Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2006, 02:05   #21
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
U laten we wel binnen, daar op de Groenplaats
Na je ontmoeting met Piano, denk ik dat je weet wat ik bedoelde met die reactie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2006, 07:41   #22
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Na je ontmoeting met Piano, denk ik dat je weet wat ik bedoelde met die reactie
Neen, Piano mag je niet meebrengen...
Oud 15 maart 2006, 18:22   #23
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
<Leg uit? want ik had hier zeer goede bedoelingen??????
Of ben ik te min???????
Hou toch uw idioot smoelwerk even, het interesseert mij niet of uw bedoelingen nu goed of slecht zijn.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 18:31   #24
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes Bekijk bericht
Hou toch uw idioot smoelwerk even, het interesseert mij niet of uw bedoelingen nu goed of slecht zijn.
O,daarom is dit een discutieforum! Ja Groot Bakkes gebruik U ....... dan eens hé Of is het U nekske dat hier telt? Dus terug VLOTT wat is dat nu voor iets buiten het na huppelen van het VB?
Oud 16 maart 2006, 09:51   #25
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O,daarom is dit een discutieforum! Ja Groot Bakkes gebruik U ....... dan eens hé Of is het U nekske dat hier telt? Dus terug VLOTT wat is dat nu voor iets buiten het na huppelen van het VB?
Ik ga het nog één keer simpel zeggen:

VLOTT = LIBERALISME http://nl.wikipedia.org/wiki/Liberalisme
VB = SOLIDARISME http://nl.wikipedia.org/wiki/Solidarisme
Oud 16 maart 2006, 19:56   #26
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Praat eens samenhangend. Kijk waar ik op doel is het feit dat we allemaal maar een hoop vlees zijn met teveel pretentie. Jij, ik en al de rest van de forumgebruikers. Als we nu eens tien minuten allemaal onze smoelwerken hielden en erover nadachten.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 20:18   #27
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Levertraan's schermafbeelding

Standaard

[quote=Jazeker;1580185]Op de MENS zijn kap ziitte ja da kunde ..;

maar ik zèn e stevig menneke nie zo moeten liege gene groenplaats ook nie morgen ! ]/QUOTEismislukt..weeral[

Hopelijk hoort LOEMBAS dat niet.

[SIZE="1"](Zucht.. Het origineel is altijd beter dan de kopie. Duveltje382, los mij eens af.)[/SIZE]
Oud 17 maart 2006, 02:28   #28
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

[quote=Levertraan;1583641]
Citaat:
Op de MENS zijn kap ziitte ja da kunde ..;

maar ik zèn e stevig menneke nie zo moeten liege gene groenplaats ook nie morgen ! ]/QUOTEismislukt..weeral[

Hopelijk hoort LOEMBAS dat niet.
U slaat de plank mis, zoals ik ook al tegen Hans Le Grand zei. Uw dialect dat u pretendeert te gebruiken is niet afkomstig uit West-Vlaanderen. Zoals u wellicht zijn in onze streken het diets een samentrekking van het saksisch en het nederfries. Zoals u het zich voorstelt is dat niet overeenkomstig de landsdelen in Zwitserland alwaar alle talen vrijelijk op bestuurlijk niveau gesproken kunnen worden.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 02:31   #29
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

U slaat de plank mis, zoals ik ook al tegen Hans Le Grand zei. Uw dialect dat u pretendeert te gebruiken is niet afkomstig uit West-Vlaanderen. Zoals u wellicht zijn in onze streken het diets een samentrekking van het saksisch en het nederfries. Zoals u het zich voorstelt is dat niet overeenkomstig de landsdelen in Zwitserland alwaar alle talen vrijelijk op bestuurlijk niveau gesproken kunnen worden.
Als je niet doorhad dat ik een beetje een parodie op iemand aan het maken was, dan onthou je jezelf beter van commentaar lijkt me.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 17 maart 2006 om 02:31.
Oud 17 maart 2006, 14:32   #30
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Als je niet doorhad dat ik een beetje een parodie op iemand aan het maken was, dan onthou je jezelf beter van commentaar lijkt me.
(Ik weet dat het laat was vannacht maar mijn parodie was toch ook wel duidelijk, dunkt me.)
Oud 19 maart 2006, 22:27   #31
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Gingen VLOTT en Vlaams Belang niet samen in kartel? Was Vlaams Belang niet tegen kartels (allé, ze kakken toch constant op alle andere kartels en zijn zo trots dat zij geen deel uit maken van een kartel).

