Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2006, 14:09   #21
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dilbeek, waar Vlamingen thuis zijn!! Wel, dat ze thuis blijven. De Franstaligen kunnen dan buitengaan en Frans spreken zolang ze willen. Nee, serieus, een dikke proficiat voor die site die de triestige realiteit van Vlaanderen toont.
... en wat is dan die triestige realiteit ? 'Ils nous ont volé la Flandre. Ils nous ont volé notre langue', of is het eerder: 'Ils nous volent la Flandre. Ils nous volent notre langue'?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 14:13   #22
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
... en wat is dan die triestige realiteit ? 'Ils nous ont volé la Flandre. Ils nous ont volé notre langue', of is het eerder: 'Ils nous volent la Flandre. Ils nous volent notre langue'?
Wat is die triestige realiteit? Uw belachelijke ouderwetse Vlaams-Nationalisme. Ik heb het indruk dat Vlaanderen naar de Middeleeuwen teruggaat.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 14:39   #23
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is die triestige realiteit? Uw belachelijke ouderwetse Vlaams-Nationalisme. Ik heb het indruk dat Vlaanderen naar de Middeleeuwen teruggaat.
Raak jij eigenlijk ooit eens verder dan die eeuwige dooddoeners? Het is niet omdat je respect eist voor je taal en je gemeenschap, de grondwet zelfs, dat je daarmee al onmiddellijk al een 'belachelijke ouderwetse Vlaams-Nationalist' bent. De tijd van 'le très grand Bruxelles' is al lang voorbij, net als de tijd waarin het Frans alleen de dienst uitmaakte in België. Die Franstaligen in de rand, geen idioten of arme lui, zijn willens en wetens in Nederlandstalig gebied komen wonen en toch weigeren ze halsstarrig elke toegift, sterker nog: beschouwen velen onder hen elk verzoek in die richting (zelfs een reclameposter, volgens de kerel achter die site) als 'racisme' en 'separatisme'? Wie is er dan achterlijk? Ik kan maar één verklaring voor die houding verzinnen en dat is minachting voor het Nederlands en de Vlamingen.

Als het Nederlands 'separatisme' is, als ze vertikken om die taal te leren, laat staan te spreken, omdat dat on-Belgisch is, dan zijn zij het die de klok (willen) terugdraaien. De verwijten die op die site en elders naar het hoofd van de Vlamingen worden gegooid, zijn bijna woordelijk dezelfde als die waarmee de vernederlandsing van de Universiteit van Gent werd afgewezen, of de erkenning van het Nederlands als officiële taal. Het is een volledige miskenning van de huidige toestand dat ze niet inzien dat België inderdaad een tweetalig land is, waarin de Vlamingen evenveel aanspraken hebben als de Franstaligen, dat evenzeer van de Nederlandstaligen is als van hen. Door dat te ontkennen, ontken je België als federale staat en, paradoxaal genoeg, drijf je het land steeds verder uiteen.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 14:46   #24
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Dilbeek, waar Vlamingen thuis zijn!! Wel, dat ze thuis blijven. De Franstaligen kunnen dan buitengaan en Frans spreken zolang ze willen. Nee, serieus, een dikke proficiat voor die site die de triestige realiteit van Vlaanderen toont.
Je wil zeggen dat Dilbeek dringend veroverd moet worden door uw franstalige bourgeoisie ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 15:21   #25
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
En dan? Al gaan ze terug naar het stenen tijdperk, wat kan jou dat nou schelen?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 15:24   #26
Dimitri

Standaard

Ik zie trouwens weinig schokkends op die foto's. Alleen de tweetalige opschriften vind ik wat ver gaan.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 15:53   #27
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Verovering van grondgebied is dan weer hypermodern.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 17:17   #28
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En voor wanneer hebben jullie de Anschluss voor jullie Lebensraum gepland ?
Oud 6 april 2006, 17:25   #29
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Bienvenu les flamands francophones...
Oud 9 april 2006, 16:33   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De profeet Mohammed trouwde met de 9-jarige Aïsha. Ik concludeer daaruit dat Mohammed een pedofiel was. C.B. uit Eeklo
Negenjarige meisjes zijn eveneens 'bienvenu'. Zo te zien wordt het door de 'goeie Belgen' niet eens als een schande ervaren om als negenjarige uitgehuwelijkt te worden aan een ouwe zak.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 10:10   #31
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amydal Bekijk bericht
mm, twas eig. na het bekijken van de site http://vlaamsejongerendilbeek.skynetblogs.be (waarvan ik aanneem dat de persoon hierboven lid is). Hieronder een citaat (meer op de site zelf!):

