![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Pat, ik geloof u voor 100%!
![]() |
#22 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Als ik een verhaal zou posten zónder bronvermelding en dit als nieuwe topic, dan ga je er ook je bedenkingen bij hebben. "Ik heb gehoord..."..."Ze hebben me verteld..."...Als alle berichten daarop zouden berusten, dan heeft dit forum geen enkele waarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Als ik een verhaal zou posten zónder bronvermelding en dit als nieuwe topic, dan ga je er ook je bedenkingen bij hebben. "Ik heb gehoord..."..."Ze hebben me verteld..."...Als alle berichten daarop zouden berusten, dan heeft dit forum geen enkele waarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() Moby, in tegenstelling tot Elle en enkele andere forumleden kent u mij niet dus staat het u vrij om me al dan niet op mijn woord te nemen. Hoe kan ik in s'hemelsnaam een geschreven bron vermelden indien de bron gewoon het meisje zelf is? Ook heb ik de reactie gezien van haar familieleden en die waren niet erg tevreden.
Indien u vindt dat mijn persoonlijke ervaring een afbreuk doet aan dit forum dan is dat uw goed recht mijn beste. ![]()
![]() |
#25 |
Parlementslid
|
![]() Moby, in tegenstelling tot Elle en enkele andere forumleden kent u mij niet dus staat het u vrij om me al dan niet op mijn woord te nemen. Hoe kan ik in s'hemelsnaam een geschreven bron vermelden indien de bron gewoon het meisje zelf is? Ook heb ik de reactie gezien van haar familieleden en die waren niet erg tevreden.
Indien u vindt dat mijn persoonlijke ervaring een afbreuk doet aan dit forum dan is dat uw goed recht mijn beste. ![]()
![]() |
#26 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Weet je, ik had bijna geloofd dat je tot genuanceerd denken in staat was toen je schreef dat "culturele ELEMENTEN" achterlijk kunnen zijn. Inderdaad. Culturele elementen die ik achterlijk vindt : - gearrangeerde huwelijken - onaanraakbaren in het Indische kastensysteem - drinken van levende vissen - de pathetische vertoning elk jaar op de IJzerbedevaart - Lourdes - engels hooliganisme - vrouwenbesnijdenis - slavernij - vreetwedstrijden - Fast food - (de doodstraf) ![]() ... Hoor je mij nu zeggen dat de Vlaamse cultuur achterlijk is, de Engelse, de Katholieke, de Sudanese, de Amerikaanse of de Indische? Neen toch. En toch heb ik in elk van die culturen een element gevonden dat ik achterlijk vind. En weet je wat, in elk land wonen een hoop mensen die dat aspect van hun cultuur evengoed achterlijk vinden. Wat niks zegt over de andere aspecten... met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
#27 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En als je de bruidegom nog eens tegenkomt, mijn condoleances. De jongen kan er ook niet aan doen in het verkeerde systeem geboren te zijn. Ik hoop dat hij iets heeft geleerd over wat liefde is : Sterk, vooral ongelofelijk sterk... Nu we toch de gedachten de vrije loop aan het laten zijn : Hoe zou zo'n kerel zich voelen? Verraden, razend, teleurgesteld, opgelucht....? In hoeverre heeft hij zelf gekozen voor het huwelijk? Zou hij zelf al liefde gevoeld hebben voor een ander?
![]() |
![]() |
#29 |
Lokaal Raadslid
|
![]() wat is liefde eigenlijk?
kennen wij meer liefde dan die mensen dan? waarom zijn al mijn vrienden al getrouwd en gescheiden en daarna nog eens? is ons systeem dan echt zo veel beter? ik weet het niet hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De situatie Marokkaans meisje en Belgische jongen doet me trouwens denken aan de film Kassablanka. Ik heb trouwens enkele interviews gelezen van Guy Lee Thys (de maker van Kassablanka) en ik deel zijn visie voor de volle 100% ![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat je moet doen is driemaal zeggen (met een getuige) dat je wil scheiden, en floeps ze kan haar koffers pakken, meer is er niet aan. (Sorry, nee, je mag ze dan eerst nog drie maanden opsluiten om te zien of ze niet toevallig zwanger is, anders moet ze die kleine ook nog achterlaten). En moest ze teveel tegenpruttelen dat mag je haar bruidsschat ook nog opeisen, die moet ze dan ook teruggeven. (Praktisch: die kan je dan gewoon gebruiken als aankoopsom voor je volgende bruid )
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Vreemdeling
|
![]() ik vind dit wel een interessant gegeven
blijkt hoe weinig beide culturen van elkaar weten en kennen (met mijzelf op kop ![]() ligt daar niet de kern van het probleem maar ook van de oplossing? die film en het ware verhaal geven ook aan hoe het leven van mensen erdoor totaal overhoop gehaald wordt, maar tonen ook dat er wel degelijk iets aan gedaan kan worden en ook wordt. |
![]() |
![]() |