![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() er komt maar geen einde aan dat balken in nederland
![]() arm nederland |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mensen die ervoor kiezen niet te gaan werken (of een job kiezen die niet bij hun studies aansluit) kunnen ook bijdragen aan de gemeenschap. Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 26 maart 2006 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moesten ze iedereen gaan belasten die niet in het verlengde van de gekozen studierichting verder gaat in het leven ,dan is meteen een enorme nieuwe bron van belastingen aangeboord....
Maar dan mogen ze uit voorzorg zowat de helft van de aangeboden studierichtingen (vrijwel alle alfa-richtingen,en een aanzienlijk deel van de betas) afschaffen.... Verder suggereert het wetsvoorstel dat "zorgen voor een gezin" minder belang heeft dan "beschikbaar zijn voor de nijverheid"... Van normvervaging gesproken... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De idioot die met dit voorstel is gekomen mag zijn studies ook terugbetalen, want het heeft hem duidelijk niet veel opgebracht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar,vooral in de industrie,moeten jonge hooggeschoolden al eens beslissingen maken,dingen ontwerpen,die aanzienlijk meer kosten en aan aanzienlijk meer mensen een werk verschaffen dan dat huizeke dat afbetaald is.... Dat zou toch de bedoeling moeten zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Belachelijk, maar wel te verstaan binnen de huidige context van de evolutie van europees onderwijs naar Angelsaxisch model. Nederland staat gewoon een stapje voor op VDB, maar nu ook niet overdreven veel.
Waar zit de logica trouwens: Eerst werklozen verplichten van een job te zoeken die onder hun diploma ligt. En als ze dan een job doen die onder hun diploma ligt zouden ze hun studies moeten terugbetalen; belachelijk!!! Trouwens; ik denk niet dat ik ooit effectief iets zal doen met de studies die ik nu doe. Studies doe je uit interesse. Onderwijs is een fundamenteel recht; niet iets dat in kaart moet spelen van economie of de kapitalistische markt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jonas, hebben we er niet altijd de nadruk op gelegd dat er uitzonderingen bestaan, waardoor men die lening niet moet terugbetalen?
Wie werkt "onder zijn stand", moet dat dus alvast niet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik weet niet of dat wel zo juist mag zijn dat iedereen het recht heeft zich studie's te doen uit verveling of interesse? Vind van niet. Is studie tenslotte geen "tool" om iets te bereiken? En als wij van de gemeenschap u of een ander die "tool" bekostigen, moet je er dan niks voor in de plaats zetten? Tenslotte gemeenschapsgeld is geen grabbelton (toch voor ons niet). Uiteraard wat u zelf betaald is uw zaak.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als u eens zou bedenken dat u in een bedrijf werkt en uw baas spendeert voor u enkele tienduizenden euro aan opleidingen en accomodatie en nadien zou u zeggen "foert en de wind vanachter". Denkt u dat dit een geschenkje was? Voor studenten is dat net hetzelfde, de gemeenschap als bedrijf spendeert er heel wat centen en geduld aan. Achteraf afkomen met "dit was mijn recht" is dus niet juist. Tot op heden is dit uw recht, maar dat zal zo niet blijven. Tenslotte is het verkeerd! Je moet dan al die kosten niet maken als je dat vind. Ga dan net als de rest 10 jaar vroeger van school af!
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik ooit iets anders beweerd?
Ik vind dat in de Westelijke Hemisfeer, juist door de democratisering van het onderwijs, de respectloosheid ten opzichte van de primaire en secundaire sector, zeker in de steden, is verloren gegaan. Vreemd, aangezien ook het anti-intellectualisme de kop opsteekt.
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gemeenschap is een bedrijf. Nooit anders geweest.
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een professor aan de universiteit moet misschien nog vijf uren per week doceren aan zijn universiteitsstudenten. Al de rest is eigenlijk studie (experimenteren is ook een vorm van studie) en daar krijgt hij een riante wedde voor. Geeft wel te bedenken vermits zijn bijdrage eigenlijk maar beperkt is tot vijf uren per week (waarvan misschien maar twee uurkes blijft hangen bij een kwart van de studenten). Toch zou hij die vijf uren per week niet kunnen investeren mocht hij de rest van de week niet kunnen wijden aan studie. Laatst gewijzigd door Karma : 26 maart 2006 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En met die bijkomende studie hebt u zich geen voordeel kunnen doen?
Denk eens na? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het niet zo dat een opvoeder met een "d? cursus" (kan wat mis zijn) een gelijkschakeling krijgt in wedde van een leraar?
Is dat dan uit verveling geweest? Nee! Niet dat het niet mag, maar het was een "tool" u gegeven en door u genomen. Niks anders! En ik heb het hier feitelijk meer over de doctoraat studie's of zo, geen avondlessen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk heb ik me een voordeel gedaan door die bijkomende studies. Ik bepaal echter zelf wat ik met het resultaat van die studies doe. En als ik er niets mee doe, dan moet ik daar geen rekening voor betalen vind ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat je in uw eigen uren doet gaat niemand aan. Als wij dat niet moeten bekostigen gaat een mens voor mijn part tot zijn 85 jaar naar school. Maar wat voor u bekostigd wordt door de gemeenschap of door uw werkgever, daar wordt dan wat voor verwacht. Allez....toch normaal zeker? Uw baas zal u toch geen studie aanklappen in laat ons zeggen "hogere boekhouding" om u dan nadien met de grasmaaier te laten rondlopen?
![]() |