Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2006, 00:38   #21
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Breng een bezoekje aan Blokwatch. Typ in het zoekraampje woorden in zoals bv 'neonazi', 'anti-democratisch', 'onverdraagzaam', discriminatie', 'racistisch' of 'racisme', 'negationisme' levert ook goede resultaten op.
Op jouw site gebruikt men elk van die woorden drie keer per zin. Geen wonder dat de zoekmachine van je site goede resultaten oplevert.

Wacht... Ik ga een site maken met 10.000 pagina's die niets anders bevatten dan :

bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla
bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla

In een discussie over blasfemie kom ik naar voren en vraag om eens even te zoeken op 'bla' op mijn site. Ge zult nogal eens resultaten zien zeg.

Goe bezig Piano. Goe bezig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 00:50   #22
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Op jouw site gebruikt men elk van die woorden drie keer per zin. Geen wonder dat de zoekmachine van je site goede resultaten oplevert.
Blokwatch is niet van mij. Mijn site is Verzet.org. Blokwatch schrijft over het VB en ik schrijf over 'wat er aan voorafging'. Samen lukt dat ons aardig een betrouwbaar beeld te scheppen van wie ze zijn, vanwaar ze komen, en waar ze weer naar toe willen.
Oud 17 maart 2006, 00:54   #23
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blokwatch is niet van mij. Mijn site is Verzet.org. Blokwatch schrijft over het VB en ik schrijf over 'wat er aan voorafging'. Samen lukt dat ons aardig een betrouwbaar beeld te scheppen van wie ze zijn, vanwaar ze komen, en waar ze weer naar toe willen.
Jajaja... Blokwatch bestond, maar je baron de huppeldepup site is daarin opgegaan.

Who cares about the name... het zijn de dikke subsidies die tellen, niet ?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 17 maart 2006, 00:54   #24
vjeeke
Schepen

vjeeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ow dan kunnen we ook site starten over sp.a ervoor en erna ook om een betrouwbaar beeld te scheppen
vjeeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 01:06   #25
thePiano

Standaard

Citaat:
Jajaja... Blokwatch bestond, maar je baron de huppeldepup site is daarin opgegaan.
Nee, de Baron ging op in Verzet.org. Minus veertien artikelen over het VB die naar Blokwatch werden overgeheveld of verwerkt.

Citaat:
Who cares about the name... het zijn de dikke subsidies die tellen, niet ?
Wie zou Blokwatch of Verzet.org dan wel subsidieren?
Oud 17 maart 2006, 01:06   #26
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Cordon S:
> Ofwel een partij is crimineel en doet criminele dingen. Dan dient ze verboden te worden.
> Ofwel een partij is niet verboden en doet op democratische wijze volop mee met de verkiezingen. Dan dient men de uitslag te respecteren.

Het CS heeft op plaatsen de situatie geschapen dat er geen oppositie meer is.
Dit is democratisch gezien veel ongezonder dan een coalitie met het VB waarin compromissen zijn afgesloten.

Op NL TV hadden wij een zeer belangwekkende reportage over het CS waarin diverse burgemeesters en schepenen werden ondervraagd. Voor de nederlandse tv wilden ze wel toegeven dat de situatie onwerkbaar is en dat ze afwillen van het CS.

Piano, de politiek is een slinger. In Nederland gaat hij van links naar rechts en vice versa. Wat u wilt is het vasthouden van die slinger op links en hem steeds hoger duwen. Net zolang dat hij niet meer te houden is en.....de slinger met veel schade terugklapt naar rechts.

Deze mensen zijn verkozen. Geef de democratie een kans. Als ze het slecht doen kiest het volk de volgende keer een ander. Als ze het goed doen...des te beter.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 01:09   #27
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vjeeke Bekijk bericht
ow dan kunnen we ook site starten over sp.a ervoor en erna ook om een betrouwbaar beeld te scheppen
Probeer maar eens een site zoals Verzet.org te ontwikkelen. Dan zal je zien hoeveel werk en research daarin steekt en wellicht meer respect betonen voor de noeste arbeid, die gratis, zonder subsidie, en helemaal zonder hulp werd uitgeschreven door ondergetekende. Ik werk er al 2 1/2 jaar elke vrije minuut van mijn leven aan en ik ben nog maar tot in de helft geraakt.
Oud 17 maart 2006, 01:16   #28
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Cordon S:
> Ofwel een partij is crimineel en doet criminele dingen. Dan dient ze verboden te worden.
> Ofwel een partij is niet verboden en doet op democratische wijze volop mee met de verkiezingen. Dan dient men de uitslag te respecteren.

