Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2006, 18:07   #21
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 Bekijk bericht
Voor de imam geldt hetzelfde als voor de katholieke priester, als voor de rabijn, kortom voor elke in België erkende godsdienst : het wettelijk huwelijk MOET het kerkelijk (of noem het religieus) huwelijk voorafgaan. Als de imam dus een koppel huwt zonder dat dit voor de wet getrouwd is, dan overtreedt hij de wet.
De wetten van België zijn ondergeschikt aan de wetten van Allah
Oud 30 maart 2006, 18:48   #22
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Braveheart Bekijk bericht
Hahahaa, waarom is het tog altijd zo van, wanneer 1 persoon iets strafbaars heeft gedaan gelijk wordt geroepen, zie je wel al die moslims doen het gewoon. Ik beweerde niet dat het niet strafbaar, wat ik duidelijk wilde maken (en ik hoopte dat het kwartje bij jullie zou vallen), is dat heel veel mensen dingen tegen de wet doen. Of het nou een moslim is of niet.

Dus wat ik niet begrijp is, waarom moet er aandacht worden besteed aan het feit dat het een moslim was en niet dat het mens is die een overtreding heeft begaan.

En die uitspraak over zankbak is een beetje dom, vind je niet zelf. Ik beweer tog ook niet dat jullie belgen allemaal op de weiland tussen de varkens wonen (ooeps I think I just did, ah well)

Neem een voorbeeld aan circe, hij is slim genoeg om het op te geven lol
Neem een voorbeeld aan je geloofsgenoten die tenminste het verstand hebben om niet te komen discussiëren naast de kwestie. Je zit hier maar wat voor je uit te lullen, beste vriend. IK heb alleszins het onderwerp "racisme" niet aangesneden, dat was JIJ. Begin je een beetje in te zien hoe belachelijk je jezelf zit te maken?

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 19:39   #23
Braveheart
Partijlid

Standaard

If the shoe fits?-------> Desi
Braveheart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 11:05   #24
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Dat uwe allah rap oplasert en gij erbij.
Als ge niet aan de rechtmatige wetten van het land wil houden, inpakken en saluu, de kost en de wind van achter.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 11:13   #25
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
En ik ben Sinterklaas.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 14:06   #26
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
En ik ben Sinterklaas.
Waar is mijn kadoke? Ik had mijn schoen nochtans schoon bij de schoorsteen gezet?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 14:15   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet Raven!

Maar wat mij stoort is dat indien jullie gaan samenhokken onder het alziend oog van Allah, dit zou beschouwd worden als een wettig huwelijk (met alle sociale en erfenisvoorzieningen erbij gepaard) terwijl andere samenhokkers die rechten niet hebben.

Ik heb nog zo weinig vertrouwen in deze regering dat ik daar dus aan twijfel. Ik heb bovendien zo weinig vertrouwen in het gerecht dat ik betwijfel of ze imams die de mensen in de waan laten dat ze officieel getrouwd zijn, zullen vervolgen.

Mij maakt het nu niet bepaald uit of je nu samenhokt onder het oog van Allah danwel onder het oog van Christus hoor.
Mij maakt het enkel uit of je aan dezelfde plichten moet voldoen als de christelijke en andere personen hier te lande die dan wèl eerst langs het stadhuis moeten passeren.

Uiteraard is het zo dat indien je samenhokt onder het oog van Allah, je ook kan scheiden volgens de Allah-principes: taleq, taleq, taleq!
En dat kunnen andere samenhokkenden uiteraard lekker ook doen : zelfs de vrouwen kunnen dan zeggen: "bol het af, bol het af, bol het af". Echter die christelijke gehuwden (die eerst wèl via het stadhuis moesten passeren) kunnen dat natuurlijk niet.

Vraag blijft of je dan onderhoudsgeld krijgt.... maar och ja! dat had Allah toch niet voorzien zeker hé?

Blijven de erfenisrechten: een Allah-vrouw kan wel een ietsiepietsie krijgen van haar Allah-man, maar ze gaat er toch serieus als vreemde op moeten betalen van de Belgische staat. Of zijn het dan weer alleen maar Marokkanen en geen "Belgen" die erven?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 juli 2006 om 14:19.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 16:20   #28
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Waar is mijn kadoke? Ik had mijn schoen nochtans schoon bij de schoorsteen gezet?
Ik ben nogal een selectieve sinterklaas en neem geen genoegen met enkel een schoen...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 22:52   #29
stropkeuh
Parlementslid

Standaard

Hier zijn de gevolgen van dat trouwen op Islamitische wijze

Iedereen kent het spreekwoord wel, ff afmaken: ...daar slaapt de duivel tussen.
Hier een bericht uit de Telegraaf, wat het nog een pijnlijk bevestigd. Arme kinderen ik hoop dat het goed voor ze komt en ze weer trug naar de vrijheid kunnen.

De Telegraaf
In Syrië ontsnapt aan vader

Kinderen vluchten naar ambassade
door Marjolein Schipper
DAMASCUS - Op de Nederlandse ambassade in Syrië speelt zich een drama af. Twee Nederlandse kinderen, de 13-jarige Ammar en de 11-jarige Sara, in augustus 2004 uit Oude Pekela ontvoerd door hun Syrische vader, wisten aan hem te ontsnappen en naar de ambassade te vluchten. Noodgedwongen verblijven zij nu al tien dagen op het ambassadeterrein.

