Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2006, 15:20   #21
VWS
Vreemdeling

VWS's schermafbeelding

Standaard standpunt vierde wereld syndicaat

Het vierde wereld syndicaat is absoluut gekant tegen elke vorm van het aan banden leggen van bedelarij en roept op om initiatieven te nemen die noodgedwongen bedelen overbodig maken.

In het verlengde daarvan zouden alle stedelijke en gemeentelijke reglementeringen en politiereglementen die bedelarij aan banden leggen moeten ingetrokken worden.

Aan vervolging van mensen die anderen dwingen tot bedelarij moet de hoogste prioriteit gegeven worden. Het zou goed zijn moest de kostprijs van dit voorgestelde project gebruikt worden om de bevolking te betrekken in het mee opsporen van netwerken die bedelaars misbruiken. Dit zou kunnen dmv een speciaal 0800 nr. waar tips kunnen doorgespeeld worden aan een daartoe speciaal opgerichtte cel van de politie.

Laatst gewijzigd door VWS : 4 maart 2006 om 15:21.
VWS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 15:26   #22
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Maar eerlijk als ik nu een bedelaar een boterham zou geven zou hij dan dit goed vinden?
De meeste wel denk ik, maar die enkele?
Maar toch heeft King gelijk bedelen is zeker niet stelen,en als mensen geld geven aan die bedelaar dan heeft hij of zij het eerlijk verdient.
Maar we moeten ook eerlijk durven zijn dat het een wrevelpunt is van vele mensen(bedelen).
Oud 4 maart 2006, 15:32   #23
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Bedelen is een basisrecht...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 15:34   #24
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Bedelen is een basisrecht...
idd
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 15:45   #25

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Maar eerlijk als ik nu een bedelaar een boterham zou geven zou hij dan dit goed vinden?
De meeste wel denk ik, maar die enkele?
Maar toch heeft King gelijk bedelen is zeker niet stelen,en als mensen geld geven aan die bedelaar dan heeft hij of zij het eerlijk verdient.
Maar we moeten ook eerlijk durven zijn dat het een wrevelpunt is van vele mensen(bedelen).
het is idd een wrevelpunt. De vraag is wat daar de oorzaak van is. Er zijn van die verhaaltjes van bedelaars die opgepikt worden door sjieke mercedessen. Ik heb zelfs al het verhaal gehoord van een bende die indische kinderen zou ontvoeren in india, die zou verminken en die dan hier zou laten bedelen. De vraag is zijn deze verhaaltjes waar ?

Als ze waar zijn dan is dat natuurlijk afgrijselijk. Maar de enige manier om daar achter te komen dat is de verhaaltjes onderzoeken - wat bij mijn weten door nog geen enkele politiedienst ten gronde is gebeurd. In Brussel weet ik echter dat er in de hoogstraat alle dagen zo n indisch kind zit dat zijn knie in de verkeerde richting kan plooien. Waarom volgt de politie dat kind eens niet ?

verder is er nog de wrevel waarbij mensen niet graag met bedelaars en hun miserie geconfronteerd worden. Maar is dit niet dat ze er niet tegen kunnen om met zichzelf geconfronteerd te worden ? En indien dit zo is mogen mensen dan de enige manier die ze soms nog hebben om aan een beetje geld te geraken ontzegd worden ? Omdat de goegemeente daar ocharme een probleem mee heeft ? Laat voor mijn part in alle geval de goegemeente het maar goe geweten hebben.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 4 maart 2006, 15:58   #26

Standaard

maar het is idd zo duvelke dat wie er zeker van wil zijn dat hetgeen ie geeft goed gebruikt wordt dat best in natura kan doen.

zelfs als het om zo n misbruikt kind zou gaan - geef hem geld en het wordt hem mss afgepakt - maar geef hem een boterham en die zal hij al binnen hebben voor ze hem die kunnen afpakken

anderzijds zijn er dan wel weer mensen zonder papieren die het geld voor hun huishuur moeten bijeenbedelen.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 maart 2006 om 16:00.
Oud 4 maart 2006, 16:20   #27
Friedrich Nietzsche
Partijlid

Friedrich Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Het is een kostwinning, hé!

