Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2006, 21:59   #21
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
foei, waarom allemaal onheil voorspellen

ik voorspel een romance tussen twee avatars op een forum
oops is al uitgekomen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2006, 13:11   #22
kaatd
Banneling

Standaard

Dank je Chipie voor dit prachtig voorbeeld van desinformatie. Alles zit er in: het verdraaien van woorden, selectief citeren en weglaten van cruciale stukken. Echt een mooi voorbeeld van leugenachtige propaganda waar je zo goed in bent.

Het originele bericht stelde niet dat Saddam terreuraanslagen 'voorspelde' (als een soort bedreiging van Saddam aan de VS) maar wel:

Citaat:
Saddam Warned U.S. of Terrorism
Citaat:
Saddam Hussein told aides in the mid-1990s that he warned the United States it could be hit by a terrorist attack
WAARSCHUWEN dus, zoals ook de Russische, Duitse en Franse geheime diensten de VS gewaarschuwd hebben. Op basis van informatie die ze ter beschikking hadden.
Dat de VS die informatie en talloze waarschuwen naast zich hebben neergelegd weten we ondertussen, alleen is nog altijd niet duidelijk waarom.

Saddam voegde er aan toe:

Citaat:
he insisted Iraq would never launch such an attack. "This story is coming, but not from Iraq," he said.
Citaat:
"This is not done by a state. No need to accuse a state. An individual can do it," he said.
Het oorspronkelijke bericht zegt dus het tegenovergestelde van jouw propaganda met name dat Irak de VS heeft gewaarschuwd voor een reële dreiging die niet vanuit Irak kwam maar vanuit een individu.

leugens en propaganda made by Chipie ...

Laatst gewijzigd door kaatd : 17 februari 2006 om 13:13.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2006, 13:36   #23
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Uiteraard.

Bijlage 5395

Als je de NWO-thread had gevolgd dan wist je dit trouwens al lang.
AAAAAAH! Ik wist het! Firestone werkt voor de NWO en de (volgens Breydel) joods-héérsende plutocratische maffia!!! Wanneer gaat gij de wereldoverheersing overnemen?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2006, 13:58   #24
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Dank je Chipie voor dit prachtig voorbeeld van desinformatie. Alles zit er in: het verdraaien van woorden, selectief citeren en weglaten van cruciale stukken. Echt een mooi voorbeeld van leugenachtige propaganda waar je zo goed in bent.

Het originele bericht stelde niet dat Saddam terreuraanslagen 'voorspelde' (als een soort bedreiging van Saddam aan de VS) maar wel:
WAARSCHUWEN dus, zoals ook de Russische, Duitse en Franse geheime diensten de VS gewaarschuwd hebben. Op basis van informatie die ze ter beschikking hadden.
Dat de VS die informatie en talloze waarschuwen naast zich hebben neergelegd weten we ondertussen, alleen is nog altijd niet duidelijk waarom.

Saddam voegde er aan toe:

Het oorspronkelijke bericht zegt dus het tegenovergestelde van jouw propaganda met name dat Irak de VS heeft gewaarschuwd voor een reële dreiging die niet vanuit Irak kwam maar vanuit een individu.

leugens en propaganda made by Chipie ...

Tanteke, denkt U dat ik bij De Standaard werk?
Ik vermeldde mijn bron... Die van U zie ik nergens...
Nu wou ik die linkse tangen eens helpen en zie... ik word uitgemaakt voor een leugenaar...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2006, 19:10   #25
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Ik vermeldde mijn bron... Die van U zie ik nergens...
http://abcnews.go.com/International/...ory?id=1625602

het originele bericht komt van Associated Press:

http://hosted.ap.org/dynamic/stories...MPLATE=DEFAULT

Maar kunnen we het over de kern van de zaak hebben? Die is dat Saddam de VS niet bedreigde en geen aanslagen 'voorspelde' maar de VS expliciet gewaarschuwd heeft voor aanslagen die niet door staten maar door individuen zouden worden uitgevoerd.
Saddam hoort hier dus in het rijtje van Russische, Frans en Duitse inlichtingendiensten die de VS hebben gewaarschuwd voor de aanslagen van 2001.