Ammar en Sara.

De vader van de kinderen zou een medewerkster van de ambassade en haar baby zo zwaar hebben bedreigd, dat zij deze week overhaast zijn gerepatrieerd naar Nederland. In de Syrische pers verschenen artikelen dat het ambassadepersoneel de kinderen ontvoerd zou hebben. Volgens een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken zijn Sara en Ammar uit eigen beweging, smekend om hulp, binnen komen lopen. Zij willen naar hun moeder in Nederland. "Ambassadepersoneel zorgt voor opvang, er worden extra nachtdiensten gedraaid", aldus de woordvoerder.

Impasse

Moeder Janneke Schoonhoven heeft volgens het Nederlandse recht het ouderlijk gezag over de kinderen. Haar ex-man staat internationaal geregistreerd als kinderontvoerder. Maar dit wordt door de Syrische wet niet erkend, waarmee de impasse compleet is: de kinderen weigeren zeer beslist naar hun vader terug te gaan, die hen zou mishandelen. Maar als ze een stap buiten de ambassade doen, kan de vader ze, eventueel met behulp van de politie, opeisen.

"De ambassadeur, de directeur-generaal en de minister zijn druk bezig met het vinden van een goede oplossing waarbij het belang van de kinderen voorop staat. Diplomatiek is dit een heel gevoelige kwestie", aldus een woordvoerder van Buitenlandse Zaken.

Moeder Janneke Schoonhoven is op van de zenuwen: "Ik ben vorige maand in Syrië geweest en heb ze toen via een moeizaam afgedwongen bezoek heel even kunnen zien. Ze moesten allebei heel hard huilen en riepen: 'We missen je zo, we willen bij je zijn. We wachten niet tot we achttien zijn, waarom ga je nou weer zonder ons weg!' Ik hoop zo dat ze naar Nederland komen, maar ik ben ook doodsbang. Als ze weer in de handen van mijn ex vallen, laat hij, na deze ontsnapping, niks van ze heel. De enige troost is dat ze nu eindelijk even veilig zijn."

Einde conclusie: trouw nooit met een moslim. Wijs die per definitie radicaal af enkel vanwege de islam. We weten onderhand genoeg dat ge een slavencontract tekent. Het islamhuwelijk is per definitie een contract, een koophandel, moderne vorm van slavernij. Ik heb het met mijn collega zelf gezien, toen ik nog zo naiëf was in de liefde te geloven. En onze baas had ze nog gewaarschuwd, hij had het toen eerder door dan ik.

Vrijheid = ik zal spreken zonder haat en zonder vrees de waarheid en nix dan de waarheid.
Oud 13 juli 2006, 22:58   #30
stropkeuh
Parlementslid

Standaard

Naar aanleiding hiervan is just dit program op de KRO geweest

Wat Zou JIJ Doen?

Mijn ex ontvoerde ons kind

Janneke Schoonhoven –de moeder van Ammar (12) en Sara (10) die sinds 26 juni in de Nederlandse ambassade in Damascus, Syrië zitten- en drie andere moeders vertellen in het KRO programma 'Wat zou JIJ doen?' (donderdag 13 juli om 22.25 uur, Nederland 1) wat zij hebben ondernomen nadat hun kinderen werden ontvoerd door hun ex-mannen.
De opnames van deze uitzending werden gemaakt voordat bekend werd dat de kinderen Ammar en Sara naar de ambassade zijn gevlucht. De uitzending stond oorspronkelijk gepland op 29 juni maar werd destijds om veiligheidsredenen uitgesteld. Nu de succesvolle vluchtpoging van de kinderen een feit is, wil moeder Janneke graag haar kant van het verhaal laten zien.

Presentator Karin de Groot praat verder met drie vrouwen die zelf ook meemaakten dat hun ex-man er van door ging met hun kinderen. De kinderen van Marian van Zon (zoon van 7 en dochter van 9) kwamen na een weekend bij hun vader niet meer terug en zitten nu in Irak. Yvonne Sullot had het door de bedreigingen van haar ex kunnen weten, maar toch was ze niet voorbereid op de ontvoering van haar dochter (9) en zoon (14) nu drie jaar geleden. Alleen Malika Kaddour slaagde er tot nu toe in om haar gekidnapte dochters op spectaculaire wijze terug te halen uit Syrië.
Uit cijfers van het Ministerie van Justitie blijkt dat jaarlijks ruim honderd kinderen tegen de wens van de ene ouder door de andere ouder worden meegenomen naar het buitenland. Wat hebben deze moeders gedaan om hun kinderen terug te krijgen? Wie bood hen hulp? Weten ze waar hun kinderen zijn? Hebben ze contact en hoe verloopt dat? Konden ze het zien aankomen? De ontroerende verhalen van de vier vrouwen geven antwoord op al deze vragen.

Ik vond het heel ontroerend en hoop dat met eindelijk hier ook in de politiek eens wakker wordt en minder corrct naar de islam.
Want een islam huwelijk is nix anders dan een moderne slavernij.
Oud 14 juli 2006, 09:55   #31
stropkeuh
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik ben nogal een selectieve sinterklaas en neem geen genoegen met enkel een schoen...
Azo, wel ik zal van de jaar mijn bottiene greed zetten
Op mijn wenslijstje staat: een nieuwe tricolor want de andere begint te verslijten
Oud 25 juli 2006, 09:59   #32
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aha ! Is een laars beter ?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be