Het CS heeft op plaatsen de situatie geschapen dat er geen oppositie meer is.
Dit is democratisch gezien veel ongezonder dan een coalitie met het VB waarin compromissen zijn afgesloten.

Op NL TV hadden wij een zeer belangwekkende reportage over het CS waarin diverse burgemeesters en schepenen werden ondervraagd. Voor de nederlandse tv wilden ze wel toegeven dat de situatie onwerkbaar is en dat ze afwillen van het CS.

Piano, de politiek is een slinger. In Nederland gaat hij van links naar rechts en vice versa. Wat u wilt is het vasthouden van die slinger op links en hem steeds hoger duwen. Net zolang dat hij niet meer te houden is en.....de slinger met veel schade terugklapt naar rechts.

Deze mensen zijn verkozen. Geef de democratie een kans. Als ze het slecht doen kiest het volk de volgende keer een ander. Als ze het goed doen...des te beter.
In Nederland hebben ze ondervonden wat het is om extreemrechts mee in bad te nemen. Wat wij al jaren zeggen werd daar bewezen. IK begrijp dan ook niet waarom wij onze tijd en energie zouden verspelen aan iets waarvan het resultaat al bij voorbaat gekend is. Het VB is een partij die veroordeeld werd voor het systematisch aanzetten tot racisme, discriminatie en vreemdelingenhaat.

Wat wou je nog meer? Wou je graag meer de Stem van het Volk beluisteren? Lees dan maar hun retoriek op forums zoals dit. Dan heb je net zoals ik al na vijf minuten, je buik vol van hun zogenaamde directe democratie. Openbare lynchpartijen willen die anonieme trollen houden, liefst zonder proces, zonder verdediging alla nazi-rechter Roland Freisler. En dan wordt het grofste zout nog weggesneden. De censuur van de mods houd er de schrik nog wel even in of het werd hier één gore bruine brij.

Laatst gewijzigd door thePiano : 17 maart 2006 om 01:17.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 01:53   #29
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Nederland hebben ze ondervonden wat het is om extreemrechts mee in bad te nemen.
Wow wacht... de partijleider werd doodgeschoten voor de verkiezingen door een linkse anti-rechts freak zoals jij. Wat wil je nu bewijzen "hoe rechts werkt als diens leiders worden neergeschoten" ?

Beetje inspiratie opgedaan in Israel ?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 17 maart 2006, 01:56   #30
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Nederland hebben ze ondervonden wat het is om extreemrechts mee in bad te nemen. Wat wij al jaren zeggen werd daar bewezen.
Inderdaad. Dat je moet moorden om aan de macht te blijven. De intelligente mensen neerschieten of met het mes bewerken en dan een linkse overwinning claimen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 17 maart 2006, 02:06   #31
Hertog van Gelre

Standaard

Piano,

U kletst. Extreem-rechts is niet mee in bad genomen.

LPF en Leefbaar Rotterdam, twee legale partijen, hebben aan de verkiezingen deelgenomen. Wij hebben de uitslag gerespecteerd, hoewel ook andere coalities mogelijk waren. Geen CS in Nederland dus.

LPF heeft zichzelf opgeblazen door bestuurlijke incompetentie, heeft het slecht gedaan en is erna weggestemd.
LR heeft het erg goed gedaan, heeft de neo-nazi's uit de partij gemikt en een stabiele coalitie gesloten, waar ze voor is beloond. (Hoewel niet genoeg.)

De uitslag staat niet bij voorbaat vast. Een land maakt een ontwikkeling door om verder te komen. Vier jaar geleden sloeg de slinger uit naar rechts, nu naar links, de volgende keer zal het weer anders zijn.
U kunt die stappen niet overslaan. Als u een linkse regering wilt dan zult u er voor moeten zorgen dat u voldoende mensen overtuigt erop te stemmen. Uw opmerking hierover getuigt van weinig democratische gesteldheid.

Tot slot. Als VB crimineel is, verbied haar dan. Als u haar laat meedoen aan de verkiezingen dient u de uitslag te respecteren. DAT is democratie.

