![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is nog nergens een bewijs voor geleverd dat de aanleg van meer wegen (of de verdubbeling van de capaciteit ervan ....) structureel aanleiding geeft tot een verbeterde verkeerssituatie......
Antwerpen bvb zal voor enkele jaren ademruimte krijgen na de aan de gang zijnde werken,en daarna....strop.....meer van hetzelfde....... niks meer aan te doen.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En opnieuw gemeenschapsgronden af te pakken aan de gewone burger om dan zogezegd de Staatschuld te betalen. Allee kom he zeg, ze blijven denken dat wij allemaal debielen zijn! Een prachtig treinnet, destijds een van de beste van Europa en nu allemaal naar de auto's. Verhofstadt met zijn companen terug naar de stal, hoe sneller hoe beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel is het waar dat in België de liberalen het spoor meerdere dodelijke slagen hebben toegebracht (ik denk hierbij in de eerste plaats aan De Croo). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Uit 'De weg naar meer netto binnenlands geluk' (van Vivant-voorzitter Duchâtelet) het volgende citaat (blz 15): Citaat:
will be made not by individual human wisdom but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek) Laatst gewijzigd door Phrea|K : 19 februari 2006 om 19:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien worder er in Vlaanderen niet echt luxewagens geproduceerd. Enkel Ford's, VW's, Opel's en Volvo's (en wat DAF-camions). Ge bedoelt dat hij pas dan aan de marihuana-waterpijp beginnen lurken is?? Citaat:
En hoe sluit je de huizen aan op die straten? Moet je dan op elke verdieping een voorkeur en een inkom hebben? Citaat:
De Decker zou eens naar Brasilia moeten kijken: het centrum is er autovrij. Resultaat: niemand durft meer op straat te komen na valavond (auto's zijn ook sociale controle). JM-DD creëert hier een 24/24-Brasilia. Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoeveel echte liberalen zijn er bij de vld nog over, denkt ge?
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
maar op de toevoer en afvoerwegen ... Wat mij betreft geven ze de grootsteden een ringlaan met parkeergelegenheid voor de volledige stadsbevolking + bezoekers, en maken ze deze steden 100% autovrij. Als je er even afstand van doet en nadenkt, is het totaal onzinnig om in je eentje in een paar duizend kg staal, plastiek als een olieverslindend en giftig gasuitbrakend monster je verplaatsing te doen terwijl je dat evengoed kan met een deftig uitgebouwd openbaar vervoer waar je in vergelijking niet zoveel meer tijd mee verliest.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verkeer leiden , iemand die van luik komt en naar oostende rijd, moet links rijden op de ring, die moet niet in de weg gaan hangen op de rechterzijde... Bovendien moeten er tunnels onder Antwerpen en Brussel gelegd, worden juist om dit probleem volledig uit te sluiten. Een ringweg is om uw weg te kiezen , maar niet om al het verkeer van alle autostrades, over te jagen, het design van zo'n ring zoals dat nu is, is gewoon om shit vragen. en dat lost ge niet op door er rap een vak bij of boven te leggen. Dus vrachtverkeer op den boot voor zover dat kan, op den trein voor zover dat kan, en tunnels onder onze grote steden bouwen om de bottlenecks op te lossen. en hier en daar wel eens een vakske bijleggen misschien ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Dedecker verkoopt onzin... Hij wil zelfs de pechstroken afschaffen.
liberalen vallen nooit in pan zeker... We hebben verdorie al het dichtste wegennet van europa en wie weet wel de wereld. Men moet ook nog kunnen leven hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Limburg is op dat vlak inderdaad een ramp, gelukkig dat ik daar nie dikwijls moest zijn, want, ... alhoewel waar ik hier nu woon, ... De baan Puivelde Sint-Niklaas is breder als sommige stukken van de Via Emilia, zeg maar de oude baan die Van Riminie tot in Milaan loopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch wel, ge moet verkeer van de ring afhouden, en dat kunt ge doen door van linkeroever af, nieuwe tunnels te boren, die rechtstreeks aansluiten op : E19 richting Breda E19 richting Brussel verdere ontsluiting, van liefkenshoektunnel enz... en natuurlijk, die belachelijke tolkotjes weghalen en Invoeren van een wegenvignet, waarop streng wordt gecontroleerd, geen vignet, onmiddelijk betalen. Zo betalen de buitenlanders, mee voor de wegen, ge moogt niet vergeten dat de files deels worden veroorzaakt door vrachtverkeer dat Belgie gebruikt als doorvoerland. Dan deel 2 de Zwitsers en Oostenrijker, gebruiken dit al jaren, Camions worden gewoon op nen trein gezet en zo de alpen overgevoerd, ondertussen kunnen die chaufeurs, uitrusten, iets eten, ... Ge moet dat systeem Europees op poten zetten. Als ge ne camion Carlsberg van Denemarken naar Palermo moet voeren is dat belachelijk van die camion heel dien afstand te laten rijden, als ge hem samen met 20 andere camions op nen trein kunt bollen, dien trein, met expresspeed, naar bv, Rome of Napels kunt laten bollen, vanwaar hij het laatste stukske, gewoon met de vrachtwagen doet. Het enige wat ge dan nodig hebt, is frequente lijnen die vanop Europese verzameldepots vertrekken, klokvast natuurlijk , snel , en niet te duur. De chaufeur rijd mee, of, de trailer wordt gewoon afgehaald op het aankomstpunt door een lokale trucker. Weg internationaal transport, buiten nog wa uitzonderingen natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook waar, maar 't openbaar vervoer moet dan wel goe zijn, en nie gelijk of in den belgiek want dat is om mee te lachen hé... In London pak ik naar overal de Metro, da gaat heel snel, ge moet nie wachten enz... Als ik in Antwaarpen den tram moet pakken van de central naar de groenplaats, kan ik bij wijze van spreken beter te voet gaan. Wat ook nog zoiets is, is parkeergarages, ik maak daar gretig gebruik, van, ik kom met mijn voituur, van de autostrade en mik mij recht den eersten den beste garage in die ik tegenkom, ik betaal daar voor, maar mijnen auto staat droog en uit de zon. Ik loop dan al rond in de stad, terwijl, die die zonodig gratis willen parkeren al aan hun 2' frustrerend rondje bezig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Burger
|
![]() Ik zet mijnen auto buiten de stad. Ik ga dan wel verder met de tram of de bus. Is een pak goedkoper dan de parkings!
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
als een senator dit naar voren brengt als serieus bedoeld voorstel om ons mobiliteitsprobleem op te lossen, dan hebben we een nieuw dieptepunt bereikt in onze vaderlandse politieke geschiedenis. De kortzichtigheid van dit voorstel wordt enkel overtroffen door het ego van de bedenker ervan. Iedereen die dit gelezen heeft is nu dommer. Ik kan me niet voorstellen wat de gevolgen moeten geweest zijn voor degene die dit schreef. Mijn kat had deze morgen nog iets zinnigers te vertellen, en ze is zwaar dement. Ik heb daar maar 1 verklaring voor: het is toch nog zo dom niet, maar het is maar hoe je het bekijkt! wie zou er beter worden van deze waanzinnige bouwprojecten? 1. Enkele constructiegiganten, die vast en zeker dikke vriendjes zijn met de VLD-kopstukken, en die op die manier miljarden belastinggeld rechtstreeks in hun zak zien verdwijnen. 2. Enkele privé-bouwondernemers die aan dumpingprijzen bouwgronden en gebouwen gaan kunnen vererven, om die daarna met veel winst opnieuw te verkopen of uit te baten. (sale and lease back naar de staat bijvoorbeeld) 3. De automobielindustrie, die na het verdwijnen van het openbaar vervoer haar omzet zwaar zal zien toenemen, en bovendien kan investeren in de snellere bolides die dan in dit land ook tot topsnelheid kunnen gedreven worden. 4. De bedrijven, die zowel hun werknemers van verder zullen kunnen recruteren, als hun afzetmarkt zien vergroten. (kleine ondernemers, vergeet het maar! nu gaat iedereen naar de carrefour en de ikea, want met je auto sta je er in een handomdraai. Enkel de sukkelaars zonder auto geraken zover niet, maar die kunnen ook de hogere prijzen van de kleinhandel niet aan, dus moeten ze het maar met minder stellen) wie zou er slechter worden van deze waanzinnige bouwprojecten? 1. Het milieu: weg, de schaarse stukjes groen tussen autostrade en woonkern, weg, de milieuvriendelijkere openbare transportmiddelen, veel auto's die maar 1 persoon vervoeren, vaak 4x4's of sportmachines, die daarbij nog eens voor meer lawaai en meer verbruik zorgen. 2. De mensen die zich geen wagen kunnen veroorloven: te voet door de van daglicht ontstoken onderste regionen kilometers afleggen tussen de smog en de neerdruppelende vuiligheid. Geen bus, metro of trein meer te bekennen, dus lange afstanden zitten er niet meer in. Werk zoeken op wandelafstand (vergeet het maar) of een goedkoop onderkomen zoeken dichtbij je werk. 3. De gewone mensen, hardwerkende tweeverdieners, die eerst hun sociale zekerheidspotje zagen aangevreten worden door de loonlastendaling, en nu moeten toekijken hoe het belastinggeld prioritair naar infrastructuurwerken gaat, waardoor er te weinig overschiet om te voorzien in pensioenen, ziekteverzekering, etc... Jaja, zeg dan nog maar eens dat Jean-Marie een dommerik is. Hij heeft er goed over nagedacht! (of goed geluisterd toen zijn broodheren het hem influisterden) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als die dat samen met Bert Anciaux overlegt, komt dat wel in orde... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Doelt u op iemand in het bijzonder ?
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
London aan de leiding wat dit betreft. Uiteraard moet er nu iets veranderen, dat is juist de point. Je kunt inderdaad pas auto's buiten houden als er al openbaar vervoer is ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 21 februari 2006 om 11:26. |
|
![]() |