Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2006, 19:42   #21
stephen-
Gouverneur

stephen-'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Vraagje : Niet gaan werken en niet gaan doppen, magda ?
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 19:44   #22
oeps
Schepen

Standaard

Eén tip : win de loterij.
oeps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 19:45   #23
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen- Bekijk bericht
" "
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 19:48   #24
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen- Bekijk bericht
tuurlijk da
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 19:55   #25
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Ga je met deze minimumnettolooneis niet vele lokale werkgevers / bedrijven naar de oostbloklanden verdrijven?
Je kan natuurlijk samen met die werkgever naar Oost-Europa uitwijken - het leven is er bovendien goedkoper
Oud 9 maart 2006, 20:03   #26
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Jij vindt deze situatie normaal:

- Een vrouw opent in Frankrijk een winkel, heeft een huisje, al wat je wil, maar dopt in Belgie (nu moet ze zelfs niet meer komen)?
Nu er geen stempelcotrole meer is heeft men een ander systeem gevonden om te controleren dat de werklozen niet naar het buitenland gaan. Men pikt er telkens een heel aantal werklozen uit, die zich persoonlijk moeten melden in het stadhuis.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 20:19   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Waarschijnlijk is de beste manier om niet te moeten werken en toch centen te krijgen de volgende: regelmatig een diefstalletje plegen.
Als het per ongeluk uitkomt, krijg je met wat geluk een tijdje gratis kost en inwoon, en een supplementair tiket om overgeslaan te worden bij een volgende sollcitatie.

Even ernstig nu: ik vind deze draad misdadig. Het is een oproep tot een georganiseerde oplichting van gemeenschapsgoederen. En dan nog niet uit die kas waar de werklozen van moeten betaald worden .... Proper !!
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 20:20   #28
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ontduikt gij belastingen?
Als ik dat zou doen, wat zou jij daarop te zeggen hebben?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 20:24   #29
debbie
Minister

Standaard

[quote=eno2;1574805]
Citaat:

Zorg ervoor dat ze je op straat gooien voor zware fout, en je komt nooit ergens meer aan de bak.

Je kan ook een week of zo in psychiatrische behandeling gaan, de bazen lopen dan wel naast je heen in het vervolg.

Als je stelselmatig whistle blowt over de zwarte kas, verspreidt je reputatie zich sneller dan een olielek onder werkgevers. "'t Is weer die met zijn fluitje", denken ze dan, bij verplichte sollicitaties...

etc...
Ja, dat zijn prima tips! Heel goed zeg
Oud 9 maart 2006, 20:37   #30
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarschijnlijk is de beste manier om niet te moeten werken en toch centen te krijgen de volgende: regelmatig een diefstalletje plegen.
Als het per ongeluk uitkomt, krijg je met wat geluk een tijdje gratis kost en inwoon, en een supplementair tiket om overgeslaan te worden bij een volgende sollcitatie.

Even ernstig nu: ik vind deze draad misdadig. Het is een oproep tot een georganiseerde oplichting van gemeenschapsgoederen. En dan nog niet uit die kas waar de werklozen van moeten betaald worden .... Proper !!
Kom kom, niet overdrijven hé. Misdadig is: mensen tewerk stellen en ze een hongerloontje geven. Werkgevers lichten vaak de boel op. Ik ken iemand die als informaticus werkte maar ingeschreven stond als iemand die pc's reinigde en daardoor jarenlang onderbetaald werd.
Trouwens wij roepen niet op om te stoppen met werken.
Oud 9 maart 2006, 20:44   #31
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Volgens mijn bescheiden mening moeten er enkelen dringend voor verzorging opgenomen worden, alhoewel dat niets zal uithalen... Maar allee, dan zijn die toch uit de gemeenschap...

Ik vind dat echt een schande voor de duizenden echte kansarmen..; Voor diegenen, die tegenslag hebben gehad en al het mogelijke willen doen om uit de stront te geraken.

Bepaalde paljassen verkwanselen andermans kansen en zorgen ervoor dat meer en meer mensen elk sociaal gevoel gaan verliezen...

In de wereld waarvan ze dromen, zouden ze gegarandeerd opgesloten worden...

Excuseer me voor enkele minuten, maar ik moet nu efkens gaan k.tsen...
En? Gaat het al weer beter nu? Heeft het kotsen een beetje opgelucht?
Oud 9 maart 2006, 20:44   #32

Karma's schermafbeelding

Standaard

Er is wel enige vorm van ironie vind ik. Vorige week tijdens de algemene vergadering op mijn werk vertelde de grote baas dat, indien de werknemer zelf "vraagt" om zijn ontslag (om gelijk welke reden) zodat hij kan gaan stempelen, de werkgever hier niet zal in meestappen. Als men weg wil moet men maar zijn ontslag geven met als resultaat dat ze niet kunnen gaan doppen. Indien er echter zware beroepsfouten gebeuren zal men onmiddellijk overgaan tot het geven van het ontslag.
De logica is dus eigenlijk dat, indien men weg wil en niet onmiddellijk ergens anders kan beginnen, men eigenlijk beter een zware beroepsfout maakt dan om zijn ontslag vraagt. Op die manier kan hij immers wel gaan doppen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 20:45   #33
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Mensen zoals King die bewust werkschuw zijn, mogen geen leefloon krijgen in de vorm van cash maar eerder eetbonnen, energiebonnen, kledijbonnen, en zo nog wa 'schaambonnen'.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 20:45   #34
stephen-
Gouverneur

stephen-'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
tuurlijk da
Maar wat dan na zoveel maanden / jaren wanneer je toch een werkloosheidsuitkering wenst te krijgen? Moet er dan niet eerst een wachtperiode ingelast worden of een bewijs dat je actief naar werkt hebt gezocht de laatste maanden?
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 21:19   #35
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik vind dat jullie consequent moeten zijn:

