Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2006, 07:58   #21
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht
Ja, hij fantaseert enkel graag over zijn prinsesjes in Laken , he Staaf
Die Laekensche prinsesjes zijn van vlees en bloed.
Bourgeois halve auto is een vogel in de lucht.

Citaat:
En hij is tegen autoriteit, voor democratie door middel van referenda, en voor het koningshuis !
Hoeft geen contradictie te zijn: cfr. Liechtenstein waar onlangs aan de prins meer macht toegekend werd op aanvraag van de bevolking.
Democratie draait om gewenstheid van beslissingen, bestuur en bestuurlijke maatregelen. Het bestuurs-apparaat kan om het even welke vorm aannemen, en is democratisch zolang het door de souvereine burger gewenst is.
Oud 15 februari 2006, 08:17   #22
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik spreek niet over de media,ik spreek over u.
Ik? Ik wou wel en een provincievoorzitster van Antwerpen heeft me ooit beloofd mee te mogen op campagne, maar heeft dan "plots" haar ontslag aangeboden. Ik heb dus nog geen reclame voor u kunnen maken...
Oud 15 februari 2006, 08:18   #23
Tantist

Standaard

Citaat:
Tja Tantist, we kunnen niet allemaal kwijlen op een bezoekje bij Trix. Wie weet eet je ooit nog wel beschuit met muisjes met Hare Majesteit...
Niet iedereen dweept met een ondemocratisch instituut als de monarchie, of die nu Belgisch of Nederlands is. Dat laat ik liever over aan een stel reactionairen die denken dat de tijd is blijven stilstaan in 1830.
Oud 15 februari 2006, 08:19   #24
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Houd deze filisofie maar aan. Des te minder werk voor ons !
Op naar de 13001 stemmen!
Oud 15 februari 2006, 08:49   #25
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Niet iedereen dweept met een ondemocratisch instituut als de monarchie, of die nu Belgisch of Nederlands is. Dat laat ik liever over aan een stel reactionairen die denken dat de tijd is blijven stilstaan in 1830.
Het is niet omdat je Belgisch gezind bent, dat je dweept met de monarchie...

U bent daarom eerder reactionair dan ik, u wil terug naar het o zo wonderbare goede verleden waarin Vlaanderen onderworpen was aan Nederland. Dat is gewoon puur masochistisch.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 08:50   #26
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Ik? Ik wou wel en een provincievoorzitster van Antwerpen heeft me ooit beloofd mee te mogen op campagne, maar heeft dan "plots" haar ontslag aangeboden. Ik heb dus nog geen reclame voor u kunnen maken...
Ik spreek over de BUB in het algemeen, niet over mij persoonlijk.

U had inderdaad mee met mij op campagne mogen gaan, maar nu ik zelf geen campagne meer ga voeren is dat nogal idioot, niet? Maar geen nood, als u het lief vraagt, mag u misschien met andere mensen mee.
Oud 15 februari 2006, 11:40   #27
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... u wil terug naar het o zo wonderbare goede verleden waarin Vlaanderen onderworpen was aan Nederland. Dat is gewoon puur masochistisch.
Nu zo ik toch wel eens willen weten hoe Vlaanderen onderworpen was aan Nederland.
Welke nadelen ondervond Vlaanderen in 1815-1830 toen het lid was van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden?
Oud 15 februari 2006, 13:46   #28
Tantist

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat je Belgisch gezind bent, dat je dweept met de monarchie...

U bent daarom eerder reactionair dan ik, u wil terug naar het o zo wonderbare goede verleden waarin Vlaanderen onderworpen was aan Nederland. Dat is gewoon puur masochistisch.
Terug? Die tijd heeft nooit bestaan. Nooit heeft Vlaanderen onder de knoet van Nederland gezeten, wat niet kan gezegd worden van de franstalige bourgeoisie.

Nu, een dag de geschiedenis niet vervalst is een dag niet geleefd voor de belgicisten
Oud 15 februari 2006, 13:47   #29
Tantist

Standaard

Citaat:
Ik spreek over de BUB in het algemeen, niet over mij persoonlijk.

