![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, Lombas, ik ga geen guillotine opbouwen net zo min als de Afghanen een bekeerde Christen gaan executeren.
Is er een nieuwe "koningskwestie" in de maak ? ________________________________________ Voor de politieke forumactivisten met minder historisch besef : in het begin van de jaren '50 werd er in ons land een volksreferendum gehouden waaruit bleek dat de Vlamingen de monarchie en onze vorst Leopold III zeer genegen waren, de Walen daarentegen hadden een duidelijke aversie van de monarchie gekregen. Het ging zelfs zo ver dat een volksvertegenwoordiger tijdens de eedaflegging van de "compromisvorst" Boudouin I de lef had "Vive La République" te roepen.. De man werd naderhand door een schimmige royalistische Vlaamse vereniging vermoord, de moordenaars werden nooit bestraft. Wat is nu de grond van de zaak "Filips en de media" ? Of wat is de goede man zijn idee over het kroonprins resp. het koningsambt ? Dit is helaas hoofdzakelijk een negatief idee nl. een idee over wat het niet is : nl. een soort sterrendom voor de boekskes en een bekwaam invullen van een handelsreizigersfunctie. & daar heeft de man feitelijk gelijk in : de huidige democratische invulling van de staatshoofdfunctie is er een van louter symbolische aanwezigheid. Iemand met een IQ van 70 zou mits een goede begeleiding in staat moeten zijn deze functie te vervullen : de enige vereiste is in de juiste volgorde uit de juiste ouders geboren te zijn. Iemand dit persoonlijk verwijten is onzin en een miskenning van het aangehaalde pro-monarchie referendum - de wil van het volk is wet. Maak U overigens geen illusie : het geroezemoes over "het diamanten België" zal weldra verdwijnen en bij een volgende gelegenheid, zelfs als het geen tennis is, staan de al dan niet nationalistische belgen met een tricolore te zwaaien. Zelf ben ik tegen de meerderheidsopvatting in absoluut republikein : ik vind het gewoon wreed iemand op grond van zijn geboorte levenslang te veroordelen tot een leven in een glazen huis : een ambtstermijn van 7 jaar vind ik absoluut voldoende voor een gehaaid politicus in zulke functie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Abi (met VB Avatar) schreef :
Nen echte Fuhrer dat moet er komen,om den boel is goe te zuiveren Skin head neonazi's in 3-delig maatpak, zoals ik al zei. Na 1000 jaar kon je in Keulen op een stoel gaan staan om het gansche Dietse rijk te overzien. Je wenst een prachtige toekomst voor het Vlaemsche gedeelte van het Dietsland ! Hou Zee ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat er geweld mag gebruikt worden om die mensen van hun repressief instituut te verwijderen indien zij dat niet uit eigen beweging doen.
Om ze nu op Russische of Franse manier lafhandig af te maken, dat is iets anders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Aan den enen of anderen bourgeois hebben we ook al niks want die krijgt de splitsing van BHV niet eens 'geregeld'. Geef mij maar een man die zich nog liever door de partij liet 'schorsen' die hij 35jaar trouwe dienst bewees, maar die zich, in afwachting van de definitieve schop die hij onder zijn kont verwacht, NIET van zijn plannen voor een onafhankelijk Vlaanderen laat afbrengen. Robert Tondeleir is mijne man voor president! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar meid toch, jij bent écht grappig... Zulke subliminale ironie en verwijzingsinhoudelijke superioriteit kan men bij weinigen bespeuren
![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Inderdaad... Zo subtiel als een olifant in een porseleinwinkel.
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier volgt het originele commentaar: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Problemen met leden van het andere geslacht, pimpo?
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bah neen. 'Pimpo' ging er als vanzelfsprekend van uit dat Knuppels enkel een mannelijke aangelegenheid zijn.
![]()
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Welke partij probeerde er ook weer eind 19de eeuw een werkverbod voor getrouwde vrouwen in te stellen?
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En wat is een "pimpo"??
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Andere voorwendsels zijn: - p.i.m.p. - pimp - bitchcollector &c En mag ik even vermelden dat ik geschokt ben door het seksistisch standpunt dat je daar inneent? Indien je je gewoon vergiste, tot daar nog toe, maar dat je niet begrijpt waarom, ...
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb helemaal geen "seksitisch standpunt" ingenomen. Iemand waarvan ik tot nu toe dacht dat het een man was, blijkt een vrouw te zijn. Welk "standpunt" ontwaart u daar precies in?
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gaat idd nog een paar stapjes verder dan ze financiële hulp aanbieden als ze hun kinderen zelf willen opvoeden inplaats van er onthaalmoeders aan te laten verdienen. Zoals het nu is kunnen onthaalmoeders hun eigen kinderen beter aan een andere....onthaalmoeder uitbesteden. Die voeden andermans kinderen toch beter op zeker omdat ze ervoor betaald worden? Ik, als vrouw, zou een cordon sanitaire rond die discriminerende sexisten getrokken hebben maar de vrouwen hadden toen zelfs geen stemrecht. Mag je niet buitenshuis werken dan kom je ook niet op een kieslijst en dan geraak je ook niet in het parlement. En die rotzakken hebben het vandaag nog altijd voor het zeggen? ![]()
![]() |
![]() |
#38 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 maart 2006 om 13:26. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Staatssecretaris
|
![]() Wilt u dan even het "standpunt" omschrijven dat u daarin ontwaart?