Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2006, 00:22   #21
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
En ik die dacht dat het hier ging om [SIZE=5]Vreemdelingbeleid en Integratie[/SIZE].
Wat jij bedoelt is de algemene titel van de discussiegroep, maar hier is het een onderwerp opgestart door Andev en de titel is Onderwijs en allochtonen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 00:35   #22
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, want autochtonen hebben het zoooooooooo moeilijk he.
U hebt een zaak en hebt behoefte aan 1 geschoolde werknemer
er bieden zich 10 werknemers aan,waarvan de helft Belgen van buitenlandse origine.
Iedereen heeft een diploma dat voldoet aan de gestelde eisen.
Wie zal u nemen????????

Idem-dito in een school 10 plaatsen vrij,zelfde situatie.
Wie schrijf u in????

Zeg mij nu eens wanneer u al dan niet discrimineert?

En zeg mij nu eens waarom een werkgever zou discrimineren als hij zijn eigen keuze maakt volgens de behoefte en de criteria van zijn firma??

Idem-dito voor een school.

Zeg mij eens waarom een werkgever die kiest voor een allochtoon niet discrimineert volgens u en een werkgever die kiest voor een autochtoon dat wel zou doen????

Het is inderdaad zo dat een keuze gemaakt moet worden op basis van kundigheid,werkwilligheid,diploma en meestal ook continuiteit van de job.
Dus als men daar de overheid zijn rol laat in spelen,om al dan niet te beslissen wie een werkgever moet aannemen is de continuiteit en de winstmarge van een bedrijf in gevaar,wat natuurlijk niet wil zeggen dat er geen bedreven en gediplomeerde mensen van andere oorsprong mogen buitenspel gezet worden.
Iedereen met een gelijkwaardig diploma en een positieve ingesteldheid zou evenveel kansen moeten krijgen.
En daar komen we to the point; Om kansen te krijgen zal men een diploma moeten hebben en moet ieder kind evenveel leermogelijkheden hebben en zeg nu zelf als u positieve discriminatie afkeurt ten opzichte van 1 groep,mag men het dan wel toelaten ten opzichte van andere??
Moeilijk he.
Oud 27 maart 2006, 06:29   #23
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... het begrip "affirmative action" is u vreemd?
stront methode...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 06:33   #24
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, want autochtonen hebben het zoooooooooo moeilijk he.
hoe meer mensen als gij er rondlopen, hoe moeilijker ze het gaan hebben.Want ge zijt of een allochtoon, ofwel een kollaborateur van hun, en ik weet niet juist wat nu het ergste is.Kollabo waarschijnlijk, moreel gezien dan toch...
Oud 27 maart 2006, 06:36   #25
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Hoeveel allochtone ouders zie je zo een heel weekend kamperen voor de schoolpoort? Meer nog, hoeveel allochtone ouders dagen op voor de ouderavonden in de gezellig verwarmde turnzaal (compleet met koffie en desnoods muntthee)? Meer nog, hoeveel allochtone ouders doen de moeite om eens langs te komen op uitnodiging van de directie wanneer zoon- of dochterlief af te rekenen heeft met studieproblemen / gedragsproblemen op school?

Het wordt eens hoog tijd om de theorie te laten voor wat ze is en oog te hebben voor de realiteit. Bepaalde allochtone bevolkingsgroepen (niet alle) zitten met een kanjer van een attitudeprobleem dat hen nu al véél te lang marginaliseert in deze samenleving. Doe d�*�*r iets aan, desnoods met een even grote kanjer van een "stok achter de deur". (in de portemonnee snijden wil nog wel eens helpen) Het "inclusieve onderwijs", dat in de praktijk neerkomt op het verlagen van het niveau om de ongeïnteresseerde achterblijvertjes te "integreren"; leidt in de praktijk tot niks behalve een zeer zware demotivatie bij het lerarencorps en het hypothekeren van de toekomst van �*lle leerlingen. Begin te sensibiliseren, voer de druk op en maak de allochtone gemeenschappen diets dat ze niet moeten komen snotteren wanneer ze het voor de zoveelste generatie verkloot hebben. Ik zie hierin trouwens ook een heel belangrijke waarschuwing voor de multiculturalisten: die schouderklopjes, het bevestigen in de slachtofferrol en het oeverloze gerelativeer zijn niet zonder slachtoffers.
Een paar intelligente voorstellen die niemand kwaad zullen doen.
Oud 27 maart 2006, 09:15   #26
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Iedereen met een gelijkwaardig diploma en een positieve ingesteldheid zou evenveel kansen moeten krijgen.
En daar komen we to the point; Om kansen te krijgen zal men een diploma moeten hebben en moet ieder kind evenveel leermogelijkheden hebben en zeg nu zelf als u positieve discriminatie afkeurt ten opzichte van 1 groep,mag men het dan wel toelaten ten opzichte van andere??
Moeilijk he.
Weer zo'n groot licht...

Niet iedereen krijgt het culturele kapitaal van thuis mee dat essentieel is om te presteren in het onderwijs, en later ook op de jobmarkt. Aangezien er bepaalde groepen zijn waarbij dit culturele kapitaal veel minder aanwezig is het belangrijk dat deze gestimuleerd worden, zodat de ongelijkheid wordt weggewerkt.

Zelf moest deze maatregel worden ingevoerd zou het gemiddelde Vlaamse kind nog altijd veel meer kans hebben op een goed leven dan het gemiddelde allochtone kind... maar daar heeft u waarschijnlijk geen probleem mee he

Laatst gewijzigd door Casca : 27 maart 2006 om 09:15.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 09:17   #27
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
hoe meer mensen als gij er rondlopen, hoe moeilijker ze het gaan hebben.Want ge zijt of een allochtoon, ofwel een kollaborateur van hun, en ik weet niet juist wat nu het ergste is.Kollabo waarschijnlijk, moreel gezien dan toch...
Haha... allochto-kollabo... als je echt niks interessants te zeggen hebt, zwijg dan gewoon. Moest je mijn posts trouwens grondig hebben gelezen dan had je kunnen zien dat het voor mij helemaal niet draaide om afkomst, maar om concrete sociaal-economische situatie dus dat ik wel degelijk vond dat het voorstel beter kon.
Oud 27 maart 2006, 10:11   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer zo'n groot licht...

Niet iedereen krijgt het culturele kapitaal van thuis mee dat essentieel is om te presteren in het onderwijs, en later ook op de jobmarkt. Aangezien er bepaalde groepen zijn waarbij dit culturele kapitaal veel minder aanwezig is het belangrijk dat deze gestimuleerd worden, zodat de ongelijkheid wordt weggewerkt.

Zelf moest deze maatregel worden ingevoerd zou het gemiddelde Vlaamse kind nog altijd veel meer kans hebben op een goed leven dan het gemiddelde allochtone kind... maar daar heeft u waarschijnlijk geen probleem mee he
Uw oplossing om de achterstand van mensen die weigeren hun kinderen in het Nederlands op te voeden, te verbeteren, bestaat er dus in om ervoor te zorgen dat Vlaamse kinderen in Vlaanderen minder kansen krijgen, hun nivo naar beneden halen en dan allemaal samen kunnen juichen over "hoe gelijk ze wel zijn"? (maar dan in het Arabisch natuurlijk).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 maart 2006 om 10:12.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 10:33   #29
Casca
Minister

Standaard

... u veralgemeent uw beperkte ervaring met ouders die hun kinderen niet in het Nederlands opvoeden wel heel snel naar de hele allochtonen populatie he?

Ik vind het idd dat die kinderen die van huis een gebrekkige opvoeding krijgen meer kansen moeten krijgen in het onderwijs, dat zo als tegengewicht kan fungeren. Zeg mij trouwens waar ik zeg dat het alleen om allochtonen hoeft te gaan. Of beter nog, lees mijn posts eens deftig...
Oud 27 maart 2006, 10:39   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... u veralgemeent uw beperkte ervaring met ouders die hun kinderen niet in het Nederlands opvoeden wel heel snel naar de hele allochtonen populatie he?
Zolang geen enkele politicus me de exacte definitie van "allochtoon" kan mededelen, geef ik er, in verband met schoolproblemen, weldegelijk zelf de bepaling "Nederlandsonkundig" aan. Want d�*�*r zit hem het probleem in de scholen, niet omdat een leerling lichtgroen met blauwe stipjes ziet en niet omdat een andere leerling namiddaggeel met groene strepen ziet.

Citaat:
Ik vind het idd dat die kinderen die van huis een gebrekkige opvoeding krijgen meer kansen moeten krijgen in het onderwijs, dat zo als tegengewicht kan fungeren. Zeg mij trouwens waar ik zeg dat het alleen om allochtonen hoeft te gaan. Of beter nog, lees mijn posts eens deftig
Die extra kansen voor "minderbedeelden" of welke pc benaming ze eraan willen geven BESTAAN reeds. Ik heb er geen weet van of er binnen die groep de allochtonen minderbedeelden worden uitgesloten. jij wel?

In het voorstel van Freya II wordt gerept over voorrang van allochtonen (zonder bepaling wie dan wel of niet allochtoon is, en of het al of niet over minderbedeelden(*) gaat ).
U zegt:
Citaat:
Zelf moest deze maatregel worden ingevoerd zou het gemiddelde Vlaamse kind nog altijd veel meer kans hebben op een goed leven dan het gemiddelde allochtone kind...
Hoezo? over wie had U het?

------------

(*) behoren allochtonen met een appartementsblokje in Cassablanca maar die hier van een sociale woning kunnen gebruik maken ook tot de groep "minderbedeelden" of wenst U daar nog een andere minderhedengroep van te maken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 maart 2006 om 10:41.
Oud 27 maart 2006, 11:04   #31
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Die extra kansen voor "minderbedeelden" of welke pc benaming ze eraan willen geven BESTAAN reeds.
Ik zou durven zeggen dat die extra kansen nog niet voldoende bestaan, gezien de mate van stratificatie in onze maatschappij...

Citaat:
In het voorstel van Freya II wordt gerept over voorrang van allochtonen (zonder bepaling wie dan wel of niet allochtoon is, en of het al of niet over minderbedeelden(*) gaat ).
U zegt:

Hoezo? over wie had U het?

------------

(*) behoren allochtonen met een appartementsblokje in Cassablanca maar die hier van een sociale woning kunnen gebruik maken ook tot de groep "minderbedeelden" of wenst U daar nog een andere minderhedengroep van te maken?
Zoals ik al een paar keer heb gezegd op deze thread (LEZEN mijn beste) vind ik idd zelf het voorstel gebrekkig, hoewel het wel een stap in de goeie richting is. Per capita zijn er immers veel meer allochtonen die zich in een nadelige sociaal-economische situatie bevinden.

Veel plezier trouwens met je zoektocht naar een strak afgelijnde definitie van het begrip allochtoon... het zou toch wel niet een poging zijn om de aandacht van de problematiek af te leiden zeker?
Oud 27 maart 2006, 11:42   #32
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Als negatieve discriminatie verkeerd is,
dan is positieve discriminatie ook verkeerd.

De allochtoon eerst, die levert de nodige stem om het VB klein te houden,
de autochtoon laatst want die betaalt zowiezo zijn belastingen en kunnen we extra kloten.

Casca,
nu een ander vraagje:
Stel je doet in een katholieke school mee aan het Paasfeest.
Je geeft een budget per kind uit aan chocolado eitjes en dergelijke.

Om NIET aan discriminatie te doen, neem je de allochtone kinderen mee op in de grote groep EITJESRAPERS. Dus elk kind met chocolade eitjes naar huis.

WAAROP... de dag erna een horde allochtone ouders aan de schoolpoorten verzameld staan om hun beklag te doen over het paaseitjes-rapen in de school.

Hoe los jij als perfecte medemens dit KUT-probleem op?! Merk op dat de leerkrachten met een discriminatie-probleem zaten, want ze wisten ook wel dat de kinderen islamistisch werden (worden) opgevoed maar als ze de kinderen zouden discrimineren (maw de kinderen zouden uitsluiten van de activiteit) dan loopt het CGKR de deuren van de scholen plat en verkondigt in het groot dat het een racistische school is. En de ouders wisten dat het een katholieke school was waar hun kinderen heen gingen.

Zeg nu eens, wie discrimineert er hier? Wie wil het slachtofferrol toegediend kregen?
LeMmOnN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 11:49   #33
Casca
Minister

Standaard

... ik snap je voorbeeld niet echt. Chocolade-eitjes rapen mag niet van de koran? Misschien een link geven naar een artikel waar het wat duidelijker is uitgelegd...
Oud 27 maart 2006, 13:36   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar heeft Casca nog nooit gehoord van problemen die er zijn ontstaan omdat kleuterkindje een sinterklaaspoppeke maakten met sinterklaas!
Hij heeft er evenmin al van gehoord dat in Frankrijk het geven van chocolade sinten moest worden afgeschaft wegens "verbod op het aanbidden van afgoden".

