je in Nederland. Het Belgische establishment probeert elke toenadering (economisch, cultureel,...) zoveel mogelijk af te blokken. Misschien zijn zij het die wel schrik hebben? Dat lucht op...
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlamingen kijken toch meer en meer richting Nederland, alvast op de muzikale vlak : kijk het success van Frans Bauer of Marco Borsato. En dat is maar een voorbeeld. Natuurlijk kunnen we dat niet vergelijken met wat er op de Franstalige kant gebeurt waar de band met Frankrijk veel groter is. Helemaal niet op een politieke vlak-volledig akkoord- maar voor de rest, ja. Franstaligen kijken heel veel naar Franse TV; de meeste Franstalige artiesten (ik bedoel zangers of zangeressen) die bij ons scoren komen uit Frankrijk of Canada maar bijna nooit uit eigen bodem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tantist;1548256]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat lucht op... |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tantist;1548256]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat lucht op... |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tantist;1548256]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat lucht op... |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tantist;1548256]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 15 februari 2006 om 23:34. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 17 februari 2006 om 12:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En als we over gedrochtenmuziek beginnen. K3, Belle Pereze,...('t Blijft uiteraard wel afvalmuziek) zijn bv. wel heel populair in Nederland. Face a fact. Wallonie keek vroeger, en kijkt nu nog altijd, naar Frankrijk. Vlaanderen deed dat vroeger, maar vandaag richt hij zijn blik op Nederland en bij uitbereiding de angelsaksische wereld. Een Vlaamse 12-jarige heeft tegenwoordig een grotere kennis van het Engels dan het Frans, alhoewel hij al 2 jaar Frans en 0 jaar Engels gehad heeft(Bron:Het Nieuwsblad een paar weken geleden). En tot slot nog even de Vlaamse Hitlijst: http://entertainment.skynet.be/index...arts&chartid=4 Waalse Hitlijst: http://entertainment.skynet.be/index...rts&chartid=10 (toch een serieus verschil)
![]() |
![]() |
#40 |
Burger
|
![]() De Belgische hereniging met Nederland heeft in de jaren '50 al ingezeten...
Wijlen koning Boudewijn was tot over zijn oren verliefd op Hollands Beatrixke, maar een artikel in de grondwet (van 1830) besliste er anders over. De oerkatholieke Boudewijn mocht niet trouwen met een Nederlandse prinses. Dus is er een speciaal team olv. Kardinaal Seunens naar Spanje getrokken om daar een onvruchtbaar, adelijk overschotteke te gaan halen die nog niet uitgehuwelijkt was. Mooie Belgische geschiedenis, moet ik zeggen. De story heeft er niet aan. |
![]() |
![]() |