Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2006, 23:39   #21
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ééntje voor mama, ééntje voor papa, ééntje voor de statistiek!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 23:51   #22
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Slechts 10%? heb je daar cijfers van? ik dacht dat er meer vreemdelingen waren hier in Belgie?
je hebt die indruk, omdat velen onder hen reeds de Belgische nationaliteit hebben.Ze hebben nog steeds dezelfde kop, spreken nog steeds dezelfde vreemde taal, maar hebben een identiteitskaart die beweert dat het Belgen zijn.In de officiëlle cijfers worden ze dus niet meer als vreemdelingen gerekend.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 12:46   #23
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

tja het is ook wee zo n PC taboe maar het moet gezegd kunnen worden.

Dat vreemdelingen die doppen perse profiteurs zijn vind ik te ver gaan maar als we teveel volk op de sloep laten dan gaat de sloep natuurlijk zinken.

wat ook zoiets typsich is dat is dat de verdraagzaamheid gewoonlijk gepredikt wordt door mensen die zelf geen prijs moeten betalen voor die verdraagzaamheid. Het zijn namelijk in de eerste plaats de armsten die de prijs van de verdraagzaamheid moeten betalen.

zelf ben ik in princiepe voorstander van open grenzen, doch binnen de huidige internationale politieke constellatie is dit helaas onmogelijk.

ik moet bij deze problematiek altijd denken aan een docu die ik zag over de hongersnood in ethiopie.

Een vrouw die de leiding had over een tentenkamp had slechts voedsel voor pakweg 10000 mensen. Terwijl er 100 000 toestroomden. Ze wilde dit niet maar moest gewoon een selectie maken. Moeders wiens kind teveel verzwakt was MOEST ze de toegang tot het kamp weigeren. Het rare was dat de mensen die geweigerd werden zich niet verzetten en begrip hadden voor de situatie.

20 jaar na de hongersnood keerde ze terug naar hetzelfde gebied en ze voelde zich schuldig omtrent wat ze had moeten doen. Door de ethiopiers werd ze echter als een heldin onthaald.

Eigenlijk was het niet haar schuld dat ze zoveel mensen niet had kunnen redden maar wel die van de internationale "gemeenschap" die veel te laat in gang was gekomen terwijl er genoeg voedseloverschotten waren overal.

Op diezelfde manier kunnen wij in belgie ook maar doen wat we kunnen doen.
Te weinig doen we zeker en vast niet. Maar soms denk ik wel dat er mensen onterecht worden terug gestuurd naar hun land van herkomst terwijl er anderzijds weer mensen onterecht hier mogen blijven. Een waterdichte methode om een acurate selectie te maken bestaat niet.

Ik sta daarom in princiep wel achter de plannen van de wael van onlangs die hij maakte naar aanleiding van de kritiek op zijn beleid van dien bisschop - dat plan was om een europese top te beleggen over de migratieproblematiek om te zoeken naar andere humanere oplossingen.

Het is hoe dan ook zo dat belgie alleen onmogelijk bij machte is - noch om de migratiestroom te beheersen, noch om iedereen hier zomaar binnen te laten.

Indien er een stabiele wereldregering zou zijn, die kan ontstaan wanneer het vetorecht van de G7 wordt opgeheven dan zou de VN kunnen ingrijpen indien er uit een bepaald land veel mensen vertrekken. De balingen verspreid over onze avondlanden zouden dan bij ons in hun ballingschap een nieuw democratisch bewind kunnen kiezen. Dat democratisch gekozen bewind kan dan vervolgens onder VN vlag in het betreffende land geinstalleerd worden met een minimum aan geweld.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 12:51   #24
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
tja het is ook wee zo n PC taboe maar het moet gezegd kunnen worden.

Dat vreemdelingen die doppen perse profiteurs zijn vind ik te ver gaan maar als we teveel volk op de sloep laten dan gaat de sloep natuurlijk zinken.

wat ook zoiets typsich is dat is dat de verdraagzaamheid gewoonlijk gepredikt wordt door mensen die zelf geen prijs moeten betalen voor die verdraagzaamheid. Het zijn namelijk in de eerste plaats de armsten die de prijs van de verdraagzaamheid moeten betalen.

zelf ben ik in princiepe voorstander van open grenzen, doch binnen de huidige internationale politieke constellatie is dit helaas onmogelijk.

ik moet bij deze problematiek altijd denken aan een docu die ik zag over de hongersnood in ethiopie.

Een vrouw die de leiding had over een tentenkamp had slechts voedsel voor pakweg 10000 mensen. Terwijl er 100 000 toestroomden. Ze wilde dit niet maar moest gewoon een selectie maken. Moeders wiens kind teveel verzwakt was MOEST ze de toegang tot het kamp weigeren. Het rare was dat de mensen die geweigerd werden zich niet verzetten en begrip hadden voor de situatie.

20 jaar na de hongersnood keerde ze terug naar hetzelfde gebied en ze voelde zich schuldig omtrent wat ze had moeten doen. Door de ethiopiers werd ze echter als een heldin onthaald.

Eigenlijk was het niet haar schuld dat ze zoveel mensen niet had kunnen redden maar wel die van de internationale "gemeenschap" die veel te laat in gang was gekomen terwijl er genoeg voedseloverschotten waren overal.

Op diezelfde manier kunnen wij in belgie ook maar doen wat we kunnen doen.
Te weinig doen we zeker en vast niet. Maar soms denk ik wel dat er mensen onterecht worden terug gestuurd naar hun land van herkomst terwijl er anderzijds weer mensen onterecht hier mogen blijven. Een waterdichte methode om een acurate selectie te maken bestaat niet.

Ik sta daarom in princiep wel achter de plannen van de wael van onlangs die hij maakte naar aanleiding van de kritiek op zijn beleid van dien bisschop - dat plan was om een europese top te beleggen over de migratieproblematiek om te zoeken naar andere humanere oplossingen.

Het is hoe dan ook zo dat belgie alleen onmogelijk bij machte is - noch om de migratiestroom te beheersen, noch om iedereen hier zomaar binnen te laten.

Indien er een stabiele wereldregering zou zijn, die kan ontstaan wanneer het vetorecht van de G7 wordt opgeheven dan zou de VN kunnen ingrijpen indien er uit een bepaald land veel mensen vertrekken. De balingen verspreid over onze avondlanden zouden dan bij ons in hun ballingschap een nieuw democratisch bewind kunnen kiezen. Dat democratisch gekozen bewind kan dan vervolgens onder VN vlag in het betreffende land geinstalleerd worden met een minimum aan geweld.
Tja, nog een geluk dat men in de spitsmuizenwereld wat realistischer is...
Er wordt daar dus ook veel minder onzin neergepend...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 12:54   #25

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Tja, nog een geluk dat men in de spitsmuizenwereld wat realistischer is...
Er wordt daar dus ook veel minder onzin neergepend...
ik weet ook wel dat dit niet voor morgen is maar in plaats van spitsmuizenprietpraat te verkopen stel dan voor één keer zelf eens iets voor he. Maar dat durft ge niet want wie iets voorstelt kan kritiek krijgen - en ge zijt hier niet om dingen voor te stellen maar louter om andere voorstellen af te breken.

leeghoofd
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 maart 2006 om 12:54.
Oud 21 maart 2006, 12:56   #26
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ik weet ook wel dat dit niet voor morgen is maar in plaats van spitsmuizenprietpraat te verkopen stel dan voor één keer zelf eens iets voor he. Maar dat durft ge niet want wie iets voorstelt kan kritiek krijgen - en ge zijt hier niet om dingen voor te stellen maar louter om andere voorstellen af te breken.

