Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2003, 13:54   #21
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Los van het feit of dat nu vreemdelingen of Belgen zijn..

We zitten daar toch met een probleem...
Dit is waarschijnlijk maar de top van de ijsberg.

Kan er nu echt niet meer gefeest worden zonder dat spul ??
Welke is de volgende stap om tot "bevrediging" te komen ??
Hoever worden de grenzen nog verlegd ???

Hoe kan het beleid deze evolutie afstoppen ??

De samenleving draagt een gedeelde verantwoordelijkheid voor de jeugd..
Gaan we die verantwoordelijkheid uiteindelijk ook opnemen ??

Het verder laten begaan zal alleen maar tot gevolg hebben dat we de vrijheid uiteindelijk gaan beperken... Te ver gaan moeten beperken...
Bovendien is dat chemisch spul ook ZEER gevaarlijk hé.
Dat is enkel gevaarlijk omdat het illegaal moet gekocht worden, en dus niet gecontroleerd is. Er kan ten eerste vanalle rommel in zitten, en ten tweede weet je exacte verhoudingen van de ingrediënten nooit...

Een productie gecontroleerd door de overheid zou een mooie oplossing zijn. Dat zou de prijs voor de verslaafden ook nog serieus drukken, waardoor drugsverslaving een stuk minder criminaliteit met zich meebrengt.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2003, 13:58   #22
sinful246
Burgemeester

sinful246's schermafbeelding

Standaard

[quote="Kempen"]Het enige wat we met een zekere zekerheid kunnen uithalen is dat in dit geval 5 op 7 misdadigers van allochtone oorsprong zouden zijn.
Dat komt neer op 71 % criminelen van allochtone oorsprong en 29 % criminelen van autochtone oosprong.
[quote]

Globaal gezien ligt dan dan toch anders geloof ik.

Ik dacht dat uit politierapporten bleek wij belgen zeker nie moesten onderdoen voor allochtonen als het hem ging over drugsmisdrijven.
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft.

www.cannabis-belgie.com
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2003, 14:03   #23
sinful246
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Los van het feit of dat nu vreemdelingen of Belgen zijn..

We zitten daar toch met een probleem...
Dit is waarschijnlijk maar de top van de ijsberg.

Kan er nu echt niet meer gefeest worden zonder dat spul ??
Jawel, maar soms wilt ge iets meer feesten dan anders...

Citaat:

Welke is de volgende stap om tot "bevrediging" te komen ??
Hoever worden de grenzen nog verlegd ???

Hoe kan het beleid deze evolutie afstoppen ??
Als het niet de wens is van de jongeren zelf. Niet vrees ik. Het beste wat er volgens mij te doen is dus: schade beperken.
Citaat:
De samenleving draagt een gedeelde verantwoordelijkheid voor de jeugd..
Gaan we die verantwoordelijkheid uiteindelijk ook opnemen ??

Het verder laten begaan zal alleen maar tot gevolg hebben dat we de vrijheid uiteindelijk gaan beperken... Te ver gaan moeten beperken...
Ja maar mijne joint, mijn pakje wiet is mijn bezit. En volgens uw partij mag ik die verdedigen met een vuurwapen
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft.

www.cannabis-belgie.com
Oud 24 juli 2003, 14:04   #24
Calle
Parlementslid

Standaard

Misschien beter die Techno en House verbieden ?
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2003, 14:15   #25
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
En zoals in Engeland illegale raves waar de flikken dan met getrokken wapenstok binnenvallen... Neen, gewoon legaliseren die boel & controleren. Problem solved, geen criminaliteit & minder verkeers- & drugsdoden. En zeker geen paternalistische benadering zoals Bolter & zijn conservativo's voorstellen...werkt voornamelijk contra-productief.

Maar daar is den doorsnee Belg nog niet klaar voor.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2003, 14:22   #26
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, gewoon de openings uren van de discotheken en fuifzalen veranderen........
terug een algemeen sluitingsuur invoeren, je kan uiteraard ook onnozel doen om 9 uur s'avonds, maar als je er om 8 uur s'avonds aan begint is de goesting om 1 uur s'nachts al véél minder en de sociale controle is groter dan wanneer je pas om middernacht de deur uitgaat !
Ergens komt dit dan misschien wel ten goede aan de statistieken van de ochtendlijke dodelijke ongevallen met opgepeerde golfkes !
Oud 24 juli 2003, 14:22   #27
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Citaat:
Als we doorgaan met deze onnozele speculaties: 'Jason' is 9 kansen op 10 de naam van een autochtoon, hoor, Kempen.

Jason de autochtoon.
Dat was vlak na zijn aanhouding, het waren oorspronkelijk namelijk 230,100 tabletten
Oud 24 juli 2003, 14:24   #28
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinful246
Ja maar mijne joint, mijn pakje wiet is mijn bezit. En volgens uw partij mag ik die verdedigen met een vuurwapen
Ik heb dan ook niks tegen uw pakje wiet...
Zolang ge er de rest niet mee ambeteerd is dat voor mij geen probleem.

Ik gebruik zelf wel niet maar lust ook wel een goei pint...
En dit laatste is in se eigenlijk hetzelfde..
Wat niet wil zeggen dat we misbruiken op welk produkt dan ook moeten aanpakken.
Als ik dronken achter het stuur zit moet ik niet komen klagen dat ik bestraft wordt...

Maar xtc en hard drugs zijn nog een ander paar mouwen..
Ik vind persoonlijk dat een samenleving deze spullen niet mag tolereren wegens te verregaande consequenties op sociaal, fysisch en psygisch gebied..
Soms moet je durven een grens te trekken...
Al gaat dit in tegen de heersende mentaliteit of klink je oubollig...

Ik persoonlijk kijk met een zekere argwaan vooruit naar het moment dat ook mijn kinderen in contact gaan komen met dergelijk spul..
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2003, 14:40   #29
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als ik dronken achter het stuur zit moet ik niet komen klagen dat ik bestraft wordt...

Ik vind persoonlijk dat een samenleving deze spullen niet mag tolereren wegens te verregaande consequenties op sociaal, fysisch en psygisch gebied..

Ik persoonlijk kijk met een zekere argwaan vooruit naar het moment dat ook mijn kinderen in contact gaan komen met dergelijk spul..
Oubollig voorzekers want in sé is er geen wezenlijk verschil tussen pakweg alcohol, tranquillizers (zoals bvb temesta) & XTC, cocaïne, ed... Het gevaar schuilt hem in het gebruik ervan (harde gebruikers & zachte gebruikers) daaraan kan je die consequenties koppelen niet aan het product zelf.
Oud 24 juli 2003, 15:03   #30
sinful246
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Voor mij nie gelaten. Kom daar toch nooit. Maar het zijn wel jullie potentiële kiezers he.

www.cannabis-belgie.com
Oud 24 juli 2003, 15:07   #31
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Citaat:
En zoals in Engeland illegale raves waar de flikken dan met getrokken wapenstok binnenvallen... Neen, gewoon legaliseren die boel & controleren. Problem solved, geen criminaliteit & minder verkeers- & drugsdoden. En zeker geen paternalistische benadering zoals Bolter & zijn conservativo's voorstellen...werkt voornamelijk contra-productief.

Maar daar is den doorsnee Belg nog niet klaar voor.
Het was maar om te lachen
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2003, 15:08   #32
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Citaat:
Citaat:

Oubollig voorzekers want in sé is er geen wezenlijk verschil tussen pakweg alcohol, tranquillizers (zoals bvb temesta) & XTC, cocaïne, ed... Het gevaar schuilt hem in het gebruik ervan (harde gebruikers & zachte gebruikers) daaraan kan je die consequenties koppelen niet aan het product zelf.
Als je géén wezenlijk verschil tussen alcohol & XTC kan onderscheiden is je medische kennis even groot als het ei van een mier, dus voor je zulke uitspraken doet zou je beter eens gaan praten met een medicus, liefst een dokter, die zal u haarfijn kunnen uitleggen dat het verschil tussen beide hemelsbreed is en dat er wel degelijk een verschil is tussen water en vuur !
Oud 24 juli 2003, 15:11   #33
sinful246
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ah voila, daar zitten we toch al op dezelfde golflengte.
Citaat:

Volledig akkoord met die laatste stellingen.
In contact komen met drugs en roes doen ze zowiezo. Als was het maar met cafe. Cannabis zullen ze ook wel horen van vriendjes. En dat zal zelden negatief zijn.
Maar als ik van jou was, en je wil de kansen op contact met harddrugs zoveel mogelijk beperken, probeer open te staan voor een goed gesprek. Geen schrik hebben om daarover te spreken. Toon de harde feiten, maar wel de waarheid. En probeer ook het vertrouwen te behouden, nie te veel willen controleren, ze zijn slimmer dan je denkt.

www.cannabis-belgie.com
Oud 24 juli 2003, 15:18   #34
Kempen
Gouverneur

Standaard

Ik heb iemand """dankzij""""" vloeibare XTC zien veranderen van een veelbelovende studente in een lichamelijk wrak.
Nu nog, jaren later, is ze nog steeds in psychiatrische behandeling. 1 dosis in haar glas, zonder dat ze het wist was voldoende om haar toekomst volledig kapot te maken.

Maar neen dat is niet gevaarlijk. En moest dat legaal zijn, dan was dat ook geen probleem geweest zeker ? Dan zou dat volgens sommige dus niet gebeuren ???

Aan eenieder die drugs propageert, verkoopt of anderen overhaalt om te gebruiken : ik hoop dat ge er persoonlijk aan kapot gaat. Langzaam maar zeker en heel pijnlijk liefst.

En ik weet dat is geen mooie gedachte van mij maar doen alsof drugs M&M's zijn, sorry dan begint het te koken.

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2003, 15:20   #35
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kempen
Ik heb iemand """dankzij""""" vloeibare XTC zien veranderen van een veelbelovende studente in een lichamelijk wrak.
Nu nog, jaren later, is ze nog steeds in psychiatrische behandeling. 1 dosis in haar glas, zonder dat ze het wist was voldoende om haar toekomst volledig kapot te maken.
Dat kan ik mij gezien de werking van XTC moeilijk voorstellen.
Oud 24 juli 2003, 15:21   #36
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
Als je géén wezenlijk verschil tussen alcohol & XTC kan onderscheiden is je medische kennis even groot als het ei van een mier, dus voor je zulke uitspraken doet zou je beter eens gaan praten met een medicus, liefst een dokter, die zal u haarfijn kunnen uitleggen dat het verschil tussen beide hemelsbreed is en dat er wel degelijk een verschil is tussen water en vuur !
Ik weet perfect wat het verschil is tussen beide producten maar da's gewoon nie relevant. Het enige punt waar men over zou moeten discussieren is "hoe" men gebruikt - hard of zacht. Daar zou de discussie moeten over gaan & niet welk product in meer of minder mate verslavend is. Dat was mijn punt & kom nu niet af met mierengeneuk.

Voor de rest sluit ik mij aan bij sinful246.
Oud 24 juli 2003, 15:22   #37
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Dat was waarschijnlijk brol hé. Dat heb je met dat chemisch spul, je weet nooit hoe 'kwalitatief' dat is.
Een jointje of palmke nu en dan, oké, maar de rest is me veel te gevaarlijk...
Oud 24 juli 2003, 15:25   #38
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Dat was waarschijnlijk brol hé. Dat heb je met dat chemisch spul, je weet nooit hoe 'kwalitatief' dat is.
Een jointje of palmke nu en dan, oké, maar de rest is me veel te gevaarlijk...
Je goed, maar dan wordt dat plots een argument naar legalizatie en regularizatie van XTC ipv ertegen.
Oud 24 juli 2003, 15:26   #39
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar neen dat is niet gevaarlijk. En moest dat legaal zijn, dan was dat ook geen probleem geweest zeker ? Dan zou dat volgens sommige dus niet gebeuren ???

Aan eenieder die drugs propageert, verkoopt of anderen overhaalt om te gebruiken : ik hoop dat ge er persoonlijk aan kapot gaat. Langzaam maar zeker en heel pijnlijk liefst.

En ik weet dat is geen mooie gedachte van mij maar doen alsof drugs M&M's zijn, sorry dan begint het te koken.
LOL, een indianenverhaal!!! Ik ken nu toch redelijk veel mensen die regelmatig uitgaan in alle soorten discotheken, heb het zelf ook gedaan & toch ken ik niemand die dat heeft voor gehad....straf!!! Net zoals ik nog nooit iemand in mijn schoolcarrière aan de schoolpoort ben tegen gekomen die mij iets aanbood (ook hier ken ik niemand die dit heeft voorgehad). Urban legends...Tssss

Aan eenieder die niets van drugs weet, gelieve zijn mond te houden, zich te documenteren & dan op zijn tellen terug komen...hoe pijnlijk dat ook is.
Oud 24 juli 2003, 15:27   #40
Kempen
Gouverneur

Standaard

Natuurlijk is hetgeen die dokters vertellen aan de moeder van dat meisje onzin.

Wat zouden die dokters daar van kennen natuurlijk ?
Dat zijn gewoon wat zeveraars natuurlijk.

Al goed dat Tomb er is om die dommerikken het licht te laten zien.

Al die andere gevallen van jongeren die gestorven zijn na vloeibare XTC is ook zever in pakskes. Al goed dat Tomb er is om de waarheid te onthullen.

Allez wat zou het dan geweest kunnen zijn Tomb ? Ne vloeibare M&M misschien ?

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be