Dimitri vroeg het u al eerder: Of wilt u wachten tot het VB de ABSOLUTE meerderheid heeft?
Oud 17 maart 2006, 02:16   #32
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lr heeft het eigenlijk erg goed gedaan. Zeker omdat ze worden vergeleken met LPF die stuurloos was nadat een linkse democraat toonde hoe democratisch links wel was... Doodschieten die handel.
Oud 17 maart 2006, 02:21   #33
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Lr heeft het eigenlijk erg goed gedaan. Zeker omdat ze worden vergeleken met LPF die stuurloos was nadat een linkse democraat toonde hoe democratisch links wel was... Doodschieten die handel.
Neen. Ik ben tegen de doodstraf. Verder ben ik het met u eens.
Oud 17 maart 2006, 08:17   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anakin Bekijk bericht
Wat een dikke zever, hier wordt zomaar voorbij gefietst aan een van de belangrijkste zaken in het programma van het Vlaam Belang : de onafhankelijkheid van Vlaanderen.

Natuurlijk dat, maar dat is het net, de belgiscisten misbruiken nen hoop naieve kloten , vurige strijders tegen het facisme, om voor hun belgiscistisch karreke te spannen.

Ze zeggen dat het VB een bende neonazie's zijn, en facisten, ze zeggen net niet dat De Winter eigenhandig de gaskraan gaat opendraaien.

Waarom zijn ze zo bang, ... ? niet omwille van neo naziestische toestanden of zo, maar omwille van separatisme, dat zogenaamd racisme is maar een reden zoeken, en stok om mee te slaan.

Waarom is Leterme zo tegen doorbreking van cordon sanitair ? Op gemeentelijk vlak zou een CD&V er toch perfect met die Ex-Volksunie mannen kunnen samenwerken, die nu VB zijn, ? Ze hebben het vroeger wel gedaan ? Er zitten daar vast en zeker bekwame mensen tussen, ongetwijfeld ook kaf, dat gaat ge mij nie horen zeggen, (maar dan moeten we zeker ook zwijgen over andere partijkes, ... waar er meer kaf dan koren is... )

Wat het probleem van Lereme is, is dat hij Premier wil worden, allé, dernier,want Di Ruppo is altijd premier, ook al is hij dat eigenlijk nie, Om dat te kunnen doen, mag hij niet uit de gratie vallen in Laken, want als Berre II vind dat Leterme zijn kingdom ondergraaft, dan stelt hij hem nie aan als formateur bij een eventuele volgende federale verkiezing...

De ware aard van het beestje zal trouwens wel bovenkomen als Berre II de eerste VB burgemeester gaat moeten aanstellen, ...

Ik heb de opmerking al gemaakt aan Piano, maar hier is ze nog eens :

Piano, als ge in Antwerpen op den tram zit, dan is de persoon links of rechts van u, ne kiezer voor het VB, de andere is een oudere persoon die al van kindsafaan gecondioneerd is om ofwel CD&V of SP te stemmen.

En gij zit daar als enige tussen die anti facist is, ... die twee zitten ondertussen te lachen met, schoon verdiep, VISA kaarten, enz...

Maar geen een van die twee, heeft zwarte nazi botten aan, heeft hakenkruizen op zijn lijf getatoeërd staan, brengt de Hitlergroet of begint spontaan, Duitsland, Duitsland uber alles te zingen, ... Om een echte "zwarte" tegen te komen die stiekem in het palieterke zit te lezen of laat staan, Berkenkruis, ... hmmm, (ik heb dat persoonlijk nog maar 1 keer gezien, en da was nen deftige mens op leeftijd... )

Ge maakt mij nie wijs dat die 1 miljoen, allemaal neo nazis zijn Piano, anders was t er al lang ne coup d'etats gebeurd en zat gij al lang ergens in een politiek heropvoedingskamp weg te rotten , met ne racistische skinhead als kampbewaker.

Maar ik zie dat zelf nog niet zo rap gebeuren, ... maw, al dat gelul over neo nazisme enz... is allemaal dikken bullshit.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 08:25   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Breng een bezoekje aan Blokwatch. Typ in het zoekraampje woorden in zoals bv 'neonazi', 'anti-democratisch', 'onverdraagzaam', discriminatie', 'racistisch' of 'racisme', 'negationisme' levert ook goede resultaten op. Typ ook 'arrest' in waar je kunt lezen over de argumentatie waarom het VB werd veroordeeld voor het systematisch aanzetten tot racisme en discriminatie.

Je snapt wel dat als ik dat hier allemaal moet uiteenzetten, dat het veel werk is, dat het hier geen zin heeft om dat midden in een draad toe te lichten want: dat geen kat deze draad leest en ik mijn energie niet wil spenderen aan een eenzame Blokker midden in een hatelijke draad temidden van een rist VB'rs die mijn bloed virtueel willen aftappen en opdrinken.
Schol !

