![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Enige tijd geleden kocht ik bij een A-Delhaize vlees en die slager sneed i.p.v. de gevraagde 500 gram meer dan 600 gram af. Vervolgens legde hij het op de weegschaal, vouwde het papier erom en niette het bonnetje eraan. Ik nam het niet aan maar vroeg of hij van mening was dat hij mocht beslissen over de vraag hoe ik mijn inkomen moest uitgeven. Aanvankelijk hij verontwaardigd en de andere klanten gegeneerd. Toen ik de vraag herhaalde kwam er een snauwend pourqoi uit. Ik heb hem toen maar uitgelegd dat hij best mag proberen om zijn omzet omhoog te jagen, maar dat zijn klanten zelf beslissen hoe ze hun geld uitgeven. En wat bleek: Toen kwamen de goedkeurende knikjes van de andere klanten.Ik heb hem het vlees laten houden en het viel me op dat een paar andere klanten naar het voorverpakte vlees liepen en zich daar bedienden. Als je al niet bereid bent om voor jezelf of voor je mening op te komen, wie moet het dan wel doen? Het heeft toch niets met moeilijk doen te maken? Angst voor gezichtsverlies? Het enige dat je bereikt is dat je s'avonds wat moeilijker in de spiegel kijkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De slager probeert je af te zetten, en geeft niet wat je vraagt. De essentie van een zegel is de waarde: de opdruk van een zegel kost je niet meer of minder. Maar voor het overige: geen probleem. Plak zegeltjes naar wens.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook in een postkantoor hoort de klant een gewenste koning te zijn en niet de koning een ongewenste klant op een door de klant betaald produkt. In mijn brievenbus wil ik trouwens evenmin ongewenste reclame. Gelukkig draagt de meeste, geadresseerde post tegenwoordig speciale zegels of stempels. Ik durf er niet aan dénken dat ik binnen afzienbare tijd om de haverklap tegen op de onnozele kop van de taaie van Laeken stuit.
![]() |
![]() |
#24 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik had het recht ja
![]() maar ik ben eigenlijk nogal een verlegen ventje... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor een mening kan je niet a priori respect eisen. Er bestaan nu eenmaal totaal abjecte meningen, onzinmeningen, foute redeneringen, nefaste ideologieën die hun ondeugdelijkheid in de praktijk bewezen, etc. Ik zie niet in waarom we die behoren te respecteren. Verder dan ze te laten uiten, wil ik daarin niet gaan. Dus respect voor meningsuiting, maar nooit a priori voor de geuite mening.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Als dat zo is, dan verdient een stelletje lapzwanzen als de Vlamingen de onafhankelijkheid niet...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt toch hun politici?
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Doe voortaan echter zoals ik. Ik weigerde ooit zelfs de maaltijd in een luxerastaurant die een partijslaafje van Bert Anciaux wilde betalen. Reden: Het was een Vlaamse gemeente. Het restaurant had echter enkel een Franstalige menukaart en de 'madam' sprak enkel Frans. Mark, zo heette mijn gezel, schaamde zich dood omdat hij daar woonde en dus niet kon vluchten voor de schande die ik hem aandeed. Een paar weken later verkondigde hij echter trots in zijn stamcafé dat hij 'La Fourchette' zonder te eten weer had verlaten omdat er geweigerd werd Nederlands te spreken. Wedden dat alvast deze 'Vlaams-nationalist' wat meer Vlaamse trots ontwikkelde door mijn schandelijke gedrag?
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bon, moet dat "grote volksfeest" voor 175 jaar wanbestuur nu nog komen of heb ik het gemist?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt niks gemist.
Er w�*s geen 'groot volkfeest' en wat er wél was viel ook nog 'letterlijk' in het water. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Nee, het collectief... Wie in een democratie niet in staat is voor zijn of haar rechten op te komen, wie dat niet begrijpt, is een maatschappelijke idioot...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Ja en...wil je er aan herinnerd worden, dankzij die postzegeltjes, dat je soortgenoten al 175 jaar maatschappelijke idioten zijn? Ik niet. Weg met die postzegels!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() ... en wat brengt dit masochisme ons op? Leuteren over postzegels, ik kan me wel productiever manieren voorstellen om er iets aan te doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoewel een Vlaamse staat me gestolen kan worden, zouden jullie, flaminganten, toch beter eens naar Ossaert luisteren als je iets wil bereiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijna één miljoen feestvierders in de hoofdstad van Vlaanderen en België, de dag ervoor duizenden en duizenden in alle provinciehoofdsteden voor België danst en een enorme lijst andere activiteiten doorheen het jaar en Zeno heeft er niks van gezien? Hoe was het weer op Mars, Zeno?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 1000 is ook bijna één miljoen...
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Kijk maar eens naar Hans. Die luistert ook niet wanner Ossaert hem steeds opnieuw op zijn plaats zet, en kijk hoe weinig hij bereikt met zijn clubje.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |