![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Schepen
|
![]() Mjah, 't wordt steeds maar duurder.
Inschrijvingsgeld unief: € 500. En voor diegenen die een Master-na-Master volgen, wordt het binnenkort enkele duizenden euro's inschrijvingsgeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() En in Cuba is het onderwijs volledig gratis... Men heeft dan wel geen recht op eigen mening (zeker geen internet) en geen toekomst (behalve als geneesheer... die kan men trouwens met duizenden exporteren)... maar het is toch gratis... net zoals de zon...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger namen ze die beslissing voor jou natuurlijk. Wie niet vlot mee was, hup technisch binnen, nog te lastig hup het beroeps binnen. Veranderen kon misschien 1 keer maar geen drie of zes keer. Opleiding moest afgewerkt worden hoe dan ook mee of tegen de goesting. En nadien mocht je doen waar je zin in had. T' is niet leuk maar langs de andere kant hoe weet een snotneus wat en waar hij graag zal zitten op voorhand? Ook niet. Bijgevolg kan de ouder maar beter tot een zekere leeftijd voor hun beslissen en een beetje op hun strepen staan. Kijken waar hun belangstelling ligt en waar ze een beetje goed op reageren en zo verder.
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Is wel een beetje juist hoor Debbie, maar vele jongeren weten het eigenlijk niet. Trouwens, de meeste mensen die ik ken weten het op hun twintigste en dikwijls op hun zesentwintigste nog niet echt. Belangrijk is op een bepaald moment denk ik dat men een weg inslaat. Eigenlijk wordt er steeds van kinderen verwacht dat ze zelf keuzes maken. Eigenlijk sta ik daar nog achter ook. Maar realiteit is dat heel wat jongeren (niet allemaal) het daar nu juist heel moeilijk mee hebben en dan vind ik het helemaal niet fout dat de keuze een beetje "gepoucheerd" wordt (belangrijk is wel dat het op zo'n manier wordt gedaan dat de jongeren het gevoel is dat het hun keuze is).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mambo beseft kennelijk niet dat zonder de enorme investeringen van de overheid in het onderwijs, dat kindje niet 750 euro/jaar kost gewoon om naar school te gaan, maar tegen vrije markt prijzen als 75.000 euro/jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Burger
|
![]() Citaat:
ik wil hier niet veralgemenen maar veel van de klagers zitten ondertussen gezelig 1 of 2 pakjes sigaretten op te smoren a ratio van 3 euro per pak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kwestie van geen kinderen meer te hebben die wel of niet opgeleid zijn naargelang er geld in huis ligt gelijk vroeger.
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En t'is 4,70 voor een pakske bastos!
![]() |
![]() |
#30 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En uwe repliek "kieko" trekt op niks en is totale onzin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En raar maar waar, enkele jaren daarvoor waren mijn kinderen degenen die naar school gingen en moesten we gewoon niks betalen.
Op korte tijd veel veranderd dus! Heel veel, vooral dat profiteren langs alle kanten. Vooral die zever van "verzekeringen en remgeld" Laatst gewijzigd door Mambo : 23 maart 2006 om 09:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Voor en na bewaking bijvoorbeeld heeft niks met schoolonkosten te maken. Hebt u als opa of oma geen tijd om die kinderen af te halen? Zo niet ja dan moet iemand anders voor de kinderen zorgen en dat kost geld. Ten tweede u rekend de maaltijden erbij. Eten die kinderen niet thuis of zo? Alks 2euro te veelis (waar eet je in godsnaam nog voor twee euro?) dan moeten ze maar boterhammetjes meenemen maar dat kost ook te veel moeite zeker. Ook dit is geen school onkost. Wees dus eerlijk met uwzelf en reken alleen de school gebonden onkosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Burger
|
![]() dat meen je niet???????
kunnen anderen dit bevestigen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is al de rest, verplichtend. En naschoolse opvang dat begint vanaf 1 minuut voor 8.15 uur en s'avonds ook en s'middags ook dat is geen naschoolse opvang maar naschoolse geldvang. Doen die twee of 5 minuten er nu echt aan toe? Is het allemaal zo dringend tegenwoordig? Denk je nu echt dat de verzekering zegt, kijk van 8.15 tot 6 minuten na 12 of zo? Die vragen gewoon een globaal bedrag voor zoveel gasten en punt uit. En frisdrank, als je als ouder wat frisdrank wil meegeven mag dat ook al niet meer, ze moeten het aan de automaat binnen kopen. Tuurlijk, daar zit een halve € winst in! Ps de automaat wordt gratis geleverd hoor! En dan al de rest. Het is gewoon pluimen op al die kleine "verplichte" dingetjes.
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de meeste ouders of grootouders werken toevallig nog dikwijls.
En zoals u weet moeten de meesten om 8 uur op hun werk zijn. Dus iedereen moet eerst naar school en dan pas naar hun werk rijden, dus afdokken. Slim zijn ze wel, ze geven tenslotte les. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
1. remgeld: Kinderen zijn niet verplicht om te blijven ineten op school. Voor de kinderen die dat toch doen, moet de school remgeld betalen. Het lijkt me dan ook normaal dat de school dat geld aan de ouders terugvraagd. 2. verzekering: Om verzekerd te zijn, moet je ook een verzekering betalen. Tijdens de schooluren is dat geen probleem, want dan zijn alle ingeschreven kinderen automatisch verzekerd. Maar tijdens de middagpauze moet dat kind niet op school zijn, dus dient daar een extra verzekering voor afgesloten te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als er mensen voor 8 uur naar de school moeten komen om op de kinderen te letten, is het toch logisch dat ze daar ook voor betaald worden. De school is geen gratis babysit.
|
![]() |
![]() |