Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2006, 22:14   #21
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kortom, de allochtonen zijn weer eens "oververtegenwoordigd" in de criminaliteit. Hadden we dat niet al eerder gehoord van een zekere Van San waarvan het rapport door de politiek correcten werd afgeschoten? Gaan ze nu weer het zonlicht ontkennen?
Dat rapport van Van San ging alleen over de vertegenwoordiging van allochtone jongeren in de criminaliteitscijfers. Bovendien bleek het hele rapport ook nog eens waardeloos te zijn wegens compleet onwetenschappelijke methodes.

Hoedanook, ik vraag me af wat nu de conclusie is uit al die statistieken. Ik zou er bijvoorbeeld uit kunnen concluderen dat ons gerecht haar werk nog zo slecht niet doet...

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2006, 22:21   #22
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Dat rapport van Van San ging alleen over de vertegenwoordiging van allochtone jongeren in de criminaliteitscijfers. Bovendien bleek het hele rapport ook nog eens waardeloos te zijn wegens compleet onwetenschappelijke methodes.

Hoedanook, ik vraag me af wat nu de conclusie is uit al die statistieken. Ik zou er bijvoorbeeld uit kunnen concluderen dat ons gerecht haar werk nog zo slecht niet doet...
Het rapport Van San was inderdaad overbodig. Kijk naar de gevangenisbevolking en de conclusies liggen voor de hand.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2006, 22:26   #23
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Het rapport Van San was inderdaad overbodig. Kijk naar de gevangenisbevolking en de conclusies liggen voor de hand.
Welke conclusies?

Oud 7 maart 2006, 23:45   #24
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Welke conclusies?
Dat teveel frieten en frikandellen eten slecht is voor de gezondheid.

Laatst gewijzigd door longhorn : 7 maart 2006 om 23:46.
Oud 8 maart 2006, 00:20   #25
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat teveel frieten en frikandellen eten slecht is voor de gezondheid.
Inderdaad. Uit dat rapport van Van San kunnen net zo min conclusies getrokken worden als uit de samenstelling van de gevangenisbevolking. Bedankt om dat even te willen bevestigen.

Verder ben ik het met u eens wat die frieten en frikandellen betreft.

Oud 8 maart 2006, 00:22   #26
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Uit dat rapport van Van San kunnen net zo min conclusies getrokken worden als uit de samenstelling van de gevangenisbevolking. Bedankt om dat even te willen bevestigen.

Verder ben ik het met u eens wat die frieten en frikandellen betreft.
Jouw conclusie is dus dat het Belgisch gerecht racistisch is?
Oud 8 maart 2006, 00:52   #27
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Wat moet ik bewijzen? Ik heb niet eens iets beweert muts.
Sjonge, wat ben jij toch een gemeen mannetje zeg.
Je zit hier echt enkel om mensen uit te dagen, hé?
Je hebt wél iets beweerd.
Ik zal het even uitleggen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Wie sprak er ook alweer tegen dat de gevangenissen zwart zagen van het volk?
1. Je stelt weliswaar een vraag, maar door de suggestieve ondertoon ervan beweer je namelijk ook dat er "ooit iemand ontkend heeft dat de gevangenissen zwart zagen van het volk."
2.Door Gun te quoten en hem dus te gebruiken als aanspreekpunt insinueert u bovendien dat hij het was die deze bewering heeft ontkend.

Vandaar dat Gun's reactie ook logisch was.
Oud 8 maart 2006, 06:48   #28
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Sjonge, wat ben jij toch een gemeen mannetje zeg.
Je zit hier echt enkel om mensen uit te dagen, hé?
Je hebt wél iets beweerd.
Ik zal het even uitleggen.

1. Je stelt weliswaar een vraag, maar door de suggestieve ondertoon ervan beweer je namelijk ook dat er "ooit iemand ontkend heeft dat de gevangenissen zwart zagen van het volk."
2.Door Gun te quoten en hem dus te gebruiken als aanspreekpunt insinueert u bovendien dat hij het was die deze bewering heeft ontkend.

Vandaar dat Gun's reactie ook logisch was.
Och, ga toch op een ander zeiken kerel. Ik quote gewoon de eerste post omdat het alles bevatte wat ik een hele tijd terug al beweerde. Dat den bak hier zwart ziet. Ik weet echt niet meer wie toen het tegendeel beweerde. Ik denk dat het ego filo of Rafke was maar ik ben niet zeker.
Hou die suggestieve ondertoon dus voor jezelf. Door je obsessie met inside jobs en al die zever zie je overal en alles dingen die er niet zijn kerel. Als men al eikels als jij uitdaagt door een normale vraag te stellen... zielig manneken.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2006, 08:07   #29
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=21

Oud 4 augustus 2009, 20:17   #30
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk eerder dat België, bekend om zijn bekrompen mentaliteit en doofpotpolitiek, niet klaar was voor dergelijke conclusies en confronterende uitspraken. Dat bleek overigens ook uit het verloop van het onderzoek dat ze deed, enkel in België botste ze op zoveel verzet en moeilijkheden om aan haar studie mee te werken omwille van het o zo gevoelige onderwerp.
De conclusies van Van San, die trouwens juist zijn, mogen hier niet gezegd worden, wegens politiek niet correct. Iedereen is hier immers gelijk in dit land, nietwaar. Op die manier houdt men de burgers lekker onwetend en heeft men ook niets te vrezen natuurlijk (wat niet weet, niet deert).
Men steekt liever zijn kop in het zand en probeert de boodschap te ondermijnen door persoonlijk op de boodschapper te schieten of om andere redenen het rapport als waardeloos te beschouwen. Bijzonder gratuit natuurlijk.

De vraag is wat deze hypocriete houding uiteindelijk de maatschappij bijbrengt. Men desinformeert de burgers en ontkent zelfs gewoon nog de feiten, laat staan dat men een oplossing voor het probleem tracht te vinden in belang van de maatschappij en de betrokken bevolkingsgroepen.

Dit is eigelijk even dom en analoog aan het ontkennen dat er veel ongevallen op een bepaald kruispunt gebeuren, niettegenstaande de feiten dat tegenspreken. Op die manier zal er natuurlijk ook niks ondernomen worden om die ongevallen in de toekomst te vermijden.

In ieder geval heeft Van San het probleem op de kaart en in de media gebracht, ze heeft het onderwerp uit de doofpot gehaald en dat op zich is al een hele verdienste.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 4 augustus 2009 om 20:19.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2009, 21:54   #31
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat de procureurs de vn al een heel tijdje geleden hadden laten weten dat vreemdelingen voor dezelfde feiten gemiddeld zwaarder werden gestraft, en dat het comité p toen had vastgesteld dat racistisch geinspireerde misdaden van politiebeamten zelden tot een veroordeling voerden.
In bijvoorbeeld Nederland bleek dat nog erger: daar werden de partijen verplicht zich te "verzoenen".
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2009, 22:01   #32
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
En dan te weten dat die 5160 van Belgische nationaliteit ook nog eens kunnen opgesplitst worden in verschillende groepen door de snel-Belgwet en andere gemakkelijke 'ingrepen' . En dat is hélemaal niet verkeerd bedoeld, maar gewoon een realiteit..

Laatst gewijzigd door Garry : 4 augustus 2009 om 22:14.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2009, 22:12   #33
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
En dan te weten dat die 5160 van Belgische nationaliteit ook nog eens kunnen opgesplitst worden in verschillende groepen door de snel-Belgwet en andere gemakkelijke 'ingrepen' . En dat is hélemaal niet verkeerd bedoeld, maar gewoon een realiteit..
Je moet u niet schamen hoor, je mag gerust een kat een kat noemen. In het totaal is het inderdaad niet 4 op 10. Voor de snel Belgwet vertoefde er in hotel de houtenlepel in Antwerpen meestal tussen de 70 en de 80 % vreemdelingen. Dat is heel wat anders dan 4 op 10. en al waren het er 4 op 10, dan is het nog een scheefgerukte situatie. Als het is zoals men steeds beweerde, dat er MAAR een goede 300000 vreemdelingen zouden woonachtig zijn in dit apenland dan is dat amper 3%. In dat geval zou men ook in de gevangenissen +/- 3% vreemdelingen moeten aantreffen. Dat is heeeeel veel minder van 4 op 10 he.

Laatst gewijzigd door Garry : 4 augustus 2009 om 22:13.
Oud 4 augustus 2009, 22:15   #34
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Ongeveer 1 op 6 inwoners is van vreemde afkomst, dacht ik. In Brussel wonen er zelfs nauwelijks ketjes, te weten personen wiens vader en moeder in Brussel geboren zijn.
Oud 4 augustus 2009, 22:23   #35
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Ongeveer 1 op 6 inwoners is van vreemde afkomst, dacht ik. In Brussel wonen er zelfs nauwelijks ketjes, te weten personen wiens vader en moeder in Brussel geboren zijn.
En dan. Het rapport Van Sant spreekt wel van een hoger dan modaal misdaadgehalte van bepaalde allochtonengroepen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2009, 22:33   #36
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Ik heb dat rapport niet gelezen, en veronderstel dat er meer vreemden worden veroordeeld. Dat betekent niet dat er onder hun meer misdadigers zijn. Onze opperchef van poltie beweerde bij zijn eerste tv-optreden immers dat dit niet het geval is, ondanks hun lagere welvaart.
Trouwens, er worden in België meer gestolen voorwerpen gevonden uit het buitenland dan wat andere landen uit ons land zouden aantreffen - was vandaag toevallig hèt nieuws.

Laatst gewijzigd door DannyS : 4 augustus 2009 om 22:35.
Oud 4 augustus 2009, 22:47   #37
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja,... hoe zou dat komen. Maar ze zijn niet racistisch hoor, nee helemaal niet, maar als ze in zijn straat komen wonen, trekt het merendeel van de kiekefretters er van door.
Logisch dat er haast geen ketjes meer te vinden zijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 4 augustus 2009 om 22:48.
Oud 4 augustus 2009, 23:26   #38
bigbadkitty
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Je moet u niet schamen hoor, je mag gerust een kat een kat noemen. In het totaal is het inderdaad niet 4 op 10. Voor de snel Belgwet vertoefde er in hotel de houtenlepel in Antwerpen meestal tussen de 70 en de 80 % vreemdelingen. Dat is heel wat anders dan 4 op 10. en al waren het er 4 op 10, dan is het nog een scheefgerukte situatie. Als het is zoals men steeds beweerde, dat er MAAR een goede 300000 vreemdelingen zouden woonachtig zijn in dit apenland dan is dat amper 3%. In dat geval zou men ook in de gevangenissen +/- 3% vreemdelingen moeten aantreffen. Dat is heeeeel veel minder van 4 op 10 he.
Maar dan ga je er in je redenering wel van uit dat alle gedetineerden veroordeeld zijn. Dat is echter niet het geval. Feit is dat niet-Belgen vaker in voorarrest worden gehouden dan Belgen. Dat is ergens ook logisch aangezien het vluchtgevaar groter is. Als je een vergelijking wil maken moet je net aantal veroordeelde Belgen vergelijken met het aantal veroordeelde buitenlanders. Jammer genoeg blijken die cijfers niet te bestaan.
bigbadkitty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2009, 23:46   #39
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bigbadkitty Bekijk bericht
Feit is dat niet-Belgen vaker in voorarrest worden gehouden dan Belgen.
Ze worden volgens comité-p ook vaker onnodig in hun blootje gezet en zo uitgelachen, vernederd en langdurig (tot 24 uur) gefilmd. Vooral moslims ervaren dat als een straf.
Oud 4 augustus 2009, 23:53   #40
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze worden volgens comité-p ook vaker onnodig in hun blootje gezet en zo uitgelachen, vernederd en langdurig (tot 24 uur) gefilmd. Vooral moslims ervaren dat als een straf.
ocharmkes toch...

Gaan we blijven volhouden dat allochtonen niet oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers? Of gaan we dat steken op de racistische politie en gerecht?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be