![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ps. of zijn de bestaande procedures daar in Franrijk veel minder toereikend dan hier Laatst gewijzigd door praha : 23 maart 2006 om 23:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het systeem is een van die vele zoals in België. Eigelijk niet relevant. Het zit dieper. Frankrijk is niet meer competitief en de verzorgingsstaat moet afgebouwd worden. Links wil dit niet en zit niet aan het bestuur, dus chaos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kan je d'r nog wat over kwijt...? ik moet toegeven dat mijn kennis over dat banenplan niet verder reikt dan de geruchten die ik erover heb gehoord en de stukjes die ik in de media te zien heb gekregen Laatst gewijzigd door praha : 23 maart 2006 om 23:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Je hebt gelijk. Kaf is de verkeerde uitdrukking. (Ik heb het niet eerst gebruikt). Op een arbeidsmarkt met meer aanbod dan vraag zullen de zwakkeren aan de kant blijven staan. De aantallen van zwakkeren die tegenwoordig verzorgd worden in de RMI en de SMIC (leefloon) is onbetaalbaar geworden. Na de rellen in de banlieus brengen de Fransen geen begrip meer op voor zij die keet schoppen en zich niet willen scholen en inzetten. Daarom verhardt het conflict. De vakbonden (de PS en vooral de CP) zien hier een goede gelegenheid om rekeningen te vereffenen. Dat zij voor Chirac hebben moeten stemmen zijn ze nog niet vergeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ben ik het grotendeels met je eens... wat nog niet wil zeggen dat ik ermee akoord ga en wat is de oplossing nu ? dat banenplan lijkt me hooguit een oplossing te kunnen bieden om de jongeren en bepaalde achtergestelde groepen een kans te bieden... dat schept daarom nog niet meer vraag Laatst gewijzigd door praha : 23 maart 2006 om 23:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 24 maart 2006 om 00:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() Als je je wil realiseren in deze mallemolen dan moet je het spel spelen met regels die vandaag gelden. Deze mallemolen is niet uitgebouwd door de jonge generatie, juist. Who done it ? Als je de wereld wil veranderen kan je Parijs afbreken. Dat hebben ze eens gedaan in 1798. Het resultaat was niet zo denderend. Een boompje opzetten over de verschillende maatschappij modellen zie ik in deze topic niet zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
teveel uitgave omwille van verzorgingsstaat -> besparen door beknotting erop -> ondertussen alvast de jongeren klaarstomen voor dat dieet -> heeft ook weerslag op de ouderen -> besparing op de loonkost en arbeidskrachten -> misschien weer wat meervraag maar steeds blijvend achteroplopend tenzij je de procedure eindeloos herhaalt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en als we met z'n allen niet kopje onder willen gaan moet/zal het desnoods zo gespeeld worden 'k vraag me alleen af hoeveel er geen zwemlessen zullen krijgen en wat het uiteindelijke ph-gehalte van het badwater voor de overblijvers zal zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't is een beetje als pokeren... 't is nogal dom als je meegaat en je weet dat je barslecht bent in het spel had je beter kunnen passen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
a |
|
![]() |
![]() |