![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Vreemdeling
|
![]() Het vierde wereld syndicaat is absoluut gekant tegen elke vorm van het aan banden leggen van bedelarij en roept op om initiatieven te nemen die noodgedwongen bedelen overbodig maken.
In het verlengde daarvan zouden alle stedelijke en gemeentelijke reglementeringen en politiereglementen die bedelarij aan banden leggen moeten ingetrokken worden. Aan vervolging van mensen die anderen dwingen tot bedelarij moet de hoogste prioriteit gegeven worden. Het zou goed zijn moest de kostprijs van dit voorgestelde project gebruikt worden om de bevolking te betrekken in het mee opsporen van netwerken die bedelaars misbruiken. Dit zou kunnen dmv een speciaal 0800 nr. waar tips kunnen doorgespeeld worden aan een daartoe speciaal opgerichtte cel van de politie.
word nu lid Laatst gewijzigd door VWS : 4 maart 2006 om 15:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar eerlijk als ik nu een bedelaar een boterham zou geven zou hij dan dit goed vinden?
De meeste wel denk ik, maar die enkele? Maar toch heeft King gelijk bedelen is zeker niet stelen,en als mensen geld geven aan die bedelaar dan heeft hij of zij het eerlijk verdient. Maar we moeten ook eerlijk durven zijn dat het een wrevelpunt is van vele mensen(bedelen).
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Bedelen is een basisrecht...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Als ze waar zijn dan is dat natuurlijk afgrijselijk. Maar de enige manier om daar achter te komen dat is de verhaaltjes onderzoeken - wat bij mijn weten door nog geen enkele politiedienst ten gronde is gebeurd. In Brussel weet ik echter dat er in de hoogstraat alle dagen zo n indisch kind zit dat zijn knie in de verkeerde richting kan plooien. Waarom volgt de politie dat kind eens niet ? verder is er nog de wrevel waarbij mensen niet graag met bedelaars en hun miserie geconfronteerd worden. Maar is dit niet dat ze er niet tegen kunnen om met zichzelf geconfronteerd te worden ? En indien dit zo is mogen mensen dan de enige manier die ze soms nog hebben om aan een beetje geld te geraken ontzegd worden ? Omdat de goegemeente daar ocharme een probleem mee heeft ? Laat voor mijn part in alle geval de goegemeente het maar goe geweten hebben.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() maar het is idd zo duvelke dat wie er zeker van wil zijn dat hetgeen ie geeft goed gebruikt wordt dat best in natura kan doen.
zelfs als het om zo n misbruikt kind zou gaan - geef hem geld en het wordt hem mss afgepakt - maar geef hem een boterham en die zal hij al binnen hebben voor ze hem die kunnen afpakken anderzijds zijn er dan wel weer mensen zonder papieren die het geld voor hun huishuur moeten bijeenbedelen. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 maart 2006 om 16:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Partijlid
|
![]() Het is een kostwinning, hé!
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus bedelen om te wonen is een schande!
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Dus bedelen om te wonen is een schande!
----------------------------------- Inderdaad. Wegknuppelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De Aarde is van iedereen
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Opus Dei heeft een goede methode daarvoor: oefen eerst op jezelf (tip)
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() idd een onvoorwaardelijk basisinkomen ( = genoeg om de basisbehoeften te dekken ) en daar bovenop mag je bijverdienen
dat is wat we eisen !!! ze gaan ons dat echter niet geven kwestie dus van het gewoon te pakken 8)
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 maart 2006 om 23:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Als je tegenwoordig in antwerpen bvb rondloopt zie je verschillende mensen in de vuilbakken naar eten zoeken. Dus als ge frieten zijt gaan halen waarom zout ge dan hetgeen ge nie meer opkrijgt in de vuilbak smijten ? zodat die n medemens dat er seffens terug uit kan gaan vissen. Tenzij ge ne gefrustreerden ouwe zak zijt die niks anders kan dan zagen en klagen en mekkeren en alles en iedereen van het allerergste verdenken - waarom zout ge hem dat dan niet meteen geven ? nu het nog warm is - en nog minder - waarom zou die dat nie aanpakken ? probeer het maar eens in t echt devolgende keer ge zult dan wel zien ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 maart 2006 om 00:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Toen ik nog in Antwerpen studeerde heb ik meermaals mijn boterhammen aan bedelaars aangeboden, en 1 keer een hamburger van de Quick. Ze hebben steeds geweigerd, en vroegen om geld in de plaats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 maart 2006 om 00:34. |
|
![]() |
![]() |