De informatie die jij aanbrengt (of ze nu uit de Standaard komt of uit je duim) is leugens, propaganda en verdraaiing van de waarheid. Typerend voor zowel de Standaard als Chipie.
Oud 17 februari 2006, 21:41   #26
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
http://abcnews.go.com/International/...ory?id=1625602

het originele bericht komt van Associated Press:

http://hosted.ap.org/dynamic/stories...MPLATE=DEFAULT

Maar kunnen we het over de kern van de zaak hebben? Die is dat Saddam de VS niet bedreigde en geen aanslagen 'voorspelde' maar de VS expliciet gewaarschuwd heeft voor aanslagen die niet door staten maar door individuen zouden worden uitgevoerd.
Saddam hoort hier dus in het rijtje van Russische, Frans en Duitse inlichtingendiensten die de VS hebben gewaarschuwd voor de aanslagen van 2001.

De informatie die jij aanbrengt (of ze nu uit de Standaard komt of uit je duim) is leugens, propaganda en verdraaiing van de waarheid. Typerend voor zowel de Standaard als Chipie.
Hoe is dat nu mogelijk... Van 'selectief verdraaien' gesproken... Dat is niet meer normaal en volgens mij ook niet meer te genezen... Dat zal zelfs Steve toegeven!

En dat geeft les aan onze jeugd!

Plak uw origenele tekst hier en laat de lezer oordelen!

Laatst gewijzigd door Chipie : 17 februari 2006 om 21:46.
Oud 17 februari 2006, 22:07   #27
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat geeft les aan onze jeugd!
Troost je, ik geef les aan allochtone kinderen, niet aan 'onze' jeugd.

En mijn voorstel was om het over de kern van de zaak te hebben: jij publiceert hier een leugenachtig propaganda bericht. Het feit dat je dat copy/paste uit de Standaard pleit je niet vrij hoor, het is tekenend voor het gros van je posts.

En het wordt er niet minder leugenachtig door als je naar de Standaard verwijst. Jij hebt het hier gepost, niet de Standaard.
Oud 17 februari 2006, 22:16   #28
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Troost je, ik geef les aan allochtone kinderen, niet aan 'onze' jeugd.

En mijn voorstel was om het over de kern van de zaak te hebben: jij publiceert hier een leugenachtig propaganda bericht. Het feit dat je dat copy/paste uit de Standaard pleit je niet vrij hoor, het is tekenend voor het gros van je posts.

En het wordt er niet minder leugenachtig door als je naar de Standaard verwijst. Jij hebt het hier gepost, niet de Standaard.

Maar copy/paste U hier eens uw volledige bron, zo dat de forumgangers zelf kunnen oordelen... Allez, vooruit met de geit (hiermee bedoel ik U niet)!

Dat U les geeft aan allochone kinderen, verklaart mss veel...

Laatst gewijzigd door Chipie : 17 februari 2006 om 22:31.
Oud 17 februari 2006, 22:41   #29
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zou het iets zachter stellen.
Het bericht in DS was bizonder warrig - slechte punten voor DS.
Maar wie zo'n warrig bericht post, is vast en zeker zelf een warhoofd.

Bedankt kaatd voor de research !

Laatst gewijzigd door Knipp : 17 februari 2006 om 22:42.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2006, 23:20   #30
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Ik zou het iets zachter stellen.
Het bericht in DS was bizonder warrig - slechte punten voor DS.
Maar wie zo'n warrig bericht post, is vast en zeker zelf een warhoofd.

Bedankt kaatd voor de research !
En, Knip, wat is er zo warrig in het bericht van DS? M.i. is het tamelijk duidelijk, maar als men niet graag leest, wat er staat... Tja...
Oud 18 februari 2006, 05:40   #31
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
En, Knip, wat is er zo warrig in het bericht van DS?
1. Dat Saddam de aanslagen niet voorspelde maar de VS waarschuwde. Er is een wereld van verschil tussen iemand waarschuwen (zoadt hij maatregelen kan nemen) en iets 'voorspelen' (zodat het op een bedreiging lijkt).

2. Dat Saddam duidelijk stelde dat die aanslagen niet van Irak zouden komen.

3. Dat Saddam duidelijk stelde dat men geen staten moet viseren maar dat individuen achter de aanslagen zitten

Citaat:
M.i. is het tamelijk duidelijk, maar als men niet graag leest, wat er staat... Tja
Het belangrijkste in dit geval is niet wat er staat maar juist wat er NIET staat. De Standaard deed wat jij zo vaak doet: stukjes kiezen die in je kraam passen en daarmee eigenlijk het tegenovergestelde zeggen van wat er echt aan de hand is. Mensen als ik - die behalve de berichten van Chipie en de Standaard ook ander nieuws lezen - merken direct dat er aan uw bericht vanalles schort en dat het eigenlijk niets anders is dan een verdraaiing van de realiteit. Propaganda dus. En ja, dat lees ik niet graag.