Misschien kan Casca zelf eerst wat meer op informatie zoektocht gaan. Dan is het niet nodig om "een link naar een artikel met duidelijkere uitleg" te vragen, zonder te antwoorden op de stelling!
Oud 27 maart 2006, 13:41   #35
Casca
Minister

Standaard

De reden dat ik er nog nooit van gehoord heb is omdat ik nog niet zo lang op het galspuwende, verbitterde politics.be zit
Oud 27 maart 2006, 14:20   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar heeft U evenmin de kranten gelezen in uw pre-politics.periode!
Oud 27 maart 2006, 14:21   #37
Casca
Minister

Standaard

Idd.
Oud 27 maart 2006, 14:43   #38
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer zo'n groot licht...

Ik heb een mindervalide zoon,ik ben problemen gewoon,kom me dus niks vertellen over hoe sociaal ik ben of zou moeten zijn,zeg mij eens hoe goed het leven wel is voor iemand die helemaal geen kansen heeft op een goede job omdat hij niet mee kan??

En kom me dan eens vertellen waarom sommige mensen die wel kansen krijgen ,maar ze niet grijpen voorrang zouden moeten krijgen op anderen die het waarschijnlijk ook niet breed hebben.

Iedereen verdiend zijn kans,feit is ze te grijpen.
Onderwijs is tot op een zekere hoogte gratis en gelijk voor iedereen.
Er bestaat trouwens nog zoiets als studiebeurzen.
Oud 27 maart 2006, 16:48   #39
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht

Meer nog, hoeveel allochtone ouders dagen op voor de ouderavonden in de gezellig verwarmde turnzaal (compleet met koffie en desnoods muntthee)?
Ik ben leraar Nederlands (voor 5 klassen) en klastitularis (voor de klas 4.4) in een Athénée Royal (dus bij de Franse Gemeenschap).

De twee ouderavonden die ik dit schooljaar reeds moest uitzitten vonden niet plaats in de 'gezellig verwarmde turnzaal', en er was noch koffie, noch thee.

Op de eerste ouderavond waren er twee 'autochtone' ouderparen, op de tweede was er NIET EEN.

Enkele van mijn 'slechtste' leerlingen zijn dan wel 'autochtoon', maar de ouders van deze leerlingen heb ik spijtig genoeg nog niet gezien (zelfs niet als ze uitdrukkelijk opgeroepen worden !!).

De ouders (en in enkele gevallen de oudere broer/zus) die met mij kwamen praten waren erg geïnteresseerd in de schoolprestaties van hun 'oogappels', en lieten ook duidelijk merken dat ik zonder aarzelen hoge eisen mag stellen.

Bovendien kregen die kinderen in niet mis te verstane termen te horen dat ik als leraar wel degelijk �*lle respect verdien !

Het spijt me dus dat uw voorstelling van de 'gang van zaken' best wel een beetje nuancering kan gebruiken, en ik zou het erg waarderen mocht u in de toekomst niet zomaar iedereen over de zelfde kam scheren.

Tot genoegen.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 19:20   #40
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Ik heb een mindervalide zoon,ik ben problemen gewoon,kom me dus niks vertellen over hoe sociaal ik ben of zou moeten zijn,zeg mij eens hoe goed het leven wel is voor iemand die helemaal geen kansen heeft op een goede job omdat hij niet mee kan??

En kom me dan eens vertellen waarom sommige mensen die wel kansen krijgen ,maar ze niet grijpen voorrang zouden moeten krijgen op anderen die het waarschijnlijk ook niet breed hebben.

Iedereen verdiend zijn kans,feit is ze te grijpen.
Onderwijs is tot op een zekere hoogte gratis en gelijk voor iedereen.
Er bestaat trouwens nog zoiets als studiebeurzen.
Niet iedereen kan uit dezelfde kans dezelfde waarde halen. En LEES eens mijn posts, dan zou u merken dat ik het wel degelijk eerder zou hebben voor een maatregel op basis van sociaal-economische status en niet op basis van ethniciteit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be