Zal een vreemd kartel-programma worden. VLOTT is zogezegd voor totale gelijkwaardiging en gelijkberechtiging voor iedereen (is vb.: voor homohuwelijk en adoptie door holebi's) terwijl het VB de meest homofobe partij van Vlaanderen is (tegen gelijk welke vorm van holebi-rechten)...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 22:33   #32
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Gingen VLOTT en Vlaams Belang niet samen in kartel? Was Vlaams Belang niet tegen kartels (allé, ze kakken toch constant op alle andere kartels en zijn zo trots dat zij geen deel uit maken van een kartel).

Zal een vreemd kartel-programma worden. VLOTT is zogezegd voor totale gelijkwaardiging en gelijkberechtiging voor iedereen (is vb.: voor homohuwelijk en adoptie door holebi's) terwijl het VB de meest homofobe partij van Vlaanderen is (tegen gelijk welke vorm van holebi-rechten)...
Als die twee elkaar scherpe kantjes een beetje afveilen, dan kan dat eigenlijk nog heel interessant worden. De VB standpunten inzaken holebi, euthanasie en abortus staan me deels tot geheel niet aan, dus wat dat betreft kan een beetje water in de wijn of op zijn minst een pragmatischer opstelling wel een mooie voorbereiding zijn op praktijkwerk.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 19 maart 2006, 22:50   #33
Hertog van Gelre

Standaard

Jazeker, u bezit over teveel empathie om een belanger te zijn...
Oud 19 maart 2006, 22:52   #34
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Als die twee elkaar scherpe kantjes een beetje afveilen, dan kan dat eigenlijk nog heel interessant worden. De VB standpunten inzaken holebi, euthanasie en abortus staan me deels tot geheel niet aan, dus wat dat betreft kan een beetje water in de wijn of op zijn minst een pragmatischer opstelling wel een mooie voorbereiding zijn op praktijkwerk.
U bent te empathisch om een belanger te kunnen zijn...
Oud 19 maart 2006, 23:01   #35
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oud 20 maart 2006, 01:06   #36
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Ik hoef niet 100% akkoord te zijn met hun programma, he ? Dat geldt voor geen enkele partij. Ik zie momenteel wel erg alarmerende trends op het gebied van migratie, integratie, vlaamse zaak en democratie. Momenteel lijkt het mij erg nodig om het belang in het beleid laten mee te werken om die problemen op te lossen of op zijn minst af te remmen. Het alarmerende karakter wordt versterkt door het feit dat de drie "grote" salonfähige partijen over elkaar rollen om te kunnen vissen in die vijver van intellectueel links en allochtonen. In mijn ogen is er momenteel maar 1 partij die opkomt voor de gewone vlaming, inclusief de vlaamse zaak. Als de andere drie rollebollen in hetzelfde hoekje, is het hoog tijd om er een tegengewicht aan toe te voegen. Eerlijk gezegd nodig ik je uit om af en toe eens de artikels op hun site te lezen. Je moet echt geen neo-nazi zijn die wat leest tussen twee vechtpartijen om te merken dat daar vaak gewoon gezonde observaties instaan. De frustratie komt dan als je merkt dat die door de rest van de politieke wereld worden weggewuifd.

Dat dat tegengewicht in diens legering elementen heeft die ik niet lust, neem ik er momenteel bij. Beleidsbereidheid zal ook bij hen zorgen dat sommige programmapunten als minder prioritair worden weggezet. Momenteel vechten en roepen ze op elk punt, omdat ze tot in het extreme in de oppositie zijn gedrukt. De VRT is een "personal vendetta tour 2006" begonnen en dat is niet het klimaat in dewelke ze zoetjesaan losjes wat 'populaire-stef' praatjes kunnen verkopen want ook naast het cordon van de VRT hebben ze nog humo en de meeste mainstream media tegen. Dat ze bij de Vlaamse verkiezingen klokten op 24% mag eigenlijk een wonder heten.