leeghoofd
opperhoofd...
Oud 21 maart 2006, 12:59   #27

Standaard

pff
Oud 21 maart 2006, 13:02   #28
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Tja, waarom zou je werken als je je geld zo krijgt.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 13:15   #29
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad. Daarvoor moede echt wel Géértje noemen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 13:54   #30
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
opperhoofd...
chipie, wat is uw voorstel dan?
Oud 21 maart 2006, 14:28   #31
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
chipie, wat is uw voorstel dan?
Een stabiele heelalregering... De Onsterfelijke is de marsmannetjes uit het oog verloren..
Oud 21 maart 2006, 14:31   #32
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een stabiele heelalregering... De Onsterfelijke is de marsmannetjes uit het oog verloren..
geen voorstel dus?
Oud 21 maart 2006, 15:18   #33
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Bijna 1/3 van het totale aantal werklozen in ons land is een niet-europeaan (31,4%). Dat blijkt uit een recente studie van Eurostat. Daarmee ligt de werkloosheidsgraad van niet europese allochtonen dubbel zo hoog dan het europese gemiddelde (17%) en 4 keer zo hoog dan het aantal Belgische werklozen (7,4%)

RACIST !!!

Morgen krijgt u een aanmaning van het CGKR in de bus,
met zulke cijfers mag je niet naar buiten komen.
Oud 21 maart 2006, 16:54   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN Bekijk bericht
RACIST !!!

Morgen krijgt u een aanmaning van het CGKR in de bus,
met zulke cijfers mag je niet naar buiten komen.
Pff daar liggen wij niet wakker van zulle!
Oud 21 maart 2006, 17:03   #35
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Deze draad laat enkel zien hoe erg de verschillen worden gesteld.
Werkloos zijn is erg gelijk wie je ook bent, of wat je bent ,of van waar je komt.
Moest ik dan niet als VBer racistisch
zijn hé?
Oud 21 maart 2006, 17:08   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn voorstel is van dien aard dat alle vreemdelingen europees of niet europees ofwel onmiddelijk aan het werk is, ofwel onmiddelijk zijn boeltje pakt!
Ze mogen nog in ontvangst nemen; een lunchpakket, 50€ en een gratis treinrit naar de grens.
Kan me niet schelen dat ze hier al 10 jaar lid zijn van de plaatselijke kaart en sportclub en boodschappen doen voor oude vrouwkes.
Pas dan kunnen we geld opzij krijgen voor onszelf en zijn er wel sociale woningen beschikbaar terug.
Oud 21 maart 2006, 17:11   #37
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Deze draad laat enkel zien hoe erg de verschillen worden gesteld.
Werkloos zijn is erg gelijk wie je ook bent, of wat je bent ,of van waar je komt.
Moest ik dan niet als VBer racistisch
zijn hé?
Of ze nu werkloos zijn in hun land of in ons land, werkloos is werkloos. Kunnen ze dan evengoed ginder werkloos zitten te zitten!
Oud 21 maart 2006, 17:20   #38
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Of ze nu werkloos zijn in hun land of in ons land, werkloos is werkloos. Kunnen ze dan evengoed ginder werkloos zitten te zitten!
Natuurlijk Mambo,maar waarom dit racisme op het forum? Ik wou eigenlijk op deze draad niet te reageren,ik vind hem juist Te rascitisch

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 21 maart 2006 om 17:21.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 17:21   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En om geen racist te lijken mogen al die vreemdelingen hun gratis laten registreren als werkzoekende terwijl ze in hun eigen land zitten. Van zodra er een plaats vacant is voor hem of haar zullen we hun een briefkaart sturen dat ze mogen beginnen.
Ondertussen kunnen ze thuis wat bezig blijven. Ik zou niet graag hebben dat iemand heimwee krijgt tenslotte.
Toch sociaal van mij hé?
Oud 21 maart 2006, 17:23   #40
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Natuurlijk Mambo,maar waarom dit racisme op det forum? Ik wou eigenlijk op deze draad niet te reageren,ik vind hem juist Te rascitisch
Realisme duveltje, dat is niet hetzelfde als racisme!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be