Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2006, 10:10   #21
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie Bekijk bericht
Aangezien huwen nog altijd met z'n tweeën gebeurd begrijp ik niet goed hoe je een oneven aantal kan hebben van mensen die met iemand van hetzelfde geslacht zijn gehuwd.

Ben ik gek aan het worden of is hier sprake van wel zeer creatieve wiskunde?

Coekie
Dat is niet het aantal huwelijken, maar het aantal mensen dat gehuwd is, buitenlandse belgen tellen in deze statistiek niet mee, daarmee dat het mogelijk is op een oneven aantal uit te komen.

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 10:27   #22
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht

Al 3.200 holebiparen getrouwd, vooral in Vlaanderen

Sinds de wet op het homohuwelijk op 1juni 2003 van kracht werd, zijn zo'n 3.200 paren van hetzelfde geslacht getrouwd. Bij homoseksuele mannen is het huwelijk populairder dan bij lesbiennes.

Het exacte aantal homohuwelijken is niet bekend, leert het antwoord dat VLD-kamerlid Annemie Turtelboom van minister van Binnenlandse Zaken Dewael kreeg. Het rijksregister noteert geen huwelijken, wel trouwers.

Tussen 1 juni 2003 en 28 januari 2006 zijn 6.229 mensen met iemand van hetzelfde geslacht gehuwd. Dat oneven aantal mag vreemd lijken - je huwt nu eenmaal met twee - maar valt te verklaren doordat wie in het buitenland woont en werkt, niet meer in de statistieken van het rijksregister zit. Het gaat dus om minstens 6.229 mensen en minstens 3.115 huwelijken. Het echte aantal ligt naar schatting enkele tientallen eenheden hoger.

In dezelfde periode traden 266.398 hetero's in het huwelijk. Het aandeel homohuwelijken bedraagt dus 2,3 procent. Het aantal homoseksuelen in onze samenleving wordt op 5 procent geschat. ,,Blijkbaar voldoet de wet op het homohuwelijk aan een behoefte'', zegt Turtelboom.

Van de 6.229 holebi-gehuwden hebben er 5.363 de Belgische nationaliteit. 69 procent of 4.319 zijn in Vlaanderen getrouwd, 17 procent in Wallonië en 14 procent in Brussel. De mannen zijn met een aandeel van 57 procent in de meerderheid. ,,Een verklaring hebben we niet'', zegt Mieke Stessens, woordvoerster van de Holebifederatie en zelf gehuwd. ,,Mogelijk denken mannen eerder aan de fiscale voordelen.''

Dat het homohuwelijk vooral in Vlaanderen succes heeft, vindt Stessens logisch: ,,De holebibeweging is in Vlaanderen meer uitgebouwd dan in Wallonië. Ook de publieke opinie staat er positiever tegenover.''

Peter DE BACKER19/03/2006

--------------------------------------------------------------

hopelijk straks ook nog adoptierecht.
Als liberaal en humanist vind ik het fijn dat deze mensen hun geluk daarin mogen vinden, en ik zal straks tijdens de voorbereidende vergadering voor het VLOT-congres van 27 maart omtrent holebi-adoptie proberen een progressieve en constructieve tekst te schrijven die al deze macabere en middeleeuws-religieuze ongelijkheden van de baan moet vegen.
Oud 20 maart 2006, 10:55   #23
KempensBoerke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone Bekijk bericht
ik wens die 8638 mensen een schoon leven toe, al de rest is echt nie belangrijk.
geef mij de rest maar
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 10:58   #24
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht

De modale vlaming . En dan is men verbaasd dat de moslims hier zaken roepen als "Europe is the cancer, Islam is the answer".
-------------

Yep.
Dat progressief en decadent samenlevingspatroon begint onrustwekkende proporties aan te nemen.
Vooraleerst zou ik ooit wel te weten willen komen hoelang beide getoonde heren (nou ja heren ??) samenblijven.
En ten tweede, tot welke volwassene zal het meisje uitgroeien, maar vooral , hoe zal zij haar puberteit zonder mama doormaken ?
Om dan nog niet te spreken over de kinderwereld waarin ze vertoeft , die gemeen hard zal oordelen over haar ' ouderlijke ' situatie.

De sociale gevolgen voor de betrokken kinderen zullen niet op zich laten wachten.
Ik vind deze evolutie ronduit crimineel en bijzonder onmenselijk voor de onwetende geadopteerde kinderen.

