![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ranst = kanton Zandhoven: 21,97 pct in 1999, 32,81 pct in 2004. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dankzij de excellente site van de VUB: http://www.vub.ac.be/belgianelections/G2_304.html
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
In uw kanton is het Belangske dus tussen 2000 en 2004 van 21 naar 32 pct gestegen. Geëxtrapoleerd naar Ranst zou dat een groei van 15 naar zo'n 22 pct geven. Een mens moet hier alles zelf doen, zeg. PS: toch bedankt voor de VUB-link. Laatst gewijzigd door Egidius : 16 maart 2006 om 19:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik weet wel dat de cijfers van 2000 niet absoluut zijn, maar het is het enige referentiepunt, en je moet weten dat de kiezer bij elke verkiezing anders stemt, naar gelang het verkiezingen zijn voor de gemeente, de provincie, de deelstaat, de federatie of Europa...
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zo ook is dat nu bij de burgemeesters. Herinner het het mes van Somers, wie nog maar praat over het VB vliegt eruit. Nie moeilijk da er maar weinig zijn die het nu van de daken schreeuwen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat dit explosieve informatie is. In een land als België waar de overheid de burgers vanouds beschouwt als een binnenlandse vijand, wordt nogal wat informatie uit de buurt van het klootjesvolk gehouden. Laatst gewijzigd door Egidius : 16 maart 2006 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ja, dat vermoedde ik al. Net de interessantste statistische onderwerpen worden in Vlaanderen niet gepubliceerd en in sommige gevallen misschien zelfs niet eens bijgehouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Coekie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() In october haalt het VB de volstrekte meerderheid in Beveren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu je het zegt, joske, als ik de cijfers zie, zou dat best kunnen kloppen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Eindelijk heeft Mitgard het ware licht gezien. Het Vlaams Belang vertelt de waarheid !!!!!
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Gezien de kiesverrichtingen per kanton worden georganiseerd is dat eigenlijk niet zo vreemd.
artikel 88 van het kieswetboek van 12 april 1894: Art. 88. <W 1993-07-16/31, art. 44> De administratieve arrondissementen worden voor de in de artikelen 87 en 87bis bedoelde kiesverrichtingen ingedeeld in kieskantons overeenkomstig de in artikel 87 vermelde indelingstabel... Coekie |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Ik geloof best dat het wettelijk allemaal in orde is, maar vind je het niet vreemd dat de uitslagen per stembureau en zelfs per gemeente niet gegeven kunnen worden? Aan kantonuitslagen heb je nl. niet zoveel.
Kijk, als de burgemeester van Schoten praat over mogelijke samenwerking met VB, dan ben ik benieuwd wat VB bij de laatste verkiezingen gehaald heeft in Schoten. Dat kan ik niet zien, omdat alleen de uitslag van het kanton Kapellen bekend is, waar vier verschillende gemeenten toe behoren. Ik vind dat vanuit statistisch en analytisch oogpunt een groot gemis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Uiteraard vind jij dat het VB met 24% van de stemmen een leidende positie zou moeten hebben. 24% is voor jou een meerderheid. Ik zou zeggen: terug naar school en leer rekenen. Het is bovendien een democratisch recht dat elke partij autonoom beslist met wie het in coalitie gaat of niet. Tot op heden hebben -behalve locale kleine garnalen- geen partijen zich aangemeld die met het onverdraagzame Blok in zee willen. Nu kan jij wel willlen zeggen: ze moèten met het VB in coalitie gaan en hen alzo aan een meerderheid te helpen, maar dan hebben we het niet meer over democratie.
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 17 maart 2006 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |