Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2006, 16:17   #21
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Grappig hoor
Als men BV ziet wat kinderen en jonge volwassen voor leerstof op de school moeten verwerken verschiet ik er niet van hoor.
Ook de zware druk en stress op het werk en in het gezin spelen zeker mee.
Zelfs als werkloze kan je onder zware druk komen,runt maar eens een gezin met 800 euro
Geen probleem, het gezin gaat dan wel runnen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 16:21   #22
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Aantal oproepen Zelfmoordlijn fors gestegen

BRUSSEL - De Zelfmoordlijn kreeg in 2005 voor het eerst meer dan 10.000 oproepen te verwerken. Dat meldt het Centrum ter Preventie van Zelfmoord.

In vergelijking met 2004 steeg het aantal telefoons naar de Zelfmoordlijn met 28%. Opvallend is dat steeds meer jongeren en zestigplussers naar de Zelfmoordlijn bellen.

Sinds juli 2005 is de Zelfmoordlijn ook één avond per week online bereikbaar. Uit de eerste resultaten blijkt dat een derde van de chatters jonger is dan 18 jaar en dat de meeste chatters vrouwen zijn. Alarmerend is de ernst van de onlinegesprekken.

Om het stijgend aantal oproepen te kunnen verwerken, heeft de Zelfmoordlijn extra vrijwilligers nodig. Daarom organiseert het Centrum ter Preventie van Zelfmoord in april 2006 bijkomende opleidingen.

-------------------------------------------------------------

steeds meer druk op de jongeren om te presteren, dreigen uitkering te verliezen als ze niet voldoen, armoede etc, zien geen uitkomst meer.
ouderen en eenzaamheid, bekend probleem.
de moderne tijden...
Als ik een beetje triest dreig te raken omdat ik me wat eenzaam voel, denk ik snel terug aan de tijd dat ik niet eenzaam was. Dat helpt.
Meestal. Totnogtoe. Trouwens, wat zin heeft het om zelfmoord te plegen, als je het ergste al doorstaan hebt? (werken..)

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 maart 2006 om 16:23.
Oud 24 maart 2006, 12:50   #23
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Als ik een beetje triest dreig te raken omdat ik me wat eenzaam voel, denk ik snel terug aan de tijd dat ik niet eenzaam was. Dat helpt.
Meestal. Totnogtoe. Trouwens, wat zin heeft het om zelfmoord te plegen, als je het ergste al doorstaan hebt? (werken..)
Idd...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 12:52   #24
eno2
Banneling

Standaard

Als ik me soms een beetje triest voel, omdat ik geen werk heb (wat me echt zelden overkomt), denk ik eraan, hoe het was toen ik wél werk had.
Dat helpt meestal afdoende...om zelfmoord te vermijden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 maart 2006 om 12:58.
Oud 24 maart 2006, 16:17   #25
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:

http://elfeofdream.bloxode.com/image...1022462228.jpg

BRUSSEL - De Zelfmoordlijn kreeg in 2005 voor het eerst meer dan 10.000 oproepen te verwerken. Dat meldt het Centrum ter Preventie van Zelfmoord.

In vergelijking met 2004 steeg het aantal telefoons naar de Zelfmoordlijn met 28%. Opvallend is dat steeds meer jongeren en zestigplussers naar de Zelfmoordlijn bellen.

Sinds juli 2005 is de Zelfmoordlijn ook één avond per week online bereikbaar. Uit de eerste resultaten blijkt dat een derde van de chatters jonger is dan 18 jaar en dat de meeste chatters vrouwen zijn. Alarmerend is de ernst van de onlinegesprekken.

Om het stijgend aantal oproepen te kunnen verwerken, heeft de Zelfmoordlijn extra vrijwilligers nodig. Daarom organiseert het Centrum ter Preventie van Zelfmoord in april 2006 bijkomende opleidingen.

steeds meer druk op de jongeren om te presteren, dreigen uitkering te verliezen als ze niet voldoen, armoede etc, zien geen uitkomst meer.
de moderne tijden...
Hoe meer betutteling in een maatschappij hoe ongelukkiger men zich voelt. Het vele geld geven aan de laagste lagen van de bevolking is al even nefast voor het zelfrespect dat ze hebben.

Er is maar één oplossing om de depressies te verminderen. Minder sociale zekerheid zodat men nog een doel heeft in het leven : overleven.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 16:20   #26
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Hoe meer betutteling in een maatschappij hoe ongelukkiger men zich voelt. Het vele geld geven aan de laagste lagen van de bevolking is al even nefast voor het zelfrespect dat ze hebben.