Citaat:
"GEEF BEDELAARS EEN VERGUNNING"
Eerlijke bedelaars moeten een vergun-
ning krijgen in de stad waarin ze
actief zijn.

Dat zeggen een belangrijke magistrate
en een een jurist van het parket in
Antwerpen. Zij maakten een studie over
de nieuwe wet over bedelarij.

Sinds vorig jaar kunnen mensen die be-
delaars misbruiken, gestraft worden. De
juristen willen liever preventief op-
treden en bedelen verbieden op bepaalde
plaatsen en tijdens bepaalde uren.

Ze pleiten voor de invoering van een
vergunning en stadsvignet voor bede-
laars. Zo zijn vrijgevige mensen zeker
zijn dat de bedelaar echt behoeftig is.

Bron:VRT teleteks

Een zeer goede zaak vind ik dat
Friedrich Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 16:28   #28
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
maar het is idd zo duvelke dat wie er zeker van wil zijn dat hetgeen ie geeft goed gebruikt wordt dat best in natura kan doen.

zelfs als het om zo n misbruikt kind zou gaan - geef hem geld en het wordt hem mss afgepakt - maar geef hem een boterham en die zal hij al binnen hebben voor ze hem die kunnen afpakken

anderzijds zijn er dan wel weer mensen zonder papieren die het geld voor hun huishuur moeten bijeenbedelen.
Dat is nu juist wat ik wil zeggen,maar als mensen in België vertoeven moeten wij het respect kunnen tonen om deze ernstig op te vangen.
Dus bedelen om te wonen is een schande!
Oud 4 maart 2006, 16:36   #29
Don Quichote
Banneling

Standaard

-----------------------------------
Inderdaad.

Wegknuppelen.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 16:40   #30
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Inderdaad.

Wegknuppelen.
Zeker weten
De Aarde is van iedereen
Oud 4 maart 2006, 18:34   #31
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Inderdaad.

Wegknuppelen.
Opus Dei heeft een goede methode daarvoor: oefen eerst op jezelf (tip)
Oud 4 maart 2006, 23:12   #32
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Goed idee. 80 % van de bedelaars in de stations van Brussel hebben een uitkering. Dat zijn dus gewoon bedriegers.
die uitkering zal niet groot genoeg zijn zeker?Noem het maar een bijverdienste dan?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 23:16   #33

Standaard

idd een onvoorwaardelijk basisinkomen ( = genoeg om de basisbehoeften te dekken ) en daar bovenop mag je bijverdienen

dat is wat we eisen !!!

ze gaan ons dat echter niet geven

kwestie dus van het gewoon te pakken 8)

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 maart 2006 om 23:21.
Oud 4 maart 2006, 23:29   #34
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
ik vraag me eigenlijk af wat oneerlijke bedelaars zijn ?

wie zou er nu voor zijn plezier gaan bedelen eigenlijk

tenzij sommige straatmuzikanten die ik heb gekend - die deden dat wel met plezier
maar dat is niet echt bedelen - deze mensen werken - zingen voor hun geld

ik heb er gekend die daar in het hoogseizoen een zeg maar gerust aardig centje mee verdienden
wat is er daar verkeerd aan ?
je hebt ook bedelaars die op de zwerftocht zijn.Wat ga je daar mee doen? Een Europese bedelvergunning geven?Je hebt ook half-time bedelaars.Die werken half-time, maar vermits dat niet genoeg opbrengt, gaan ze ook nog bedelen in hun vrije uren (zo heb ik er één gekend: werkte half-time in een Parijse MacDonald én ging bedelen, want hij kwam niet toe met zijn preetje).Mensen die een uitkering trekken hebben het ook niet breed hoor, als die gaan bedelen is dat heus niet uit perverse lust om de brave burgers te bedriegen.Ik denk dat niemand voor de lol gaat bedelen.Verder, zo een sticker op je borst geplakt is natuurlijk een kak-idee.Net zo een jodenster.Wat zouden de mensen zeggen als ze zo een sticker-drager zijn kind zien komen afhalen op school, of als er zo ene op het verdiep boven hun woont ofzo? Dat word geroddel, stigmatisering, veroordeling...nee, slecht idee.
Oud 4 maart 2006, 23:34   #35
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VWS Bekijk bericht
Het vierde wereld syndicaat is absoluut gekant tegen elke vorm van het aan banden leggen van bedelarij en roept op om initiatieven te nemen die noodgedwongen bedelen overbodig maken.

