![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Totnutoe weten we dat er een nieuw systeem omtrent ban en censuur in voege is waarvan een van de regels is: "2 oproepen tot moord of geweld op korte tijd => permanente ban". Allez, hier neen lekstok, en braaf zijn he ... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ga met plezier op uw vriendelijke vraag even in: Wettelijk niet toegelaten zijn:
Dergelijke overtredingen worden bij klacht of wanneer de moderatie ze opmerkt, steeds verwijderd én gesanctioneerd met 'banpunten', vermeld tussen haakjes bij de betreffende overtreding. Overschrijden van 10 banpunten=definitieve ban. Ook het quoten van onwettigheden, zelfs om er afkeurende commentaar op te geven, is niet toegestaan, daar dit evenzeer geldt als verspreiding. Het volstaat ze te melden aan de moderatie, waarna knipwerk volgt. Voorts zijn er nog de kleinere 'overtredingen', niet zozeer onwettelijk, maar tegen de ettiquette die we op dit forum wensen te hanteren om tot aangenaam debat te komen: Te vermijden op vraag van de moderatie:
Hier is uiteraard eigen inzicht en subjectiviteit nauwelijks te vermijden. Ikzelf zal nooit op zoek gaan naar schelden en enkel ingrijpen bij terechte klacht. Twee redenen hiervoor: 1/Ik kan niet alles lezen, en als ik telkens bij een ongerechtigheid ingrijp in postings die ik wel lees, dan zouden de figuren die binnen mijn aandachtssfeer vallen zich (terecht) geviseerd voelen terwijl anderen ongemoeid hun scheldpartijen kunen posten. 2/Het is best mogelijk dat iemand een post waarin hij wordt uitgescholden graag laat staan, om de argumentatieve onmacht van de schelder te illustreren. Nog een andere (persoonlijke) reden om niet in te grijpen: Wanneer iemand zelf de scheldpartij aan zijn adres in quote citeert, dan beschouw ik dat als een blijk dat hij er geen probleem mee heeft, gezien hij de verwijten zelf verspreidt en onder de aandacht brengt. Zo vermijd ik tevens urenlang zoek en knipwerk. De uiteindelijke beslissingen zijn afhankelijk van de persoonlijke inzichten van de moderators en site-beheerders. Wie problemen heeft met deze algemene en persoonlijke beperkingen kan steeds terecht voor (betaald) advies bij het oprichten van een zelfbetaalde forum-site met eigen reglementen op eigen kosten. ![]() Bijkomende info i.v.m. layout-nettiquette (fonts, lettergrootte, kleurgebruik): Tot hiertoe zijn we daar steeds breed in geweest omdat de meeste deelnemers zich uit eigen beweging kunnen 'gedragen'. -We zouden het echter kunnen appreciëren mocht iedereen zoveel mogelijk de standaard font-grootte gebruiken. -Ook het gebruik van rood (zeker in volledige teksten) zien we liefst beperkt, gezien we die kleur liefst voor onszelf reserveren om makkelijk de aandacht tevestigen op onze tussenkomsten. -Een spaarzaam gebruik van een occasionele 'eye-catcher' kan echter getolereerd worden. Bovenstaande is steeds voor herziening en aanvulling van onzentwege vatbaar. Peter Johan Laatst gewijzigd door Peter Johan : 1 juli 2006 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=46734 Gewoon de vraag dus
![]() |
#24 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
U dient in bedoeld geval onderscheid te maken tussen het in vraag stellen of bekritiseren van een geaardheid, of het oproepen tot geweld tegen iemand omwille van diens geaardheid. Concreet: U mag schrijven dat u persoonlijk iets heeft tegen homosexualiteit, en zelfs tegen mensen die ze beoefenen, maar u mag niet oproepen om homosexuele mensen te deporteren, vergassen, discrimineren,....... o.i.d. omwille van hun geaardheid. Peter Johan |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor diegenen die zich al twee maanden zorgen maken om thePiano: ik ben er nog en helemaal niet geband, maar 't gaat zeker geen haar schelen.
De moderatie heeft er echter het laatste jaar zo'n potje van gemaakt dat als ik even klik op 'Nieuwe berichten' mijn maag gelijk omdraait, Zum Kotsen! Dankzij hun subjectieve moderatie onder het mom van vrije meningsuiting, daarbij dapper zwaaiend met een vlaggetje van het CGKR naar de kritikasters die bijna allemaal verdwenen zijn, zijn deze jeugdige studentenmoderatoren die nauwelijks de puberteit zijn ontgroeid, heer en meester van een discussieforum waar nagenoeg nog enkel rechtsextremisten hun kwakje (willen) kwijtraken. Zelfs de forums van Jurgen Verstrepen en Jean-Marie Dedecker lijken nog sympathieke trollen in vergelijking met deze karikatuur van de vrije meningsuiting. Ruim de helft van de topics en makkelijk 83% van de replieken zijn in strijd met hun eigen forumreglement. Er wordt alleen ingegrepen "als er wordt geklaagd". Met moderators die duidelijk en al lang geleden het cordon sanitaire rondom extreemrechts hebben verworpen en dat met hun forum bijzonder goed hebben aangetoond, en daarnaast de 83% van de deelnemers die van rechtse tot ultrarechtse signatuur zijn en zowat 95% van het totale volume aan virtuele schrijfsels voor hun rekening nemen, is de kans d�*t er wordt geklaagd ongeveer 0,0 (lees: nulkommanul). ![]() Kort samengevat: wat hier te lezen is op dit forum is wat de moderatoren willen dat er gelezen wordt en dat zichtbaar wordt voor het inloggend cyberpubliek. Simpel toch? Mijn site wordt dagelijks belegerd door dit onverdraagzame rechtsextremisten die van pesten van andersdenkenden hun virtueel beroep hebben gemaakt en toch vind je daar haast niks van terug op mijn site. Hoe dat komt? Ik laat niemand of niets beledigen en belasteren en zeker niet als dat anoniem gebeurt. Daar wijk ik geen duimbreed van af. En wie dat toch persé wil kan nog altijd op forums zoals deze terecht. Voor Pietje en Co: adios, en nog een prettig weekeinde. ![]()
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 11 maart 2006 om 14:52. |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() bol af hypocriete leugenaar
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juf verlaat de klas niet hé ![]()
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Geen kwetsende postings???
Gekwetst ben ik vanbinnen sinds doorborende reflexen op mijn eerste postings... Is er ergens een locatie hier op politics waar ik kan te weten komen wie geband is?? Een lijstje??? Overigens gelukgewenst met het verstrekken van een begin van info hierover. |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zou niet 95 % van de mensen dat klakkeloos ondertekenen ? UFSIA |
|
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik
|
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Bye Pietje!
Niet vergeten te kijken naar Canvas vanavond. Een knappe documentaire over onze buitenlandse vrolijke vriendjes van het Vlaams Belang en Co: Nazi Hate Rock Canvas programma: Citaat:
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() @Peter Johan:
Bij mijn weten is het enigste (relevant in deze) wat ondertekend wordt bij registratie (aanvinken van "Ik heb gelezen en stem in met de Politics.be regels"): 1. "De beheerders en moderators van dit forum zullen proberen ongewenst materiaal zo snel mogelijk te verwijderen van de site" 2. "Je geeft verder aan dat je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, sexueel-georienteerde berichten plaatst. Verder die je je te houden aan de van toepassing zijnde wetten en regels." (heb de registratie bij wijze van test net even herdaan met een nieuwe account "coca", u mag deze dan ook onmiddellijk verwijderen, excuses voor de overlast.) verder is op de hoofdpagina een disclaimer te lezen op overons/disclaimer http://www.politics.be/disclaimer?PO...72fdaa07b7d714 Hier wordt enkel melding gemaakt van copyright en privacy issues. Nu dit terzijde. In elk geval bedankt voor de uitleg omtrent ban/censuur regels op pbe. Het is al een stuk duidelijker! Om discussies en verrassingen te vermijden omtrent wetsinterpretaties die de moderatie erop nahoudt, lijkt een verdere concrete invulling met voorbeelden mijn insziens meer dan aangewezen (en dit naar aanleiding van recente banhysterie). Zo is bvb het antwoord op duveltje382's vraag een duidelijke mededeling van hoe de regel gezien moet worden. "U mag schrijven dat u persoonlijk iets heeft tegen homosexualiteit, en zelfs tegen mensen die ze beoefenen, maar u mag niet oproepen om homosexuele mensen te deporteren, vergassen, discrimineren,....... o.i.d. omwille van hun geaardheid". Als iemand van mening is dat deportatie van homo's gewenst is, dan kan hij deze mening niet op pbe kwijt (ttz op straffe van ban), hiertoe zoekt hij andere fora. Klaar en duidelijk! Ik hoop dan ook dat moderatie de regels en in het bijzonder deze omtrent onwettigheden op deze manier verder duidt (wat is aanzet tot haat, zijn grappen over joden bvb anti semitisch, stab's vraag ivm oproep tot geweld,...) . Nogmaals, ik wens hier geen discussie te voeren omtrent de keuzes die pbe moderatie maakt, enkel een duidelijke mededeling van wat deze keuzes zijn. Dan weet iedereen op voorhand waar zich aan te houden en moeten er geen voor de een aangename, voor de ander onaangename verrassingen zijn, waarbij onvermijdelijk de zogenaamde pbe 100%-onafhankelijkheid in vraag wordt gesteld (ook het voordeel van de twijfel kent zijn grenzen ![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat types als "Guderian", "Weisse Wolf", "Skorzeny" en "Breydel" uit hun dak zullen gaan.8)
Laatst gewijzigd door Pietje : 11 maart 2006 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() Awel, dat heet nu vrije meningsuiting.
|
![]() |
![]() |
#39 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Waarom maak je het toch zo onnodig moeilijk? Bij mijn weten verplicht het forumreglement jou niet om racistische posts tot het laatste woord uit te lezen. Gewoon de scrollbutton op je muis gebruiken of met de ignore-optie de rechtse posters van je scherm modereren. Je bent zelfs niet verplicht om hier op politics.be te blijven smurfen. Ik vind het goed dat de moderators een soort 'limited government' policy hanteren (noem het limited moderation in dit geval): posters kunnen zelf wel beslissen wat ze willen lezen en waarop ze willen reageren. Simpel toch? Je hebt daar geen extra regeltjes, controle, overheid, enz voor nodig. Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het waren lelijke apen ![]()