Welke zieke geesten laten in hemelsnaam zoiets toe , en vooral waarom ??

Groetjes
bob. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 11:00   #25
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bob, kruip terug in uw bed, jong. Je bent blijkbaar een deel van je compassie en medebewustzijn verloren tijdens je slaap.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 11:36   #26
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Bob, kruip terug in uw bed, jong. Je bent blijkbaar een deel van je compassie en medebewustzijn verloren tijdens je slaap.
---------

beste lombas, mijn oprechte compassie gaat wel naar de opvoeding van de door homo's geadopteerde kinderen.
Ik herhaal, dat is geen normale situatie.
Een kind moet een echte moeder hebben, en geen verwijfd surrogaat .

Dat homo's verbod op adoptie krijgen is hun probleem.(helaas is het niet zo mogen zijn)
De geestesgesteldheid en het bijbrengen van natuurlijke waarden voor het kind zijn véééééééééééél belangrijker dan het wel of niet gediscrimineerd voelen van een stel verwijfde mannen die er in veel gevallen enkel maar een promiscue gedrag op nahouden.

Of moet ik je een verhaaltje vertellen (van in mijn omgeving) van hoe meerdere homo koppels denken over trouw en stabiele relaties ??
Dat had namelijk uit de teksten van Sodom en Gomorra kunnen komen.
In dat soort van omgeving wil je echt geen kind grootbrengen.
Maar de wetgever besliste er (omwille van electorale opportuniteit) anders over.
Ronduit schandelijk

Groetjes

Laatst gewijzigd door bob. : 20 maart 2006 om 11:37.
bob. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 11:41   #27
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
---------

beste lombas, mijn oprechte copassie gaat wel naar de opvoeding van de door homo's geadopteerde kinderen.
Een kind moet een echte moeder hebben, en geen verwijfde man .
Een kind moet helemaal niets, behalve een goede opvoeding te krijgen. Dat kan door een man en een vrouw, een man alleen, een vrouw alleen, een man en een man, een vrouw en een vrouw, een wolvin, een hagedis, dertig vrouwen en zes mannen of drie mannen en één vrouw.

Citaat:
Dat homo's verbod op adoptie krijgen is hun probleem.(helaas is het niet zo mogen zijn)
De geestesgesteldheid en het bijbrengen van natuurlijke waarden voor het kind zijn véééééééééééél belangrijker dan het wel of niet gediscrimineerd voelen van een stel verwijfde mannen die er in veel gevallen enkel maar een promiscue gedrag op nahouden.
Daar gaat het dan ook helemaal niet om.

Citaat:
Of moet ik je een verhaaltje vertellen (van in mijn omgeving) van hoe meerdere homo koppels denken over trouw en stabiele relaties ??
Maar de wetgever besliste er (omwille van electorale opportuniteit) anders over.
Ronduit schandelijk
Als je bijbelverhalen gaat bovenhalen, denk ik dat we uitgepraat zijn.

PS De voorzitter, en zowat de helft van de Raad van Bestuur van Jong en VLOTT is holebi... Moi pas, dat is duidelijk, maar elke volwassene met een gezond verstand heeft dezelfde rechten, punt. <-- zie je hoe dat punt er écht staat?

Citaat:
Groetjes
Ja! Jij ook ze
Oud 20 maart 2006, 19:12   #28
PAJOT
Banneling

Standaard

Het huwelijk is een zaak tussen man en vrouw.

Of moeten we misschien ook met onze kanarie, met ons huis of met ons moeder kunnen trouwen ?
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 19:13   #29
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht

Of moeten we misschien ook met onze kanarie, met ons huis of met ons moeder kunnen trouwen ?
Feodalist!
Oud 20 maart 2006, 19:15   #30
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Een kind moet helemaal niets, behalve een goede opvoeding te krijgen.
in het licht en de warmte van de christelijke levensbeschouwing.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 19:17   #31
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het kerkelijk huwelijk, daar doe je mee wat je wil; maar het burgerlijk huwelijk gaat wel iets verder dan een papiertje (het verandert je burgerlijke stand), en moet aldus voor iedereen toegankelijk zijn.
Oud 20 maart 2006, 19:53   #32
bartje
Minister-President

Standaard

Het huwelijk was tot voor 3 jaar geleden iets tussen man en vrouw maar nu is dat tussen man en man, vrouw en vrouw en man en vrouw; zo simpel en zo eenvoudig is dat.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 19:55   #33
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
---------

beste lombas, mijn oprechte compassie gaat wel naar de opvoeding van de door homo's geadopteerde kinderen.
Een kind moet een echte moeder hebben, en geen verwijfd surrogaat .

