![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Wie in een jaar tijd uit pure schaamte al 3 keer van alias veranderd is niet hecht "het grote licht" of de komiek bij uitstek op het forum ![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Freya zegt: "Loop allemaal naar de pomp" Citaat:
.... kwam en kan er om DIE reden niet mee lachen....
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Ik vind het wel heel geestig. Door Freya besef ik pas nu hoe duur mijn vochtverlies aan de pomp me te staan komt. 't zal wel niet lang duren of er komt een luxetaks op trechters.
Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 april 2006 om 08:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar, de Gasprijs gaat altijd omhoog nadat de mazout gestegen is, ... (vandaar de bizarre koppeling... ) Alleen als we volledig nucleair zouden draaien, hebben we daar geen last van, de olieprijs, integendeel we zouden overschot , duur kunnen verkopen en zo de electriciteitsprijs laten dalen... Maar daarvoor moet je natuurlijk toekomstgericht denken, en een beetje een open, puur kapitalistische visie hebben. Iets waar de neo communisten, die ons land "besturen" zeker en vast geen last van hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt.
Die sluiten de kerncentrales... om ons daarna volkomen afhankelijk te maken van Franse kernenergie... |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
de Europese multinationals (in miljard euro) Groep Land Winst 2005 Shell UK/NederlandEvolutie 2005/2004 21,2* BP UK+ 37% 18,7* Total Frankrijk+ 31% 12,3* UBS Zwitserland+ 31% 9,0* Barclays UK+ 75% 7,7* ING Nederland+ 15% 7,2* Sanofi-Aventis Frankrijk+ 25% 6,3 SCH Spanje+ 22% 6,2* BNP Paribas Frankrijk+ 73% 5,9* Novartis Zwitserland+ 25% 5,1* Nestlé Zwitserland+ 10% 5,1* Telefonica Spanje+ 21% 4,5* Société générale Frankrijk+ 40% 4,4* ABN Amro Nederland+ 36% 4,4 Roche Zwitserland+ 13% 4,3 Axa Frankrijk- 5% 4,2* Fortis België/Nederland+ 12% 3,9* Arcelor Luxemburg+ 32% 3,8* Deutsche Bank Duitsland+ 66% 3,8 Crédit Suisse Zwitserland+ 53% 3,7* Nokia Finland+ 4% 3,6 Renault Frankrijk+ 13% 3,4* BASF Duitsland+ 19% 3,0 DaimlerChrysler Duitsland+ 50% 2,8 Mittal Steel Nederland+ 15% 2,8 Zurich Zwitserland- 28% 2,7* KBC België+ 30% 2,2* Dexia Frankrijk+ 39% 2,0* L'Oréal Frankrijk+ 12% 2,0* Electrabel België+ 37% 1,9* Danone Frankrijk+ 60% 1,5* Volkswagen Duitsland+ 216% 1,1 Holcim Zwitserland+ 62 1,0* Akzo Nobel Nederland+ 75% 1,0 Inbev België/Brazilië+ 2% 0,9* Solvay België+ 26% 0,8* TOTAAL + 51% 171,7 + 29% * Recordwinst in de geschiedenis van de groep uitsmijtertje: Petroleum, gas of elektriciteit: voor Frère rinkelt de kassa De oliemaatschappijen Shell, BP en Total maakten samen 52 miljard euro winst. Een nooit gezien staaltje van Europese superwinsten. Evenveel als het nationaal inkomen van de 50 armste landen van de wereld. Waar de inwoners een steeds hogere petroleumfactuur betalen, net zoals wij in Europa. Vandaag weten gezinnen niet meer voor welke energie ze moeten kiezen als ze de kosten willen beperken. Stookolie? Gas? Elektriciteit? Eén ding is zeker, in de drie gevallen maak je de kapitalist uit Charleroi, Albert Frère, rijker. Hij is de grootste aandeelhouder van Total en Suez. Deze laatste groep heeft zijn winsten voor 2005 nog niet gepubliceerd, maar het meest winstgevende filiaal ervan, Electrabel, kondigt een resultaat van 1,9 miljard aan, een stijging met 30%. Als de geplande fusie tussen Suez en Gaz de France er komt, wordt het energiemonopolie, dat Albert Frère flink geld opbrengt, nog groter. En houdt dat meteen de privatisering van Gaz de France in. Zou de energiesector, die van zo'n essentieel belang is voor de bevolking en de economie, niet beter volledig in overheidshanden zijn, in de plaats van onder de controle van mensen met een grote winsthonger? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() weet jij eigenlijk wel wat communisme is? Alstublieft zeg, ik lees hier hoe langer hoe meer dat groen en sp.a communisten zouden zijn, wel, ze zijn het evenmin als jij. Stop toch met die onzin. Pak ze op wat ze doen, je hoeft niet met definities te goochelen die je niet begrijpt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kerncentrales zullen open blijven. Daar ben ik nogal zeker van. Maar, misschien met iets minder zekerheid, durf ik erop te verwedden, dat de overheid, dit openhouden duur zal verkopen. Maw dat zij een melkkoe zullen worden voor de staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Sjonge jonge, dat gebleit hier.
Ze willen allemaal kapitalist zijn, om ter hardst kappen op het communisme, maar wanneer onze would be-kapitalisten wat te veel moeten betalen voor bepaalde goederen, zitten ze te janken. Voor mijn part mogen ze vanaf morgen de benzine/diesel naar 10 €/L brengen.8) Dan zal ik tenminste terug plaats hebben op de wegen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De energiesektor is inderdaad van essentieel belang maar door de onkunde van de regering zijn ze die kwijt, trouwens de regering wilde toch van de kerncentrales vanaf, awel ze zijn er vanaf en nu is het weer niet goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn de laatste koude dagen hé, nog rap eens verhogen zullen ze maar gedacht hebben.
Merci allemaal, het is een dure winter geweest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
je zal zien dat ik het over de aliassen van Cashflow heb ...
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Nog niemand opgevallen dat een prijsstijging van de ruwe olie,
de rechtstreekse aanleiding voor de prijsverhoging, hier schaamteloos wordt misbruikt om het ongenoegen te uiten voer iets totaal anders, namelijk een valse belofte in de politiek. Ik kan evenmin als jullie leven met wat die bimbo heeft uitgestoken en voorgelogen, maar haal de dingen a.u.b. eens niet door elkaar. |
![]() |
![]() |