Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2006, 22:31   #21
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Dergelijke peilingen zijn totaal waardeloos.
Ze kunnen gemanipuleerd worden. Een groepje anti's kan gemobiliseerd worden, en zo een vertekend beeld ophangen.

In die internetpeilingen beslissen de bevraagden zelf om deel te nemen.
In een relevante peiling word je bevraagd en maken de bevragers een doorsnede om representatief te zijn.
Oud 29 maart 2006, 22:42   #22
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ze kunnen gemanipuleerd worden. Een groepje anti's kan gemobiliseerd worden, en zo een vertekend beeld ophangen.

In een relevante peiling word je bevraagd en maken de bevragers een doorsnede om representatief te zijn.
De VTM-RTL peiling is statistisch significant en representatief. Met een waarschijnlijkheid van 95 % meent amper 25 % van de Vlamingen dat Filip klaar is voor de troon. De foutenmarge bedraagt +/- 2,5 %.

Internetpeilingen zijn effectief niet representatief om uiteenlopende redenen waaronder de mogelijkheid tot manipulatie.

Laatst gewijzigd door PieterP : 29 maart 2006 om 22:43.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 00:08   #23
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Zouden ze in de U.S.A geen koningshuis willen ?
Daar zijn ze wel slimmer.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 00:11   #24
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Daar zijn ze wel slimmer.

Volgens de peiling zijn er hier ook steeds meer slimmere mensen, maar die hebben geen keus, het koningshuis word hen opgedrongen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 00:11   #25
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Alhoewel een relevante peiling, enkele dagen daarvoor uitgevoerd, toch niet zo'n uiteenlopende resultaten gaf.
BTW volgens mij is het zelfs maar een klein kunstje om "relevante" peilingen te manipuleren door de manier van vraagstelling.
Oud 30 maart 2006, 00:20   #26
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Volgens de peiling zijn er hier ook steeds meer slimmere mensen, maar die hebben geen keus, het koningshuis word hen opgedrongen.
De Walen houden nog wel krampachtig vast aan het koningshuis. Ze beschouwen het koningshuis nog altijd als franssprekend (hoe zit het eigenlijk met het Nederlands van Philippe zijn echtgenote ?), maar vooral hebben ze een heilige schrik dat Belgie zou barsten (en de transfers zouden opdrogen). Het feit dat het koningshuis katholiek is, nemen ze er dan maar bij (speelt trouwens hoe langer hoe minder rol).

Laatst gewijzigd door Bob : 30 maart 2006 om 00:22.
Oud 30 maart 2006, 00:27   #27
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Niet "dergelijke" peilingen zijn waardeloos, maar alle peilingen. Waar jij het hebt over een 'relevante' peiling zie ik nog steeds een groep mensen die weigert om gepeild te worden. Lijkt mij trouwens een verklaring waarom men vroeger het succes van het VB continu flink onderschatte. Toen was het sociaal stigma omtrent die partij nog groter en wilden mensen met sympathiën ervoor minder graag hun ei kwijt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 01:27   #28
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Een peiling op een website is niet wetenschappelijk, maar ook hier bevestigt het weer eens dezelfde trend.
Deze peiling ga je toch met een zakje zout moeten nemen.
Want welke bevolkingslaag is het meest koningsgezind en heeft het minste toegang tot het internet ?
Juist ja, de boma en den bompa.
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 02:03   #29
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
Want welke bevolkingslaag is het meest koningsgezind en heeft het minste toegang tot het internet ?
http://seniorennet.be/

Ik heb de indruk dat die net erg bedrijvig aan het worden zijn op het internet. Ze hebben er ook ietsje meer tijd voor

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 04:36   #30
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Wat met het koningshuis? helemaal afschaffen 55.2% (3883) macht koning verder beperken 14.7% (1034) niks aan veranderen 22.5% (1581) meer macht geven 4.5% (316) geen mening 3.2% (222) Stand van de peiling in Het Laatste Nieuws op dit moment
Oud 30 maart 2006, 07:11   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ze zijn vergeten van de "VZW red de koekjesdoos" hun ledenlijst af te bellen hé staaf, daarom dat die resultaten zo verpletterend zijn.

De medewerker die voor dit euvel verantwoordelijk is, is ondertussen al naar de geheime martelkelder van Laken gevoerd, waar zo'n belgisistisch ex-coloniaal, hem op congoleese wijze aan het bijwerken is.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 07:21   #32
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

---------

net zoals een groepje pro's kan gemobiliseerd worden om de schade te beperken.

Op een echte peiling ten gronde on the field en onder alle lagen van de bevolking zal het nog wel even wachten worden.
Te gevoelig heet dat dan.
En als het dan toch ooit gebeurt , dan is het maar te hopen dat niet de VRT of de standaard het voor hun rekening nemen.

Groetjes

Laatst gewijzigd door bob. : 30 maart 2006 om 07:21.
bob. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 07:21   #33
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Desalniettemin denk ik toch dat we stilaan vragen mogen beginnen stellen bij die "democratische legitimiteit" die jij zo graag gebruikt in je verdediging van de monarchie...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 07:22   #34
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
M.a.w: de huidige peiling loopt gewoon enkele jaren vooruit op haar tijd...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 30 maart 2006, 07:23   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deutsche Slager Bekijk bericht
De Belgische koning heeft dat ook niet de macht om de halve wereld in de prak te rijden.

Stel u voor dat de Belgische Armee, en zijn glorierijke Kriegsmarine, zou beschikken over een enorm militair, apparaat, het ego van sjoko prins, phille van sexencoburg, zou helemaal niet meer te overzien zijn...

Praise the lord dat dat legerke, maar bestaat uit een handvol tanks, en een paar totaal verouderde fregaten, met manschappen die meestal meer zat als nuchter zijn.

Hij zou nochtans een gerespecteerd man kunnen zijn mocht hij zich op een serieuze manier profileren, en zich bv, serieus zou inzetten voor de zwakeren in de samenleving, kortom het goede voorbeeld geven, en zijn ministers onder hun kloten te geven als ze weer eens een of andere belachelijke wet, uitvinden om de eigen burgers nog wat meer te kloten.

nee zo rond 21/07 : "Guy, skrijf mij nog eens een spietsjke, maar euh niet te langk, dat iek niet te wlang moet studeren, want iek moet nog met de moto naar mijn maitresse. "
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 07:33   #36
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Niet "dergelijke" peilingen zijn waardeloos, maar alle peilingen. Waar jij het hebt over een 'relevante' peiling zie ik nog steeds een groep mensen die weigert om gepeild te worden. Lijkt mij trouwens een verklaring waarom men vroeger het succes van het VB continu flink onderschatte. Toen was het sociaal stigma omtrent die partij nog groter en wilden mensen met sympathiën ervoor minder graag hun ei kwijt.
-----------

Niet alleen was er de angst om voor de VB keuze uit te komen (denk aan de uitsluiting, broodroof enz.), maar ook was er dat kleine helpende minimaliserende handje om de score zo laag mogelijk te houden teneinde er geen sneeuwbaleffect van te maken.(het plebs kiest voor winnaars)

Herinner U in dat verband de peiling van enkele jaren geleden die werd opgedragen door Patrick Janssens om uit te maken wie het meest in de gunst van de Antwerpse kiezer lag voor het volgende burgemeesterschap.
Zoals U weet lag de keuze tussen hemzelf en Filip De Winter.
Het resultaat was zelfs voor link(s)e Patrick zo ongeloofwaardig (bijna 70% in zijn voordeel) dat de cijfers met stille trom werden afgevoerd.
Teveel ijver vanwege het enqueterende team heet dat dan.

Er zal echter een dag komen dat de burgers met fierheid zullen toegeven op het Vlaams Belang te stemmen.
Wacht maar af.

Groetjes
bob. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 08:38   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
http://seniorennet.be/

Ik heb de indruk dat die net erg bedrijvig aan het worden zijn op het internet. Ze hebben er ook ietsje meer tijd voor
Reken maar!
Ik ben zelf ook een oma maar heb uitgerekend daardoor meer tijd, kocht mij een pc en zit juist precies omdat alle kinderen definitief het huis uit zijn veel aan mijn pc. Een tweetal jaar gelden hielp ik een opa die nog tien jaar ouder is dan ik op weg door hem mijn oude PC én mijn afgedankte modem te geven. Intussen heeft hij zich al een snellere pc aangeschaft en legt hij via zijn venster op de wereld zelfs contacten met Cuba en Senegal.
Oud 30 maart 2006, 08:41   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
net zoals een groepje pro's kan gemobiliseerd worden om de schade te beperken.

Precies!
Dat mes snijdt aan twee kanten.

Wedden dat de roi en zijn taai-gestoomde zoon niet goed zijn van deze peiling, ook al heeft ze geen waarde?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 08:45   #39
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Reken maar!
Ik ben zelf ook een oma maar heb uitgerekend daardoor meer tijd, kocht mij een pc en zit juist precies omdat alle kinderen definitief het huis uit zijn veel aan mijn pc. Een tweetal jaar gelden hielp ik een opa die nog tien jaar ouder is dan ik op weg door hem mijn oude PC én mijn afgedankte modem te geven. Intussen heeft hij zich al een snellere pc aangeschaft en legt hij via zijn venster op de wereld zelfs contacten met Cuba en Senegal.
M.a.w.: Het gespartel om de slechte resultaten voor Le Rwa te kunnen minimaliseren, is begonnen.
Oud 30 maart 2006, 08:58   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
M.a.w.: Het gespartel om de slechte resultaten voor Le Rwa te kunnen minimaliseren, is begonnen.
Bwa, ze doen maar.

Het hek is nu toch definitief van de dam in die zin dat hoe langer hoe meer mensen zich ervan bewust worden wat een achterhaalde, dure en zinloze boel dat koningshuis is. Hoe langer hoe minder mensen zijn bereid om die boel nog langer overeind te houden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be