![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() Lap, arbeiders hebben vandaag gestaakt bij Ford..
Het rommelt daar aardig moet ik zeggen. Vraag me af wat de Amerikanen gaan denken van al die toestanden.. Vermoed dat er geen goede kant aan is.. Verkoop loopt terug.. Verliezen dikken aan.. Dan ken je de logische gevolgen... De arbeiders en gewone bedienden zijn dan toch meestal de pineut... En dan moeten ook nog al de mensen incalculeren die werken in de toeleveringsbedrijven van Ford in de omgeving van Genk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wellicht zijn ze al volop bezig de verschillende vestigingen tegen elkaar aan het uitspelen, handig gebruik maken van de verschillende nationaliteiten van de werknemers. Nationaliseren nu. Op naar de eerste TraBE. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb zo een idee dat je er nog nooit over nadacht. Doe het dan nu en doe me dan een plezier : verander van nickname. Je creëert jezelf een fake imago ! Citaat:
www.vivant.org www.wit-be.org http://home.pi.be/~penninc/wit/publicaties/wittewerf |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik herhaal 10x meer. Je gaat me toch niet vertellen dat 90% van de arbeidskosten naar belastingen gaat?
![]() |
![]() |
#25 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
En het hoeft niet zo provinciaal aangepakt te worden. Maar 1 land moet het voorbeeld geven. En dan volgt de rest vanzelf. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zouden de Chinezen hun brol nog in België verkopen als ze het elders kwijtkunnen en waarom zouden ze dan nog Belgische producten kopen als we toch niets van de Chinezen kopen? Handel verloopt in twee richtingen (behalve voor de Japanners 8) ) Loonkosten dalen maar mensen verdienen even veel geld. Klopt?Producten blijven even duur maar meer gaat naar de staat om SZ te betalen. De sociale BTW. Klopt? Dan gaan we er van uit dat de producenten de producten goedkoper op de markt brengen, omdat de loonkosten dalen en goedkoper produceren. Klopt? Gaan we er van uit de alle ondernmers even altruïstisch zijn als Duchatelet? Waarom zou een ondernemer zijn producten goedkoper maken als alle buitenlandse producten toch even duur zijn door het protectionistisch economisch beleid van Vivant? Winstmaximalistie? Dividenten? Shareholder-value? .... Enfin zeg maar waar ik de mist in ga. PS. U pleit er dus voor dat de handelsbelemmeringen voor producten uit de derde wereld gewoon behouden blijven en dat ze daar in Afrika maar het Vivant-systeem moeten invoeren. Spijtig dat ze in België geen cacaobonen produceren........ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
1) Wat jij protectionisme noemt is een gelijke aanslagvoet voor een gelijk product. Het is enkel een fiscaal verschil omdat arbeid minder belast wordt en verbruik meer. De Chinezen kunnen hier nog steeds hun producten kwijt. Het is wel zo dat de Chinese producten het relatief moeilijker zullen krijgen. 2) De echte protectionistische maatregel ligt em in de export. De Belgische producten worden op slag immers een pak goedkoper. niet de import. Maar de Chinezen zullen dat gemakkelijk oplossen met een invoertaks zodat de handelsbalans onbeinvloed wordt. In se wordt er dan geld van Belgie naar China gestort voor alle uitvoer. Dit is een grote fout in het systeem dat Vivant voorstelt. Fiscaal kan ze echter zeer gemakkelijk opgelost worden. 3) Zal de ondernemer zijn producten/diensten goedkoper maken? Aangezien ge zelf Adam Smith als voorbeeld aangeeft. Hij zal wel moeten omdat anders zijn omzet daalt, de marktdruk zal hem verplichten om dezelfde eindgebruikersprijs aan te houden. Me dunkt dat u het systeem dat Duchatelet voorstelt niet begrijpt. Het komt wel vaker voor, zelfs bij Vivanters.
