![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een productie gecontroleerd door de overheid zou een mooie oplossing zijn. Dat zou de prijs voor de verslaafden ook nog serieus drukken, waardoor drugsverslaving een stuk minder criminaliteit met zich meebrengt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Burgemeester
|
![]() [quote="Kempen"]Het enige wat we met een zekere zekerheid kunnen uithalen is dat in dit geval 5 op 7 misdadigers van allochtone oorsprong zouden zijn.
Dat komt neer op 71 % criminelen van allochtone oorsprong en 29 % criminelen van autochtone oosprong. [quote] Globaal gezien ligt dan dan toch anders geloof ik. Ik dacht dat uit politierapporten bleek wij belgen zeker nie moesten onderdoen voor allochtonen als het hem ging over drugsmisdrijven.
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft. www.cannabis-belgie.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft. www.cannabis-belgie.com |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() Misschien beter die Techno en House verbieden ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar daar is den doorsnee Belg nog niet klaar voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
terug een algemeen sluitingsuur invoeren, je kan uiteraard ook onnozel doen om 9 uur s'avonds, maar als je er om 8 uur s'avonds aan begint is de goesting om 1 uur s'nachts al véél minder en de sociale controle is groter dan wanneer je pas om middernacht de deur uitgaat ! Ergens komt dit dan misschien wel ten goede aan de statistieken van de ochtendlijke dodelijke ongevallen met opgepeerde golfkes ! ![]()
![]() |
![]() |
#27 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zolang ge er de rest niet mee ambeteerd is dat voor mij geen probleem. Ik gebruik zelf wel niet maar lust ook wel een goei pint... En dit laatste is in se eigenlijk hetzelfde.. Wat niet wil zeggen dat we misbruiken op welk produkt dan ook moeten aanpakken. Als ik dronken achter het stuur zit moet ik niet komen klagen dat ik bestraft wordt... Maar xtc en hard drugs zijn nog een ander paar mouwen.. Ik vind persoonlijk dat een samenleving deze spullen niet mag tolereren wegens te verregaande consequenties op sociaal, fysisch en psygisch gebied.. Soms moet je durven een grens te trekken... Al gaat dit in tegen de heersende mentaliteit of klink je oubollig... Ik persoonlijk kijk met een zekere argwaan vooruit naar het moment dat ook mijn kinderen in contact gaan komen met dergelijk spul.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
In contact komen met drugs en roes doen ze zowiezo. Als was het maar met cafe. Cannabis zullen ze ook wel horen van vriendjes. En dat zal zelden negatief zijn. Maar als ik van jou was, en je wil de kansen op contact met harddrugs zoveel mogelijk beperken, probeer open te staan voor een goed gesprek. Geen schrik hebben om daarover te spreken. Toon de harde feiten, maar wel de waarheid. En probeer ook het vertrouwen te behouden, nie te veel willen controleren, ze zijn slimmer dan je denkt.
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb iemand """dankzij""""" vloeibare XTC zien veranderen van een veelbelovende studente in een lichamelijk wrak.
Nu nog, jaren later, is ze nog steeds in psychiatrische behandeling. 1 dosis in haar glas, zonder dat ze het wist was voldoende om haar toekomst volledig kapot te maken. ![]() ![]() Maar neen dat is niet gevaarlijk. En moest dat legaal zijn, dan was dat ook geen probleem geweest zeker ? Dan zou dat volgens sommige dus niet gebeuren ??? ![]() ![]() Aan eenieder die drugs propageert, verkoopt of anderen overhaalt om te gebruiken : ik hoop dat ge er persoonlijk aan kapot gaat. Langzaam maar zeker en heel pijnlijk liefst. En ik weet dat is geen mooie gedachte van mij maar doen alsof drugs M&M's zijn, sorry dan begint het te koken. ![]() ![]() ![]() ![]()
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Voor de rest sluit ik mij aan bij sinful246. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Een jointje of palmke nu en dan, oké, maar de rest is me veel te gevaarlijk...
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Aan eenieder die niets van drugs weet, gelieve zijn mond te houden, zich te documenteren & dan op zijn tellen terug komen...hoe pijnlijk dat ook is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Gouverneur
|
![]() Natuurlijk is hetgeen die dokters vertellen aan de moeder van dat meisje onzin.
Wat zouden die dokters daar van kennen natuurlijk ? Dat zijn gewoon wat zeveraars natuurlijk. Al goed dat Tomb er is om die dommerikken het licht te laten zien. Al die andere gevallen van jongeren die gestorven zijn na vloeibare XTC is ook zever in pakskes. Al goed dat Tomb er is om de waarheid te onthullen. Allez wat zou het dan geweest kunnen zijn Tomb ? Ne vloeibare M&M misschien ?
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |