![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je te veel TV kijkt misschien.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() VRT nieuwsbeelden over Abu Graib bijvoorbeeld!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of voor moslimpjes die op hun hart getrapt werden door ... enkele cartoons??? ![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() On-topic : de protesten over die cartoons houden aan. Ik denk niet dat het fenomeen echt uit de actualiteit is. Dus laat nog maar even staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bump.
![]() |
#26 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Heel die affaire is al begraven onder de brokstukken van een gouden koepel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens, schitterende veralgemening: één moslim (1), pleit voor het sluiten van, en pots is het in de ogen van de politiek correcten al DE MOSLIMS. De cultureel fascistische Kerk heeft haar werk hier al goed gedaan.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 3 maart 2006 om 23:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]()
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ke Nan is beschaafder dan dat. Hij heeft wel zitten spammen in de suggesties en mededelingen thread om zo snel mogelijk dat 'Deense Cartoons' subforum af te sluiten op het moment dat er nog tientallen doden vielen bij protesten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ke Nan is een goeie moslim.
Hij bidt ook wel 20 keer per dag richting mekka. 't schoon poepke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() Misschien moet dat subforum een andere naam krijgen:
Islam-bashing bijvoorbeeld: [SIZE=-1]Spui *hier* je gal over moslims en de Islam. Of gewoon: Islam actueel: Bespreek hier de actuele gebeurtenissen in de moslimwerld. De eerste naam is wel eerlijker, maar zo zal dat subforum vast niet genoemd worden. [/SIZE] Laatst gewijzigd door Smurfje : 4 maart 2006 om 18:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Het probleem is dat we bijna nooit iets positiefs horen uit de islamwereld. Of het nu islam actueel of islam bashen noemt, maakt eigenlijk geen verschil uit want beiden zouden toch 'slecht en schokkend nieuws'-topics worden. Het ligt aan de islamieten om onze perceptie over hen een positieve wending te geven. Mensen zoals een Ke Nan zijn alleszins een levend bewijs dat er gematigde moslims bestaan met wie samenleven perfekt kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() Positief nieuws uit het MO moet je de komende tijd niet verwachten.
En hoeveel gematigde moslims er ook zijn, de extremistische zullen blijven opvallen en daardoor zal de polarisatie toenemen. De bewoners van West-Europa moeten nu laten zien dat samenleven kan, ondanks het leed in de rest van de wereld. Hard optreden tegen geweld, maar ook ervoor zorgen dat iedereen erbij hoort zodat er minder mensen radicaliseren. (extreem-rechts is bijv. een steeds groter wordende groep) Misschien een heel klein beetje utopisch, maar toch zeker niet totaal onmogelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Wat relevant is, is dat er sinds enige tijd niks nieuws of zinngs wordt gezegd, enkel nog lekker aan Islam-bashing wordt gedaan, zoals de cultureel fascistische afzeik van Carlgustaaf er een voorbeeld van was.
![]() |
![]() |
#36 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uit het bovenstaande zou je denken dat ik tegen het Westen ben en daarbovenop ook een misnoegde Moslim ben. Niet dus. Ik ben een Westerling die leeft naar de geest van de Westerse normen en waarden. Ik kan niet zeggen dat ik een Moslim ben. Ik ben wel besneden maar de keren dat ik in een moskee ben geweest zijn op één hand te tellen. Ik ken maar vaagjes een gebed dat ik als kind geleerd heb. Ik drink alcohol en eet varkensvlees. De Islamitische feestdagen vier ik als een familiefeest en niet als een religieus gebeuren. Ik ben geen atheïst maar leef wel als ene. Er is maar één ding waar ik in geloof en dat is het in het Goede. En eigenlijk gruw ik van die laatste zin omdat het zo religieus klinkt. ![]() Waarom neem ik het dan op voor de Moslims zul je je afvragen. Wel, het is omdat ik een grote onrechtvaardigheid vaststel die voortspruit uit de Westerse arrogantie en bekeringsdrang. Ik ontken niet de problemen in de Moslimwereld. Die zijn er helaas. Maar zoals we nu te werk gaan, zal er geen werkbare oplossing komen. Integendeel, de in hun waardigheid getroffen Moslims worden in het extremisme gedreven. De rede is ver zoek. We ontkomen niet aan het feit dat we maar één planeet hebben. Als we dan toch intelligente wezens zijn, zouden we de Wet van de Sterkste moeten kunnen onderdrukken. We zullen echt een samenlevingsmodel voor de wereld moeten ontwikkelen die iedereen op gelijke hoogte stelt. Ik weet dat dit utopisch klinkt maar het streven naar deze utopie kan veel zaken in balans brengen.
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1. Laatst gewijzigd door Ke Nan : 4 maart 2006 om 23:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lachen is steeds positief. En Deense kranten zijn daar niet steeds courant verkrijgbaar. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
*zucht* |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom wordt heel die handel niet verbannen naar ofwel Internationaal ofwel Religies ofwel Vreemdelingen/Integratie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of misschien een beter forum: "Mensen die ons dood willen."
Komen nu al op: - betogers in het Verenigd Koninkrijk - wat volk uit Indonesië - nog wat volk die het cool vindt mensen dood te wensen |
![]() |
![]() |