Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2006, 16:35   #21
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het is vooral een feit die al honderden onschuldige burgers hun leven heeft gered. Inclusief oudjes, kinderen en babies. Laat staan hoeveel mensen van een levenslange verminking zijn gespaard geweest.

Maar ik begrijp wel dat jouw intentie niet verkeerd was met betrekking tot de vergelijking zelf.
Mja ik stop maar weer eens met deze eindeloze discussie. Waarom in de clinch gaan met uw buurman over een regionaal conflictje ver van hier.

Dat ze het zelf maar uitzoeken, joden en palestijnen.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 16:37   #22
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Mja ik stop maar weer eens met deze eindeloze discussie. Waarom in de clinch gaan met uw buurman over een regionaal conflictje ver van hier.

Dat ze het zelf maar uitzoeken, joden en palestijnen.
Ik ga er ook niet verder op in. Maar ik trek mij het lot van die mensen wel aan. Het wordt voor beide kanten aldaar hoogtijd dat er vrede wordt gesloten.
Oud 29 maart 2006, 16:43   #23
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Palestina is een groot concentratiekamp - De Palestijnen hebben slechts de volgende keuze :

- Deel uitmaken van een arabische staat Jordanië, Syrië of Egypte
- Deel uitmaken van een groot-Israël (maar dan moeten ze de Israëli ervan overtuigen dat ze hun demografische overheersing niet zullen misbruiken/federale structuren ??)
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 16:57   #24
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Palestina is een groot concentratiekamp - De Palestijnen hebben slechts de volgende keuze :

- Deel uitmaken van een groot-Israël (maar dan moeten ze de Israëli ervan overtuigen dat ze hun demografische overheersing niet zullen misbruiken/federale structuren ??)
Er is een derde weg, de weg die de Internationale gemeenschap wilt, en naar mijn mening ook de Israëlische en Palestijnse bevolking. Namelijk een onafhankelijke Palestina, naast Israel.

Want als dat zou lukken, dan zouden beide landen er goed bij varen, in echte vredestijd. En daar knelt het schoentje
Oud 29 maart 2006, 20:29   #25
SpaceRunner
Burger

SpaceRunner's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door 1handclapping

- Aansluiting bij Jordanië --> zou nog kunnen. Ik dacht dat er vooral in Jordanië toch heel wat Palestijnen wonen.
- Groot-Israël --> ik vrees ervoor. Als je eens moest weten wat een jarenlange bezetting kan doen bij mensen uit bezet gebied. Dan ga je niet zomaar aansluiting zoeken bij de bezetter.

Citaat:
Er is een derde weg, de weg die de Internationale gemeenschap wilt, en naar mijn mening ook de Israëlische en Palestijnse bevolking. Namelijk een onafhankelijke Palestina, naast Israel.

Want als dat zou lukken, dan zouden beide landen er goed bij varen, in echte vredestijd. En daar knelt het schoentje

Deze optie is zowat de enige die mogelijk is, vermoed ik. En als de Palestijnen en Israël wat moeite doen, kan het nog lukken ook. En dat betekent voor Israël ook praten met Hamas, ook al willen ze die maar al te graag uit de weg ruimen.
SpaceRunner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 10:27   #26
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SpaceRunner Bekijk bericht
Deze optie is zowat de enige die mogelijk is, vermoed ik. En als de Palestijnen en Israël wat moeite doen, kan het nog lukken ook. En dat betekent voor Israël ook praten met Hamas, ook al willen ze die maar al te graag uit de weg ruimen.
En dat betekent voor Hamas het erkennen van de Staat Israel, ook al willen ze die maar al te graag uit de weg ruimen.

Oud 30 maart 2006, 11:12   #27
SpaceRunner
Burger

Standaard

Citaat:
En dat betekent voor Hamas het erkennen van de Staat Israel, ook al willen ze die maar al te graag uit de weg ruimen.

Ze zullen uiteindelijk wel moeten. Hoe ga je anders besprekingen houden met een persoon (rechts- of natuurlijk, maakt niet uit) die je niet erkend te bestaan? Nogal lastig lijkt me.
Oud 30 maart 2006, 18:09   #28
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SpaceRunner Bekijk bericht
Ze zullen uiteindelijk wel moeten. Hoe ga je anders besprekingen houden met een persoon (rechts- of natuurlijk, maakt niet uit) die je niet erkend te bestaan? Nogal lastig lijkt me.
Ik hoop het, maar ik betwijfel het ten zeerste. En als ze dat doen, dan zal Israel wel moeten onderhandelen met hen, wat ook gaat gebeuren.

Maar alle gekheid op een stokje (want dat probleem gaan wij niet oplossen) :

Ik vind jouw avatar een van de beste die er zijn.
Oud 30 maart 2006, 19:46   #29
SpaceRunner
Burger

Standaard

Citaat:
Maar alle gekheid op een stokje (want dat probleem gaan wij niet oplossen) :

Ik vind jouw avatar een van de beste die er zijn.
Ooh, merci. Maar ik heb die zelf ook maar ergens van het internet geplukt omdat die zeer geslaagd vond.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be