In het verlengde daarvan zouden alle stedelijke en gemeentelijke reglementeringen en politiereglementen die bedelarij aan banden leggen moeten ingetrokken worden.

Aan vervolging van mensen die anderen dwingen tot bedelarij moet de hoogste prioriteit gegeven worden. Het zou goed zijn moest de kostprijs van dit voorgestelde project gebruikt worden om de bevolking te betrekken in het mee opsporen van netwerken die bedelaars misbruiken. Dit zou kunnen dmv een speciaal 0800 nr. waar tips kunnen doorgespeeld worden aan een daartoe speciaal opgerichtte cel van de politie.
juist.Deze pooiers moeten uitgeschakeld worden.Agressieve bedelaars echter ook.De soort die je de weg verspert, al dan niet vergezeld van een gemeen uitziende hond en je beledigt als je niks geeft.Die hun schuld is het ook een beetje als er politiereglementeringen op komen.
Oud 4 maart 2006, 23:36   #36
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb al aan verschillende bedelaars mijn boterhammen aangeboden toen ze me wat geld vroegen om te eten. Maar ze hebben die nooit aangenomen.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 23:39   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Ik heb al aan verschillende bedelaars mijn boterhammen aangeboden toen ze me wat geld vroegen om te eten. Maar ze hebben die nooit aangenomen.
En hun hond lust ze al evenmin.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 00:13   #38

Standaard

Citaat:
Dikke zever !!! - bij mij weigerde er nog geen één. Eén van de talloze keren was de limburgse leeuw daar in maastricht trouwens getuige van.

Als je tegenwoordig in antwerpen bvb rondloopt zie je verschillende mensen in de vuilbakken naar eten zoeken. Dus als ge frieten zijt gaan halen waarom zout ge dan hetgeen ge nie meer opkrijgt in de vuilbak smijten ?
zodat die n medemens dat er seffens terug uit kan gaan vissen.

Tenzij ge ne gefrustreerden ouwe zak zijt die niks anders kan dan zagen en klagen en mekkeren en alles en iedereen van het allerergste verdenken - waarom zout ge hem dat dan niet meteen geven ? nu het nog warm is - en nog minder - waarom zou die dat nie aanpakken ?

probeer het maar eens in t echt devolgende keer
ge zult dan wel zien

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 maart 2006 om 00:26.
Oud 5 maart 2006, 00:26   #39
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dikke zever !!! - bij mij weigerde er nog geen één. Eén van de talloze keren was de limburgse leeuw daar in maastricht trouwens getuige van.
Waarom is hetgeen ik zeg dikke zever? Was u erbij toen ik die mensen mijn middageten heb aangeboden?

Toen ik nog in Antwerpen studeerde heb ik meermaals mijn boterhammen aan bedelaars aangeboden, en 1 keer een hamburger van de Quick. Ze hebben steeds geweigerd, en vroegen om geld in de plaats.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 00:27   #40

Standaard

Citaat:
Waarom is hetgeen ik zeg dikke zever? Was u erbij toen ik die mensen mijn middageten heb aangeboden?

Toen ik nog in Antwerpen studeerde heb ik meermaals mijn boterhammen aan bedelaars aangeboden, en 1 keer een hamburger van de Quick. Ze hebben steeds geweigerd, en vroegen om geld in de plaats.
waarom geloof ik u niet op slag ? Tenzij het straatmuzikanten of zo waren mss. Die zullen u hebben zien komen want niet alle bedelaars zijn inderdaad perse hongerig. Moet dat of zo ? is dat verplicht ? Iemand waarvan je ziet dat hij in vuilbakken aan t graven is daar weet je toch bovendien ook zeker van dat ie hongerig is. Hebt gij getuigen btw ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 maart 2006 om 00:34.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be