Laatst gewijzigd door kaatd : 18 februari 2006 om 05:41.
Oud 18 februari 2006, 10:41   #32
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
1. Dat Saddam de aanslagen niet voorspelde maar de VS waarschuwde. Er is een wereld van verschil tussen iemand waarschuwen (zoadt hij maatregelen kan nemen) en iets 'voorspelen' (zodat het op een bedreiging lijkt).

2. Dat Saddam duidelijk stelde dat die aanslagen niet van Irak zouden komen.

3. Dat Saddam duidelijk stelde dat men geen staten moet viseren maar dat individuen achter de aanslagen zitten

Het belangrijkste in dit geval is niet wat er staat maar juist wat er NIET staat. De Standaard deed wat jij zo vaak doet: stukjes kiezen die in je kraam passen en daarmee eigenlijk het tegenovergestelde zeggen van wat er echt aan de hand is. Mensen als ik - die behalve de berichten van Chipie en de Standaard ook ander nieuws lezen - merken direct dat er aan uw bericht vanalles schort en dat het eigenlijk niets anders is dan een verdraaiing van de realiteit. Propaganda dus. En ja, dat lees ik niet graag.

Tja, allez, hij waarschuwde de VS voor wat hij voorspelde... Zo beter?
Waar staat trouwens dat Irak die aanval(len) zou ondernemen? Omdat U alles direct kunt 'zien', moet het niet moeilijk zijn om dit aan te tonen! Doen! Waar heeft DS dat geschreven?!
[SIZE=1]Om het U gemakkelijk te maken, heb ik hieronder de tekst nogmaals geplaatst...[/SIZE]
Citaat:
[SIZE=4]Saddam voorspelde terreuraanslagen in VS
[/SIZE]

Saddam Hoessein voorspelde midden de jaren '90 dat het terrorisme naar Amerika zou komen en dat het moeilijk te stoppen zou zijn. Dat blijkt uit geheime tapes die de Amerikaanse zender ABC kon bemachtigen.
,,Het terrorisme komt. Ik heb het de Amerikanen lang voor 2 augustus (de dag in 1990 waarop Irak buurland Koeweit binnenviel) gezegd en ik heb het ook tegen de Britten gezegd dat er in de toekomst terrorisme komt met massavernietigingswapens'', zei Saddam op een van de videobanden die gisteren door ABC News en NBC News werden uitgezonden.

De toenmalige president Hoessein zei op een vergadering in een van zijn paleizen dat hij de Amerikanen en Britten had gewaarschuwd: ,,Terrorisme komt eraan''. Hoessein sprak over massavernietigingswapens. Aanvallen zouden moeilijk zijn te stoppen. ,,Wat kan voorkomen dat een autobom in Washington een nucleaire explosie veroorzaakt, of een bacteriële of een chemische?''

Volgens Amerikaanse functionarissen zijn de tapes, die gemaakt werden tussen de twee Golfoorlogen, authentiek. (GOJ)

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...=B302324060216
Gemakkelijkheidshalve vergeet U te vermelden dat in uw bron staat dat Hussein Kamel, de schoonzoon van Saddam, die tussen de twee golfoorlogen verantwoordelijk was voor het programma van de Iraakse massavernietigingswapens, vertelde hoe hij die wapens voor de VN-inspecties verborg! Tja, waarschuwen dat de VS wel eens met massavernietigingswapens zou kunnen aangevallen worden terwijl men die zelf bezit (en verbergt), dat is uiteraard geen dreiging (zeker niet als Sadam zegt dit niet te doen ).

U vermeldt ook niet dat Charles Duelfer zegt dat deze tapes bewijzen dat Irak al het mogelijke deed om zijn massavernieitigingswapens tijdens die periode te verbergen voor de inspecties maar dat dit nog geen bewijs was dat deze nog in 2003 zouden aanwezig geweest zijn... Wat hij ook zegt dat is dat die tapes de indruk versterkten (van wat zij allang veronderstelden) dat Sadam al het mogelijke zou doen om nieuwe massavernietigingswapens aan te maken (of te oude terug operationeel te maken), van zodra de mogelijkheid zich zou voordoen...

U, Kaatdje, bent een meester in het manipuleren...

Laatst gewijzigd door Chipie : 18 februari 2006 om 10:49.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be