Er is maar één oplossing om de depressies te verminderen. Minder sociale zekerheid zodat men nog een doel heeft in het leven : overleven.
Als je nou eens voor jezelf praatte:
hoeveel zou je dan nog te vertellen hebben?
Oud 24 maart 2006, 16:22   #27
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht

Schitterende analyse, magistraal eenvoudige oplossing.

Let God sort them out.

Laatst gewijzigd door Morduk : 24 maart 2006 om 16:22.
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 16:24   #28
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht

Schitterende analyse, magistraal eenvoudige oplossing.

Let God sort them out.
Mij depri mindert fel bij het lezen van Geertje; mijn survival instinct aangewakkerd, mijn zelfrespect schiet de hoogte in...
Oud 24 maart 2006, 16:28   #29
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

Citaat:

de moderne tijden...
zou het niet kunnen dat men gewoon decadenter begint te worden, met als gevolg dat men zich minder sterk kan opstellen tegenover moeilijke situaties. ik zie dat eerlijk gezegd waarschijnlijker in dan dat men denkt dat er nu meer wordt gevraagd van een mens...
berre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 16:33   #30
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berre Bekijk bericht
zou het niet kunnen dat men gewoon decadenter begint te worden, met als gevolg dat men zich minder sterk kan opstellen tegenover moeilijke situaties. ik zie dat eerlijk gezegd waarschijnlijker in dan dat men denkt dat er nu meer wordt gevraagd van een mens...
Er wordt hem niet meer gevraagd, er wordt hem enorm veel meer voorgespiegeld dat er dan niet blijkt te willen van komen...
Oud 24 maart 2006, 16:39   #31
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als men BV ziet wat kinderen en jonge volwassen voor leerstof op de school moeten verwerken verschiet ik er niet van hoor.
Wat dan allemaal?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 16:41   #32
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Wat dan allemaal?
Godsdienst
Oud 24 maart 2006, 16:43   #33
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Godsdienst
Dat is natuurlijk wel het moeilijkste vak bij uitstek!
Groot gelijk dat ze dat eruit moeten halen; vervangen door quantumtheorie lijkt me aangewezen!
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 16:49   #34
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat is natuurlijk wel het moeilijkste vak bij uitstek!
Groot gelijk dat ze dat eruit moeten halen; vervangen door quantumtheorie lijkt me aangewezen!
Door om het even wat.
Oud 24 maart 2006, 17:01   #35
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

in andere landen vind ge ook zelfmoordenaars.Er word zelfs een broodwinning van gemaakt: in Iran krijg je 15000 dollar als je je laat registreren als zelfmoord kandidaat.Vijfduizend direkt, en de rest als je je "oproep" krijgt, als je gekozen bent voor een kamikaze-aanslag uit te voeren. (heb ik hier op dit forum toch gelezen in elk geval).Dat is pas op nuttige wijze een eind aan uw leven maken!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2006, 09:33   #36
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
in andere landen vind ge ook zelfmoordenaars.Er word zelfs een broodwinning van gemaakt: in Iran krijg je 15000 dollar als je je laat registreren als zelfmoord kandidaat.Vijfduizend direkt, en de rest als je je "oproep" krijgt, als je gekozen bent voor een kamikaze-aanslag uit te voeren. (heb ik hier op dit forum toch gelezen in elk geval).Dat is pas op nuttige wijze een eind aan uw leven maken!
ja maar ze zullen zeker met dat geld nog hun explosieven moeten gaan kopen hé. het lijkt me bedenkelijk dat ze daar zo losjes zakgeld zouden zitten uitdelen.
berre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 21:28   #37
Frodo
Vreemdeling

Standaard

Krijgen ze dat geld voor of na ze zelfmoord plegen ? LOL

Ik snap niet goed waarom men economische welvaart / laag begrotingstekort als barometer voor de regering neemt ipv het aantal zelfmoorden. Toch liever arm en gelukkig dan rijk en ongelukkig ?
Frodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 22:34   #38
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frodo Bekijk bericht
Krijgen ze dat geld voor of na ze zelfmoord plegen ? LOL

Ik snap niet goed waarom men economische welvaart / laag begrotingstekort als barometer voor de regering neemt ipv het aantal zelfmoorden. Toch liever arm en gelukkig dan rijk en ongelukkig ?
Hoe zou het komen dat er dan zo weinig mensen uitwijken naar landen waar men arm en 'gelukkig' is?...

Laatst gewijzigd door Chipie : 26 maart 2006 om 22:53.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 23:19   #39

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Ik dacht eerst, vijfduizend vooraf, de rest achteraf.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 10:15   #40
eno2
Banneling

Standaard

Ik heb nog nooit zelfmoordneigingen gehad door de armoede, alleen door de vrouwen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be