Nee Piano, wij willen uw bloed helemaal niet opdrinken, ik drink liever ne goeien trappist.
Oud 17 maart 2006, 08:28   #36
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vjeeke Bekijk bericht

Als ge dan fraude, politieke moord, Visa , geld en verbranden , Agusta, Willy Claes en schandaal intikt ga je ook van alles tegenkomen...

brrr...
Oud 17 maart 2006, 09:22   #37
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot nog toe lijkt alles de goede kant op te gaan. Het was te verwachten dat doorwinterde politici, burgemeesters enz die duidelijk lijden aan metaalmoeheid, zich zouden roeren in een andermaal nakend verkiezingssucces van het VB. Maar alle kanonnen worden uit de kast gehaald. Het VB gaat een zware tijd tegemoet zoveel is wel zeker.

Het zal me benieuwen wat de reacties gaan zijn bij de partijtop zelf, als ze slechts minimale resultaten zullen behalen (een coalitie VB met een onbekend partijtje bv behoort zeker tot de mogelijkheden). Maar het cordon sanitaire gaat niet massaal doorbroken worden. En dat is maar goed ook!

Het waarom volgt hieronder bron.

Walter Zinzen (HUMO eindejaarsvragen 2004, belangrijkste negatief):
‘Eén miljoen Vlamingen die zichzelf op 13 juni ll. een brevet van racisme gaven: de wereldwijde doorbraak van ‘eigen volk eerst'.

Al enkele decennia toont de opmars van extreemrechtse partijen in de kernlanden van de wereld aan hoezeer we te maken hebben met een politiek economische crisis. In Vlaanderen toont die crisis zich op de meest pregnante wijze. Om het VB van de macht te houden moet een coalitie worden aangegaan tussen vrijwel alle democratische partijen. En die slaagt er niet in de opmars van het VB tegen te houden.

Velen beweren daarom dat er weinig anders op zit dan het VB mee in het bad te nemen, het naar de mond te praten of ermee samen te werken. Het cordon sanitaire zou enkel averechts werken: het maskeert slechts het falende beleid en schoffeert zijn kiezers. Het VB blijft immers vooruitgaan.

Dat is echter een vergissing. Het cordon sanitaire is een kwestie van ethische principes: met racisten, neofascisten en sympathisanten van neonazi's sluit men geen akkoorden, punt. Maar het is tegelijk ook meer dan dat. Enkel in een radicale verdediging van de democratie (de geest van het cordon sanitaire) ligt vandaag ook de oplossing van de schijnbare patstelling. Die patstelling is immers weinig meer dan de prijs die men betaalt voor het opgeven van de grote verhalen.

De voedingsbodem van het VB

De ideologie van het VB appelleert aan het misnoegd zijn over drie (groepen van) politiek economische toestanden.

1) Het etnische en culturele nationalisme van het VB spreekt vooral mensen aan die zich door werkloosheid, flexibilisering, falend stedenbeleid en vergrijzing in een situatie van anomie en onzekerheid bevinden. Door identificatie met een etnische of culturele groep winnen zij aan psychologische zekerheid. Het afzetten van die identiteit tegenover die van migranten geeft hen een (geperverteerd) gevoelen van macht.

2) Daarnaast komt het antimigrantenpopulisme van het VB tegemoet aan hen die zich misdeeld voelen in een onder druk staande welvaartstaat en daardoor vreemdelingen bezien als profiteurs en bedreiging van de eigen leefwereld.

3) En als laatste bron van succes beantwoordt het autoritaire populisme van het VB het zich politiek miskend voelen door het centrisme van de politieke partijen. Doordat democratische partijen zich willen omvormen tot volkspartijen schuiven zij steeds meer op naar het centrum van waaruit enkel nog populair doen stemmenwinst oplevert. Daarin worden zij ondersteund door de massamedia. Maar daardoor vergeten zij ook hun bestaansreden en veroorzaken zij een legitimiteitscrisis.

Het belang van grote verhalen

Vermelde voedingsbodem van het VB wordt dan ook al te gemakkelijk en al te vaak toegeschreven aan (de gevolgen van) ‘natuurlijke' processen (gemoeid met de schijnbaar alles overstijgende ‘globalisering') die bijgevolg geen al te ideologische interpretatie behoeven.

Die naturalisering en het door de partijen zelf gekozen centrisme veroorzaken en legitimeren elkaar wederzijds. Dat verstomt het politieke debat, neutraliseert het georganiseerde meningsverschil, en zorgt ervoor dat partijen zich steeds minder verzetten tegen de steeds verdergaande uitholling van de maakbaarheid van de samenleving. "Zonder duidelijke verschillen geen keuze, zonder keuze geen macht voor het volk. Als kiezers ook tot deze vaststelling komen keren ze zich resoluut van het politieke systeem af. Wie kan ze terugbrengen?", zo sloeg Carl Devos de spijker op de kop in De Standaard van 23 december 2004.