- niet werken --> verlaagd leefloon
- wel werken --> bonus
Nog beter, voor wat werkbekwamen betreft, zou zijn :

- bewust niet werken : GEEN inkomen
- willen werken, maar geen werk vinden : een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief verrichte gemeenschapsdienst, bij wijze van werkloosheidsontmoedigingsbeleid
- werken : indien men een degelijk inkomen wil bekomen
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 21:22   #36
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

[quote=CHIPIE;1574880]
Excuseer me voor enkele minuten, maar ik moet nu efkens gaan klein imagotje oppoetsen...[/quote]
Oud 9 maart 2006, 21:36   #37
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Er is wel enige vorm van ironie vind ik. Vorige week tijdens de algemene vergadering op mijn werk vertelde de grote baas dat, indien de werknemer zelf "vraagt" om zijn ontslag (om gelijk welke reden) zodat hij kan gaan stempelen, de werkgever hier niet zal in meestappen. Als men weg wil moet men maar zijn ontslag geven met als resultaat dat ze niet kunnen gaan doppen. Indien er echter zware beroepsfouten gebeuren zal men onmiddellijk overgaan tot het geven van het ontslag.
De logica is dus eigenlijk dat, indien men weg wil en niet onmiddellijk ergens anders kan beginnen, men eigenlijk beter een zware beroepsfout maakt dan om zijn ontslag vraagt. Op die manier kan hij immers wel gaan doppen.
Iemand uit mijn kenniskring (foei, wat een kring, hoor ik sommigen al denken) heeft dit een tiental dagen geleden meegemaakt...
'Zij' (m/v) vroeg beleefd of ze kon afgedankt worden... Omdat mijn kennis - U kent hem ongetwijfeld - nog steeds zijn 2 �* 3 openstaande betrekkingen niet ingevuld krijgt en wss hiervoor nog geen Polen mogen aangenomen worden, zei hij dat dit onmogelijk was.
Sindsdien is 'ze' (m/v) ziek en ... ontving ze eergisteren een aangetekende ontslagbrief, in de hoop dat ze van haar 'ziekte' zou genezen geraken...
Hoogstwaarschijnljk krijgt "ze' (m/v) haar 'opzegtermijn' nu uitbetaald zonder dat ze moet komen werken, om verdere schade te voorkomen (ziekte/vernieling goederen enz. enz.. Vul zelf maar in, als U daar nu te lui voor bent)...

Tja, hij moest maar geen werk 'geven'...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 21:45   #38

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand uit mijn kenniskring (foei, wat een kring, hoor ik sommigen al denken) heeft dit een tiental dagen geleden meegemaakt...
'Zij' (m/v) vroeg beleefd of ze kon afgedankt worden... Omdat mijn kennis - U kent hem ongetwijfeld - nog steeds zijn 2 �* 3 openstaande betrekkingen niet ingevuld krijgt en wss hiervoor nog geen Polen mogen aangenomen worden, zei hij dat dit onmogelijk was.
Sindsdien is 'ze' (m/v) ziek en ... ontving ze eergisteren een aangetekende ontslagbrief, in de hoop dat ze van haar 'ziekte' zou genezen geraken...
Hoogstwaarschijnljk krijgt "ze' (m/v) haar 'opzegtermijn' nu uitbetaald zonder dat ze moet komen werken, om verdere schade te voorkomen (ziekte/vernieling goederen enz. enz.. Vul zelf maar in, als U daar nu te lui voor bent)...

Ik ben er akkoord mee dat er hier toch iets fout zit. Ik veronderstel dat die fout voornamelijk in de wetgeving zit. Eigenlijk zou men er beter van uitgaan dat iemand die persé weg wil, dit toch zal doen. Een werknemer volledig tegen zijn zin in dienst blijven houden is op termijn toch onhoudbaar. Het klopt ook niet dat iemand die zijn ontslag "afdwingt" beloont wordt (kan gaan doppen) ten opzichte van iemand die weg wil maar toch tot het laatste loyaal aan de werkgever blijft.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 21:47   #39
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Chipie, zonder achtergrond van de vragende partij (m/v) is het moeilijk hier over te oordelen. Welke reden had hij/zij om dit ontslag te vragen. Vaak kan een sociale toestand hier de aanleiding voor zijn, dus werk wel steeds met twee maten en twee gewichten. Misschien werkte hij/zij aan een hongerloon bij uw 'compaan', en kon zij/hij zich verbeteren met te gaan stempelen?
Oud 9 maart 2006, 21:55   #40
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Chipie, zonder achtergrond van de vragende partij (m/v) is het moeilijk hier over te oordelen. Welke reden had hij/zij om dit ontslag te vragen. Vaak kan een sociale toestand hier de aanleiding voor zijn, dus werk wel steeds met twee maten en twee gewichten. Misschien werkte hij/zij aan een hongerloon bij uw 'compaan', en kon zij/hij zich verbeteren met te gaan stempelen?
Mijn companen betalen geen honderlonen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be