Ik ben er gewoon persoonlijk van overtuigd dat het tijd is voor hen. Maar liefst niet in een scenario waarin ze > 50% hebben want dan kunnen ze niet worden gecorrigeerd. En dat is nu net wat het cordon beoogt.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 20 maart 2006 om 01:16.
Oud 20 maart 2006, 01:29   #37
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Ik hoef niet 100% akkoord te zijn met hun programma, he ? Dat geldt voor geen enkele partij. Ik zie momenteel wel erg alarmerende trends op het gebied van migratie, integratie, vlaamse zaak en democratie. Momenteel lijkt het mij erg nodig om het belang in het beleid laten mee te werken om die problemen op te lossen of op zijn minst af te remmen. Het alarmerende karakter wordt versterkt door het feit dat de drie "grote" salonfähige partijen over elkaar rollen om te kunnen vissen in die vijver van intellectueel links en allochtonen. In mijn ogen is er momenteel maar 1 partij die opkomt voor de gewone vlaming, inclusief de vlaamse zaak. Als de andere drie rollebollen in hetzelfde hoekje, is het hoog tijd om er een tegengewicht aan toe te voegen. Eerlijk gezegd nodig ik je uit om af en toe eens de artikels op hun site te lezen. Je moet echt geen neo-nazi zijn die wat leest tussen twee vechtpartijen om te merken dat daar vaak gewoon gezonde observaties instaan. De frustratie komt dan als je merkt dat die door de rest van de politieke wereld worden weggewuifd.

Dat dat tegengewicht in diens legering elementen heeft die ik niet lust, neem ik er momenteel bij. Beleidsbereidheid zal ook bij hen zorgen dat sommige programmapunten als minder prioritair worden weggezet. Momenteel vechten en roepen ze op elk punt, omdat ze tot in het extreme in de oppositie zijn gedrukt. De VRT is een "personal vendetta tour 2006" begonnen en dat is niet het klimaat in dewelke ze zoetjesaan losjes wat 'populaire-stef' praatjes kunnen verkopen want ook naast het cordon van de VRT hebben ze nog humo en de meeste mainstream media tegen. Dat ze bij de Vlaamse verkiezingen klokten op 24% mag eigenlijk een wonder heten.

Ik ben er gewoon persoonlijk van overtuigd dat het tijd is voor hen. Maar liefst niet in een scenario waarin ze > 50% hebben want dan kunnen ze niet worden gecorrigeerd. En dat is nu net wat het cordon beoogt.
Damkuwel voor deze heldere uiteenzetting. (Trouwens, sorry voor de drievoudige herhaling van mijn bericht maar ik kwam opeens niet meer op het forum, zodoende viel niet te checken of ik de post al gepost had.Iets waar meer mensen last van hebben gehad, zo te zien.)

Het viel me op dat u in sommige 'draden' stoere taal bezigt en koketteert met extreem-rechtse groepen, terwijl u in de discussies, als puntje bij paaltje komt, genuanceerde standpunten inneemt. Ook heeft u teveel gevoel voor humor om een fanaticus te zijn.

Wat u zegt over probleemanalyses die door anderen van tafel worden geveegd herken ik van de afgelopen jaren in Nederland. Dat hebben we gelukkig gehad. Toch is in mijn ogen VB net een tikje té. De leiding heeft teveel bedenkelijke trekjes. Om mijn blik te verruimen kijk ik ook op hun site, trouwens ook op Polinco. Maar ook VB bericht tendentieus en over polinco hoeven we het denk ik niet te hebben....

Hoewel ik zelf niet op VB zou stemmen deel ik wel u mening over (de opheffing van) het CS. Het is vreemd dat politici van links en rechts in deze tijd nog zo blind kunnen zijn.
Oud 20 maart 2006, 01:49   #38
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Damkuwel voor deze heldere uiteenzetting. (Trouwens, sorry voor de drievoudige herhaling van mijn bericht maar ik kwam opeens niet meer op het forum, zodoende viel niet te checken of ik de post al gepost had.Iets waar meer mensen last van hebben gehad, zo te zien.)

Het viel me op dat u in sommige 'draden' stoere taal bezigt en koketteert met extreem-rechtse groepen, terwijl u in de discussies, als puntje bij paaltje komt, genuanceerde standpunten inneemt. Ook heeft u teveel gevoel voor humor om een fanaticus te zijn.

Wat u zegt over probleemanalyses die door anderen van tafel worden geveegd herken ik van de afgelopen jaren in Nederland. Dat hebben we gelukkig gehad. Toch is in mijn ogen VB net een tikje té. De leiding heeft teveel bedenkelijke trekjes. Om mijn blik te verruimen kijk ik ook op hun site, trouwens ook op Polinco. Maar ook VB bericht tendentieus en over polinco hoeven we het denk ik niet te hebben....

