![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet België Erdal uitleveren? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
38 | 58,46% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
27 | 41,54% |
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Mijn persoonlijke mening over de ontsnapping van Erdal? Erdal werd getipt dat ze veroordeeld en opgesloten zou worden en er werd door iemand op hoog niveau de VOORdeur opengezet en een flink (on?-)officieel oogje dichtgeknepen. Erdal moest weg want een opgesloten Erdal kon van België een doelwit worden voor terrorisme van allerlei slag. Dat nakend 'probleem' werd nu opgelost door een voordeur_zonder_slot te plaatsen en de toezichter(s) zorgvuldig uit te kiezen (amateurs en wandelende idioten). Alleen vind ik het verhaal van Dewael en Co nogal zwak en erg on-professioneel. Ik hoopte echt dat ze met een veel sterkere en geloofwaardigere uitleg voor de dag zouden komen. Blijkbaar is de inspiratie wat zoek geraakt. Politiekers van vandaag blijken in kritieke situaties nogal weinig creatief te zijn. Maar dat kennen we al, ook al worden we dat nooit gewoon. ![]()
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 12 maart 2006 om 18:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
ik vind ook dat erdal gestraft moet worden maar er moet proportionaliteit zijn en garanties op eerlijk proces en respect voor haar mensenrechten (in de gevangenis), dit kan en wil Turkije niet garanderen (tenzij met de lippen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Dat vinden de nabestaanden van de drie mensen die in koelen bloede vermoord werden ongetwijfeld erg interessant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Enerzijds zou ik ze niet uitleveren aan Turkije.
Anderzijds zou ze in België, voor haar medeplichtigheid aan moord, veroordeeld moeten kunnen worden.
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 12 maart 2006 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Het is niet aan het Belgische gerecht om een proces te gaan voeren over een misdaad die in een ander land is gepleegd door ingezetenen van dat land. Zoiets is trouwens praktisch niet haalbaar. Laten we proberen onze eigen juridische achterstand wat op te halen en de justitie van andere landen hun werk te laten doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 12 maart 2006 om 18:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Erdal hier wil blijven, dan hoeft ze niet uitgeleverd te worden.
Maar dan behoort ze zich voor haar eventuele daden hier te laten berechten. Kom terug meisje!
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementslid
|
![]() Ze hadden die al vanaf de 1ste dag moeten uitleveren inplaats van op onze kosten te laten leven. Moest ze dan daar de doodstraf hebben gekregen: pech.
Terroristen verdienen dat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Erdal verblijft nu zo lang in België, waarom niet gewoon een Belg maken ervan, en vanaf 0 beginnen?
Dat is toch nie zo speciaal? ![]() Uitleveren natuurlijk, het is niet aan ons om recht te spreken voor anderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Wat de kosten zijn geweest van 9 1/2 jaar bewaking en schaduwen door de staat, daar heb ik het raden naar, maar het moeten vele honderdduizenden euro's zijn geweest. Het is alleszins flauwe kul en op de cruciale momenten weinig efficient gebleken. Een parlementaire vraag omtrent die kostprijs lijkt me in deze omstandigheden wel gepast. ![]()
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 12 maart 2006 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Ik ben het eindelijk nog eens volledig met je eens. Dat was lang geleden zeg!
![]() |
#36 |
Staatssecretaris
|
![]() dus uw gedachtengang volgende : de moord op 6000000 joden tijdens de oorlog was rationeel maar niet emotioneel ???
![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Ge zijt over de hele lijn schuldig Ostyn en dat komt neer op een tiental jaren bak alhoewel je er -mits een voorbeeldig gedrag- wel met een vijftal jaren vanaf zult komen !
![]() Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 12 maart 2006 om 19:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat uiteindelijk niet zozeer om aardrijkskundige grenzen maar ook om "menselijke samenlevingsmodellen" die zomaar niet zonder gevaarlijke gevolgen op een hoop mogen gegooid worden. Men kan moeilijk de huidige "multicul" en de toeloop uit de Oostbloklanden naar waar ze maar willen een groot succes noemen: moet het nog erger? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij nader inzien.....
Als ze bij haar volgende oppak-beurt nog in Belgie blijkt te verblijven heeft ze volgens mij de stoel van "Hoofd van de Belgische Staatsveiligheid" verdient.. ![]() Het wordt onderhand tijd dat daar enigszins bekwame mensen terechtkomen. |
![]() |
![]() |