![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe sta jij tegenover krakers? | |||
positief |
![]() ![]() ![]() |
11 | 42,31% |
negatief |
![]() ![]() ![]() |
15 | 57,69% |
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan perfect volgens de bestaande wetgeving om huisvestingsproblemen op te lossen. Leegstaande woningen zorgen er ook voor dat buurten verloederen, dat de criminaliteit althans het crimaliteitsgevoel toeneemt en dat de waarde van omstaande woningen daalt. D�*t kunnen we toch niet laten gebeuren. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik weet niet goed of ik "voor" of "tegen" moet zijn.
Aan de ene kant heb ik veel sympathie voor de doelstellingen van de krakers. Leegstand (zij het door de overheid, zij het door particulieren) is inderdaad enorm nefast voor een buurt en een stad. Vooral als die soms doelbewust in de hand wordt gewerkt. Dat je daar dan "gratis" een sociaal centrum van maakt, is in mijn ogen een waardig initiatief. Aan de andere kant maak ik me toch een bedenking bij sommige uitspraken. Misschien daarom een vraagje? Richten de krakers zich bijzonder op leegstand waar een organisatie achter steekt waar zij -om welke reden dan ook- een wrok tegen koesteren? Of is het in principe elk leegstaand pand dat hun aandacht krijgt? Afgaande op de uitspraken van Links Verzet krijg ik immers de indruk dat het nu immers niet meer gaat om dat "gratis sociaal centrum", maar wel om de inrichtende macht van dat "gratis sociaal centrum". Het feit dat de eigenaar -door het initiatief van de krakers- met zijn neus tegen dat leegstaand pand wordt gedrukt, heeft mijns inziens in dit geval toch geleid dat er iets gaat worden gedaan aan die leegstand, of niet soms? En was dat niet de bedoeling? Daarom ook het volgende : kunnen de krakers zich om bovenstaande reden niet eerder richten op degene die iets aan die leegstand zou kunnen doen, met name de overheid? En dan bedoel ik niet dat ze de "geëigende kanalen" maar moeten opzoeken (aangiftes edm), maar dat ze "exclusief" overheidspanden kraken... Op die manier verplicht je de inrichtende macht immers rechtsteeks tot een beleid, en kun je de media effectiever inschakelen (desnoods zelfs via eigen kanalen of kanalen van sympathiserende organisaties). Soit, ik ben er nog niet uit hoor... Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tuurlijk dat ik daar zelf niet ben opgekomen. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het idee dat kraken mag omdat een bezitting op dat ogenblik niet gebruikt wordt door de eigenaar is verwerpelijk. Ik zou zo kunnen stellen dat ik gerust uw wagen mag stelen omdat ge hem toch op dat ogenblik niet nodig had.
Het in slecht daglicht stellen van de eigenaar verandert ook al niets aan de grond van de zaak. Dat is pure propaganda die inspeelt op de gevoelens van de mensen over christen fundamentalisten. Als er dan toch zo'n grote diensten naar de gemeenschap toe worden uitgevoerd in dat gebouw, dan moet het geen enkel probleem zijn om via die gemeenschap aan genoeg geld te komen voor een andere locatie. Het respect voor een ander zijn eigendom is een van de grootste steunpilaren van onze maatschappij, al duizenden jaren in gebruik. Een eind aan het recht op eigendom zou de maatschappij in een anarchie storten waarin het recht van de sterkste automatisch zal zegevieren. Dan stopt elke vooruitgang en zitten we binnen de korste keren terug in een feodaal stelsel. Uit principe: krakers buiten Uit sympathie: Ik zal een bijdrage doen als ze geld aan het inzamelen zijn voor een ander gebouw.
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() En als die persoon zijn wagen 7 jaar lang in een moeras parkeert?
Mag je die er dan na een tijdje niet uithalen en opknappen?
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb een appartement in Brussel dat intussen trouwens al meer als 5 jaar leegstaat. Ik heb er nog geen beter gebruik voor gevonden en wil niet verkopen omdat het een emotionele waarde heeft. Tevens heb ik ook een auto die in het moeras geparkeerd staat, die moogt ge hebben als ge hem komt halen ![]() Het is tevens verkeerd om 7 jaar auto met 7 jaar real estate te vergelijken.
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Zal ik graag doen.
![]() Slim om mijn argument te gebruiken, ik vind het een heel goed! ![]() Ik ken het gebouw gewoon heel goed, loop er dagelijks voorbij, heb er een paar leuke optredens gezien, en heb heel veel respect en sympathie voor de mensen daar en hun initiatieven. Ik k�*n hier gewoon niet objectief blijven. Dus... I guess you win this argument.
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Je beseft toch dat ik je hieraan zal herinneren, hé
![]() Onlangs kwam er een man in maatpak op de volxkeuken en gaf me 5 euro. "Ja, ik ben ne kapitalist, dus ik geef 5 euro." Hilarisch ![]()
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() Genoeg!
![]()
![]() |
#35 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hoe fel het je ook zal verbazen: ik wil je geld niet. Ik wil dat je je houding tegenover kraken bijwerkt/verbetert.
![]()
![]() |
#36 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
Provinciaal Gedeputeerde
|