![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Overigens spreekt men je tegen binnen je groepje ![]() Overigens denk ik nog steeds dat we niet bij Nederland horen. We zouden toegegeven misschien wel een economische 'supermacht' kunnen worden binnen Europa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Waarom vereniging met Nederland en niet met Frankrijk, Duitsland of Engeland? Of Luxemburg (schijnt me véél realistischer)?
Of draait ALLES om taal bij jullie? Deze discussie is inderdaad idioot. Binnen België en de E.U. kunnen we bewijzen hoezeer we het menen op vlak van eenheid. En als je België of de E.U. aan de flaminganten overlaat, vrees ik het ergste. ![]() Hebben jullie misschien last van de feestelijkheden voor de nationale feestdag? Het kan ook door de warmte zijn natuurlijk. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Als jij het ergste vreest, dan komt het eindelijk nog goed met de mensen in Vlaanderen en Wallonië... Dus dat klinkt positief...
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Deze politiek van de belgicisten van "Hear no evil, see no evil, speak no evil" is ronduit laf, wereldvreemd en een toonbeeld van struisvogelpolitiek. Laat ons idd het BROV invoeren, maar als je denkt dat daarmee alle problemen gedaan zijn, ben je goed mis.
![]() |
![]() |
#27 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Je moet me niet geloven natuurlijk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afwachten of er een probleem voldoende draagvlak krijgt om in een referendum te worden gegoten, eventueel mee actie voeren om mijn opvatting te propageren, mee stemmen, en me dan bij de uitslag neerleggen. Citaat:
Je vergeet makkelijkheidshalve dat de 'scheve architekten' van het federale gedrocht waar we nu mee zitten, en waar zowel unitaristen als separatisten terechte kritiek op hebben, eveneens uit VLAAMSNATIONALISTISCHE hoek kwamen?????? (Schiltz-VU/voor hen die niet weten op wie ik doel) Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||||||
|
![]() Citaat:
België zal hoe dan ook verdwijnen met directe democratie, niet omdat men meteen bij het eerste referendum voor de splitsing zal stemmen, maar omdat het BROV een instrument zal zijn, een soortement bril, waarmee de "Belgen" ontdekken dat het instituut waarin zij leven een bastion van wanorde, corruptie en anti-democratie is. Net zoals het Vlaams Gewest en de Vlaamse Gemeenschap vormt het een motor tot verdere zelfstandigheid. Ik heb er geen problemen mee om in waarheid te leven, ik hoop u ook niet. Citaat:
Citaat:
Wat doen de belgicisten? Zij maken komaf met deze secundaire problemen door terug te grijpen naar de situatie tevoren, toen de primaire problemen heersten. Flaminganten denken verder dan platte emotie (die vaak de motor is van belgicisme), en kijken naar een oplossing om komaf te maken met zowel primaire als secundaire problemen. Hebben wij als groep mee secundaire problemen gecreëerd? Ja, OK... Zijn wij verantwoordelijk voor de basis van de problemen? Neen, die ligt besloten in het hele wezen van de Belgische staat. Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom draai ik op die nieuwe forumkatern en alle onderwerpen die ermee te maken hebben dan zo mijn nikkel af? Om als het er op aankomt mijn kak in te trekken? Deed ik dat ooit op dit forum? Wat is de reden van jouw kittelorigheid tegen mij? Mijn lichte exaltatie door de nadering van mijn hoogdag? Citaat:
Er moet wel een eerlijke en objectieve info gegeven worden met pro's en contra's van de gevolgen van een ja of neen stem. Citaat:
Citaat:
Als mijn omgeving tevreden is, dan zal dat al een stuk bijdragen tot mijn eigen tevredenheid. Citaat:
Alleen al de verdeling van de vertegenwoordiging (waar nu n.b. de flaminganten het hardst over memmen) kon slechts door het opsplitsen van de unitaire partijen! In geünificeerde partijen kon op basis van stemmenaantal een in verhouding voor de Vlamingen véél gunstiger zetelverdeling bereikt worden, wegens groter kiespotentieel. Eigen schuld dikke bult. Wie zijn gat verbrandt......
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Zozo onze hans1 zou het nog zien zitten om samen te gaan met Duitsland! Is dat onder invloed van de WP-Skinheads uit jullie beweging?? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wat kan diene Hans1 toch telkens steengoede argumenten op tafel werpen, niet???? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Gouverneur
|
![]() [quote="Hans1"]Waarom vereniging met Nederland en niet met Frankrijk, Duitsland of Engeland? Of Luxemburg (schijnt me véél realistischer)?
quote] Verklaar je nader (en graag in detail)...
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
2. Qua taal, economie, infrastructuur, handelsgeest,... komt Vlaanderen beter overeen met Nederland dan met Frankrijk en Duitsland. Dus ik had graag een geargumenteerde uitwerking van je stelling verwacht (niet dat ik die verwacht, omdat het toch maar een sofistische posting was, genre "Brabant onafhankelijk!!!!!!!!!!!!")
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Een diskussie over of we ons moet verenigen met Frankrijk, Engeland Duitsland of Nederland...
Ik dacht dat we bezig waren met zoiets als de EU momenteel landen. Ik zou daar behalve Turkije nog Noord-Afrika en Libanon, Syrië en Irak bijdoen, kwestie van wat oliebronnnen meer te hebben. O ja : een gemeenschappelijke voertaal (wij willen geen taalproblemen) Letzemburgisch. We noemden het geheel natuurlijk niet EU = lelijke naam maar wel "Belgian Empire" en om de angelsaksers niet helemaal te frusreren laten we de Prins of Wales keizer - Emperor worden of hoe is dat in het Letzemburgisch ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |