![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Minister-President
|
G. Parker, The Dutch Revolt. In 2002 hertuitgegeven als een 'Penguin Classic History', en niet eens zo gek duur. Het laat een beetje zien hoe toevallig het soms gegaan is in de cruciale fase in de geschiedenis van de Lage Landen.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#23 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
||
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Banneling
|
Histoire de Belgique (3 delen) - Théodore Juste
Le National Illustré (1880 - 50 jaar België) Notre Pays (1905) Ons Voorgeslacht (6 delen) - Hofdijk ... |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#27 | ||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Een paar van mijn lievelingsliedjes: La quète, Les vieux, L'ivrogne
|
|
|
|
#28 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Nogal logisch dat de groene partijen in die tijd weinig op tv kwamen. (In 1991 won Agalev er één zetel bij, Ecolo ging 8 zetels vooruit.) |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
|
Citaat:
2. Wat was dat plan? 3. Kun je dat aantonen? 4. Wat heeft dat te maken met het feit dat LD zelfs te radicaal was voor Agalev? Want daar reageer je niet op.
|
|
|
|
#30 | |||
|
Burger
|
Citaat:
Citaat:
Daarbij, fijn om te zien dat er nog steeds liefhebbers van Brel zijn op dit forum |
|||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Parlementsvoorzitter
|
- Nieuwe Encyclopedie van de Vlaamse Beweging
- Het belgicistisch regime en de Vlaamse maar versnipperde beweging (Hubert De Sy) -Vlaanderen en het militair-politiek beleid in België tussen de twee wereldoorlogen (Guido provoost) -Meervoud Wat me de oogjes het meest deed openen (nochtans verre van Vlaamsgezinde werken): -Politieke geschiedenis van België (Els Witte) -Compendium van het Belgisch staatsrecht (André Alen) |
|
|
|
|
|
#32 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Heel Belgicistisch
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
||
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ha, daarom dat die Vlaamse mevrouw Aelvoet op vraag van die vuile Belgicistische Ludo (die alle groenen toch haten) onze Brief voor een verenigd België tekende! |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Citaat:
Trouwens, onze open brief? Jullie heten bij mijn weten nog steeds niet B-Plus, dus strijk niet met andermans pluimen... |
|
|
|
|
|
|
#35 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#36 | |||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ergens in je onderschrift staat ook het Bplus-logo. Dat zegt niets. Tacitus heeft een verwijzing naar het paleis, nochtans is hij geen koning. Voor een BUB-er met duidelijk logo, een BUB-er die teksten op de BUB-site plaatst, en ze hier ter commentaar neerzet, is "we" dus de BUB. |
|||
|
|
|
|
|
#37 | |||
|
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Citaat:
Moet ik ook opschrijven dat u lid bent van kaartersclub "De Vrolijke Azen" en dat uw lievelingsgerecht moussaka is? Zoals gezegd, ik ben KOSMOS niet of de CIA en het interesseert mij GEEN BAL waar jullie zich mee bezig houden en welke hoogdravende titels jullie elkaar toekennen in die veredelde studentengrap die BUB wordt genoemd. Ik heb al duizend keer gezegd dat enkel uw drijfveren, aan de hand van uw postings, mij interesseerden. De rest laat me Siberisch koud, maar u schijnt te denken dat ik sta te trappelen om te horen welke titels u zichzelf toedicht en waar u zichzelf in uitleeft en daar een groot dossier over ga aanleggen in de geheime Vlaamsche Archieven van Volksverraders... PS: Ik merk dat u de techniek van onze onderontwikkelde vriend Trol begint over te nemen door mij aan te spreken met "politiekerke". Ik denk, meneer de Nationaal Politiek Secretaris, dat dat nogal hypocriet is in uw geval... |
|||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Europees Commissaris
|
Voor de rest sluit ik me aan bij de alweer correcte repliek van Stufflebeam.
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
En zouden we nu aub terug back on topic gaan, en aan te raden boeken vermelden in plaats van ruzie te maken.
Ik ben de Waanzinnige 14e eeuw aan het lezen van barbara Tuchman, echt een aanrader, je krijgt een mooi beeld van die tijd.
|
|
|
#40 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Politiekerke Zorroaster, die onze goede vriend Trol per sé onderontwikkeld moet noemen, schreef dat ik niet met de pluimen van een ander moet gaan lopen. Wel, dat raakt me diep, te meer omdat ik vele dagen en nachten heb opgeofferd aan werk voor Bplus en omdat ik het was die aan Aelvoet vroeg of ze misschien geïnteresseerd was... |
||||
|
|
|