![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een goed idee :o
![]()
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Wanneer krijgen in "Vlaanderen"/Groot-Antwerpen streektalen de erkenning en provincies/streken/gemeenten de autonomie waar ze recht op hebben?
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat toch duidelijk over een scheve toestand. Als het verhaal klopt natuurlijk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
![]() Citaat:
Een mens moet ergens zijn prioriteiten leggen hé ![]()
![]() |
![]() |
#26 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
![]() Citaat:
Freddie: "Bart, Waarom werd in uw straat in Hombeek (deelgemeente van Mechelen) de riolering slechts tot aan uw huis gelegd en geen meter verder? M.a.w. de overige straatbewoners konden verrekken." Wat Freddie hier aanbrengt is een gewone zaak bij politiekers die het voor het zeggen hebben, en echt niet zwaar genoeg om een Minister-President weg te katapulteren. Ongetwijfeld zal Bart Somers hier ook al een goede uitleg klaar in zijn schuif hebben liggen, die hij niet zelf zal hebben uitgedokterd maar door zijn professioneel kabinet werd voorbereid. Als je ziet hoe het in het verleden al zo moeilijk was om voor echt zwaarwichtige feiten (Agusta, moord op Cools, de zaak Dutroux, Bende van Nijvel, Karel van Noppen enz...) kopstukken te vinden die bereid zijn/waren hun verantwoordelijkheid op te nemen in het falen ervan, denk ik niet dat je over een stuk rioolpijp Bart Somers op de knieën gaat krijgen. 8)
![]() |
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() Ik zou vragen waarom verloochend u uw Vlaams verleden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "Wat vind je van het feit dat, mede onder impuls van (de populariteit van) Bert Anciaux, politici moeten gaan leuren met hun emotionaliteit en hun privé leven, en hoe kijk je daar dan tegenaan afgaande op de cover van Dag Allemaal waar je trots met vrouw en kinderen poseert? Vind je dit a) geen totale afkalving en verkleutering van het beeld van de politiek naar de burger toe en b) niet gevaarlijk omdat door je impliciete toestemming voor de "openbaring" van je privé-leven, je ook op dit vlak terug gepakt kunt worden in de toekomst"?
Wanneer hij bovenstaande dan nog eens kan situeren binnen het algehele "ze vragen mij voor onnozele talkshows en dat is goed voor mijn stemmengehalte"-credo van de hedendaagse, reclamebewuste politicus, en de lange-termijn visie op het politieke landschap dat hij hieraan koppelt, dan ben ik al dik tevreden ![]() PS : bovenstaande vraag is geînspireerd door citaten van collegae-politici die allen over Somers (in zijn jonge jaren) spreken als "het grootste politieke beest dat ik ken". Ik zou dus nu wel eens willen weten of dit soort reclame-voor-politici enerzijds is a) ingegeven door politieke ambitie of b) opgedrongen door de partijtop.
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() Is het voor "de poen" dat ge uw stad achterlaat of is het om te "breken" met uw entourage ?
![]()
![]() |
#31 |
|
![]() Wat zijn de concrete doelstellingen die u heeft voor uw nieuwe post? De drie concrete dingen die u gaat realizeren. De dingen waarop we u publiek mogen evalueren bij de volgende verkiezingen.
![]() |
#32 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hoe verklaart u het succes van het Vlaams Blok in Mechelen, ondanks uw bijzonder zwaar accent op bestrijding van criminaliteit en plichten&rechten van de allochtoonse gemeenschap?
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() Wist u ook dat Verhofstadt voor de verkiezingen stond te liegen en te bedriegen aangaande de economische groei, het begrotingsevenwicht de misdaadcijfers en dat er nieuwe belastigen zouden komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bart,
Wilt gij nog steeds een Vlaemsche Republiek? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ga je zoals je collega's voor de poen ook achter Albert Bibber lopen? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Bart, waarom heeft u het vluchtenakkoord van Ludo Sannen afgeschoten? Gaat u het werk van u voorgangen "de groenen pesten" blijven doordoen? Dus liever electoraal gewin dan een goed beleid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Gouverneur
|
![]() Ik zou volgende vraag willen stellen. En die mag gesteld worden aan alle Vlaamse politici : Wanneer gaan jullie nu eens jullie verkiezingsbeloften uitvoeren ?
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Wanneer gaat de Heer Bart Somers nu onze dringende vragen beantwoorden?
![]()
![]() |
#39 |
Burger
|
![]() Nog een vraagje voor Bart Somers.
Klopt de volgende scenario's voor 2004, ik heb ze in vld-kringen opgevangen : scenario 1 Verhofstadt Europees Dewael Premier DeGucht Binnenlandse Zaken scenario 2 DeGucht Europees Verhofstadt Premier Dewael Voorzitter Zo ja, hoe kan u deze tweede 'carrièresprong' van Dewael goedpraten ? Weer eens voor het goed van Vlaanderen ? (ahja, u moet toch uw eigen postje kunnen verdedigen) Of geeft u eindelijk toe dat uw partij onder dictoriaal bestuur staat van het De Heilige Drievuldigheid die met "de keuze van de kiezer" geen rekening houdt, tenzij het hen goed uitkomt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wie beslist over uw politieke lot n�* de verkiezingen van 2004?