![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Aangezien er ten tijde van de onafhankelijkheid van Congo nog geen VB was, dient de vraag te worden herleid naar wat de Vlaams-nationalisten ervan vonden; neen?
M.i. waren de meeste Vlaams-nationalisten pleitbezorgers van de Congolese onafhankelijkheid. Het werd nl. gezien als een stap in de verdere ontbinding van de Belgische Staat. Congo was nog één van die unitaire symbolen (zoals Brussel nu ![]() Vlaams-nationalisten hoopten dat de onafhankelijkheid van Congo indirect zou leiden tot een versnelling van de Vlaamse onafhankelijkheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Schepen
|
![]() Ik ben het niet met je eens dat het VB toen nog niet bestond. Als partij bestond ze inderdaad niet, maar de stroming binnen het vlaams-nationalisme die het vlaams blok verdedigd bestond toen wel degelijk.
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() Vlaanderen heeft er dus niets mee te maken.
Het was de koning zijn persoonlijke speeltuin. De koning had helemaal niets met Vlaanderen te maken. Dan heeft de koning het aan belgie 'geschonken'. Aan belgie dus niet aan Vlaanderen. Dat Vlaanderen spijtig genoeg een deel van belgie is doet niets ter zake. Al wie in die tijd de woorden 'Vlaanderen onafhankelijk' in de mond durfde te nemen kon in de gevangenis eindigen.(Landverraad weet U wel) Dat Vlaanderen mee geprofiteerd heeft van de rijkdom. Dat zal wel. We zaten jammer genoeg opgelsoten in belgie. Maar moest Vlaanderen toen al een onafhankelijke republiek zijn geweest dan zouden ze er nooit iets mee te maken hebben gehad. En die zin zou Vlaanderen nooit een koloniaal verleden hebben gehad. Aangezien het echter vooral goede en echte belgen waren die zich met de kolonisatie bezig hebben gehouden en verrijkt moet, mag en kan Vlaanderen zich niet aansprakelijk voelen voor het grove geweld en genocide tegen de autochtone inwoners van Congo. belgie wel.
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Schepen
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Beste Geert, kan je me nu een antwoord geven over het gebruikte geweld van U en je LSP ers, in de topic "Leuven Vlaams" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Schepen
|
![]() Dan opteer ik voor 'VB' te vervangen door 'het vlaams nationalisme zoals het VB dat ziet'. Vlaams nationalisme heeft meerdere stromingen, het VB is er één van en dat is wat men in het onderwerp bedoelde.
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Schepen
|
![]() Inderdaad. Het ging mij enkel om het principe.
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Lorens, ben jij dezelfde persoon als 'Pyramus' ??
Want hij is diegene die het onderwerp geopend heeft. Toch eigen jij jezelf het recht toe om te bepalen wat Pyramus juist bedoeld heeft. Toch geen dubbel profiel of zo ? Volgens mij kan alleen pyramus verder verklaren hoe hij zijn titel bedoeld heeft. Niet jij. dit tussen haakjes
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() Ok. Een misverstand dat abuus was.
![]() Maar in die tijd was belgie 100 % unitair. Het woord Vlaanderen mocht niet gebruikt worden. (allez bij wijze van spreken natuurlijk) Dus zie ik niet in dat men Vlaanderen op enige manier aansprakelijk zou kunenn stellen voor de misdaden begaan door de belgische machthebbers.
![]() |
![]() |