Ronduit schandelijk

Groetjes
Kom op met dat verhaaltje, ik ben een en al oor!
Een kind moet ouders hebben die het omringen met alle liefde, respect, zorg, genegenheid en met een prachtige maar rechtvaardige opvoeding!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
Oud 20 maart 2006, 19:55   #34
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat dan met de kinderen die geen christelijke opvoeding krijgen in een heterogezin?

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
Oud 20 maart 2006, 20:04   #35
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bemin uw naaste als uzelf?
Oud 20 maart 2006, 20:09   #36
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Bemin uw naaste als uzelf?
Ja juist van U,beminnen?
Oud 20 maart 2006, 20:16   #37
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ja juist van U,beminnen?
Dat is toch het hoofdthema van de christelijke leer?
Oud 20 maart 2006, 20:18   #38
Chucky
Provinciaal Statenlid

Chucky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, een zaak tussen twee mensen, ongeacht hun geslacht.
Chucky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 20:57   #39
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ken je ook het vervolg van dat verhaaltje?
Lot en zijn 2 dochters werden, volgens de Bijbel, gered uit S&G.
En die waren, imho, toch ook niet echte normaal te noemen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Bijbel - Genesis 19,27-38
27 ’s Morgens vroeg ging Abraham naar de plaats waar hij bij de HEER had gestaan. 28 Toen hij uitkeek over Sodom en Gomorra en over de hele vallei, zag hij dikke rookwolken van het land opstijgen als uit een smeltoven.
29 Toen God de steden wegvaagde waar Lot had gewoond, liet hij Lot aan de ondergang ontkomen. Zo hield God, toen hij de steden in de vallei verwoestte, rekening met Abraham.

30 Omdat Lot niet in Soar durfde te blijven, verliet hij die plaats en ging in de bergen wonen, samen met zijn twee dochters. Daar woonden ze met elkaar in een grot. 31 Op een dag zei de oudste dochter tegen de jongste: ‘Onze vader is al oud, en er is in dit gebied nergens meer een man die met ons kan doen wat op de hele wereld de gewoonte is. 32 Laten we daarom onze vader dronken voeren en met hem slapen; dan kunnen we kinderen krijgen van onze vader.’ 33 Nog diezelfde nacht gaven ze hun vader wijn te drinken, en de oudste sliep met haar vader, zonder dat hij er ook maar iets van merkte dat ze bij hem kwam en weer wegging. 34 De volgende morgen zei de oudste tegen de jongste: ‘De afgelopen nacht heb ik met mijn vader geslapen. Laten we hem ook vannacht weer dronken voeren, en dit keer moet jij met hem slapen; dan kunnen we allebei kinderen krijgen van onze vader.’ 35 Ook die nacht gaven ze hun vader wijn te drinken, en ditmaal sliep de jongste met hem, zonder dat hij er ook maar iets van merkte dat ze bij hem kwam en weer wegging. 36 Zo werden Lots beide dochters zwanger van hun vader.
37 De oudste bracht een zoon ter wereld die ze Moab noemde. Hij werd de stamvader van de huidige Moabieten. 38 Ook de jongste bracht een zoon ter wereld, die ze Ben-Ammi noemde. Hij werd de stamvader van de huidige Ammonieten.
Oud 20 maart 2006, 21:14   #40
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Het huwelijk was tot voor 3 jaar geleden iets tussen man en vrouw maar nu is dat tussen man en man, vrouw en vrouw en man en vrouw; zo simpel en zo eenvoudig is dat.
Maar nog simpelder, een huwelijk zal niets aan de natuurlijke eigenschappen van het man/vrouw zijn veranderen.
Uiteindelijk is het niets meer dan een kontrakt, dat dient nagevolgd te worden door de ondertekenaars. En juist op het moment dat hetero's nog enkel trouwen omdat hun boekhouder het zegt, willen homo's absoluut huwen. Is dit uit principe, of ook omdat hun boekhouder het zegt ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be