![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In wording ,na een paar weken,en genoeg geldgewin
![]() Een gewoon straathondje is dat niet hoor
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet inderdaad tijd hebben voor een hond. Maar je moet dat ook niet in het absurde trekken alsof een hond suicidaal zou worden als er niet constant een mens bij hem in de buurt is.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij weet echt niet wat ze neer tellen voor bepaalde rashonden hé Ja, mamashondjes kosten heel veel geld hoor En echte criminele handel hangt hier rond. Ik vind dat ze een soort bekwaamheidsattest moesten afleveren aan personen met honden in samenwerking met hondenscholen
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuk, kunnen ze dan bekwaamheidsattesten verkopen als optie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die moeten ze verdienen natuurlijk hé 1 jaar hondenschool +examen hé
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is en blijft toch duidelijk dat een mens graag een hondje heeft. Dat gepensioneerd madamke met haar troetelke, de wandelaar, de zoon of dochter met hun kameraad, de jager met zijn beest. Enfin niet meteen mensen die eerst een jaar naar school zullen lopen en daar totaal geen zin in hebben meestal ook. Ontzeg je die mensen dan allemaal het recht op hun troetel?
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn allergrootste droom is rijk worden. Rijk genoeg om m'n eigen opvangcentrum voor verwaarloosde dieren op te starten. Rijk genoeg om daar fulltime mee te kunnen bezig zijn en die beesten in hun levensonderhoud te kunnen voorzien (en ook nog een beetje voor mezelf ook als het kan). Jij lijkt er precies vanuit te gaan dat ik die mamashondjes wil om mee te fokken ![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk ben ik in mijn legerjaren nog hondenwachtmeester geweest een tijdlang. Je kent dat wel, met zo'n opgefokte duiste herder de bossen uitkammen op zoek naar ingebeelde vijanden en dergelijke. Braaf beest maar ik mocht geen drie keer hetzelfde zeggen of hij beet in mijn knoensels. Maar voor al die viervoeters die gewoon wat mee wandelen vind ik dat toch zeker niet nodig. Ze mogen zij natuurlijk naar de school gaan daarmee hé, niks mis mee. Maar verplichten?
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je bekwaamheidsbewijzen uitdeelt moet je die geven VOOR de mensen een hond in huis nemen. Een vergunning lijkt me beter. Eerst cursus volgen, dan vergunning krijgen. Afhankelijk van de hond die je wil nemen kun je verschillende eisen stellen. Voor een poedel lijk je me bijvoorbeeld weinig cursus te moeten volgen. Hond mismeesteren = vergunning weg, al dan niet voorgoed. (en hierop ook rekening houden met latere omstandigheden. Als een man die z'n vergunning kwijt is gespeeld 15 jaar later gaat samenwonen met een vrouw die een hond heeft, hoeft voor mijn part die hond niet per definitie te verdwijnen). Ik denk ook niet dat je met een poedel verplicht naar een hondenschool moet gaan. Ook als je een oude hond in huis neemt lijkt me dit niet altijd te hoeven. Als je bijvoorbeeld de 14-jaar oude hond van je overleden vader in huis neemt, denk ik dat je dat beest geen plezier gaat doen met 'm verplicht tussen een horde puppies te laten rondlopen ![]() Ook als je bijv. een heel angstige hond in huis neemt lijkt het me niet altijd de beste oplossing om die hond meteen op hondenschool te steken. Een vriend van m'n vader heeft een hond in huis gehaald die een verleden van mishandeling had. Die hond heeft toch eerst een jaar moeten wennen aan z'n nieuwe situatie. Of je er dan nog die extra druk van een hondenschool moet bijvoegen, dat betwijfel ik echt. Hoe word je dat trouwens, lesgever in een hondenschool? Dat is iets dat ik altijd al heb willen doen (nu ja, 'altijd', de laatste jaren. Volgend jaar heb ik meer tijd en zou ik mezelf ietwat nuttig willen proberen maken).
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar stel nu dat je eerst zo een bekwaamheidstest zou moeten hebben. Wat eerst? De hond of het attest? Hoe doe je dat als je geen hond hebt? En als je hem eenmaal hebt en geen attest behaald, wat dan? Euthanasie?
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je eigenlijk zelf ooit een hond gehad?
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ons oud Duits herdertje blaft alleen als er iemand aan de deur of raam frutseld.... Maar de postbode is wel welkom.
Vroeger kwam er al eens een blafje uit als 1 van onze katten niet wou spelen. Maar een goed opgevoede hond, al blaft die wel eens is zeker geen ongemak of lawaaibron. Maar dat vergt wel een goede opleiding en goede zorgen. Neem een hond op in je roedel, en wees zeker dat de mensen in huis de alfa's zijn. Da's het voornaamste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger in het leger leerden we daar wel één en ander over de hond. Over zijn voeding en zo, hoe hun hok moest zijn en verzorging allerhande tot tellen van de jaren op hun tanden toe. Niks speciaals maar misschien wel nuttig.
Langs de andere kant kopen de mensen toch maar gewoon een zak pedigree en slaap de hond op de zetel. Dus? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 15 maart 2006 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |