![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ik heb al mensen tegen gekomen die echter wel heel creatief zijn en dit alles met gerecycleerd materiaal. Zo was ik eens in een kraakpand waar men met een paar darmen en twee olietonnen en een grote band van een vrachtwagen een biogas installatie had gemaakt. Of dit veilig was is natuurlijk een ander paar mouwen maar ik heb er wel die avond voor een 70 tal mensen mee kunnen koken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil gerust samenwerken om zulke dingen te bouwen. 't is ten slotte een hobby, en als er mensen zijn die ermee geholpen worden, dan is mijn dag helemaal goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() heel tof maar dan moet je bij onze guerin zijn want het is "zijn afdeling" ahw ( ik zal hem van je post hier voor alle zekerheid zeker op de hoogte bregen ). om juridische redenen zal het bovendien wss ook niet onder vws zelf gebeuren maar eerder een autonoom project worden. een autonoom project dat echter wel op de steun v vws kan rekenen, onze site mag gebruiken enz.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 februari 2006 om 16:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() goed project, die autonomizatie.
ideaal zou inderdaad zijn als iedereen zijn eigen energie kon opwekken, dan zet je al die afzetters met hun 'monopolies' buiten spel. iedereen zijn eigen windmolentje, (behalve don quichote, want die vecht er liever tegen) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het opzet van autonomisatie is juist om mensen verder te helpen in hun werkzaamheden doordat er een netwerk onstaat van mensen met dezelfde bezigheden. Ook mag geld de creativiteit niet belemmeren,zo kan men gratis een windmolen maken dat ook niet torenhoog boven je dak moet uitkomen,volgende link geeft een idee van een mogelijkheid. http://img49.imageshack.us/img49/809...ertical2xg.gif je ziet dat het ontwerp met fiets wielen en pvc tuben is,gratis het proberen waard! Zo zijn er nog voorbeelden en ik zal ze dan op het vws website posten om ze verder te bediscussieren. groetjes, Guerin
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() In elke zandbak zit er een kind dat graag dat den boel verklooit Don Cachot....
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() In het echte leven is een dosis realisme steeds een voordeel.
Maar mij niet gelaten... Probeer zelf maar eens iets bruikbaars te bouwen dat een beetje energie opwekt. Tip: De simpelste oplossing is eigenlijk de zonnewarmte (zomer) gebruiken om water te verwarmen. Loopt ook aardig in de kosten. Wat windmolen betreft... Probeer eerst eens iets te maken dat een fietslampje van 5 watt laat branden. Niet lullen van "het moet zus of zo.." MAKEN. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Don Quichote, dat lullen valt goed mee. Dat maken ook hoor. Een lampje van 5W vervang ik eerst effe door een Led met dezelfde lichtopbrengst. En deze geeft ik de gewenste 0.1 wat die nodig is. Desnoods door mijn scheten te recycleren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Zelf heb ik wel iets met circuits, en ik bedoel dan biologische circuits. Zo gebruik ik metserskuipen om regenwater op te vangen. Daar zwier ik wat brandnetels in. Het resultaat is dan zg gier. Die gier is goed voor de planten, de kruiden, de tomaten, de druivelaar enz. In de gierton komen ook muggen massaal eitjes leggen. Die gebruik ik om in een ander ton daarnaast guppy s te voeren. Op t einde van de zomer leveren die honderden guppy s die ik zodoende heb me jaarlijks wel iets op zonder dat ik er echt iets voor moet doen. Aangezien die beestjes een natuurlijke weerstand hebben opgebouwd omdat ze buiten staan zijn ze bij handelaars gegeerd boven degenen die artificieel binnen werden gekweekt. Ze zijn sterker en worden groter en leven langer. Aah ja en het water van de vissen dat gaat ook op de planten natuurlijk want die beesten droppen daar natuurlijk vanalles in. Jammer dat ik niet meer plaats heb ( mijn tuintje is maar een zakdoek groot ) want hetgeen ik nu met guppy s doe dat zou ik evengoed in grotere kuipen met peperdure koi s kunnen doen. Patatten die kweek ik ook in metserskuipen (kan ook op een terras of dak als je geen tuin hebt ). Je gooit gewoon een paar patatten in een metserskuip en bedekt die nadat ze geschoten zijn met een klein beetje aarde. naarmate de planten hogerop schieten gooi je er telkens wat aarde bij en zo verder tot de ton helemaal vol is. Dan kieper je het boeltje om en de ton is ongeveer voor de helft gevuld met patatten. Ik heb wel gemerkt dat het niet met alle patatten gaat. Je moet soorten hebben die laat bloeien of zoiets. soit soms lukt het maar soms lukt het ook niet - wss omdat ik ergens nog iets verkeerd doe
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 februari 2006 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]()
Laatst gewijzigd door cookie@vws : 23 februari 2006 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() praktisch vraagje
bij mij thuis is de warmwaterketel kapot. het is zo n grote ketel van ik denk 200 l, een electrische vorig jaar heb ik dat ding eens opengevezen en het zat voor bijna de helft vol met kalk. Na het uit te hebben gekuist deed hij het weer een tijdje maar nu doet ie het weer niet. Nu heb ik zo n ideetje in zo n warmwaterketel zit een verwarmingselement. ik gebruik die ketel alleen voor het bad. Voor de afwas heb ik een ander keteltje van 5 of 10 l. ik zou dus in het kader van autonomisatie een element willen maken ( van een oude waterkoker of een oude ketel bvb ) dat ik gewoon in het bad kan hangen nadat ik het met koud water liet vollopen. Ik heb gerust een uur of meer de tijd om te wachten tot dat water dan opgewarmd is. is dus heel simpel volgens mij gewoon een element dat ik in het water kan hangen met daaraan een draad die ik in de pries kan steken. Voordeel is dat ik dat ding bij eventuele verhuis gewoon kan meenemen. het enige delicate is natuurlijk de veiligheid - want de combinatie electriek en water is niet zo evident. iemand tips mss ? zo n elementje kan trouwens voor meer armen wel handig zijn - het is klein, tamelijk makkelijk te maken en voor wie in huizen met mankementen moet wonen is het een soort van warm water verzekering
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 februari 2006 om 17:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() zal idd wel zo zijn maar ik heb ook twee uur tijd hoor en denk dat het kwestie is van een element te gebruiken dat zwaar genoeg is.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() Is trouwens een goede tip om zwaar te besparen op de electriciteitsrekeningen. Ik heb thuis zowat de helft van mijn lampen vervangen door "led's". Vooral voor een beetje sfeerbelichting te creëren. Verbruik: twee watt per lamp. Bovendien gaan ze 10.000 uren mee. Ze zijn wel duur in aankoop maar op termijn haal je dat er ruimschoots terug uit. Ze zijn wel niet helder genoeg om volledig te verlichten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waterverwarmer spiraal 1000 W http://www.boma.be/pics/small/118200.jpg
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 23 februari 2006 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat valt wel mee hoor, vroeger gebruikten ze dat om hun was mee te doen.
En zo'n boiler is feitelijk net hetzelfde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat komt nog van in de tijd dat er geen verwarmde wasmachine's waren hé!
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 februari 2006 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |