![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alé, dus ahv een paar zotten vormt u uw mening over een massale protestbeweging ? Leuk is dat.
Mag ik dan ook mijn mening over VLOTT vormen door te kijken naar bijv. een H. Boonen? En btw, geweld tegen flikken die een bezetting zonder oplossing voor de rede van bezetting willen beeindigen, vind ik nu niet zo erg. En geweld is vaak een uiting van diepe frustratie (zie ook brandstichtingen in de banlieus e.d.) Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 16 maart 2006 om 21:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vorm mij geen totaalbeeld door die paar zotten. Feit: 1 Betogingen - tof. 2 Betogers willen een symbolische daad stellen in de gebouwen van weleer - tof. 3 Politie vraagt mensen te vertrekken - tof. 4 Vele betogers vertrekken uit de gebouwen - tof. 5 Politie verwijdert de achtergebleven elementen na een tweede waarschuwing - tof. 6 Ladders worden op de ordediensten gegooid - niet tof. 7 Politie moet hardhandig te werk gaan - niet tof, want dan zijn het weer fascisten ---------------- Zoals die zwarte betoger/student al zei: "Het opzet van de betoging was te protesteren tegen onrechtvaardigheid, maar nu oordelen medestudenten ook onrechtvaardig. Dit alles is geëscaleerd. Wij hebben ons opzet niet vredelievend naar voor kunnen brengen."
Laatst gewijzigd door lombas : 16 maart 2006 om 21:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Ja zie, is er geluisterd naar hun eisen? Nee, want Sarkozy wil gewoon doorgaan met het plan. Hebben ze dus iets bereikt door de instellingen te verlaten en de bezetting op te geven? Nee.
Flikken zijn een blijven de ordediensten van de staat, die vaak niet al te begrijpend handelt, en wel eens graag onderdrukkertje speelt. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 16 maart 2006 om 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() U bedoelt?
Als de ordediensten u vragen een manifestatie, het opnemen voor uw mening, te beeindigen zonder enige garantie dat men zal luisteren naar u en u bent met velen, dan vind ik dat je de ordediensten niet zomaar moet accepteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Houd nu toch op die twee met elkaar te vergelijken.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Ja ok maar what's the big deal, ik keur vernielingen ook af. Maar ik vind ook niet dat ge zomaar moet gaan zwichten voor de flikken. Maar wat dat gegevn met het gebeuren van doen heeft weet ik niet, het protest is er, de honderdduizenden studenten op straat zijn er, vertel eens wat u daar van denkt, los van de gewelddaden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 16 maart 2006 om 22:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Ja, ok. Maar wat heeft dat au fond met het studentenprotest te maken? Heeft u concrete bezwaren tegen deze massale protestmanifestaties?
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 16 maart 2006 om 22:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ze moeten alleen geen ladders gooien op mensen en ruiten ingooien... Maar dat staat los van die manifestatie, ca sont des actes isolees de la canaille, tu sais...
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Aah voila. Waarom maakt u daar dan zo'n heisa van
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik maak geen heisa, die mannen die een ladder gooiden deden dat.
Mijn eenvoudige bedoeling was dus dat die betoging hier werd geïdealiseerd door aan te halen dat de Sorbonne werd bezet, maar eigenlijk ook een zwart kantje had. ![]()
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Boh, de brandstichtingen in de banlieus hadden ook een zwart kantje wat niet betekent dat je zomaar moet voorbijgaan aan de kern van de zaak, de achterstelling, de verpaupering, de toenemende druk op de onderste lagen van de maatschappij, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat mag, als je in de rechtvaardiging en de juistheid van de betoging gelooft, maar wees dan wel even zo nuchter om te vermelden dat die relletjes niet echt tof waren. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Ach ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Enfin, ik vertrek met een delegatie van ALS-gent zaterdag zoiezo naar parijs, ik wil achteraf wel verslag uitbrengen.
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Hypocriet; jij gaat toch geen geweld tegen robocops gaan gebruiken als argumentatie tegen die studentend zeker. Overigens is de media ongelooflijk subjectief en staan ze achter de regering. De betogers worden afgedaan als closjards, kunstenaars en alles behalve studenten. Bovendien zegt men dat het een handvol radicaal-linkse relschppers zijn... Mooi is dat; tegenwoordig zijn 400.000 studenten die betogen reeds een handvole radicaal-linkse relschoppers.
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 16 maart 2006 om 23:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Inderdaad Jonas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Situatie is vergelijkbaar als in die documentaire rond chavez: the revolution shall not be televised.