![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is een Waalse stem meer waard dan een Vlaamse? | |||
Ja: |
![]() ![]() ![]() |
3 | 33,33% |
Neen: |
![]() ![]() ![]() |
6 | 66,67% |
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het was trouwens uw partij die ooit eens voorgesteld heeft om gezinnen met meerdere kinderen meer stemmen te geven. (Op het "democratiecongres", 1996.) Dit komt gedeeltelijk op hetzelfde neer en nu is het weer niet goed?
![]() |
![]() |
#23 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() hoe is de vergelijking met de andere ons omringende landen, zijn er in Europa nog landen waar dit systeem word toegepast ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Schepen
|
![]() De meeste omringende landen maken geen onderscheid binnen de eigen bevolking, maar ik vraag me af of de Bundestag vertegenwoordigd is volgens dat principe van bevolkingsaantal in de Länder. Misschien dat iemand me daarbij kan helpen?
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() nu weet ik hoe het komtdat er bijna nooit tegen geprotesteerd word,jullie vinden dat normaal,het zou toch alleen maar om de stemgerechtigden mogen gaan,nee het is een systeem waar de walen beter van worden,daarom blijft het bestaan,in het tegenovergestelde geval zou vlaanderen er nooit van kunnen profiteren,want dan zou er langs waalse zijde een volksoproer georganiseerd worden.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Verdomme joske, lees nu toch is wat er geschreven wordt. Uw zin "het zou toch alleen maar om de stemgerechtigden mogen gaan" is trouwens volledig in strijd met de Grondwet, waarin staat dat de volksvertegenwoordigers het gehele volk moeten vertegenwoordigen!
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De BUB protesteert hier ook konsekwent tegen! België Unitair! Een man, een stem! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
En als ge daar ni tegen kunt spreekt dan met een paar maten af om te beginnen kweken gelijk konijnen en binnen 20 jaar zal het anders zijn.
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Dat komt ervan. Jullie doen het alleen maar met jullie mond. Ge moet het verdorie doen met uw .......
Veel gelul maar weinig actie verdorie. ![]() Ge had allemaal aan voorbeeld moeten nemen aan mij. ![]() Ik heb wel voor meer dan voldoende nageslacht gezorgd. Toch zeker in vergelijking met de gemiddelde geboortecijfers nu. Allez heel eerlijk gezegd : mijn vrouw heeft ook wat meegeholpen. ![]() ![]() Aan mij zal het niet liggen.
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() inderdaad ik heb een foutje gemaakt,het moet zijn:verpletterende minderheid,maar dat wist ge waarschijnlijk al,en wilde je me alleen maar belachelijk maken,en inderdaad ,de volksvertegenwoordiging moet elke belg vertegenwoordigen,hoe komt het dan dat door dit systeem honderduizenden vlamingen niet vertegenwoordigd zijn.?
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() Het getuigt van een soort armoede als men zich even gaat bescheuren over een typefout in tekst of titel.
Erg klein dus PIANO. Ik hoorde een valse noot denk ik.
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Lees jij wel eens iets op dit forum? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Als er al een reden zou zijn dat er "honderduizenden Vlamingen niet vertegenwoordigd zijn" (die er niet is!), is het omdat ze te lui waren om hun bed te komen en naar het stembureau van Beveren of Hasselt of whatever te stappen. Nu goed?
![]() |
#36 |
|
![]() Joske, het antwoord op uw vraag komt hier duidelijk naar voren! De meeste Vlamingen hebben een knechtenmentaliteit en hoe meer de Walen ons bestelen en bedriegen hoe meer idioten je vindt die dat normaal vinden! Moesten we één front vormen tegen het waals imperialisme, het zou rap gedaan! Maar honden zijn al blij met een mager been!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Onder dezelfde redenering worden er Franstaligen in Brussel niet vertegenwoordigd omdat daar de Vlaamstaligen meer zetels per stem krijgen. Bullshit is die redenering.
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() |