Hoewel ik zelf niet op VB zou stemmen deel ik wel u mening over (de opheffing van) het CS. Het is vreemd dat politici van links en rechts in deze tijd nog zo blind kunnen zijn.
Het VB is extreem gebleven (al zijn ze al braver geworden hoor) onder invloed van het CS. Momenteel ontbreekt een flinke hap van de wensen van de mensen in het beleid. Waarom ? Dat is simpel en ook geen geheim, je kan er even op googelen. Het grote niet-geheim is dat onze partijen B zeggen als het VB A zegt en omgekeerd. Resultaat is dat we een CD&V, VLD en SP.a hebben die pro migratie zijn, pro intellectueel gehakketak over subsidie aan vzw x, ... terwijl er ECHTE problemen liggen te verrotten.

En net door die verrotting is het tijd voor extreme maatregelen. En nee hoor. Ik zie hier morgen geen treinen vol bruintjes vertrekken naar een vernietigingskamp. Denk je dat de EU, de VN, de NAVO en de VS (die hebben wel een hoop joden afstammend van gevluchte Duitse joden in de top rangen van partijen en defensie) dat zouden laten gebeuren ? Think twice. Al die herrie over een nazi partij die hier aan de macht zou komen en de ovens weer zou opwarmen is toch komisch om zien ?

Ik moet ook wel eens bedenkelijk lachen als je het over de leiding van het VB hebt. Ja hoor. FDW was als student een vechtersbaasje. In Duitsland had je de groene Joshka Fischer die in de regering zat als hoge pief van wie foto's bekend zijn waarop hij agenten in mekaar timmert. Dat waren jeugdzonden die niet aangerekend werden. Mieke Vogels en Johan Vandelanotte waren beiden lid van extreem-linkse en niet altijd zachtaardige organisaties. Jeugdzonden... zand erover. FDW, ... ho maar.

We kunnen er niet omheen dat het cordon (uniek in de democratische wereld) een linkse kring die de minderheid aan stemmen heeft een enorme macht bezorgt. Ik laat u te raden waarom dat cordon dan behouden blijft. Ik zie vandaag de dag de treinen niet meer rijden naar vernietigingskampen en WOIII ? Komaan... in de dertiger jaren kon de grootste natie in west-Europa dat nog doen, maar om WOIII te starten heb je meer soldaten nodig dan Vlaanderen telt en bij voorkeur zijn ze ook gemiddeld 20 en niet 43 zoals 'onze jongens' zijn.

Ik ben die propaganda erg moe.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 20 maart 2006 om 01:55.
Oud 20 maart 2006, 01:56   #39
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen probleem. Kan wel meer mensen gebeuren op het moment dat de server er hier de brui aan geeft

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 20 maart 2006, 02:03   #40
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog enige bemerkingen bij uw post...

Citaat:
Noem me maar een gelegenheidsfanaticus. Vandaag extreem en als de problemen minderen, dan ben ik weer bereid om in een theekransje te gaan beslissen of we nu roze dan wel grijze voetpaden willen.

Citaat:
Wat u zegt over probleemanalyses die door anderen van tafel worden geveegd herken ik van de afgelopen jaren in Nederland. Dat hebben we gelukkig gehad.
Dat naar "het is passé" ruikend antwoord lijkt me toch wat voorbarig. Misschien deden maatregelen van het CDA pijn in Nederland, maar uit objectieve analyses bleek dat Nederland aan het opknappen was. Ik voorspel een grote zege voor de PVDA in 2007. Ik vrees dat dan alle maatregelen gaan worden omgedraaid, net als hier alle besparingen van JL Dehaene eind jaren negentig door paars in 2000 en tot en met nu teniet gedaan zijn.

Citaat:
Maar ook VB bericht tendentieus en over polinco hoeven we het denk ik niet te hebben....
Ik ken polinco niet. Het VB gaat uiteraard tendentieus berichten op zijn site. Dat doen CD&V, VLD, Groen! en SP.a ook. CD&V had zelfs een eigen forum op hun site, maar dat hebben ze stopgezet wegens teveel 'andere geluiden'.

Citaat:
Het is niet enkel de blindheid. Het is ook het feit dat geen enkele van hen het 'lievere' equivalent wil zijn. Ze schieten ervan weg en gaan allen migrantknuffelman spelen. Het is om te huilen mocht je plots het licht zien.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 20 maart 2006 om 02:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be