![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Ik heb reeds verschillende allochtone collega's, en als ze ergens over klagen dan is het eerder over de onwil om te studeren bij hun broeders dan over het gemis aan kansen dat ze krijgen. Maar blijf maar in je linkse droomwereld hangen dat de schuld ATLIJD bij de maatschappij ligt en NOOIT bij het individu. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
Dan kunnen ze in een flikkenploeg werken: met drie: een kan lezen een kan schrijven een heeft een intelligent gezicht ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 22 februari 2006 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen van beiden kunnen ze goed volgens mij, lezen noch schrijven. In hun eigen taal mss. wel maar zeker niet in het Nederlands ondanks dat er veel bij zijn van de derde of vierde generatie. Hebben zich al goed aangepast (sic) moet ik zeggen. ![]() Het grote struikelblok bij de allochtone deelnemers is de kennis van het Nederlands, zegt schepen van Personeelszaken Marc Van Peel (CD&V). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() De staat moet het grote voorbeeld gaan geven, inderdaad.
Massaal multiculturele aanwervingen. Waar wachten ze op??? Waar wachten ze op??? Waar wachten ze op??? We gaan nog lachen. ![]() Laatst gewijzigd door Don Quichote : 22 februari 2006 om 12:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Bij ons is er niet veel van te merken. Onze Neslo zit in Holland. Farouk is een grote uitzondering. Toch zien we (bijvoorbeeld tijdens Eurosong) dat Brahim razend populair is. Ik verwijt de VTM, Vrt en andere Vlaamse televisiezenders om hier geen prominente rol te spelen. Ook in "talk-shows", de zevende dag komt men vaak opdraven met half-geïntegreerden. Dit is stupied. Politieke partijen doen hun best. Fauziya, en andere politici blijken patente en sympathieke politici te zijn. Het counteren van het negatieve beeld dat het VB heeft opgehangen van buitenlanders smelt weg voor de zon indien de televisie een realistischer en humaner beeld ophangt van onze allochtonen of hun kinderen. Een feuilleton dat het heeft over allochtonen en hun problemen, dat het heeft over oer-blokkers, dat onze nieuwe Vlaamse maatschappij eens laat zien zoals ze is: dat moeten we hebben. Waarom geen feuilleton als de collega's of zoals "het pleintje" maar dan in een allochtone buurt en met een paar blokkers? Het lijkt me dringend tijd om het onderwerp integratie op die manier een gezicht te geven voor mensen in de boerendorpen die nog nooit een allochtoon hebben gezien maar wel stemmen op het VuilBee. Laatst gewijzigd door ericferemans : 22 februari 2006 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Jij beschouwd blijkbaar mensen die in boerendorpen leven als achterlijke mensen, jij hebt het wat te hoog in uwen bol denk ik, meneer komt vant stad zeker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() OK : heb mijn avatar al veranderd - ik googelde mijn "nick" eens en kwam op een forum van een amerikaanse basketbalploeg of zoiets en daar vond ik toch wel iemand die mijn "nick" gebruikt met die avatar - dus gebruik ik nu dezelfde avatar.. leuk hé !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ericferemans,
Wat begrijpt U niet van "zou". Als Baas ZOU ik geen vruchtbare vrouwen aannemen. Ik heb nog geen eigen zaak, en als ik 1 zou beginnen zal ik ambtenaren heropvoeden. Wie weet krijgen ze dan levensvreugde en begrip voor de "gewone mensen" |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Mechelen en Antwerpen vinden geen 5 liefhebbers als zij vacatures hebben aangaande laaggeschoolden.
Alle allochtonen een jobke bij de Vrt. We gaan nog lachen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Smurfje : 22 februari 2006 om 14:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik stoor mij hier wel aan de toon , die sommigen aanslaan: vuilB, bruine aap,...
Maar we komen aardig in de buurt waar het echte probleem zit. Soms vraag ik aan mijn cursisten hoe het op hun bedrijf zit met allochtonen en helaas, dikwijls kwam hetzelfde antwoord: ene maar nooit meer...gezien een ongepaste arbeidsattitude: na een tijdje goed gewerkt te hebben, ben ziek, vrijaf voor dit of dat, vrouw inschrijven zodat doppen..... Het gaat hier over een vorige generatie , die dacht dat alles toegelaten was. Helaas moeten zij, die het nu goed menen, hiervoor nu opdraaien en worden daadwerkelijk gediscrimineerd. De Marokkanen hebben zichzelf op enkele decennia een negatief beeld bezorgd. Beeldvorming is hieraan niet vreemd. Als het gaat over beleid krijgen wij in beeld Abu dja-dja, Chakar en die van Kif-Kif. Deze drie hebben gemeen een nietaflatende stroom van verwijten naar allochtonen: wij hebben géén goed onderwijs, géén huizen, géén werk, géén .... Eén constante : het is allemaal de schuld van een ander, een ontkenningsproces. Voeg daar nog eens bovenop beelden van Ossama, het gedoe rond de cartoons.... Legt iemand mij eens uit hoe ze zo snel aan zo'n slechte naam geraakt zijn , ook bij onze noorderburen k..marokkanen. Hier in Antwerpen is het wél speciaal, wij hebben hier ook niet-geïntgereerde groepen v.b. de joden, een indo-chinese gemeenschap.. Waarom staan we daar niet negatief tegenover ? Moet deze arabische gemeenschap nu eens eindelijk gaan toegeven dat ze zelf een zeer grote verantwoordelijkheid dragen en misschien daar eens aan gaan werken ? Als je thuis marokkaans spreekt, moet je dan niet verschieten dat je kind géén nederlands kent ?Denk je echt dat het onderwijs dat gat kan dichtrijden...vergeet het ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een werkgever neemt aan wie hij wil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hmmm die britten (meestal ook al autochtonen van de 4' of 5' generatie spreken dan wel echt perfect Engels, ik weet niet of ge al op BBC 1 's morgens het nieuws of zo gezien, hebt, maar dat is een madameke van vreemde origini die engels spreekt, zoals alleen nen echten engelsman da kan. (Behalve dan in de kumars at nr 14 of is het 42 ) , maar ja, daar is het dan ook de bedoeling om wat aan zelfrelativering te doen natuurlijk. Maar, alsg ier al 5 generatie woont, enghu nogh altijdh gheen deftigh neder lands kunt klappen , ... wel ja, dan wordt het moeilijk natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge nen instructeur vandoen hebt , wel ik altijd wel nekeer afkomen voor een paar free-lance trainingsessies te organiseren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() Vind jij dat de overheid niet mag ingrijpen als 90% van de werkgevers plotseling beslist geen vrouwen meer aan te nemen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Smurfje, ik vind dat de overheid dat niet moet beslissen.
Als werkgevers meer efficient kunnen werken met alleen mannen, dan is het aand ewerkgevers dat te doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De titel: " De baas wil geen bruine aap" De site van de trhead starter http://www.vbwatch.org HIPOCRYSIE
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik denk het wel, he. Waarom krijgen we nooit eens te lezen dat er heel wat werknemers zijn die wel vreemdelingen in dienst nemen? Om zomaar elke werknemer een racist te noemen is gewoon schandalig. effe iets helemaal anders: uit studie blijkt dat 65% van nieuwe bedrijven falliet gaan omdat ze een vrouw in dienst hebben die zwanger wordt en de extra kosten daarvan niet kunnen dragen. Maw elke beginnende ondernemer heeft de keuze: een vrouw weiegeren of zijn zaak falliet laten gaan, dergelijke keuzes hebben niets met seksisme te maken, maar zijn puur gebaseerd op het inschatten van de risico's. Indien een jong bedrijf een vrouw in dienst neemt waarvan de kans groot is dat ze zwanger geraakt en door de daaruit vloeiende extra kosten gaat de zaaqk falliet, dan heeft die zaakvoerder ten onrechte de jobs van de rest op het spel gezet. Hij had die vrouw moeten weigeren! nu gij ... stukske meeloper |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Als de overheid vacatures uitschrijft dan nemen ze aan wie ze willen, daar heeft een prive werkgever niets over te zeggen, als een prive werkgever vacatures uitschrijft dan neemt hij aan wie hij wil, daar heeft de overheid zich niet mee te bemoeien.
Laatst gewijzigd door alberto : 22 februari 2006 om 17:02. |
![]() |
![]() |