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2)Hoe kan men de handelsbalans op die manier niet bëinvloeden anders dan minder te importeren en exporteren. Hoe los je het fiscaal op? 3)Waarom zou hij moeten? De buitenlandse concurrentie neem af. Of niet? Waarom niet? Als die niet afneemt. Kan men dan (veel) anders concurreren dan door de productiekosten te drukken? Uiteraard neemt de omzet af en wat zijn daarvan de gevolgen? Hoe kan men de prijzen drukken en de winsmarges verbeteren? Hoe krijg ik als aandeelhouder ieder jaar een double-digit rendement op mijn investering in een concurrentiële omgeving. 8) En waar is in hemelsnaam de 'vrije hand' gebleven in heel dit verhaaltje. Dit lijkt wel een fiscale planeconomie. Wat zijn ook al weer de politiek achtergronden van Mr. D ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1)Waarom bestaat dat sociaal vangnet er niet. Jezus (sorry voor de religieuze termen maar dat krijgen ze er nooit meer uit, of wat men een mens kan aandoen 8) ) het lijkt wel alsof ik tegen een ngo-kwezel aan het babbelen ben. Moesten ze allemaal wereldwinkel koffie drinken dan was het probleem direct opgelost. Met dergelijk stellingen wist men gewoon 200 jaar sociale geschiedenis uit en ontkent men de 'aard' van het beestje.
2)Ruilhandel dus voor de schone ogen van de Chinezen. 3)Wie zal daar het eerste slachtoffer van worden? Ja mijn double-digit cijfers. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
2) Neen, geen ruilhandel, read again. 3) Als u slim bent zouden uw double-digit cijfers op korte termijn triple digit cijfers kunnen zijn om daarna terug te vallen naar hun oorspronkelijke niveau, maar aangezien u #2 niet snapt...
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geef je 100% gelijk dat het systeem Vivant : a. niet van de ene dag op de andere invoerbaar is. Vivant denkt strategisch en op lange-termijn. Dat wil zeggen : anders dan onze huidige bedrogplegers met een termijnvisie tot voilgende verkiezingen. b. op termijn minstens op Europese schaal ontwikkeld moet worden. Als je het Vivant-programma zou gelezen hebben zou je dat ook wel weten. Maar hoe wil je daar geraken als zelfs niet één verdediger ervan in zijn bakermat de democratische toegang tot het parlement verhinderd wordt ? c. Hoe kan ik uw kritiek terecht nemen als je al van bij een eerste voorstel tot geleidelijke en zeer gedeeltelijke invoering van het principoe in één sector al moord en brand schreeuwt ? Zoals ik al schreef (geen sant in eigen land) ..; we zullen het ons moeten laten opdringen vanuit het buitenland. Wie weet zelfs vanuit de States |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
China is trouwens een slecht voorbeeld kwa armoede. Er is volgens mij geenenkel land te vinden op aarde dat zo'n daling in armoede kent als China momenteel.
![]() |
![]() |
#37 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ofwel -kapitalisatiestelsel voor pensioenen -minder hoge pensioenen -migratie -de spuit op 70 Voor dat eerste zijn veel hogere belastingen nodig. Dus wat is nu Vivant's revolutionaire methode? De belastingsverhoging is nodig, waar je ook de belastingen heft.
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
a. bezorg iedereen een onvoorwaardelijk basisinkomen (dus ook gepensioneerden) b. schaf de verplichte leeftijdsgrens af maar laat hen die het willen en kunnen onbeperkt bijklussen (ook n�* 65) Men begint morgen met een "volledig herdacht" onderwijsstelsel, waarin géén zittenblijven meer kan optreden (niet meer "jaar-gericht" maar "cursus-gericht"). Ook d�*t is een compleet nieuwe manier van denken. Waarom is dit onbespreekbaar in het domein van de financiën ? Uit protectionistisch conservatisme ? Open your mind, BB ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |