Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2006, 15:55   #21
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

wat is VNSU?
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 15:58   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De vereniging van samenwerkende universiteiten.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 16:16   #23
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
wat is VNSU?
Vlaams Nationale Studenten Unie, vandaag de dag N-VA-studenten en ondermeer actief aan de Universiteit Gent.

Een groepje dat nogal onder de invloed van Meervoud stond. Enkele namen: Ben Weyts, Joris Nachtergaele en Nick Mouton.

Een groepje dat er een sport van maakte om tegen te betogen als de NSV betoogde. Dus van veel rechtse sympathiën moet je die niet verdenken.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 16:31   #24
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Een groepje dat er een sport van maakte om tegen te betogen als de NSV betoogde. Dus van veel rechtse sympathiën moet je die niet verdenken.
En is dat een schande? Men moet eens stoppen de strijd voor een onafhankelijk VL gelijk te stellen aan een rechts discours.
Oud 23 maart 2006, 16:52   #25
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men moet eens stoppen de strijd voor een onafhankelijk VL gelijk te stellen aan een rechts discours.
Tutut. Een likje linkse verf is niet in staat om het kwalijke ideeëngoed van Vlaams independentisme te camoufleren. Allemaal koek-een-deeg of het nu van (extreem-)rechts, of (pseudo-)links komt..
Oud 23 maart 2006, 17:04   #26
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En is dat een schande? Men moet eens stoppen de strijd voor een onafhankelijk VL gelijk te stellen aan een rechts discours.
D�*t heb ik niet gezegd. Wel dat die mensen binnen de N-VA iedereen buitenwerken die wel met het Vlaams Belang wil samenwerken.

Los daarvan: zelfs al heb je een andere mening, dan nog ga je toch niet betogen met de mannen van de PvdA of de LSP? Wat doen zij voor een onafhankelijk Vlaanderen? Blijf dan gewoon thuis en ga niet als een onnozelaar met een leeuwenvlag tussen een bos (een woud is wat te veel) hamer en sikkelvlaggen lopen.
Oud 23 maart 2006, 17:05   #27
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Tutut. Een likje linkse verf is niet in staat om het kwalijke ideeëngoed van Vlaams independentisme te camoufleren. Allemaal koek-een-deeg of het nu van (extreem-)rechts, of (pseudo-)links komt..
't is al goed Staaf, 't is al goed.
Oud 23 maart 2006, 17:07   #28
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
D�*t heb ik niet gezegd. Wel dat die mensen binnen de N-VA iedereen buitenwerken die wel met het Vlaams Belang wil samenwerken.

Los daarvan: zelfs al heb je een andere mening, dan nog ga je toch niet betogen met de mannen van de PvdA of de LSP? Wat doen zij voor een onafhankelijk Vlaanderen? Blijf dan gewoon thuis en ga niet als een onnozelaar met een leeuwenvlag tussen een bos (een woud is wat te veel) hamer en sikkelvlaggen lopen.
in dat geval gaat het om een betoging tegen de racistische component van het VB, niet over vlaamse onafhankelijkheid

het is niet omdat nva en vb allebei een independent vlaanderen wensen, dat zij op andere punten niet kunnen en mogen verschillen (bvb VB's haat voor multiculturele verrijking) en dit niet zouden mogen laten blijken
Oud 23 maart 2006, 17:11   #29
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
in dat geval gaat het om een betoging tegen de racistische component van het VB, niet over vlaamse onafhankelijkheid

het is niet omdat nva en vb allebei een independent vlaanderen wensen, dat zij op andere punten niet kunnen en mogen verschillen (bvb VB's haat voor multiculturele verrijking) en dit niet zouden mogen laten blijken
Dag Juan,

Als de NSV betoogt voor Vlaamse onafhankelijkheid, is dat racisme? Of betoogt voor het Nederlandstalig karakter van Vlaams-Brabant? Of tegen de EU-grondwet?

Er zijn ondertussen al heel wat betogingen geweest en de meeste hebben een zuiver communautair programma.

Ik claim hier niet het alleenrecht op de onafhankelijkheidsgedachte, ik stel mij alleen de vraag of het passend is dat Vlaamsnationalisten met communisten mee opstappen.

De Garde.
Oud 23 maart 2006, 17:12   #30
robert t
Europees Commissaris

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De vereniging van samenwerkende universiteiten.
Je bent precies weer goed in vorm vandaag!
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 17:18   #31
tasmdevil
Burger

Standaard

Citaat:
Dat is een vrij ernstige beschuldiging aan mijn adres en ik nodig je uit de informatie die je van de N-VA gekregen hebt openbaar te maken op dit forum.
hetgeen ik heb gehoord kwam in feite neer op wat in de recentste WelkomEcho bevestigd wordt.
Namelijk dat dit weer een manier is om de N-Va zoveel mogelijk te schaden om vervolgens naar het Belang over te stappen.

Tot nu toe wordt dit toch bevestigd door uw ontslagbroef, niet?

Anderzijds vind ik wel nog steeds dat de schorsing onterecht is indien het charter volledig uit idealisme is opgesteld. Dus begrijp me niet verkeerd, het zit enkel zo dat ik niet weet wie gelijk heeft.

Moest ge nu naar het belang vertrekken zou ik dat zeer spijtig vinden.
tasmdevil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 17:22   #32
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tasmdevil Bekijk bericht
hetgeen ik heb gehoord kwam in feite neer op wat in de recentste WelkomEcho bevestigd wordt.
Namelijk dat dit weer een manier is om de N-Va zoveel mogelijk te schaden om vervolgens naar het Belang over te stappen.

Tot nu toe wordt dit toch bevestigd door uw ontslagbroef, niet?
Hoe wordt dat bevestigd door zijn ontslagbrief?

Citaat:
Anderzijds vind ik wel nog steeds dat de schorsing onterecht is indien het charter volledig uit idealisme is opgesteld. Dus begrijp me niet verkeerd, het zit enkel zo dat ik niet weet wie gelijk heeft.
Een politiek antwoord => kleinmoedig en onbruikbaar.

Citaat:
Een bijzonder smerige uitsmijter. Ik kan alleen maar hopen dat u in werkelijkheid uit beter hout gemaakt bent.

Laatst gewijzigd door Egidius : 23 maart 2006 om 17:24.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 17:26   #33
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Proficiat voor Albert Van Nuffel!!!

Wie durft deze moedige Vlaams-nationalisten volgen?
Geeuw, voorspelbaar. Zijn er geen belgicisten genoeg die uw aandacht verdienen, dat u steeds opnieuw Vlaams-Nationalisten aanvalt?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 17:46   #34
tasmdevil
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Hoe wordt dat bevestigd door zijn ontslagbrief?
Bon, hij is geschorst, en als ik het goed begrpen heb heeft hij zijn ontslagbrief zelf ingediend nee? Is dat dan geen signaal dat een overstap naar het belang nakend is?

Citaat:
Een politiek antwoord => kleinmoedig en onbruikbaar.
ik gebruik de als ... dan constuctie omdat ik eigenlijk niet weet wie van de 2 partijen er nu gelijk heeft, en met alle respect voor robert t, maar het is niet omdat hij hier op het forum zit, dat hij daarom gelijk heeft he, waarmee ik nog steeds niet zeg dat hij iets fout heeft gedaan, ik weet het gewoon niet.

Citaat:
Een bijzonder smerige uitsmijter. Ik kan alleen maar hopen dat u in werkelijkheid uit beter hout gemaakt bent.
hieruit kan ik alleen maar besluiten dat lid bent van de grootste partij in dit artificieel land, en evenmin als ik tot een objectief besluit kunt komen.

Toch zou ik het enorm spijtig vinden moest robert t nu bij de n-va vertrekken, terwijl er zeker bij de basis veel steun voor hem is. De n-va is inderdaad in de twijel over deze zaak. Was dit de bedoeling of niet, ik weet het niet

Laatst gewijzigd door tasmdevil : 23 maart 2006 om 17:49.
Oud 23 maart 2006, 17:56   #35
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Geeuw, voorspelbaar. Zijn er geen belgicisten genoeg die uw aandacht verdienen,
Ja, regeringsdeelname blijkt aan de lopende band Belgicisten bij te produceren, en ze aanvallen is precies wat Knuppel hier doet.

Laatst gewijzigd door Egidius : 23 maart 2006 om 18:02.
Oud 23 maart 2006, 18:01   #36
Egidius

Standaard

Citaat:
Bon, hij is geschorst, en als ik het goed begrpen heb heeft hij zijn ontslagbrief zelf ingediend nee? Is dat dan geen signaal dat een overstap naar het belang nakend is?
Fout. De NVA-top heeft hem eenzijdig en volledig tegen de NVA-congresbesluiten in geschorst. Dat hij nu de eer aan zichzelf zou houden en zelf zijn ontslag zou nemen, zou ik maar normaal vinden.

Citaat:
hieruit kan ik alleen maar besluiten dat lid bent van de grootste partij in dit artificieel land, en evenmin als ik tot een objectief besluit kunt komen.
U bent weer fout. Ik ben en zal nooit geen lid meer zijn van geen enkele partij. Ik ben wel Vlaamsgezind. Kan ik nu tot een objectief besluit komen?

Citaat:
Toch zou ik het enorm spijtig vinden moest robert t nu bij de n-va vertrekken, terwijl er zeker bij de basis veel steun voor hem is. De n-va is inderdaad in de twijel over deze zaak. Was dit de bedoeling of niet, ik weet het niet
Robert gaat helemaal niet naar het Belang. U en de NVA-top weten dat. Wat jullie toch allemaal uit de duim zuigen om samenwerking tussen Vlaamsgezinden te kunnen dwarsbomen...

Laatst gewijzigd door Egidius : 23 maart 2006 om 18:11.
Oud 23 maart 2006, 18:10   #37
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb met de WelkomEcho niks te maken. De redenen van mijn ontslag ook niet. Als je de zaak een beetje gevolgd heb zou je dit moeten weten.

Citaat:
Daar zit het probleem. Bij het lanceren van het charter heb ik de tekst onmiddellijk aan BDW doorgespeeld, omdat ik het spel eerlijk wilde spelen. Zijn antwoord liet aan duidelijkheid niets te wensen over.
Volledig negatief. Ik wist toen al hoe laat het was.
Citaat:
Ik heb daar reeds op geantwoord in een andere draad. Ik word een onafhankelijke nationalist. Op die manier kan je ook iets trachten te doen voor een onafhankelijk Vlaanderen, dit bewijzen Knuppel en Egidius hier dagelijks.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 18:12   #38
tasmdevil
Burger

Standaard

Citaat:
Fout. De NVA-top heeft hem eenzijdig en volledig tegen de NVA-congresbesluiten in geschorst. Dat hij nu de eer aan zichzelf zou houden en zelf zijn ontslag zou nemen, zou ik maar normaal vinden.
inderdaad, ik ga ook helemaal niet akkoord met de schorsing. Ik hoop echter nog steeds dat er een overeenkomst gesloten wordt en deze scheve situatie wordt rechtgezet zonder dat er weer mensen naar het belang gaan.

Citaat:
U bent weer fout. Ik ben, was en zal nooit lid zijn van geen enkele partij. Ik ben wel Vlaamsgezind. Kan ik nu tot een objectief besluit komen?
maar wel een gezonde sympathie voor ... ?
kijk, ik vind het ook nie echt tof dat er mensen geschorst zijn voor dingen die mij nogal onschuldig lijken. Maar u kiest toch duidelijk partij he
Ikweet niet wie ik 100 percent kan vertrouwen in deze zaak

Citaat:
Robert gaat helemaal niet naar het Belang. U en de NVA-top weten dat. Wat jullie toch allemaal uit de duim zuigen om samenwerking tussen Vlaamsgezinden te kunnen dwarsbomen...
ahzo, dat wist ik niet.
Ik ben helemaal niet van zin om de vlaamsgezinden tegen elkaar op te zetten, de agressiviteit komt voornamelijk van 1 zijde lijkt mij. Misschien wel vandaar dat de N-VA nu al te drastisch reageert.
Oud 23 maart 2006, 18:19   #39
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en ze aanvallen is precies wat Knuppel hier doet.
Cheap shot.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 18:19   #40
tasmdevil
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik heb met de WelkomEcho niks te maken. De redenen van mijn ontslag ook niet. Als je de zaak een beetje gevolgd heb zou je dit moeten weten.
zijt ge ontslagen?
en wat is de N-VA van plan, is er nog een mogelijkheid om de schorsing op te heffen, en zo ja, zie je het dan nog zitten om terug bij de n-va te komen?

mag ik daarbij vertellen dat de N-Va mensen, die ik niet ga noemen, die mij hierover spraken duidelijk doelden op sterke banden met het VB en leugens?

Citaat:
Daar zit het probleem. Bij het lanceren van het charter heb ik de tekst onmiddellijk aan BDW doorgespeeld, omdat ik het spel eerlijk wilde spelen. Zijn antwoord liet aan duidelijkheid niets te wensen over.
Volledig negatief. Ik wist toen al hoe laat het was.
Ik heb daar reeds op geantwoord in een andere draad. Ik word een onafhankelijke nationalist. Op die manier kan je ook iets trachten te doen voor een onafhankelijk Vlaanderen, dit bewijzen Knuppel en Egidius hier dagelijks.
dat BDW niet zo gevonden is voor samenwerking met het VB wist ik wel al (wie niet?), maar is er echt niemand bij de partijtop die het voor jullie heeft opgenomen, en zoniet, waarom dan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be