Ik bedoel ermee dat het vlaamsnationalisme gepaard gaat met onverdraagzaamheid (waarom staat dat citaat daar anders??). Ik vraag me af waarom.
Ach zo, omdat ik Dilbekenaar en jong ben, zit ik per definitie bij ELKE jongerenvereniging in Dilbeek? Man toch...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 10:16   #32
van Maerlant

Standaard

Citaat:
En het overplakken/overschilderen van Franse teksten (cf. foto's op http://membres.lycos.fr/dilbeekgb/ )? Is dat ook niet "het afwijzen van de huidige realiteit van België"

off-topic: is dit hele forum geen "afwijzen van de huidige realiteit van België""
Even een paar realiteiten opnoemen voor onze blinde vriend. ALs u ze wil controleren, kom dan maar zelf kijken.

1. Als u Anderlecht verlaat via de Appelboomstraat (aan de Westland Shopping de brug over de Ring over, vervolgens rechts en dan onmiddelijk links gaat) rijdt u richting Dilbeek. Op een gegeven moment ziet u dan natuurlijk een bordje met 'Vlaams Brabant' erop. Dat 'Vlaams' is overspoten met zwarte grafitti.

2. Als u Anderlecht verlaat via de Lenniksebaan (aan Multipharma, vlakbij het Erasmus ziekenhuis) rijdt u ook richting Dilbeek. Bijna onmiddelijk ziet u een grote plaat met daarop de Brabantse Leeuw, en 'Vlaams Brabant heet u welkom' (of iets dergelijks). Ook die plakkaat is overspoten...

3. Als u Sint-Agatha-Berchem verlaat via Dilbeek, ziet u een plakkaat met daarop de Dilbeekse leuze (Dilbeek, waar Vlamingen thuis zijn). Ook die plakkaat is overspoten.

Kom zelf maar eens kijken voor de andere voorbeelden.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 10 april 2006, 10:17   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mm, twas eig. na het bekijken van de site http://vlaamsejongerendilbeek.skynetblogs.be (waarvan ik aanneem dat de persoon hierboven lid is). Hieronder een citaat (meer op de site zelf!):

Ik bedoel ermee dat het vlaamsnationalisme gepaard gaat met onverdraagzaamheid (waarom staat dat citaat daar anders??). Ik vraag me af waarom.
Euh, u vindt het dus blijkbaar normaal dat een oude(re) man een kind van negen jaar huwt en er kort nadien ook nog eens seksuele betrekkingen mee heeft... En trouwens, hierover een moreel oordeel vellen lijkt me geenszins te getuigen van "onverdraagzaamheid", maar eerder van gezond verstand.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 11:36   #34
amydal
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Euh, u vindt het dus blijkbaar normaal dat een oude(re) man een kind van negen jaar huwt en er kort nadien ook nog eens seksuele betrekkingen mee heeft... En trouwens, hierover een moreel oordeel vellen lijkt me geenszins te getuigen van "onverdraagzaamheid", maar eerder van gezond verstand.
er is een verschil tussen iets ongepast vinden, en dat dan onmiddelijk prominent op je site plaatsen. Ik plaats op mijn site ook niet "dat die vuile jeanetten het land uit moeten", hoewel ik dat mogelijks wel vind?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Even een paar realiteiten opnoemen voor onze blinde vriend. ALs u ze wil controleren, kom dan maar zelf kijken. (...) Kom zelf maar eens kijken voor de andere voorbeelden.
Dat is evenzeer hemeltergend hoor

Laatst gewijzigd door amydal : 10 april 2006 om 11:38.
amydal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 12:44   #35
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Pas je aan in Vlaanderen. We bieden je alle middelen. Je hebt géén excuus om niet te integeren, behalve slechte wil...
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 12:51   #36
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Ik zie trouwens weinig schokkends op die foto's. Alleen de tweetalige opschriften vind ik wat ver gaan.
Ik wel:

En dan durven flaminganten nog ontkennen dat ze oproepen tot deportatie op basis van een irrelevant criterium als taalgebruik!
Oud 10 april 2006, 13:01   #37
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik wel:

En dan durven flaminganten nog ontkennen dat ze oproepen tot deportatie op basis van een irrelevant criterium als taalgebruik!
qua stigmatisering kan dat wel tellen. Niet elke flamingant staat achter die affiche
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 13:08   #38
van Maerlant

Standaard

Dat is gwn de oude leuze 'Franse ratten, rol uw matten'.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 10 april 2006 om 13:08.
Oud 10 april 2006, 13:14   #39
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

FF Gaia bellen !
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 13:31   #40
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is evenzeer hemeltergend hoor
Maar toch hou je er geen rekening mee en kijk je uitsluitend naar wat Vlamingen doen, om hen daarna gemakkelijker te kunnen doodverven.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be