Dat maakt dat de oriëntatie - ideologie en strategie - van de politieke partijen geen evidentie is maar net uit hoofde van de democratie een bron van mogelijke verandering is die heel wat kiezers van het VB terug zou kunnen overtuigen. Het zou hen immers terug meer politieke erkenning en een gevoel van betrokkenheid opleveren.

Het verdedigen van de democratie impliceert bijgevolg helemaal geen bevriezing noch verdediging van de bestaande politieke toestand. Net integendeel. Het is de eerste stap naar een willen analyseren en verduidelijken van de aanpak van vermelde voedingsbodem - het erkennen van de prijs die werd betaald voor het opgeven van de grote verhalen en het willen restaureren van de noodzakelijke voorwaarde van eender welke zinnige politiek: de maakbaarheid van de samenleving. Partijen dienen m.a.w. hun bestaansreden opnieuw te onderzoeken en te zorgen voor meer ideologische duidelijkheid.

Misleiding, overtuigen en informatie

Maar dat is niet het enige dat een verdediging van de democratie vermag.

Tussen programma en propaganda van het VB is sprake van populistische misleiding van de kiezer. Het VB zegt dikwijls niet wat het zelf denkt. Populistisch naar de kiezer, extreemrechts achter de schermen.

Dat ondergraaft enerzijds de idee dat ondanks wijdverspreide xenofobie het electoraat van het VB overtuigd is van zijn programma en ideologie en dat suggereert anderzijds dat de verleiding van ‘een niet zo extreme partij' bij het electoraat van andere partijen op heel wat verkeerde aannames en drogredenen berust.

Het is ook zo dat mede onder druk van commercialisering zowel onderwijs als media onvoldoende integraal en fundamenteel gericht zijn en bijgevolg ofwel te weinig ofwel foutieve politieke informatie verspreiden, in het bijzonder over het VB.

Spreken over het VB en zowel diens kiezers als rechtgeaarde democraten confronteren met het werkelijke programma én doelbewuste misleiden van het VB kan wel degelijk overtuigen. Het kan baten, vooropgesteld dat die confrontatie berust op het hele verhaal en op correcte feiten. Tot op heden deed men dat niet teveel, maar juist veel te weinig. Ook dat is een deel van de prijs die men betaalde voor het opgeven van de grote verhalen.
kerel jij bent zoooooo gefrustreerd.... Best dat je zelfmoord pleegt wanneer het cordon wordt doorbroken (en het zal doorbroken worden)
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 09:24   #38
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Antwoord op mijn vraag: als niet Vlaams Zelfbestuur voor het VB belangrijk is, met welke verkiezingsslogan gaan ze dan wel de verkiezingen in?
Ik begrijp wel wat U wilt zeggen...
Toch een kleine overweging....

De eerstvolgende verkiezingen gaan over de gemeentes....

"Vlaanderen onafhankelijk" lijkt niet echt aan de orde in deze...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 09:50   #39
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk verwijt Piano de ketel. Was het niet zo dat een hondertal jaren geleden de socialisten gediaboliseerd werden. In de kerken werd er door pastoors opgeroepen om deze zondaars als het ware uit te sluiten. Een soort van cordon sanitaire als het ware. En wat merken we nu, vele jaren later? Wel de socialisten zijn er nog steeds (tot spijt van wie het benijd) en er staan zelfs pastoors op de lijst.

Het Vlaams Belang zal je niet kunnen uitroeien (ook tot spijt van wie het benijd). En wie weet zullen de mensen binnen twintig jaar ook heel anders tegen hun mening opkijken. Maar dat is dan weer voer voor Nostradamus.

Mvg.
Bitweiser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 10:09   #40
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat is op gemeentelijk vlak echt wel prioritair.
Ik denk het wel. Steeds meer lokale taken kunnen niet meer naar behoren uitgevoerd worden omdat er federaal onevenredig veel geld naar het zuiden gaat en de Vlaamse regering niet krijgt waar ze recht op heeft. Ik denk aan werken om de verkeersveiligheid te verhogen (boetefonds gaat grotendeels naar Wallonië) of de restauratie van publieke gebouwen (bv. schooltjes). De situatie is na al die jaren zo schrijnend geworden dat nu ook wie er op het veld mee bezig is, begint door te krijgen wat de oorzaak is: het onverzadigbare zwarte gat ten zuiden van ons.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be