U had inderdaad mee met mij op campagne mogen gaan, maar nu ik zelf geen campagne meer ga voeren is dat nogal idioot, niet? Maar geen nood, als u het lief vraagt, mag u misschien met andere mensen mee.
Ik ga het eens lief aan Bruno vragen, dat is best een toffe knul naast zijn extremistische neigingen...
Oud 15 februari 2006, 14:09   #30
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Google doet hetzelfde met de Zwitsers hoor, en zover ik weet hebben die geen plannen om op te splitsen... En ook de Anschluss van Oostenrijk bij Duitsland zie ik nog niet meteen realiteit worden... natuurlijk zullen sommige van onze pangermaanse flamingante vrienden dat wel toejuichen, het zijn tenslotte de oude makkers van vroeger hé.
Die extreme flamingante minderheid hebben hun eigen minipartijtje, dat bijna geen stemmen kreeg, opgeblazen en verspreiden nu hun haatboodschap over alle partijen, een goede strategie als je het mij vraagt gelukkig zijn er binnen elke partij wel mensen die het grondig met hen oneens zijn. Nog steeds moeten de mensen daar niets van weten maar die koekoeken hebben zich zodanig ingenesteld bij alle grote partijen dat ze zowiezo wel in de regering komen. Zelf stemt geen kat op hen, maar toch zijn al die Bourgeois', Anciaux' en wie nog allemaal in de regering, je moet het maar kunnen hé...

En wie kent nu Vlaanderen in, pakweg, Rusland, belgiË daarentegen kenne ze allemaal, en Belgische schrijvers als Maeterlinck (die hier worden doodgezwegen door de flaminganten omdat het een Vlaming was die in het Frans schreef, nobelprijs of geen nobelprijs... van kortzichtigheid gesproken... ).

En kijken Vlamingen echt richting Nederland? Nee, want de Nederlandse media is interessant en vernieuwend, terwijl in Vlaanderen in de media de kerktoren centraal staat, een onderonsje onder zogenaamde Bekende Vlamingen, absolute loosers die geen mens kent buiten Vlaanderen (gelukkig maar...). Wat in WalloniË gebeurt mogen we vooral niet te weten komen, zie dat de mensen eens zouden zien dat Vlamingen en Walen eigenlijk exact dezelfde mensen zijn...

Dat lucht op...
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 14:22   #31
Tantist

Standaard

Citaat:
Google doet hetzelfde met de Zwitsers hoor, en zover ik weet hebben die geen plannen om op te splitsen...
Kan best zijn. Na und?

Citaat:
En ook de Anschluss van Oostenrijk bij Duitsland zie ik nog niet meteen realiteit worden... natuurlijk zullen sommige van onze pangermaanse flamingante vrienden dat wel toejuichen, het zijn tenslotte de oude makkers van vroeger hé.
Oostenrijk en Zwitserland laten me koud (tenzij de Zwitserse staatsstructuur natuurlijk).

Citaat:
Die extreme flamingante minderheid hebben hun eigen minipartijtje, dat bijna geen stemmen kreeg, opgeblazen en verspreiden nu hun haatboodschap over alle partijen, een goede strategie als je het mij vraagt gelukkig zijn er binnen elke partij wel mensen die het grondig met hen oneens zijn. Nog steeds moeten de mensen daar niets van weten maar die koekoeken hebben zich zodanig ingenesteld bij alle grote partijen dat ze zowiezo wel in de regering komen. Zelf stemt geen kat op hen, maar toch zijn al die Bourgeois', Anciaux' en wie nog allemaal in de regering, je moet het maar kunnen hé...
En de kattennest die op de communisten stemt, overklast natuurlijk de 25% van VB en de +/- 8% van N-VA... Om maar te zwijgen van de independentisten in andere partijen (zoals JM Dedecker)...

Citaat:
En wie kent nu Vlaanderen in, pakweg, Rusland, belgiË daarentegen kenne ze allemaal,
Dom argument, een staat die niet vertegenwoordigd is in de VN is sowieso minder bekend. Dat België bovendien zo gekend is, betwijfel ik. Belgium? Isn't that the capital of Brussels?

Citaat:
En kijken Vlamingen echt richting Nederland? Nee, want de Nederlandse media is interessant en vernieuwend, terwijl in Vlaanderen in de media de kerktoren centraal staat, een onderonsje onder zogenaamde Bekende Vlamingen, absolute loosers die geen mens kent buiten Vlaanderen (gelukkig maar...).
Bwah, en dat terwijl er tussen Vlaanderen en Nederland meer mediaoverlap is dan tussen VL en WA... Il faut le faire...

Citaat:
Wat in WalloniË gebeurt mogen we vooral niet te weten komen, zie dat de mensen eens zouden zien dat Vlamingen en Walen eigenlijk exact dezelfde mensen zijn...
...mensen met twee ogen, twee oren en twee armen en twee benen. Dat zijn de Zulu's ook.

Maar een volk met dezelfde cultuur, dat vind je in Nederland. Het Belgische establishment probeert elke toenadering (economisch, cultureel,...) zoveel mogelijk af te blokken. Misschien zijn zij het die wel schrik hebben?
Dat lucht op...
Oud 15 februari 2006, 14:28   #32
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vlamingen kijken toch meer en meer richting Nederland, alvast op de muzikale vlak : kijk het success van Frans Bauer of Marco Borsato. En dat is maar een voorbeeld. Natuurlijk kunnen we dat niet vergelijken met wat er op de Franstalige kant gebeurt waar de band met Frankrijk veel groter is. Helemaal niet op een politieke vlak-volledig akkoord- maar voor de rest, ja. Franstaligen kijken heel veel naar Franse TV; de meeste Franstalige artiesten (ik bedoel zangers of zangeressen) die bij ons scoren komen uit Frankrijk of Canada maar bijna nooit uit eigen bodem.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 23:33   #33
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Tantist;1548256]
Citaat:
Kan best zijn. Na und?
Ewel dus ik denk niet dat google daar politieke motieven achter zoekt, enkel worden de gebieden waar dezelfde taal gesproken wordt samengenomen... het zijn anderen die daar hun conclusies uit trekken die in hun eigen kraam passen...

Citaat:
Oostenrijk en Zwitserland laten me koud (tenzij de Zwitserse staatsstructuur natuurlijk).
Het zijn Europese landen met een cultuur die erg op de Belgische gelijkt.

Citaat:
En de kattennest die op de communisten stemt, overklast natuurlijk de 25% van VB en de +/- 8% van N-VA... Om maar te zwijgen van de independentisten in andere partijen (zoals JM Dedecker)...
Voor zover ik weet is Dedecker geen separatist ('k weet dat zelfs zeker) en het VB dat zijn racisten, de overgrote meerderheid die daarop stemt doet dat enkel wegens hun veiligheids- en migranten standpunten. Maar goed U associeert zich dus met het Vlaams Belang, goed om te weten...

Citaat:
Dom argument, een staat die niet vertegenwoordigd is in de VN is sowieso minder bekend. Dat België bovendien zo gekend is, betwijfel ik. Belgium? Isn't that the capital of Brussels?
Domme Amerikanen zijn niet representatief voor de wereld, maar in veel landen, bijvoorbeeld Rusland, kennen ze België wel degelijk. Flanders kent niemand, behalve misschien dan Ned Flanders van de Simpsons...

Citaat:
Bwah, en dat terwijl er tussen Vlaanderen en Nederland meer mediaoverlap is dan tussen VL en WA... Il faut le faire...
Media? zou kunnen dat er een paar dezelfde figuren in zitten, maar dan nog zijn de Nederlandse media helemaal anders dan de Vlaamse, dat geven ook die fiiguren zelf toe (Bart Peeters bvb.). Spijtig genoeg kunnen wij de interessantste niet zien hier in België.

Citaat:
...mensen met twee ogen, twee oren en twee armen en twee benen. Dat zijn de Zulu's ook.
och komaan, Walen en Vlamingen zijn dezelfde mensen, met een baksteen in hun maag geboren, conservatief, huisje tuintje kinders, dikke nekken worden niet geapprecieerd, koterijen aan hun huis, sjoemelen met de belastingen, biefsteak friet, en het dorp boven alles... Hollanders passen totaal niet in deze (helaas grotendeels waarheidsgetrouwe) cliché's, zulu's evenmin (denk ik...).

Citaat:
Maar een volk met dezelfde cultuur, dat vind je in Nederland.
Ah bon? ik ken veel Nederlanders die het daar absoluut Het Belgische establishment probeert elke toenadering (economisch, cultureel,...) zoveel mogelijk af te blokken. Misschien zijn zij het die wel schrik hebben?
Dat lucht op...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 23:33   #34
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Tantist;1548256]
Citaat:
Kan best zijn. Na und?
Ewel dus ik denk niet dat google daar politieke motieven achter zoekt, enkel worden de gebieden waar dezelfde taal gesproken wordt samengenomen... het zijn anderen die daar hun conclusies uit trekken die in hun eigen kraam passen...

Citaat:

Citaat:
Voor zover ik weet is Dedecker geen separatist ('k weet dat zelfs zeker) en het VB dat zijn racisten, de overgrote meerderheid die daarop stemt doet dat enkel wegens hun veiligheids- en migranten standpunten. Maar goed U associeert zich dus met het Vlaams Belang, goed om te weten...

Citaat:
Domme Amerikanen zijn niet representatief voor de wereld, maar in veel landen, bijvoorbeeld Rusland, kennen ze België wel degelijk. Flanders kent niemand, behalve misschien dan Ned Flanders van de Simpsons...

Citaat:
Media? zou kunnen dat er een paar dezelfde figuren in zitten, maar dan nog zijn de Nederlandse media helemaal anders dan de Vlaamse, dat geven ook die fiiguren zelf toe (Bart Peeters bvb.). Spijtig genoeg kunnen wij de interessantste niet zien hier in België.

Citaat:
och komaan, Walen en Vlamingen zijn dezelfde mensen, met een baksteen in hun maag geboren, conservatief, huisje tuintje kinders, dikke nekken worden niet geapprecieerd, koterijen aan hun huis, sjoemelen met de belastingen, biefsteak friet, en het dorp boven alles... Hollanders passen totaal niet in deze (helaas grotendeels waarheidsgetrouwe) cliché's, zulu's evenmin (denk ik...).

Citaat:
Ah bon? ik ken veel Nederlanders die het daar absoluut niet Het Belgische establishment probeert elke toenadering (economisch, cultureel,...) zoveel mogelijk af te blokken. Misschien zijn zij het die wel schrik hebben?
Dat lucht op...
Oud 15 februari 2006, 23:33   #35
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Tantist;1548256]
Citaat:
Kan best zijn. Na und?

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:
Ah bon? ik ken veel Nederlanders die het daar absoluut niet mee Het Belgische establishment probeert elke toenadering (economisch, cultureel,...) zoveel mogelijk af te blokken. Misschien zijn zij het die wel schrik hebben?
Dat lucht op...
Oud 15 februari 2006, 23:33   #36
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Tantist;1548256]
Citaat:
Kan best zijn. Na und?

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:
Ah bon? ik ken veel Nederlanders die het daar absoluut niet mee eens

Laatst gewijzigd door tomm : 15 februari 2006 om 23:34.
Oud 15 februari 2006, 23:37   #37
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Vlamingen kijken toch meer en meer richting Nederland, alvast op de muzikale vlak : kijk het success van Frans Bauer of Marco Borsato. En dat is maar een voorbeeld. Natuurlijk kunnen we dat niet vergelijken met wat er op de Franstalige kant gebeurt waar de band met Frankrijk veel groter is. Helemaal niet op een politieke vlak-volledig akkoord- maar voor de rest, ja. Franstaligen kijken heel veel naar Franse TV; de meeste Franstalige artiesten (ik bedoel zangers of zangeressen) die bij ons scoren komen uit Frankrijk of Canada maar bijna nooit uit eigen bodem.
Nog nooit van Arno of Axelles Red gehoord? Die zijn ook niet bijster populair in Nederland. En Marco Borsato zijn gedrochten worden gecoverd van Rusland tot China.
Oud 17 februari 2006, 12:13   #38
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Kim : 17 februari 2006 om 12:17.
Oud 17 februari 2006, 12:40   #39
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog nooit van Arno of Axelles Red gehoord? Die zijn ook niet bijster populair in Nederland. En Marco Borsato zijn gedrochten worden gecoverd van Rusland tot China.
Axel Red maakt even grote gedrochten als Marco borsato(maar doordat ze in het Frans zingt is het natuurlijk cultuureel meer waard dan Nederlandstalige muziek, volgens sommigen).
En als we over gedrochtenmuziek beginnen. K3, Belle Pereze,...('t Blijft uiteraard wel afvalmuziek) zijn bv. wel heel populair in Nederland.

Face a fact.
Wallonie keek vroeger, en kijkt nu nog altijd, naar Frankrijk.
Vlaanderen deed dat vroeger, maar vandaag richt hij zijn blik op Nederland en bij uitbereiding de angelsaksische wereld. Een Vlaamse 12-jarige heeft tegenwoordig een grotere kennis van het Engels dan het Frans, alhoewel hij al 2 jaar Frans en 0 jaar Engels gehad heeft(Bron:Het Nieuwsblad een paar weken geleden).
En tot slot nog even de
Vlaamse Hitlijst:
http://entertainment.skynet.be/index...arts&chartid=4
Waalse Hitlijst:
http://entertainment.skynet.be/index...rts&chartid=10
(toch een serieus verschil)
Oud 17 februari 2006, 19:26   #40
Klauwaert
Burger

Klauwaert's schermafbeelding

Standaard

De Belgische hereniging met Nederland heeft in de jaren '50 al ingezeten...

Wijlen koning Boudewijn was tot over zijn oren verliefd op Hollands Beatrixke, maar een artikel in de grondwet (van 1830) besliste er anders over. De oerkatholieke Boudewijn mocht niet trouwen met een Nederlandse prinses.

Dus is er een speciaal team olv. Kardinaal Seunens naar Spanje getrokken om daar een onvruchtbaar, adelijk overschotteke te gaan halen die nog niet uitgehuwelijkt was.

Mooie Belgische geschiedenis, moet ik zeggen. De story heeft er niet aan.
Klauwaert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be